Usługi geodezyjne „GEO-MIARY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA NIEREJESTROWANA W BUDOWNICTWIE
Advertisements

WIELKOPOLSKIE NA TLE REGIONÓW W POLSCE
Urząd Statystyczny w Lublinie Liczy się każdy
Lepszy start dla „zawodowca” r.
1 Wyniki finansowe za I kw r. ULMA Construccion Polska S.A. Prezentacja dla inwestorów 21 maja 2012 r.
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Stan sektora w regionach
ANALIZA SWOT ETAP 1 : WYBÓR KLUCZOWYCH OBSZARÓW DZIAŁALNOŚCI * OBSŁUGA POSPRZEDAŻOWA I SERWIS * MARKETING I.
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
BIZNESPLAN SPIN OFF/OUT DLA KOGO???.
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Ul. Juliana Tuwima 9 Turek Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
ENERGETYKA POLSKA WYNIKI I WSKAŹNIKI FINANSOWE ELEKTROCIEPŁOWNI ZA 2005 ROK W PORÓWNANIACH Z WYNIKAMI I WSKAŹNIKAMI UŚREDNIONYMI SEKTORA I PODSEKTORA.
Jesteśmy tym, co powtarzamy. Więc perfekcja nie jest czynem, lecz przyzwyczajeniem. Arystoteles Anna Hejka Dyrektor Zarządzający H E Y KA C APITAL M ARKETS.
Rejestracja Firmy Nowosądecki Inkubator Przedsiębiorczości.
Biznesplan dla firmy usługowej
Maria Bakalarczyk Izba Gospodarcza „Wodociągi Polskie”
Krok po kroku… …do WŁASNEJ FIRMY Zakładanie działalności gospodarczej
Zakładamy biuro projektowe!!!
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
SOLARIUM „SUNNY DAY” AUTORZY: Magdalena Nowak Joanna Lewandowska
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Paweł Majak Asc. Director Country Management Frogster Online Gaming GmbH Rynek MMO w Polsce z perspektywy Europy Zachodniej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROPOZYCJE MEXX JESIEŃ NOWA KOLEKCJA Ceny od 40zł.
ZAKŁADANIE FIRMY.
KONCEPCJA ROZWOJU LOKALNEJ TURYSTYKI W GMINIE URZĘDÓW.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Kluczowe czynniki sukcesu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Własna firma? Strach ma TYLKO wielkie oczy.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
1.Wstęp. 2.Atuty naszego zawodu. 3.Rynek Pracy. 4.Zatrudnienie. 5.Charakterystyka naszej działalności. 6.Sukces czy Porażka? 7.Dofinansowanie firmy. 8.Działalność,
Analiza strategiczna Grzegorz Raniszewski.
Businessman InstituteWarszawa, styczeń Nasze cele Celem spółki jest zwiększenie możliwości rozwoju oraz generowanych zysków poprzez rozszerzenie.
Paulina Smoter „Pierwszy krok do założenia własnej firmy- przygotowanie biznesplanu, czyli Pomysł na biznes w powiecie limanowskim”
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
Kryteria oceny Waga (1-3) Ocena (1-5) Ocena ważona (waga x ocena) 1. Wielkość rynku 2. Przewidywany wzrost rynku (dynamika wzrostu) 3. Rentowność sektora/zyskowność.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
JAK ZAŁOŻYĆ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ?. Co to jest ta działalność gospodarcza?
Jak założyć firmę w jednym okienku? Autorki: Anna Mikler Anna Mikler Magdalena Aksamit Magdalena Aksamit.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
BIZNESPLAN : DREAM GARDEN
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Model „pięciu sił” M.Portera
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Firmę „Rat-Web-Tu” utworzyła grupa znajomych z II klasy o profilu matematyczno-geograficznym w II LO w Kaliszu. Nasza firma ukierunkowana jest głownie.
Zapis prezentacji:

Usługi geodezyjne „GEO-MIARY” Autorzy: Błażej Postrach Cezary Urbanowicz Emil Tarkawian

LOKALIZACJA FIRMY siedziba firmy: Kętrzyn, ul. Traugutta 7

OBSZAR DZIAŁANIA FIRMY powiat kętrzyński

Biuro Wielkość biura ok. 25m2

PRZEDMIOT DZIAŁALNOŚCI sporządzenie map do celów projektowych dokonywanie podziału działek inwentaryzacja przyłączy wznowienie granic działek wytyczanie budynków pomiary sieci uzbrojenia terenów

Jedynymi udziałowcami firmy są jej właściciele: STRUKTURA KAPITAŁOWA Jedynymi udziałowcami firmy są jej właściciele: Adam Lewandowski Mirosław Przybylski Michał Zieliński

SPRAWY SĄDOWE I ZOBOWIĄZANIA Na chwilę obecną żaden z udziałowców nie posiada zobowiązań finansowych, nie toczy się przeciwko nim żadne postępowanie karne, ani sprawa sądowa

WYMAGANIA FORMALNO PRAWNE zawarcie umowy pomiędzy udziałowcami wynajem lokalu pozwolenie na założenie działalności gospodarczej REGON NIP wyrobienie pieczątki firmowej założenie konta bankowego wniosek o rozliczanie z VAT-u ubezpieczenie społeczne odebranie lokalu (SANEPID)

MISJA świadczenie usług o jak najwyższej jakości za stosunkowo niską cenę dobre kojarzenie naszej firmy powiększenie obszaru działalności firmy

WIZJA dobrze prosperująca i rozpoznawalna firma

CELE przetrwanie i rozwój naszej firmy poprzez umocnienie pozycji na rynku po roku działalności odzyskanie zainwestowanych środków po dwóch latach działalności zostać liderem w naszym obszarze maksymalizacja zysków i jak największe zadowolenie klienta z świadczonych przez nas usług

ANALIZY Punktowa analiza atrakcyjności sektora SWOT Macierz GE

PUNKTOWA ANALIZA ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA

PUNKTOWA ANALIZA ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA KRYTERIA SKALA WARTOŚCI 0 1,5 3,5 5 Przewidywana stopa zwrotu < 2% 2 - 8% > 8% Udział liderów w rynku > 60% 30 - 60 % < 30% Zmienność technologii częste zmiany cykl 5 lat cykl > 5 Poziom nasycenia rynku duży średni mały Groźba pojawienia się nowych konkurentów Ryzyko substytucji wysokie średnie niskie Bariery wejścia słabe silne Poziom cen wojna cenowa wysoka elastyczność duży margines swobody Sezonowość wysoka średnia niska

ZESTAWIENIE WYNIKÓW PUNKTOWEJ ANALIZY ATRAKCYJNOŚCI SEKTORA Lp. Kryterium oceny Waga Wartość kryterium Ocena ważona 1. Przewidywana stopa zwrotu 0,15 4 0,6 2. Udział liderów w rynku 0,14 2.5 0,35 3. Zmienność technologii 0,04 3,5 4. Poziom nasycenia rynku 0,2 0,8 5. Groźba pojawienia się nowych konkurentów 1.5 0,3 6. Ryzyko substytucji 0,16 7. Bariery wejścia 0,07 2,5 0,175 8. Poziom cen 0,08 1 9. Sezonowość 0,32 Ocena łączna Suma 1 ----------------- 2,925

SWOT

SWOT - szanse Lp. SZANSE Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1. Możliwość poszerzenia asortymentu 2 0,15 0,3 2. Zwiększenie obszaru działania firmy 3 0,45 3. Rosnący popyt na usługi geodezyjne 4 0,2 0,8 4. Mała konkurencja w najbliższej okolicy 1,2 5. Brak substytutów na usługi geodezyjne 0.2 Razem (ocena ważona) + 1,00 3,55

SWOT - zagrożenia Lp. ZAGROŻENIA Ocena 1-5 Waga ważona 1. Możliwość pojawienia się nowych konkurentów 4 0,5 2,0 2. Sezonowość 2 0,2 0,4 3. Awaria sprzętu 0,3 0,6 Razem (ocena ważona) - 1,00 3,0

SWOT – mocne strony Lp. MOCNE STRONY Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1. Dobra lokalizacja 3 0,25 0,75 2. Konkurencyjne ceny 5 0,4 2 3. Wyspecjalizowana kadra 4 0,35 1,4 Razem (ocena ważona) + 1,00 4,15

SWOT – słabe strony Lp. SŁABE STRONY Ocena 1-5 Waga Ocena ważona 1. Ograniczone fundusze na rozpoczęcie działalności 2 0,15 0,3 2. Brak lokalu na własność 0,1 0,2 3. Brak doświadczenia w prowadzeniu firmy 3 0,4 4. Słaby image 4 1,2 Razem (ocena ważona) - 1,00 2,85

SWOT WYNIKI

MACIERZ GE

MACIERZ GE ocena atrakcyjności sektora (kryteria) Lp. Kryteria Ocena (1 - 3) (4 - 6) (7 - 9) 1 Wielkość rynku rynek niewielki, lokalny rynek duży, regionalny, krajowy rynek bardzo duży, międzynarodowy 2 Rozwój rynku niewielki średni wysoki 3 Intensywność konkurencji   silna konkurencja, słaba znajomość konkurentów średnia konkurencja, średnia znajomość bardzo dobra znajomość 4 Rentowność branży niższa od średniej podobna do średniej wyższa od średniej 5 Możliwości substytucyjne duże niebezpieczeństwo przeniesienia całego popytu na usługi średnia możliwość przeniesienia małe niebezpieczeństwo 6 Stabilność zachowań nabywców niewielka średnia duża i bardzo duża 7 Sezonowość sprzedaży wysoka sprzedaż usług tylko w okresie jednego kwartału usług przez 2-3 kwartały usług prawie przez cały rok

MACIERZ GE ocena atrakcyjności sektora

MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji (kryteria) Lp. Kryteria Ocena (1 - 3) (4 - 6) (7 - 9) 1 Względny udział w rynku niewielki, niższy od większości konkurentów średni, zbliżony do bardzo duży lub duży, dominujący w stosunku do 2 Dynamika rozwoju działalności niewielka, niższa od konkurentów średnia, zbliżona do konkurentów wysoka, wyższa niż u konkurentów 3 Rentowność działalności niższa niż w innych obszarach podobna jak w innych obszarach wyższa niż w 4 Poziom i struktura kosztów Wysokie koszty, wyższe niż u konkurentów, duży udział kosztów stałych średnie koszty, zbliżone do konkurentów, średni udział kosztów stałych Niskie koszty, niższe niż u konkurentów, mały udział kosztów

MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji (kryteria) cd Lp. Kryteria Ocena (1 - 3) (4 - 6) (7 - 9)

MACIERZ GE ocena pozycji konkurencji

Stosunek atrakcyjności sektora do pozycji konkurencyjnej

PLAN ZATRUDNIENIA Pracownikami firmy będą jej właściciele, którzy wszystkie obowiązki związane z prowadzeniem działalności rozłożą między sobą równomiernie

TECHNICZNY PLAN PRACY Wykonywana czynność Data rozpoczęcia Data zakończenia Czas Opracowanie biznes planu 01-04-2008 01-05-2008 30 Zawarcie umowy przez udziałowców 02-05-2008 1 Zgromadzenie środków finansowych na otwarcie działalności 03-05-2008 16-05-2008 14 Zawarcie umowy wynajmu lokalu 18-05-2008 2 Wpis do ewidencji działalności gospodarczej 31-05-2008 Rejestracja w Urzędzie Skarbowym Rejestracja płatnika VAT w ZUS 18-05-2008- 01-07-2008 Wyrobienie pieczątki firmowej Uzyskanie numeru statystycznego w systemie REGON 19-05-2008 01-06-2008 Remont lokalu 15-06-2008 28 Zakup sprzętu 10-06-2008 20-06-2008 10 Otwarcie działalności 21-06-2008

KOSZTORYS Lp. Rodzaj kosztu Koszt w zł 1 Remont lokalu 15000,- 2 Wyposażenie biura: podziałka transwersalna, przenośnik, rapidografy(pisaki kreślarskie – różne grubości) szablony do pisma technicznego dopasowane do grubości pisaków, ołówki, gumki 2500,- 3 Komputer 4 Umeblowanie lokalu 3000,- 5 Zakupienie oprogramowania komputerowego (WinKalk i MikroMap) 1000,- 6 Specjalistyczny sprzęt do pomiarów ( dalmierz, tyczka, lustro, łata do niwelacji, statyw, niwelator, węgielnica, ruletka 30 lub 50m, szkicownik) 40000,- 7 Ksero 8 Reklama 9 Zakupienie domeny 0,90 ,- 10 Ubrania dla pracowników 300 ,- 11 Wyrobienie pieczątki firmowej 50 ,- RAZEM 68 350,90 ,-

CENNIK USŁUG Lp. Rodzaj usługi Koszt 1 Sporządzenie mapy do celów projektowych 500,- 2 Dokonanie podziału działki 1400,- 3 Inwentaryzacja przyłączy(cena od przyłącza) 150,- 4 Wznowienie granic działki (cena od każdego punktu granicznego) 5 Wytyczanie budynku 6 Pomiar sieci uzbrojenia terenu (cena od każdego kilometra) 1300,-

MIESIĘCZNE KOSZTY PROWADZENIA FIRMY Lp. Rodzaj kosztu Koszt 1 Wynajem lokalu 2000,- 2 Opłaty miesięczne (prąd, woda) 2500,- 3 Koszty dojazdów 1500,- 4 Telefon 100,- 5 Internet 80,- 6 ZUS 250,- 7 Biuro rachunkowe 8 Spłata kredytu 1200,- 9 Koszty dodatkowe 1000,- RAZEM 8630,-

PRZEWIDYWANE MIESIĘCZNE ZYSKI Lp. Rodzaj usługi Ilość zleceń Zysk 1 Sporządzenie mapy do celów projektowych 10 5000,- 2 Dokonanie podziału działki 3 4200,- Inwentaryzacja przyłączy(cena od przyłącza) 5 (każde po 5 przyłączy) 3750,- 4 Wznowienie granic działki (cena od każdego punktu granicznego) 5(każde po 5punktów granicznych) 5 Wytyczanie budynku 2500,- 6 Pomiar sieci uzbrojenia terenu (cena od każdego kilometra) 5 (każde po 0,5 km) 3250,- 33 22450,-