Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego"— Zapis prezentacji:

1 Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego
na Politechnice Gdańskiej Barbara Wikieł XVII OKNMUT, Gliwice r.

2 Kształcenie Polityka kadrowa Infrastruktura Jakość
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Podstawowe obszary aktywności centrów dydaktycznych Kształcenie Polityka kadrowa Infrastruktura Jakość

3 Jakość Ciągłe doskonalenie i rozwój WSZJK.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Ciągłe doskonalenie i rozwój WSZJK. Podnoszenie atrakcyjności i konkurencyjności Centrum oraz tworzenie warunków do utrzymania wysokiej pozycji Centrum wśród innych jednostek uczelni polskich i zagranicznych o podobnym profilu. Kształtowanie w społeczności akademickiej Centrum postaw projakościowych oraz budowanie kultury jakości. Jakość

4 Jakość – podejmowane działania
Doskonalenie i rozwój WSZJK Zaawansowane analizy statystyczne efektywności kształcenia matematycznego pod kątem doboru właściwych metod pracy ze studentami Dokumentacja, m.in. katalogi ocen, karty przedmiotu Analiza systemów oceniania studentów na poszczególnych kierunkach studiów Analiza potrzeb NA w zakresie narzędzi wspomagających dydaktykę (oprogramowanie, podręczniki, szkolenia)

5 Kształcenie Realizację i weryfikację zakładanych efektów kształcenia
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Realizację i weryfikację zakładanych efektów kształcenia Efektywną współpracę z interesariuszami zewnętrznymi Kształcenie

6 Kształcenie – podejmowane działania
Sprawdzian kompetencji i sprawność egzaminacyjna Przeprowadzany wśród studentów pierwszego semestru na pierwszych zajęciach z matematyki na wszystkich kierunkach studiów, gdzie prowadzą zajęcia NA Centrum. Zakres wiedzy i umiejętności matematycznych obejmuje materiał szkoły ponadgimnazjalnej o profilu podstawowym (minimum programowe) Wyniki testu nie wpływają na noty końcowe studentów z matematyki Test pozwala ocenić poziom wiedzy i umiejętności matematycznych osób zaczynających studia w danej grupie zajęciowej i na całym kierunku kształcenia Odbywające się cyklicznie od 2006 r. badania pozwalają ocenić zmiany w przygotowaniu kolejnych roczników do podjęcia nauki matematyki wyższej Testy kompetencji przygotowywane są przez Zespół ds. analiz i efektywności kształcenia Sprawność egzaminacyjna liczona jest w oparciu o wyniki egzaminów/zaliczeń uzyskanych po pierwszym semestrze studiów

7 Procentowe zestawienie pozytywnych wyników sprawdzianu kompetencji z pozytywnymi wynikami egzaminów
po semestrze zimowym na poszczególnych kierunkach studiów w roku akademickim 2015/2016

8 Kształcenie – podejmowane działania
Ocena efektywności nauczania matematyki Próba pomiaru efektywności nauczania matematyki na Politechnice Gdańskiej w oparciu o ocenę wiedzy początkowej z matematyki, mierzoną odsetkiem punktów uzyskanych na teście kompetencji, oraz ocenę wiedzy końcowej mierzoną odsetkiem punktów uzyskanych na teście końcowym Test końcowy zgodny z zakresem materiału objętego nauczaniem w ramach modułu podstaw matematyki – zestandaryzowany w ramach nauczania matematyki na PG Test przeprowadzony pilotażowo w roku akademickim 2015/2016 po pierwszym semestrze nauczania matematyki, na 18 wybranych kierunkach studiów Test przeprowadzony na platformie Moodle w salach multimedialnych budynku NanoB i CNMiKnO EWD - poziom akademicki

9 Kształcenie – podejmowane działania
Działalność wydawnicza

10 Kształcenie – podejmowane działania

11 Kształcenie – podejmowane działania
Wirtualne Laboratoria Matematyczne

12 Kształcenie – podejmowane działania

13 Kształcenie – podejmowane działania

14 Kształcenie – podejmowane działania
MATLAB ® Matlab - środowisko programistyczne przeznaczone do rozwijania algorytmów, wizualizacji i analizy danych oraz prowadzenia obliczeń numerycznych. 150 licencji zakupionych w ramach projektu Inżynier Przyszłości Zespół ds. wdrożenia i zastosowań Matlaba Przygotowane materiały dydaktyczne na kurs podstawowy i przykładowe kursy specjalistyczne

15 Kształcenie – podejmowane działania
Współpraca z interesariuszami zewnętrznymi Współpraca ze szkołami Konkursy dla uczniów, np. „Od szkolniaka do żaka”, „Bajeczna historyjka o zastosowaniu matematyki w …”, „Matematyczny świat. Matematyka w przyrodzie” Działalność popularyzatorska, np. BFN i PFN, pikniki naukowe, spotkania akademickie Współpraca z JST i środowiskiem oświatowym, np. „Zdolni z Pomorza”, „Rok Matematyki na Pomorzu”

16 Współpraca – podejmowane działania
Rok Matematyki na Pomorzu Inicjatywa trzech uczelni: PG, UG i AP w Słupsku Społeczność Politechniki Gdańskiej zaangażowana w realizację inicjatyw: 40 przedstawicieli wszystkich Wydziałów PG 30 pracowników z CNMiKnO 90 studentów PG Przykładowe działania: „Matematyka w terenie” - wykłady, warsztaty, pokazy konkursy: „Od szkolniaka do żaka”, „Bajeczna historyjka o zastosowaniu matematyki w …” „Ogródek matematyczny” międzynarodowy projekt studencki: „Sierpinski Carpet Project” konferencje i seminaria wystawy matematyczne 21 stycznia 2016 r. – na PG odbyła się Konferencja podsumowująca Rok Matematyki na Pomorzu połączona z happeningiem matematycznym dla dzieci i młodzieży (ok. 500 uczestników)

17

18 Współpraca – podejmowane działania
Projekt „Zdolni z Pomorza” Projekt pozakonkursowy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata w ramach Działania Edukacja ogólna Poddziałania Wsparcie ucznia szczególnie uzdolnionego Projekt realizowany w partnerstwie z Samorządem Województwa Pomorskiego (DES UMWP) Okres realizacji projektu Kwota dofinansowania dla PG: ,49 zł Przykładowe działania: spotkania akademickie, kółka olimpijskie, warsztaty tematyczne, kursy e-learningowe, opieka mentorska Dziedziny wsparcia: matematyka, fizyka, informatyka, chemia, biologia

19 Polityka kadrowa Monitorowanie stanu kadrowego Centrum.
Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach Monitorowanie stanu kadrowego Centrum. Podnoszenie kwalifikacji kadry poprzez szkolenia i seminaria. Działania na rzecz właściwego doboru kadry. Motywowanie kadry do rozwoju zawodowego, zwiększania liczby i jakości publikacji oraz projektów krajowych i europejskich. Polityka kadrowa

20 Polityka kadrowa – podejmowane działania
Liczba studentów uczestniczących w zajęciach z matematyki

21 Polityka kadrowa – podejmowane działania
Liczba godzin dydaktycznych

22 Polityka kadrowa – podejmowane działania
Komisje i zespoły zadaniowe w CNMiKnO Dyrektor Zastępca dyrektora ds. rozwoju dydaktyki Zastępca dyrektora ds. organizacji Komisja ds. Zapewniania Jakości Kształcenia Komisja Oceniająca Zespół ds. współpracy z wydziałami Zespół ds. analiz efektywności kształcenia Zespół ds. nauczania na odległość *) Zespół ds. metodyki e-nauczania Zespół ds. zastosowań GeoGebry Zespół ds. wdrożenia i zastosowań Matlaba Zespół ds. współpracy ze szkołami *) Zespół rozwiązany 6 lutego 2015 r.

23 Polityka kadrowa – podejmowane działania
Kadra dydaktyczna 7 osób uzyskało certyfikat użytkownika GeoGebry wydany przez Międzynarodowy Instytut GeoGebry (IGI) 5 osób uzyskało certyfikat e-nauczyciela przyznany przez Stowarzyszenie E-learningu Akademickiego (SEA)

24 Polityka kadrowa – podejmowane działania
e-Technologie w Kształceniu Inżynierów (e-TEE) konferencja ogólnopolska organizowana od roku 2014 (3 konferencje), od 2016 r. z AGH r., Gdańsk, IV Konferencja e-Technologie w Kształceniu Inżynierów patronat honorowy - Rektor PG, Rektor AGH łącznie ok. 310 uczestników z całej Polski oraz z zagranicy artykuły i referaty konferencyjne ukazały się w punktowanych czasopismach

25 Polityka kadrowa – podejmowane działania
IV Seminarium „Bez matematyki kariery nie zrobisz” 26-27 marca 2015 r. Uczelnie zaproszone do współpracy: UG i AP w Słupsku Dofinansowanie z UM WP (ulotki, plakaty, publikacja) Dzień pierwszy na PG: 240 uczestników ze 160 instytucji Dzień drugi na trzech uczelniach: PG, UG i AP w Słupsku Na PG pod hasłem „Alfabet zastosowań matematyki” – 2 wykłady i panele warsztatowe przygotowane przez przedstawicieli różnych wydziałów (NA i studentów) Liczba uczestników na PG: 660 uczniów i nauczycieli z 90 instytucji

26 Wewnętrzny System Zapewniania Jakości Kształcenia w Centrach
Zapewnienie odpowiednich zasobów umożliwiających realizację procesu kształcenia i powiązanych procesów na wysokim poziomie. Monitorowanie stanu infrastruktury dydaktycznej Centrum. Infrastruktura

27 Infrastruktura – podejmowane działania
Nowa baza lokalowa: Studencka Przestrzeń Modelowania Matematycznego: 2 pracownie multimedialne ( stanowisk) mobilna pracownia multimedialna (30 stanowisk) 150 licencji na Matlaba 7 sal ćwiczeniowych 17 pokoi konsultacyjnych

28

29 Dziękuję za uwagę XVII OKNMUT, Gliwice r.


Pobierz ppt "Zapewnianie wysokiej jakości kształcenia matematycznego"

Podobne prezentacje


Reklamy Google