Nowoczesne metody wsparcia rozwoju studentów w zakresie nauk ścisłych w praktyce Studium Kształcenia Podstawowego Politechniki Wrocławskiej dr inż. Krzysztof.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
E-Portfolio.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Prezentacja wydziału. WZIiM prowadzi dwa kierunki kształcenia Informatyka i Ekonometria Informatyka Informatyka oba w systemie stacjonarnym i niestacjonarnym.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
E-learning  nauczanie wspomagane informatycznie Włodzimierz Salejda (WPPT) Współpraca: Jędrzej Wierzejewski (IMiI), Przemysław Kajetanowicz (IMiI),
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Liceum Ogólnokształcące
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Uniwersytet Rzeszowski
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
E. Saczko N. Łukasik H. Jonasz E. Kiełbaszewska I. Klimowicz A. Plis E. Seweryn E. Wasiluk E. Saczko N. Łukasik H. Jonasz E. Kiełbaszewska I. Klimowicz.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
MATURA 2014/2015. Część ustna egzaminu maturalnego Od 4 do 29 maja - języki obce nowożytne Egzamin przeprowadzany jest w szkołach według harmonogramów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Agnieszka Chądzyńska-Krasowska, " Wyrównywanie poziomów wiedzy matematycznej kandydatów.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Prof. dr hab. inż. Dorota Kuchta
Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego
MATURA 2017.
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
WYBIERZ W NASZYM LICEUM KLASĘ POLITECHNICZNĄ!
Zapis prezentacji:

Nowoczesne metody wsparcia rozwoju studentów w zakresie nauk ścisłych w praktyce Studium Kształcenia Podstawowego Politechniki Wrocławskiej dr inż. Krzysztof Rudno-Rudziński dyrektor SKP PWr. V Regionalna Konferencja Matematyka, fizyka i chemia w szkole i na studiach

Plan prezentacji 1.Kilka słów wprowadzenia o SKP 2.Formy nauczania przedmiotów podstawowych 3.e-wspomaganie nauczania 4.Podsumowanie i wnioski

Zasady studiowania w SKP Rekrutacja na PWr(od utworzenia SKP w r. 2006)

SKP – liczby Na SKP studia zapisało się: 2006/ osób 2007/ osób 2008/ ~1000 osób

Kto podejmuje studia w SKP? I grupa – już dokonali wyboru kierunku studiów – 30,3 % II grupa – chcą studiować na studiach podstawowych, technicznych, PWr… – 48,6 % III grupa – przypadek lub zostali namówieni – 21,1 %

SKP - ankieta Prowadzenie zajęć na różnych poziomach uważam za: 1) bardzo potrzebne: 52,5 % 2) potrzebne: 39,0 % 3) niezbyt potrzebne: 5,1 % 4) niepotrzebne: 1,7 % 5) brak odpowiedzi: 1,7 %

SKP

Wykład (dwie intensywności) Wykład (dwie intensywności) e-zadania ćwiczenia audytoryjne ćwiczenia audytoryjne laboratorium e-wykład konsultacje Formy nauczania w SKP e-egzamin e- repetytorium ankiety i opinie studentów e- sprawdziany

Rozwiązania wspomagające nauczanie p.p. (1) Dodatkowa godzina zajęć (fakultatywnie), dla SKP: 1.Algebra liniowa z geometrią analityczną 2.Analiza matematyczna 1 3.Fizyka 1

Rozwiązania wspomagające nauczanie p.p. (2) Konsultacje (dla wszystkich studentów PWr.): poniedziałek - piątek, godz. 9 - godz. 17 Przedmioty: 1.Algebra z geometrią analityczną 2.Analiza matematyczna 1 3.Fizyka 1

Rozwiązania wspomagające nauczanie p.p. (3) Dostęp do materiałów dydaktycznych na platformie e- learningowej: (ePortal SKP) e-kurs Algebra liniowa z geometrią analityczną (J.Wierzejewski, P.Kajetanowicz): –wykłady (teoria + przykłady) –interaktywne ćwiczenia i próbne e-sprawdziany (rozwiązania oceniane automatycznie + wzorcowe rozwiązania) materiały pomocnicze do kursu Fizyka 1 –przykładowe zadania przygotowujące do pisemnych testów e-kurs: Repetytorium z matematyki z zakresu szkoły średniej

Rozwiązania wspomagające nauczanie p.p. (4) System sprawdzianów dla SKP: –komputerowych (ALzGA1) (e-sprawdziany) –testów drukowanych (F1) (do czytników optycznych)

Aktualnie stosowane w SKP formy nauczania przedmiotów podstawowych Przedmiot Analiza matem. 1 Algebra 1 Fizyka 1 Analiza matem. 2 Algebra 2 Fizyka 2 Forma nauczania Klasyczna Wykład A2h 3h2h Ćwiczenia A2h1h2h 2h2h1h Wykład B3h2h3h--- Ćwiczenia B2h --- Laboratorium-----2h KonsultacjePn-Pt Wspomagana ICT e-repetytoriumTak -- e-wykładczęściowoTak--w przyg- e-zadaniaczęściowoTak--w przyg- e-sprawdziany2 / pilot.55-w przyg- e-egzamin-Tak -w przygTak

Wykorzystanie zasobów ePortalu SKP Użytkowników ePortalu SKP : 672, uczestników kursu AzGA: 548 Liczba odsłon kursu AzGA: ok (do połowy ) Liczba odsłon kursu (w tys.) w dniach 30.XII.07 – 11.I.08

Wykorzystanie zasobów ePortalu SKP Losowo wybrany student: ALzGE, około 500 odsłon

Technologia e-sprawdzianów AzGE w semestrze 5 e-sprawdzianów, po 45-minut miejsce: 4 pracownie w bud.C-13 (120 stanowisk pracy) pod kontrolą pracowników z Zespołu ds. e-Nauczania terminy: według harmonogramu weryfikacja tożsamości studenta na podstawie dokumentu tożsamości cząstkowe zaliczanie semestru

Technologia e-sprawdzianów AzGE zadania indywidualne – dane liczbowe wybierane losowo pracownia odcięta od wszelkich innych zasobów systemowych i internetowych natychmiast po e-sprawdzianie: –ocena pracy – liczba uzyskanych punktów –możliwość porównania z rozwiązaniami wzorcowymi. przed e-sprawdzianami: sprawdzian diagnostyczny (samoocena) z zakresu matematyki szkoły średniej, przez internet (z dowolnego miejsca: dom, uczelnia, kawiarenka internetowa).

Porównanie ocen z Algebry i e-Algebry w grupach studentów o podobnym poziomie

Podsumowanie i wnioski e-wspomaganie nauczania zwiększa efektywność kształcenia w zakresie przedmiotów podstawowych: o średnia ocena: Algebra: 2,86 e-Algebra: 3,39 o odsetek niezaliczeń Algebra: 44,4 %, e-Algebra: 25,6 %

Podsumowanie i wnioski Przyczyny poprawy efektywności: –dostępność materiałów dydaktycznych –przyjazne konsultacje: dostępność, terminy –ułatwienie pracy samodzielnej –stymulowanie systematyczności w nauce –usuwanie przyczyn bezradności –ułatwienie wyrównywanie zaległości –szybkie sprzężenie zwrotne –możliwość samooceny –motywacja poprzez wzmocnienie wiary we własne siły –…

Podsumowanie i wnioski Należy upowszechniać system e-wspomagania nauczania przedmiotów podstawowych Należy rozszerzyć zakres przedmiotów w pełni objętych systemem: –Analiza matematyczna 1 i 2, Fizyka 1 i 2 –Masowe przedmioty progowe na kierunkach studiów

Podsumowanie i wnioski Zasadnicze ograniczenia w rozwoju systemu: brak e-materiałów dydaktycznych brak kadry do opracowywania i wykonywania e-materiałów przepustowość pracowni e-sprawdzianów skala systemu: kilka tysięcy studentów zróżnicowanie programów kursów tego samego przedmiotu

KONIEC Dziękuję za uwagę