WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport końcowy z ewaluacji wewnętrznej
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ 2013/2014. W roku szkolnym 2013/2014 kolejny raz podjęliśmy działania mające na celu podniesienie jakości pracy naszej.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJR. H. DOBRZAŃSKIEGO
Zapis prezentacji:

WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W GIMNAZJUM NR 3 W PIERŚĆCU W ROKU SZKOLNYM 2011/12

Zakres ewaluacji Wymaganie 1.1. ANALIZUJE SIĘ WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Wymaganie 1.2 UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Wymaganie 4.1 FUNKCJONUJE WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH.

Wymaganie 1.1. ANALIZUJE SIĘ WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALnego Cel badania: Podniesienie efektów kształcenia poprzez analizę egzaminów oraz wdrażanie wniosków z tej analizy. Próba badawcza: Wszyscy nauczyciele: ankieta Dyrektor: kwestionariusz dla dyrektora szkoły Rodzice: ankieta

Wyniki dobre/zadowalające: Wyniki wymagające poprawy: Wszyscy ankietowani są świadomi, że w szkole wyniki egzaminów są analizowane. Wszyscy nauczyciele znają wnioski z analizy wyników poprzedniego roku szkolnego. Wszyscy nauczyciele, analizując wyniki egzaminów, pracują zespołowo; niektórzy również indywidualnie. Wszyscy ankietowani uważają, że analiza wyników egzaminów przyczynia się do poprawy efektów kształcenia. Nie wszyscy rodzice są świadomi tego, że analiza wyników egzaminu gimnazjalnego jest prezentowana przez szkołę różnymi sposobami (np. na wywiadówce, na gazetce) Nie wszyscy rodzice zdają sobie sprawę z tego, że udział uczniów w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych może mieć wpływ na wyniki egzaminów.

WNIOSKI Wszyscy nauczyciele analizują wyniki egzaminów różnorodnymi metodami: zarówno samodzielnie jak i w zespołach. Wszyscy ankietowani dostrzegają wpływ wyników egzaminów na bieżące efekty kształcenia. Wszyscy nauczyciele wdrażają wnioski z analizy poprzez: - analizę i ewentualną selekcję treści programów nauczania - analizę i ewentualną selekcję treści podręczników - organizację dodatkowych zajęć - dobór różnorodnych metod i form pracy - zwracanie szczególnej uwagi na umiejętności, które wypadły najsłabiej Wszyscy rodzice są świadomi, że w szkole wyniki egzaminów są poddawane analizie. Zdecydowana większość ankietowanych rodziców zapoznaje się z wynikami analizy na szkolnej stronie internetowej, ponad połowa na szkolnym zebraniu; nieliczni zauważają te informacje na gazetce ściennej. Nie wszyscy rodzice zdają sobie sprawę z tego, że udział gimnazjalisty w różnorodnych zajęciach dodatkowych organizowanych przez szkołę może mieć wpływ na wyniki egzaminu. Ankieta dla dyrektora szkoły potwierdza wyniki ankiet dla rodziców i nauczycieli – podsumowuje je i precyzuje.

REKOMENDACJE Należy wpłynąć na lepszą frekwencję rodziców na zebraniach ogólnych; zachęcić do udziału w nich; uszczegółowić na zaproszeniach informacje dotyczące czasu i tematyki zebrań; ewentualnie skrócić. Należy uświadomić rodzicom różnorodność form zajęć przygotowujących gimnazjalistę do egzaminu w klasach 1- 3: zajęcia pozalekcyjne, konsultacje przedmiotowe, zajęcia unijne, dodatkowe zajęcia z przedmiotów objętych egzaminem. Należy wzmocnić motywację uczniów do uczestnictwa w/w zajęciach, wskazać na korzyści.

Wymaganie: 1.2 UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI Cel badania: Upowszechnianie wśród uczniów i rodziców działań szkoły służących nabywaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi. Próba badawcza: Wszyscy nauczyciele: ankieta Uczniowie: ankieta Rodzice: ankieta

WYNIKI Wyniki dobre/zadowalające: Wyniki wymagające poprawy: Uczniowie naszej szkoły nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. Wszyscy ankietowani nauczyciele diagnozują i analizują osiągnięcia uczniów Zdecydowana większość ankietowanych rodziców jest zadowolona z poziomu nauczania i przekazywania informacji. Uważają, że szkoła dobrze przygotowuje do dalszego kształcenia dziecka oraz ugruntowania właściwych wartości. Dobry kontakt szkoły z rodzicami. Szkoła jest postrzegana, jako placówka która rozwija pasje i aspiracje młodzieży, dająca szansę na sukces. Szkoła dobrze przygotowuje młodzież do dalszego życia. Metody sprawdzania wiedzy i oceniania motywują większość młodzieży do nauki Część zajęć zarówno obowiązkowych, jak i dodatkowych, nie jest wystarczająco atrakcyjna dla młodzieży i niedostatecznie angażuje ją w aktywną pracę. Nie wszyscy gimnazjaliści czują się współodpowiedzialni za sukces zespołu klasowego. Nie wszyscy rodzice angażują się dostatecznie w sprawy edukacyjne swojego dziecka. Nie dla wszystkich gimnazjalistów ocenianie jest dostatecznie motywujące do regularnej pracy

rekomendacje Wykorzystywać w trakcie zajęć metody atrakcyjne dla młodzieży; pytać młodzież, które formy pracy na lekcjach są lubiane, a jednocześnie skuteczne. Dołożyć starań, by zajęcia dodatkowe zachęcały młodzież do aktywnego w nich uczestnictwa. Podjąć działania zwiększające zaangażowanie młodzieży w tok lekcji. Uświadomić gimnazjalistom współodpowiedzialność za przebieg lekcji. Podjąć działania, które poprawią współpracę z rodzicami, z którymi dotychczasowy kontakt był niewystarczający

Wymaganie 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach. Cel badania: zgromadzenie danych ilościowych i jakościowych o pracy zespołowej nauczycieli w placówce pozyskanie informacji o trudnościach w realizacji pracy zespołowej wskazanie mocnych i słabych stron działalności szkoły w badanym obszarze Próba badawcza: Wszyscy nauczyciele: ankieta Dyrektor: kwestionariusz dla dyrektora szkoły

wyniki Wyniki dobre/zadowalające: Wyniki wymagające poprawy: Wszyscy nauczyciele biorą udział w pracach zespołów nauczycielskich. Większość nauczycieli angażuje się w pracę kilku zespołów. Większość przedsięwzięć szkolnych realizowana jest zespołowo. Nauczyciele wysoko oceniają jakość i celowość pracy zespołowej. Nie wszyscy nauczyciele równomiernie angażują się w pracę zespołów.

rekomendacje Nauczyciele mają wysokie poczucie współodpowiedzialności za realizuję zadań dydaktycznych, opiekuńczych i wychowawczych. Ugruntowana w świadomości nauczycieli wysoka ocena pracy zespołowej skłania do większej aktywności zespołów oraz motywuje do zespołowej realizacji wielu przedsięwzięć szkolnych. Prawidłowe funkcjonowanie szkoły wymaga zaangażowania nauczycieli w pracę co najmniej kilku zespołów, dlatego liderzy poszczególnych grup powinni stwarzać warunki i zachęcać do pracy zespołowej jak największą liczbę nauczycieli.