SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Istota i przesłanki badań marketingowych
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Marketing Usług - WYKŁAD
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
badania rynku turystycznego
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
Katedra Marketingu Usług
Otoczenie systemu produkcyjnego
Rynki konkurencji niedoskonałej
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
Technik Organizacji Reklamy
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
TECHNIK HANDLOWIEC.
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
Istota i znaczenie marketingu. Plan wykładu 1.Fazy ewolucji orientacji przedsiębiorstwa 2.Pojęcie marketingu ▫ rozumienie tradycyjne /historyczne/ ▫ rozumienie.
MÓJ ZAWÓD.
Marketing. Pojęcie i struktura usług.
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Prezentacja biznesplanu
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Zarządzanie sklepem internetowym
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Zarządzanie sklepem internetowym
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ SIM SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ

Literatura: Ph.Kotler: Kotler o marketingu,Wyd.PSzB,Kraków 1999 H.G.Lewis,R.D. LewisL E-Marketing,Handel w internecie,Wyd.PSzB, Kraków 2001. R.Shaw: Nowe spojrzenie na marketing,Emka, Warszawa 2001, G.Schenk: Profesionalny sprzedawca,Dom Wyd. ABC, Kraków 2001

Istota systemu informacji marketingowej Na system informacji marketingowej (SIM) składają się ludzie, wyposażenie oraz procedury i techniki przetwarzania danych, zdolne do przekazania aktualnej, dokładnej i potrzebnej informacji dla osób podejmujących decyzje marketingowe.

Potrzeba informacji wynika z: potrzeby przygotowania zasobów informacji do podjęcia decyzji, ekspansji geograficznej przedsiębiorstw, coraz trudniejszych do przewidzenia reakcji konsumentów, potrzeby weryfikacji skuteczności różnych narzędzi marketingowych.

Przykładowe pytania decydentów... Jakie informacje są Ci potrzebne regularnie? Jakie informacje potrzebujesz okresowo? Jakich informacji nie otrzymujesz i dlaczego? O jakich zagadnieniach chciałbyś być informowany regularnie? Jakich programów(pakietów) chciałbyś używać w Twojej firmie? Jakie usprawnienia należało by wprowadzić w SIM Twojej firmy?

Schemat działania SIM Przetwarzanie informacji Kierownicy marketingu Analiza Planowanie Wdrażanie Kontrola Otoczenie marketingowe Rynki docelowe Kanały Konkurenci Opinia publiczna Czynniki makro-ekonomiczne System informacji marketingowej Ocena zapotrzebowania na informację Zasoby archiwalne Wywiad marketingowy Dystrybucja informacji wspomagająca decyzje Badania Marketingowe Przetwarzanie informacji Ocena i decyzje marketingowe Źródło: Ph. Kotler: Marketing: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 1999 s. 116.  

Elementy SIM WYNIKI WEJŚCIE ELEMENTY WYJŚCIE SYSTEMU Konsument - potrzeby - postawy - intencje - zakupy - charakterystyka Otoczenie marketingowe - konkurencja - technologia - gospodarka - prawo i regulacje - czynniki społeczno - kulturowe Zarządzanie marketingowe - personel ds. sprzedaży - prace badawczo - rozwojowe - kanały dystrybucji - dostawcy - agencje reklamowe Ocena możliwości rynkowych - trendy w popycie - nowe produkty - rozmiar rynku - stopa wzrostu - prognozy sprzedaży Wskaźniki oceny działalności - udział w rynku - sprzedaż - koszty - zyski Ocena marketingu-mix - produkt - cena - dystrybucja - promocja - personel ds. sprzedaży Strategiczne oceny - konkurencji - pozycjonowania - produktu-mix SYSTEM WEWNĘTRZ- NYCH SPRAWOZDAŃ IDENTYFI- KACJA MOŻLIWOŚCI SYSTEM BADAŃ MARKETIN- GOWYCH OCENA DZIAŁAL- NOŚCI SYSTEM OBSERWACJI OTOCZENIA PLANOWANIE MARKETIN- GOWE SYSTEM INFORMACJI RZĄDOWEJ Źródło: B. W. Żurawik: Zarządzanie Marketingiem w przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, s. 81-91

Główne metody gromadzenia informacji: OBSERWACJA-obserwacja bezpośrednia, pośrednia, ukrytą kamerą i inne, DANE PIERWOTNE-poprzez:rozmowę osobistą, ankiety, badania zogniskowane grup tematycznych,eksperymenty rynkowe, DANE WTÓRNE- publikację rządowe, informatory, biuletyny, raporty GUS, raporty instytucji badań rynku.

System wewnętrznych sprawozdań zamówienia, raporty ze sprzedaży, dane o zapasach, dane o wydatkach marketingowych, itp., inne, „niemarketingowe” źródła informacji - faktury, ewidencja sprzedaży, rachunki bankowe, itp., system obiegu dokumentów w firmie.

System obserwacji otoczenia znaczenie handlowców, przedstawicieli handlowych, opiekunów klientów( agentów brokerów itp..), podpatrywanie konkurencji (banchmarking), inne.

System informacji o o środowisku firmy: Otoczenie polityczno - prawne to istotny element otoczenia dalszego, a w tym: Trendy:demograficzne , społeczne, Zmiany:stylu życia,technologiczne,polityczne,prawne Środowisko otoczenia bliższego: nabywcy, dostawcy, konkurenci, Środowisko wewnętrzne firmy: Sprzedaż i udział w rynku, Zamówienia do realizacji, Koszty, Opłacalność produktów( usług),

System badań marketingowych Do głównych celów badań marketingowych zalicza się: pomoc w zrozumieniu, czyli opisanie, analizowanie, pomiar i przewidywanie popytu oraz czynników mających na niego wpływ, pomoc w decydowaniu, tj. zidentyfikowanie środków umożliwiających oddziaływanie na popyt, pomoc w kontroli czyli analiza otrzymanych wyników pomiarów rynkowych.

Jak osiągnąć sukces w cyberprzestrzeni? Współczesny posiadacz komputera może dzięki Internetowi: Dokonać elektronicznego zakupu produktów (lub usług), Obejrzeć katalogi i ogólne informacje, Mieć bezpośredni kontakt z producentem (oferentem), Poprzez tzw. ”hurtownie danych” odwiedzić elektronicznych pośredników, Skorzystać z indywidualizacji („własnego”) produktu lub usługi, Być bardziej dostępnym dla otoczenia.