EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Podsumowanie ankiet na temat szkolnego systemu oceniania Ankietę przeprowadzono w kwietniu 2012 r. wzięło w niej udział 13 nauczycieli ZSP w Gietrzwałdzie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
I N N O W A C J A PEDAGOGICZNA W PROCESIE EDUKACYJNYM.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykładowy model podziału środków
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół w Kowalewie rok szkolny 2012/2013

Podstawy prawne nadzoru ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego

EWALUACJA WEDŁUG ROZPORZĄDZENIA Rozporządzenie MEN z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. Nr 168, poz.1324) nazywa ewaluację: „badaniem praktycznym oceniającym” i uznaje je za podstawowe narzędzie tego nadzoru mające wpływ na jakość kształcenia i rozwój szkół i placówek oświatowych.

Wymaganie 2.1 Szkoła ma Koncepcję Pracy Badany obszar Wymaganie 2.1 Szkoła ma Koncepcję Pracy

Cel ewaluacji:  Stwarzanie optymalnych warunków służących wszechstronnemu rozwojowi uczniów.  Analiza i modyfikacja koncepcji pracy szkoły.

 Czy szkoła ma opracowaną Koncepcje Pracy? Pytania kluczowe:  Czy szkoła ma opracowaną Koncepcje Pracy?  W jaki sposób Rada Pedagogiczna przyjęła Koncepcję Pracy?  Czy czuję się Pan(i) współautorem(ką) Koncepcji Pracy Szkoły?  Czy uczestniczył(a) Pan(i) w pracach nad analizą i/lub modyfikacją Koncepcji Pracy Szkoły?  Czy i w jakim stopniu uczniowie i rodzice akceptują koncepcję pracy szkoły?  Czy szkoła działa zgodnie z Koncepcją Pracy Szkoły?  Czy i w jaki sposób członkowie Rady Pedagogicznej analizują Koncepcję Pracy Szkoły?  Czy i w jakim zakresie Koncepcja Pracy Szkoły wymaga aktualizacji?

Źródła informacji: Wybrani losowo uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej Wybrani losowo uczniowie klas I – III gimnazjum Wybrani losowo rodzice ankietowanych uczniów Wybrani losowo nauczyciele

Metody i narzędzia badawcze: Ankiety – uczniowie, rodzice, nauczyciele Analiza dokumentów – Plan Pracy Szkoły, Program Wychowawczy i Koncepcja Pracy Szkoły

WYNIKI – analiza ankiet i dokumentacji szkolnej Zbiorcze opracowanie wyników ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli, uczniów i rodziców.

Ankieta skierowana do uczniów:

Ankieta skierowana do rodziców:

Czy szkoła ma opracowaną Koncepcję Pracy Szkoły? Ankieta skierowana do nauczycieli: Czy szkoła ma opracowaną Koncepcję Pracy Szkoły? Tak. Istnieje odpowiedni dokument. W jaki sposób Rada Pedagogiczna przyjęła Koncepcję Pracy Szkoły? Rada Pedagogiczna przyjęła wypracowaną wspólnie Koncepcję Pracy. Czy czuję się Pan(i) współautorem(ką) Koncepcji Pracy? Zdecydowanie tak.

Czy uczestniczył(a) Pan(i) w pracach nad analizą i/lub modyfikacją Koncepcji Pracy Szkoły? Zdecydowanie tak. Czy i w jaki sposób uczniowie i rodzice zostali zapoznani z Koncepcją Pracy Szkoły? - Rodzice i uczniowie zostali zapoznani z Koncepcją Pracy Szkoły. Odpowiednie zapisy znajdują się w protokołach spotkań z rodzicami. Dokument ten umieszczono również na stronie internetowej szkoły. Czy szkoła działa zgodnie z Koncepcją Pracy Szkoły? - Ankietowani nauczyciele stwierdzają, że szkoła działa zgodnie z wymienionym wyżej dokumentem.

Czy i w jaki sposób członkowie Rady Pedagogicznej analizują Koncepcję Pracy Szkoły? Członkowie Rady Pedagogicznej analizują dany dokument. Analizie podlegają zadania z zakresu dydaktyki, wychowania i opieki. W ramach działań dydaktycznych nauczyciele przeprowadzają diagnozy i opracowują raporty z tych diagnoz. Dokonują analiz sprawdzianów i wyników egzaminów, umożliwia się uczniom uczestniczenie w zajęciach dodatkowych. Analiza działań wychowawczych i opiekuńczych znajduje odzwierciedlenie w sprawozdaniach członków Rady Pedagogicznej z podjętych działań (monitoring, zmiana czasu pracy świetlicy szkolnej). Czy i w jakim zakresie Koncepcja Pracy Szkoły wymaga aktualizacji? - Wyżej wymieniony dokument wymaga aktualizacji. Dokonywana będzie ona w oparciu o wnioski wypracowane podczas Rad Pedagogicznych.

Rekomendacje do dalszej pracy: ♪ Kontynuować kontrolę działań znajdujących się w dokumencie, w celu sprawdzenia czy wszystkie założenia są realizowane. ♪ Poddawać Koncepcję Pracy Szkoły modyfikacją przy zaistniałych okolicznościach uzasadniających wprowadzenie zmian. ♪ Przygotować i przeprowadzić ankietę wśród uczniów klas drugich i trzecich gimnazjum dotyczącą kryteriów ocen z zachowania.

Zespół ewaluacji mgr Jolanta Bednarczuk mgr Dorota Boruch mgr Jarosław Konieczny Kowalewo, 30.08.2013 r.

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ !!!