ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Co to jest TIK?.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Założenia PROJEKTU
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia programu eTwinning

Plan wystąpienia Warunki dla rozwoju eTwinningu w kontekście nowej podstawy programowej (NPP). Projekty eTwinning w programie szkoły. Implikacje zapisów zawartych w NPP dla nauczycieli i szkół uczestniczących w Programie. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

TIK w NPP Zajęcia komputerowe od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Komputer z dostępem do Internetu w każdej sali lekcyjnej - I etap edukacyjny. Umiejętność posługiwania się TIK - umiejętnością kluczową. Ważnym zadaniem szkoły jest przygotowanie uczniów do życia w społeczeństwie informacyjnym. Nauczyciele powinni stwarzać uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz posługiwania się przy TIK na zajęciach z różnych przedmiotów. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Projekt w NPP Projekt edukacyjny jest jedną z zalecanych metod realizacji nowej podstawy programowej. Część treści z zakresu wos obowiązkowo ma być zrealizowana metodą projektu. Jest pomysł włączenia projektu do egzaminu gimnazjalnego. Spójność programowa szkoły umożliwia stosowanie czasochłonnych metod nauczania. Zmiany w ramowym planie nauczania zapewniają warunki do elastycznej organizacji pracy szkoły. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Współpraca międzynarodowa w NPP Brak wskazań odnośnie współpracy międzynarodowej (wyjątek potwierdza regułę). Współpraca międzynarodowa szansą, z której szkoły korzystają aby zwiększyć kompetencje językowe uczniów poprzez kontakt z innymi użytkownikami języka i autentyczne sytuacje komunikacyjne, aby budować postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur – wartość dodana. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Projekt eTwinning a program nauczania Podstawowe źródło i inspiracja – NPP. Wzbogacanie i pogłębianie treści nauczania stosownie do uzdolnień uczniów. Nacisk na wykorzystanie posiadanych wiadomości. Zwiększanie szans edukacyjnych grupy uczniów (godzina karciana). Rozwijanie kompetencji kluczowych każdego ucznia (obowiązkowe zajęcia lekcyjne). Projekt eTwinning integralną częścią programu nauczania. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Współpraca nauczycieli Modele projektów – jednoprzedmiotowe, wieloprzedmiotowe, międzyprzedmiotowe. Podejście CLIL, team teaching, nauczanie blokowe. Możliwa współpraca nauczycieli różnych przedmiotów; priorytetem nauki przyrodnicze i ścisłe. Współpraca z biblioteką szkolną. Nauczyciele wszystkich przedmiotów powinni odwoływać się do zasobów biblioteki szkolnej i współpracować z nauczycielami bibliotekarzami. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Projekt integralną częścią programu nauczania Przeprowadzenie diagnozy. Planowanie projektu (temat, cele, metody pracy, terminy, kryteria oceny). Włączenie projektu do programu nauczania. Dopuszczenie programu do użytku przez dyrektora szkoły. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Projekt eTwinning Zgodny z misją i wizją szkoły Integralna część programu szkoły Ukierunkowany na rozwój kompetencji kluczowych Serious Fun Dostosowany do potrzeb i możliwości uczniów oraz warunków Zgodny z podstawą programową

Wnioski dla nauczycieli Narzędzia pedagogiczne – metoda projektu, technologia i współpraca międzynarodowa. Projekty eTwinning w codziennej praktyce szkolnej. Autonomia uczniów. Interaktywność w projektach. Współpraca. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Wnioski dla dyrektorów szkół Warunki dla realizacji projektów eTwinning (sprzęt, oprogramowanie, organizacja pracy, wsparcie techniczne, plan doskonalenia nauczycieli) Warunki dla współpracy - zespół eTwinningu (wspólne planowanie, realizacja i ewaluacja projektów, wielu nauczycieli w eTwinningu). Podejście całą szkołą. Przedsięwzięcia promujące osiągnięcia uczestników projektu. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Wnioski dla placówek doskonalenia nauczycieli (w ofercie) Szkolenia z zakresu TIK i TIK w nauczaniu przedmiotowym. Kursy językowe dla nauczycieli. Doskonalenie w zakresie edukacji międzykulturowej. dla władz samorządowych i oświatowych Zapewnienie warunków i wsparcia dla rozwoju eTwinningu w szkole. Promocja i uznanie dla szkół skutecznie wykorzystujących eTwinningu jako narzędzie rozwoju całej szkoły. eTwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej

Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Konferencja z okazji 5-lecia programu eTwinning