Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki 01.08.2009 – 31.07.2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
Rekrutacja.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Podsumowanie II edycji CoRe IT Program Program szkoleniowy dedykowany środowisku akademickiemu Warszawskiej Wyższej Szkoły Informatyki pod auspicjami.
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Poradnik dla wyższych uczelni
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
1 Bielsko-Biała, 16 grudnia 2011 roku Konferencja INNOWACYJNOŚĆ AKADEMICKA - nowe trendy w rozwoju przedsiębiorczości – Zapotrzebowanie na innowacje ze.
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Nowoczesne techniki analityczne na studiach doktoranckich jako przygotowanie do otwarcia przewodu doktorskiego w dwa lata.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
PODSUMOWANIE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Wisła sierpień 2004 Wisła Wisła sierpień 2004 Historia działalności kół naukowych 2001 – pierwsza grupa realizowała projekt symulacji ruchu miejskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Zespół szkół nr 1 • Technikum nr1 imienia Jacka Karpińskiego
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Imienia Marii Sk ł odowskiej-Curie.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek – najlepsza inwestycja
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Akademia ETI Współpraca Wydziału ETI ze szkołami ponadgimnazjalnymi regionu Jacek Lebiedź Gdańsk, 21 czerwca 2013.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki 01.08.2009 – 31.07.2011.

“Bez strategii, realizacja jest pozbawiona celu “Bez strategii, realizacja jest pozbawiona celu. Bez realizacji, strategia jest bezużyteczna” Without strategy, execution is aimless. Without execution, strategy is useless.” Morris Chang, CEO of Taiwan Semiconductor Manufacturing Company

Rozwój oferty kształcenia ustawicznego Jak wybrać studia informatyczne? Postawić na te uczelnie, które dysponują odpowiednio wyszkoloną kadrą i nieustannie rozwijają ofertę. Główne cele projektu: Rozwój oferty kształcenia ustawicznego W ramach tego obszaru przeprowadzono 24 kursy specjalistyczne (kuźnia technologiczna ICT) oraz 35 otwartych wykładów wszechnicy popołudniowej, adresowanej do specjalistów IT i wszechnicy młodzieżowej skierowanej do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W zakupionej ze środków projektu, nowoczesnej specjalistycznej pracowni, przeprowadzono 6 szkoleń dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Działania na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej W tym wypadku chodziło o modyfikację programu studiów: rozszerzenie treści specjalizacyjnych o zajęcia w języku angielskim oraz realizację programu „Profesor Wizytujący”, dzięki któremu można było wysłuchać wykładowców z uczelni amerykańskich, francuskich, brytyjskich i szwedzkich. Doskonalenie zawodowe wykładowców Ten obszar dotyczył udziału nauczycieli akademickich WWSI w szkoleniach z wykorzystaniem technologii kształcenia na odległość, w specjalistycznych kursach językowych oraz w konferencjach zagranicznych.

Studenci WWSI (554) Grupy docelowe: Wykładowcy (36) Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Grupy docelowe: Studenci WWSI (554) Nauczyciele akademiccy WWSI (22) Osoby spoza środowiska akademickiego (1454) Zespół realizujący projekt: Wykładowcy (36) Pracownicy administracyjno-finansowi (14)

Zespół realizujący projekt: wykładowcy Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Zespół realizujący projekt: wykładowcy Zadanie - Modyfikacja programu studiów inżynierskich na kierunku informatyka - rozszerzenie treści specjalizacyjnych o przedmioty fakultatywne w języku angielskim: prof. dr hab. inż. Oleg Zaikin dr hab. inż. prof. WWSI Michał Grabowski dr inż. Ewa Figielska dr inż. Tomasz Malinowski mgr inż. Katarzyna Hordejuk mgr inż. Paweł Skuratowicz Zadanie 2 - Kuźnia technologiczna - program na rzecz kształcenia ustawicznego osób spoza społeczności akademickiej: prof. dr hab. inż. Maciej Sysło prof. dr hab. inż. Ireneusz Winnicki dr hab. inż. prof. WWSI Piotr Zaskórski dr inż. Dariusz Chaładyniak dr inż. Robert Janowski dr inż. Waldemar Łabuda dr inż. Szymon Supernak dr inż. Krzysztof Różanowski dr inż. Jacek Markus dr inż. Ryszard Wieleba mgr inż. Andrzej Ptasznik mgr inż. Daniel Jaroszewski mgr inż. Józef Wacnik mgr inż. Piotr Kopciał mgr inż. Jerzy Stankiewicz mgr inż. Marcin Szeliga mgr inż. Dariusz Olczyk mgr inż. Daniel Paluch mgr inż. Paweł Potasiński mgr inż. Zbigniew Rosiek mgr inż. Przemysław Przybylak inż. Paweł Wilga

Zespół realizujący projekt: wykładowcy Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Zespół realizujący projekt: wykładowcy Zadanie 3 - Program profesora wizytującego: prof. dr hab. inż. Jerzy Grzymała - Busse prof. dr hab. Przemysław Bakowski prof. dr hab. Andrzej Szałas prof. Tomasz Michalak prof. Talal Rahwan prof. dr hab. Teodor  Przymusiński prof. Halina Przymusińska prof. dr Marek Suchenek prof. dr hab. inż. Marian S. Stachowicz

Rozwój oferty kształcenia ustawicznego – kuźnia technologiczna ICT Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Rozwój oferty kształcenia ustawicznego – kuźnia technologiczna ICT (przykładowe szkolenia) 15-17/03/2010 mgr inż. Zbigniew Rosiek „Podstawy technologii internetowych” 17-20/01/2011 mgr inż. Daniel Jaroszewski „Grafika komputerowa w środowisku trójwymiarowym” 7-10/02/2011 dr inż. Waldemar Łabuda „ Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką Prince 2” 11-14/04/2011 dr inż. Robert Janowski „ Sieci teleinformatyczne” 19/05/2011 mgr inż. Andrzej Ptasznik „ Implementacja baz danych w MS SQL Server 2008”

Rozwój oferty kształcenia ustawicznego – wszechnica informatyczna Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Rozwój oferty kształcenia ustawicznego – wszechnica informatyczna (Przykładowe wykłady) 28/10/2010 mgr inż. Andrzej Ptasznik „Organizacja usług raportowania z wykorzystaniem MS SQL Server 2008 Reporting Services” 4/11/2010 dr inż. Jacek Markus „Wykorzystanie Microsoft PowerShell do zarządzania serwerem bazy danych” 18/11/2010 mgr inż. Marcin Szeliga „Data Mining — techniki, algorytmy i zastosowania” 25/11/2010 mgr inż. Paweł Potasiński „Język MDX - sztuka tworzenia zapytań do danych wielowymiarowych” 2/12/2010 dr hab. inż. prof. WWSI i WAT Piotr Zaskórski „Systemowe aspekty zarządzania projektami” 9/12/2010 mgr inż. Dariusz Olczyk „Modele pracy i komunikacji w zespole projektowym” 16/12/2010 dr inż. Waldemar Łabuda „Metodyki zarządzania projektami ze szczególnym uwzględnieniem PRINCE2® (WERSJA 2009)” 13/01/2011 dr inż. Szymon Supernak „Zarządzanie projektami w środowisku wybranych metod i technik projektowania”

Działania na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej – zajęcia Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Działania na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej – zajęcia w języku angielskim (Przykładowe zajęcia) Języki i paradygmaty programowania (Cz. I i II) dr hab., prof. WWSI Michał Grabowski Technologie sieciowe (Cz. I i II) dr inż. T. Malinowski Real -Time Systems (Systemy czasu rzeczywistego) mgr inż. P. Skuratowicz Introduction to Operations Research (Wprowadzenie do badań operacyjnych) dr inż. E. Figielska Modelling of Supply Chain Management (Modelowanie systemów informacyjnych w zarządzaniu) prof. O. Zaikin

Program rozwoju oferty dydaktycznej i podnoszenia kompetencji wykładowców w Warszawskiej Wyższej Szkole Informatyki Działania na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej – Visiting Professor Program Lp. Imię i Nazwisko Uniwersytet Temat wykładów 1. Prof. Jerzy Grzymała- Busse University of Kansas, USA Eksploracja danych niezupełnych 2. Prof. Przemysław Bakowski University of Nantes, France Gospodarka cyfrowa 3. Prof. Andrzej Szałas University of Linkoping, Sweden Semantyczny Internet 4. Prof. Tomasz Michalak University of Liverpool, UK Obliczeniowa teoria wyboru społecznego- wprowadzenie 5. Prof. Talal Rahwan Formowanie koalicji w systemach wieloagentowych 6. Prof. Teodor Przymusiński University of California, USA Mechaniczne dowodzenie twierdzeń 7. Prof. Halina Przymusińska Logiczne podejście do reprezentacji wiedzy w sztucznej inteligencji 8. Prof. Marek A. Suchenek California State University, USA Programowanie w abstrakcyjnych typach danych 9. Prof. Marian S. Stachowicz University of Minnesota, USA Inteligentne systemy kontroli

Rezultaty projektu - uczestnicy Opis działania Rezultaty Przeszkolenie studentów na zajęciach w ramach zajęć specjalizacyjnych w języku angielskim 303 uczestników Przeszkolenie w ramach zajęć z cyklu Kuźnia Technologiczna-kursy specjalistyczne 288 uczestników Udział w otwartych wykładach popularnonaukowych oraz Wszechnicy IT dla młodzieży 1130 (518+612) uczestników Udział w Letniej Szkole IT dla niepełnosprawnych 40 uczestników Udział w Letniej Szkole IT dla nauczycieli informatyki 94 uczestników

Rezultaty projektu - uczestnicy Opis działania Rezultaty Przeszkolenie wykładowców z zakresu nowoczesnych metod kształcenia 12 uczestników Udział wykładowców w specjalistycznych kursach językowych 4 uczestników Pobyt wykładowców na wizytach studyjnych 3 uczestników Uczestnictwo wykładowców w konferencjach zagranicznych Program profesor wizytujący 133 uczestników Korzystanie z zasobów Pracowni Bez Barier 20 uczestników

Rezultaty projektu W efekcie dwuletnich działań prowadzonych w ramach projektu Warszawska Wyższa Szkoła Informatyki wzbogaciła swoją ofertę dydaktyczną o 24 specjalistyczne szkolenia z zakresu ICT. Nagrane i wyposażone w materiały elektroniczne, wybrane wykłady wszechnicy informatycznej posłużą do przygotowania oferty szkoleń e-learningowych, na kolejny rok akademicki. Zakupiona w ramach projektu pracownia bez barier wraz z oprzyrządowaniem jest i będzie na mocy porozumienia z Polskim Związkiem Niewidomych i Niedowidzących, na czas nieokreślony nieodpłatnie udostępniana zainteresowanym osobom. Na bazie opracowanych w ramach projektu programów, materiałów oraz zgromadzonych doświadczeń Uczelnia planuje uruchomienie od roku akademickiego 2011/2012 ośrodka szkoleniowego WWSI – IT Akademia. W projekcie powstały 2 wydawnictwa oraz zostały nagrane 42 godziny wykładów.

Rezultaty projektu Bardzo pozytywnie w kontekście przyszłości należy również ocenić próbę poprawy „międzynarodowego” wizerunku Uczelni. Dzięki wiedzy i doświadczeniom zgromadzonym w projekcie została przygotowana oferta studiów anglojęzycznych dla obcokrajowców. Uczelnia nawiązała interesujące kontakty zagraniczne. Dwóch z dziewięciu zaproszonych zagranicznych profesorów będzie kontynuować współpracę z WWSI, na podstawie podpisanych z Uczelnią, umów o pracę. W kolejnych latach akademickich Uczelnia planuje kontynuację działań związanych z umiędzynaradawianiem. Zarówno prowadzone w trakcie projektu zajęcia w języku angielskim jak i wizyty zagranicznych profesorów będą kontynuowane. Wsparcie na rzecz Uczelni w tym zakresie zadeklarowały firmy IBM i Microsoft, deklarując gotowość pozyskania do współpracy naukowców z własnych laboratoriów badawczo-naukowych, zlokalizowanych na terenie USA. Dzięki działaniom projektu, uległy poprawie kompetencje wykładowców oraz pracowników administracyjno-finansowych w realizowanych obszarach projektowych.

Rezultaty projektu Dzięki zaangażowaniu wszystkich biorących udział w realizacji projektu, uczniów, studentów, absolwentów, wykładowców, pracowników administracyjno-finansowych oraz osób spoza społeczności akademickiej WWSI, zakładane w projekcie cele zarówno pod względem ilościowym jak i jakościowym zostały osiągnięte, a uzyskane rezultaty, stanowią solidną podstawę dla dalszego rozwoju Uczelni. Dziękujemy