Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PROMUJĄCEJ PROJEKT
Advertisements

B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Rozwój społeczności lokalnych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
Dzień dobry Mariusz Wilk. Efektywna współpraca to taka gdzie dba się o trzy obszary INFORMACJE INFORMACJE PROCEDURY PROCEDURY ODCZUCIA ODCZUCIA.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Opracował J. Stryjkowski
SERDECZNIE WITAMY NA KONFERENCJI PODSUMOWUJĄCEJ PROJEKT RAZEM DLA GMINY LUBOMIERZ Lubomierz 7 listopada2010 roku Gmina Lubomierz Lubomierz Plac.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Sposoby podejmowania decyzji
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Młodzieżowa Rada Gminy
Co chcieliśmy osiągnąć?
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. TRAINEESHIPS.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Praca w zespole.
„Szerokie partnerstwo trójsektorowe jako narzędzie rozwiązywania problemów Obszaru Funkcjonalnego Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów” oraz „Dobre praktyki.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
IDEA SIECI I RADY POMIOTÓW REINTEGRACYJNYCH. To Zjawisko polegające na łączeniu w bardziej lub mniej formalny sposób. Jest obecne w Polsce od momentu.
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
Warsztat konsultacyjny
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Gminna Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych w Gminie Grodziczno do 2018 roku

Plan spotkania: Powitanie i wprowadzenie do problematyki Autoprezentacja uczestników spotkania Omówienie procedur percepcyjnych i wynikających z nich korzyści Omówienie metod pracy w grupowej i korzyści jakie z niej płyną Diagnozowanie sytuacji społecznej w gminie Praca w grupach Dyskusja Podsumowanie

Liderzy społeczności lokalnych - - zdobycie nowych umiejętności interpersonalnych (tj. praca w grupie, lepsze komunikowanie się i autoprezentacja) - - podniesienie samooceny i obniżenie poziomu stresu w prowadzeniu grupy - - nowe doświadczenie w pracy na rzecz społeczności oraz szeroko rozumianej współpracy z różnymi podmiotami

Przedstawiciele samorządu - - poszerzenie perspektyw oceny sytuacji społecznej, w szczególności jej zasobów i możliwości rozwoju - - wspólne określenie projektów działań zmierzających do integracji społecznej i świadczenia usług w tej sferze - - zwiększenie efektywności działań społecznych

Organizacje społeczne - - rozszerzenie horyzontów działania - - możliwość nawiązania współpracy z innymi organizacjami tego typu działającymi na terenie gminy - - skuteczniejsze docieranie i efektywniejsze działania na rzecz grup wymagających wsparcia - - promocja własnej działalności na terenie gminy

Przedsiębiorcy - - możliwość podejmowania wspólnych działań z wykorzystaniem instrumentów Partnerstwa Publiczno – Społecznego - - zwiększenie możliwości dostosowania swoich usług do potrzeb społeczności lokalnej - - nawiązanie współpracy z innymi firmami działającymi na terenie gminy

Mieszkańcy - - wzrost poziomu integracji społecznej - - realny wpływ na podejmowane decyzje - - doświadczenie współpracy z samorządem oraz innymi podmiotami działającymi na terenie gminy - - możliwość wprowadzenia w życie swoich koncepcji rozwoju lokalnego dzięki nawiązanej współpracy

Praca w grupie

Cele: - - integracja uczestników – lepsze poznanie się ze sobą, dostrzeżenie i zaakceptowanie odmienności poglądów, doświadczeń i sposobu myślenie współpracowników, - - nakreślenie wizji wspólnego celu – uzyskanie korzyści wynikających ze współpracy zespołowej - - stworzenie przestrzeni do wzajemnego inspirowania się- – metody wymiany i doskonalenia pomysłów pomiędzy uczestnikami - - identyfikacja swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju

Ocena stosunku do grupy 1. Czy jesteś skłonny zrezygnować z hierarchizacji i przestać być osobą najważniejszą, znającą odpowiedzi na wszystkie pytania? 2. Czy jesteś skłonny oddać odpowiedzialność innym członkom grupy? 3. Czy jesteś skłonny zaakceptować faktycznie wszystkie pytania od grupy? 4. Czy wierzysz, że każda osoba jest w stanie wziąć odpowiedzialność za siebie? 5. Czy potrafisz poradzić sobie z sytuacją, gdy nie wiesz dokładnie, jak jakaś gra lub zabawa powinna przebiegać?

6. Czy potrafisz zrezygnować z posiadania zawsze racji? 7. Czy umiesz zaakceptować fakt, że twój sposób myślenia nie każdemu odpowiada? 8. Czy umiesz powstrzymać się od narzucania innym swojego punktu widzenia? 9. Czy reagujesz negatywnie na każdego, kto wygląda, mówi, ubiera się, myśli, zachowuje się inaczej niż ty uważasz, że powinien? 10. Czy umiesz podejść z humorem do różnych pojawiających się zabawnych sytuacji?

Skład grupy: Liderzy - odpowiedzialność za grupę, prowadzenie spotkań Faworyci - akceptowani przez grupę Ludzie w cieniu - mniej akceptowani

Warunki efektywnej pracy w grupie: - - jasno i precyzyjnie sformułowany cel - - dobra komunikacja miedzy członkami grupy - - wspólne realizowanie postawionych celów - - zwartość grupy - - brak zdominowania pracy przez lidera

Cechy skutecznej pracy w grupie Ład w grupie Bezpośrednia informacja zwrotna Efektywne wykorzystywanie czasu na zadanie Zaangażowanie uczestników (dopytywanie) Bezpośrednie kierowanie działaniem Realizacja zadania ma charakter poznawczy

Niektóre metody pracy w grupie BURZA MÓZGÓW (dyskusja i wybór) – stawiamy konkretny problem, wymyślamy jak największą ilość rozwiązań (można zapisać) i wspólnie wybieramy to, które najbardziej pasuje. TRYBUNAŁ – konkretny problem poddajemy pod sąd, wybieramy kilkuosobowy trybunał, a resztę grupy dzielimy na osoby za i przeciw (wymaga to dyscypliny od uczestników podczas wypowiadania się tylko za jednym stanowiskiem) PANEL – Zapraszamy ekspertów od danego problemu, zadajemy im pytania, prowadzimy dyskusje TRZY KĄTY – dzielimy grupę na trzy stanowiska w dyskusji: TAK, NIE i NIE WIEM (Każda podgrupa stara się obronić swoje stanowisko) Ważne jest podsumowanie prowadzącego, aby wyciągnąć ODPOWIEDNIE wnioski. PROWOKACJA – zadajemy pytanie prowokacyjne i w ten sposób rozpoczynamy dyskusję.

Dziękujemy !!!