PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Katarzyna Szypuła-Sajon
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
VI Konferencja DZB, Głogów - Bądzów, X.2012 r.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Co to jest TIK?.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Program VNC jako pomoc w lekcji
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
TIK w pracy nauczyciela
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Tworzenie prezentacji multimedialnej
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
  Przyjmując za Józefem Półturzyckim definicję UNESCO z 1979 roku,, za kształcenie korespondencyjne uważa się:  Edukację prowadzoną przez pośrednictwo.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Kurs - OK zeszyt.
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Projekt Kim będziesz?.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

Poznań, 27 września 2012

MOODLE AGNIESZKA CIESZYŃSKA Czyli jak to jest być nauczycielem wykorzystującym platformę kształcenia na odległość

Nauczanie zdalne znane jest już od ponad 160 lat. Przez większość tego czasu było ono postrzegane jako substytut nauczania tradycyjnego, w którym nauczyciel zastępowany był przez różnego rodzaju podręczniki i materiały. Dopiero w erze komputerów zaczęto postrzegać treści nauczania, jako informację, czyli rzecz materialną, którą można przetwarzać, przenosić i przekazywać.

W tym czasie zmieniały się poglądy na temat tego, jak się uczymy… Behawioryzm Nauczanie programowane Konstruktywizm

Przez ostatnie pół wieku zmieniały się koncepcje psychologiczne i poglądy na temat poznania. Równocześnie obserwujemy przejście od nauczania tradycyjnego, prowadzonego głównie przez nauczyciela, do nauczania wspomaganego różnymi środkami technicznymi, w tym głównie komputerem. Nowe technologie e-learningowe rozwijały się wraz z ewolucją technologii z jednej strony, a z drugiej z rozwojem teorii przekazu informacji i kolejnych koncepcji psychologicznych

Kroki planowania Określenie celu dydaktycznego całego kursu oraz zadań szczegółowych - jaką wiedzę i jakie umiejętności powinien posiadać uczestnik kursu po zakończeniu szkolenia; Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC

Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Odpowiedź na pytanie, jaki będzie sposób realizacji zamierzonego celu, które informacje muszą być przekazane bezpośrednio (w formie wykładu ), po które można odesłać do literatury, innych stron WWW itp. ;

Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Ustalenie sposobu i wymagań dotyczących zaliczenia przedmiotu oraz zakresu wymaganej wiedzy

Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Staranne przemyślenie i określenie struktury kursu - podziału na mniejsze jednostki (moduły), układu powiązań zarówno pomiędzy poszczególnymi częściami (modułami) bieżącego materiału, jak i odwołań do wiedzy wcześniejszej, a także - dla osób bardziej dociekliwych lub zainteresowanych - do informacji uzupełniających i rozszerzających;

Kroki planowania Z kursu moodle krok po kroku M. Miranowicz, komentarz AC Przygotowanie właściwej treści wykładu, ilustracji, schematów i wykresów oraz tematów do dyskusji na forum;

Jakie zasady powinny obowiązywać w trakcie tworzenia kursu? 1. A AAA A A – wielkość, krój, kolor 2. Więcej obrazu mniej tekstu 3. Ilustracje i tekst cytowany – prawa autorskie!!! 4. Linki 5. Aktywizować, dawać zadania, zachęcać do działania i współdziałania

- Na lekcji łatwiej jest improwizować, na bieżąco dodawać istotne elementy – w e-learningu, wszystko wymaga wcześniejszego starannego przygotowania - Za to wypracowana baza, może nam służyć wielokrotnie

Nauczyciel w nauczaniu zdalnym jest… PROJEKTANTEM KURSU MENTOREM MODERATOREM OPIEKUNEM DOSTĘPNY SKUPIA SIĘ NA POJEDYNCZYM UCZNIU

Środowisko pozwalające na śledzenie pracy uczniów dostępne dla wszystkich Tv2YyWyOA8vs6YNurmmZxqUitBCBLBYRcDOeUq_M tw/edit Możemy śledzić historię współpracy uczniów

Jak wygląda mój przykładowy kurs? ?id=22 Kurs uzupełniający ćwiczenia z dydaktyki ?id=5 Kurs uzupełniający wykłady z pedagogiki

I spring flash_converter.html Można kupić pełną wersję lub skorzystać z darmowej

Jakość naszej pracy jako nauczyciela przekłada się na jakość pracy ucznia.. Entuzjazm uczniów, jest mocno uwarunkowany entuzjazmem nauczyciela