PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Poznań, 27 września 2012
MOODLE AGNIESZKA CIESZYŃSKA Czyli jak to jest być nauczycielem wykorzystującym platformę kształcenia na odległość
Nauczanie zdalne znane jest już od ponad 160 lat. Przez większość tego czasu było ono postrzegane jako substytut nauczania tradycyjnego, w którym nauczyciel zastępowany był przez różnego rodzaju podręczniki i materiały. Dopiero w erze komputerów zaczęto postrzegać treści nauczania, jako informację, czyli rzecz materialną, którą można przetwarzać, przenosić i przekazywać.
W tym czasie zmieniały się poglądy na temat tego, jak się uczymy… Behawioryzm Nauczanie programowane Konstruktywizm
Przez ostatnie pół wieku zmieniały się koncepcje psychologiczne i poglądy na temat poznania. Równocześnie obserwujemy przejście od nauczania tradycyjnego, prowadzonego głównie przez nauczyciela, do nauczania wspomaganego różnymi środkami technicznymi, w tym głównie komputerem. Nowe technologie e-learningowe rozwijały się wraz z ewolucją technologii z jednej strony, a z drugiej z rozwojem teorii przekazu informacji i kolejnych koncepcji psychologicznych
Kroki planowania Określenie celu dydaktycznego całego kursu oraz zadań szczegółowych - jaką wiedzę i jakie umiejętności powinien posiadać uczestnik kursu po zakończeniu szkolenia; Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC
Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Odpowiedź na pytanie, jaki będzie sposób realizacji zamierzonego celu, które informacje muszą być przekazane bezpośrednio (w formie wykładu ), po które można odesłać do literatury, innych stron WWW itp. ;
Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Ustalenie sposobu i wymagań dotyczących zaliczenia przedmiotu oraz zakresu wymaganej wiedzy
Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Staranne przemyślenie i określenie struktury kursu - podziału na mniejsze jednostki (moduły), układu powiązań zarówno pomiędzy poszczególnymi częściami (modułami) bieżącego materiału, jak i odwołań do wiedzy wcześniejszej, a także - dla osób bardziej dociekliwych lub zainteresowanych - do informacji uzupełniających i rozszerzających;
Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Przygotowanie właściwej treści wykładu, ilustracji, schematów i wykresów oraz tematów do dyskusji na forum;
Jakie zasady powinny obowiązywać w trakcie tworzenia kursu? 1. A AAA A A – wielkość, krój, kolor 2. Więcej obrazu mniej tekstu 3. Ilustracje i tekst cytowany – prawa autorskie!!! 4. Linki 5. Aktywizować, dawać zadania, zachęcać do działania i współdziałania
- Na lekcji łatwiej jest improwizować, na bieżąco dodawać istotne elementy – w e-learningu, wszystko wymaga wcześniejszego starannego przygotowania - Za to wypracowana baza, może nam służyć wielokrotnie
Nauczyciel w nauczaniu zdalnym jest… PROJEKTANTEM KURSU MENTOREM MODERATOREM OPIEKUNEM DOSTĘPNY SKUPIA SIĘ NA POJEDYNCZYM UCZNIU
Środowisko pozwalające na śledzenie pracy uczniów dostępne dla wszystkich Tv2YyWyOA8vs6YNurmmZxqUitBCBLBYRcDOeUq_M tw/edit Możemy śledzić historię współpracy uczniów
Jak wygląda mój przykładowy kurs? ?id=22 Kurs uzupełniający ćwiczenia z dydaktyki ?id=5 Kurs uzupełniający wykłady z pedagogiki
I spring flash_converter.html Można kupić pełną wersję lub skorzystać z darmowej
Jakość naszej pracy jako nauczyciela przekłada się na jakość pracy ucznia.. Entuzjazm uczniów, jest mocno uwarunkowany entuzjazmem nauczyciela