MARKETING STRATEGICZNY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Zarządzanie logistyczne
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
WYDZIAŁ INŻYNIERII PRODUKCJI I LOGISTYKI
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Rynek usług medycznych
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Istota konkurencji w internecie …
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Operacyjne sterowanie produkcją
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Firmy globalne.
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

MARKETING STRATEGICZNY KATEDRA MARKETINGU USŁUG Uniwersytet Szczeciński - Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług MARKETING STRATEGICZNY I TAKTYCZNY 1. Możliwości marketingowe 2. Propozycja wartości i budowanie kapitału marketingu 3. Nowa kompozycja marketingowa 4. Zdobycie i utrzymanie klientów 5. Poprawa efektywności marketingu

Literatura Ph. Kotler: Kotler o Marketingu, WSB, Kraków 2001 Ph. Kotler: Marketing. Podręcznik Europejski, FELBERG Warszawa 2002

Na rynku funkcjonują 3 typy przedsiębiorstw: 1. takie - które powodują, że coś się dzieje, 2. takie - które patrzą jak coś się dzieje, 3. takie - które zastanawiają się - co się stało?

Współczesny krajobraz ekonomiczny wg Ph Współczesny krajobraz ekonomiczny wg Ph. Kotlera kształtują 2 kluczowe czynniki: 1. rozwój technologiczny - nowe produkty (satelity, magnetowidy, poczta elektroniczna, telefony komórkowe itp.) technologia cyfrowa 2. globalizacja - globalne wioski wg Mc Luhana, przepływ kapitału, produktów, usług, siły roboczej

Cechy przedsiębiorstwa na etapie przejściowym Dawniej Produkcja wszystkiego wewnątrz firmy Doskonalenie według wewnętrznych kryteriów Samodzielność Podział na działy funkcyjne Koncentracja na sprawach krajowych Orientacja na produkt Obecnie Sprowadzanie wielu rzeczy z zewnątrz (oustsourcing) Doskonalenie poprzez benchmarking (porównanie z innymi firmami) Współpraca (w sieci) z innymi firmami Zarządzanie procesami firmy poprzez międzywydziałowe zespoły Koncentracja na sprawach globalnych i lokalnych Orientacja na rynek i klienta

Cechy przedsiębiorstwa na etapie przejściowym Dawniej Produkcja standardowych modeli Koncentracja na produkcie Masowy marketing Dążenie do utrzymania przewagi konkurencyjnej Powolne i dokładne opracowywanie nowych produktów Korzystanie z wielu dostawców Zarządzanie „od góry” Działanie na rynku Obecnie Produkcja zróżnicowanych modeli, według wymagań poszczególnych klientów Koncentracja na łańcuchu wartości Marketing skierowany do poszczególnych grup odbiorców Ciągłe opracowywanie nowatorskich rozwiązań Przyspieszenie cyklu opracowania nowych produktów Korzystanie z kilku dostawców Zarządzanie „od góry”, „od dołu” i „w poprzek Działanie również w przestrzeni rynku

9 zaleceń (wskazań) skutecznych sposobów prowadzenia firmy: 1. Sukces dzięki jakości, 2. „ „ obsłudze na wyższym poziomie, 3. „ „ niższym cenom, 4. „ „ dużemu udziałowi w rynku, 5. „ „ adaptacji i dostosowanie się do indywidualnych wymagań nabywcy, 6. „ „ nieustannemu doskonaleniu produktu, 7. „ „ innowacji 8. „ „ szybkiemu wejściu na rozwijające się rynki, 9. „ „ przekraczaniu oczekiwań nabywców.

Skuteczność strategii... Skuteczna strategia marketingowa - to taka, która zmierza do doskonałości swoich działań (zachowań marketingowych). Firma „X” dysponuje silną strategią, jeśli istnieją punkty odróżniające ją wyraźnie od strategii konkurencji.

Współcześni nabywcy: 2. brakuje im czasu i żądają coraz więcej wygody, 1. mają coraz bardziej wyrafinowane gusta i zwracają większą uwagę na cenę, 2. brakuje im czasu i żądają coraz więcej wygody, 3. dostrzegają coraz większe podobieństwa między dostawcami 4. coraz mniej uwagi zwracają na markę producenta, częściej akceptują marki sprzedawane i produkty w firmie typowej, 5. oczekują obsługi na wysokim poziomie, 6. są coraz bardziej lojalni wobec dostawcy

Dobre firmy coraz więcej dowiadują się o swoich klientach, usprawniają sposoby komunikowania się z nimi, coraz lepiej rozumieją ich potrzeby „Nagrody zgarną te firmy, które wynajdą sposoby tworzenia, komunikowania, przekazywania wartości na wybrane wcześniej rynki docelowe” Postępowe firmy dbają o to, aby wszystkie działy (a nie tylko marketing) były zorientowane na klienta.

5 głównych faz procesu zarządzania marketingiem: B SOP KM PZ k gdzie: B - badania rynku, SOP - segmentacja, określanie grup docelowych i pozycjonowanie, KM - kompozycja marketingowa (np. 4 lub 5 elementów marketingu mix) PZ - praktyczne zastosowanie (wdrożenie) k - kontrola

Do głównych źródeł możliwości (szans) marketingowych należy zaliczyć: 1. gdy istnieje mała podaż jakiegoś produktu lub usługi, 2. gdy pojawi się nowy, lepszy sposób promocji i dostawy istniejącego produktu lub usługi, 3. gdy pojawi się nowy produkt lub usługa

Możliwe scenariusze zachowań firmy w celu poszukiwania lepszego „jutra” 1. powołanie menedżera ds. pomysłów, 2. zastosowanie modelu przełomu strategicznego.

Różnice w podejściu do klienta i procesu sprzedaży w marketingu tradycyjnym i partnerskim