Cel główny: W roku szkolnym 2012/2013 w Szkole Podstawowej w Pogwizdowie Nowym będzie realizowany projekt „Wyrównuję, doskonalę, poznaję – Program rozwoju.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Advertisements

Generator przyszłości
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Co to jest TIK?.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS. 29/POKL/9.1.2/2011.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
„LEPSZA PRZYSZŁOŚĆ – RAZ JESZCZE”
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Projekt „Zawodowe horyzonty” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Realizacja programu rozwojowego
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Apetyt na wiedzę Projekt realizowany przez : Szkołę Podstawową w Gliniku Górnym Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Uczniowie cudzoziemscy w Szkole Podstawowej nr 4 w Kostrzynie nad Odrą
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

Projekt: „Wyrównuję, doskonalę, poznaję – Program rozwoju Szkoły Podstawowej w Pogwizdowie Nowym”

Cel główny: W roku szkolnym 2012/2013 w Szkole Podstawowej w Pogwizdowie Nowym będzie realizowany projekt „Wyrównuję, doskonalę, poznaję – Program rozwoju Szkoły Podstawowej w Pogwizdowie Nowym”. Jego głównym celem jest wyrównanie szans edukacyjnych 25 uczniów i uczennic oraz podniesienie jakości kształcenia i atrakcyjności oferty edukacyjnej Szkoły Podstawowej w Pogwizdowie Nowym.

„Projekt wzbogaci ofertę placówki, skierowaną do uczniów, zarówno tych wymagających wspierania, jak i szczególnie uzdolnionych. Uzupełni dotychczasową propozycję szkoły w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych, pozwalając w atrakcyjnej formie rozwijać zainteresowania i talenty młodych ludzi. Poszerzy także wymiar zajęć wyrównawczych z uczniami wymagającymi wspomagania.”

„Kompleksowy program wyrównywania szans edukacyjnych” Zadania merytoryczne realizowane w ramach projektu: „Kompleksowy program wyrównywania szans edukacyjnych” „Kompleksowy program wspomagania rozwoju uzdolnień i zainteresowań uczniów i uczennic” „Program wspierania rozwoju osobistego i zawodowego uczniów i uczennic” „Program podnoszenia jakości pracy szkoły”

„KOMPLEKSOWY PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH” Program obejmuje m.in. : organizację dwóch spotkań informacyjnych dla rodziców, uczniów i uczennic. W ramach spotkań omówione zostaną: możliwości wyrównania poziomu wiedzy uczniów i uczennic sposoby współpracy rodziców z dzieckiem w celu zwiększenie zdolności uczenia się. Zostaną zrealizowane zajęcia wyrównawcze, których celem będzie uzupełnienie wiedzy i umiejętności uczniów. Zajęcia wyrównawcze zostaną poprzedzone 3 godzinnymi warsztatami dla każdej grupy o tematyce skutecznego uczenia się. Planuje się realizację zajęć wyrównawczych z: matematyki języka angielskiego języka polskiego przyrody Zostaną opracowane i zweryfikowane narzędzia do realizacji zajęć wyrównawczych i podniesienie kompetencji nauczycieli.

„KOMPLEKSOWY PROGRAM WSPOMAGANIA ROZWOJU UZDOLNIEŃ I ZAINTERESOWAŃ UCZNIÓW I UCZENNIC” Program obejmuje m.in.: organizację kół naukowych zgodnych z preferencjami uczniów i uczennic W ramach kół oprócz zajęć dydaktycznych zrealizowane zostaną: wizyty studyjne spotkanie z „ciekawymi ludźmi” specjalistami w swoich dziedzinach. Zostaną utworzone koła naukowe: matematyczne informatyczno – ekologiczne historyczne. Zostanie zorganizowany konkursu pn. „Jestem zdolny – jestem cool:)”. Nagrodą dla zwycięskiego koła naukowego będzie tygodniowy obóz naukowy. Zakłada się opracowanie i weryfikację narzędzi oraz podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie pracy z uczniami i uczennicami zdolnymi. Powstanie Zespół ds. wspomagania pracy z uczniami i uczennicami zdolnymi.

„PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU OSOBISTEGO I ZAWODOWEGO UCZNIÓW I UCZENNIC” Program obejmuje m.in.: przygotowanie i realizację warsztatów z: umiejętności miękkich warsztatów z kształtowania kariery zawodowej Ich celem będzie podniesienie świadomości uczniów i uczennic dotyczących wyboru kierunku kształcenia, wyrobienie umiejętności miękkich.

„PROGRAM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY SZKOŁY” Utworzony zostanie program do monitorowania jakości pracy Szkoły Podstawowej oraz przetestowany i wprowadzony System Ewaluacji Pracy Szkoły Podstawowej.

WYPOSAŻENIE W NOWOCZESNE POMOCE: Laptop Projektor multimedialny z ekranem Tablica interaktywna z oprogramowaniem Ksero kolorowe Telewizor z odtwarzaczem DVD Kamera video

Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – KOŁO HISTORYCZNE PROWADZĄCY: mgr Teresa Flak L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1 Moja mała Ojczyzna. Historia Pogwizdowa Nowego i okolicy 12 2. Historia pisma i najstarszych materiałów pisarskich 8 3. Historia starożytna – „Siedem cudów świata” 10 Razem: 30 godzin

KOŁO EKOLOGICZNO - INFORMATYCZNE Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – KOŁO EKOLOGICZNO - INFORMATYCZNE PROWADZĄCY: mgr Renata Chłanda, mgr Dorota Kotowicz L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1. W poszukiwaniu swojego „naj...” 4 2. Naj... z „naj..” 3. O swoim „naj...” wiem wszystko! 4. Nasze „naj...” w pięknej szacie. 8 5. Nasze „naj...” inaczej. 6. W krainie naszego „naj...” 2 Razem: 30 godzin

Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – KOŁO MATEMATYCZNE PROWADZĄCY: mgr Dorota Kotowicz L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1. Liczby naturalne. 7 2. Ułamki zwykłe i dziesiętne. 4 3. Problemy matematyczne z życia codziennego. 5 4. Ach, ten X. 3 5. Geometria. 6. Matematyka inaczej. 2 7. Trening przed sprawdzianem klasy 6. Razem: 30 godzin

Zajęcia wyrównawcze: MATEMATYKA Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – Zajęcia wyrównawcze: MATEMATYKA PROWADZĄCY: mgr Dorota Kotowicz L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1. Liczby naturalne. 10 2. Figury i bryły geometryczne. 5 3. Ułamki zwykłe i dziesiętne. 7 4. Obwody i pola wielokątów. 5. Liczby na co dzień. 2 6. Diagramy, tabele, wykresy. 1 Razem: 30 godzin

Zajęcia wyrównawcze: JĘZYK POLSKI Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – Zajęcia wyrównawcze: JĘZYK POLSKI PROWADZĄCY: mgr Małgorzata Pękala L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1. Gramatyka języka. 5 2. Ortografia. 3. Czytanie ze zrozumieniem. 4. Redagowanie tekstów. 5. Praca ze słownikami. 6. Wypowiedzi ustne. Razem: 30 godzin

Zajęcia wyrównawcze: JĘZYK ANGIELSKI Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – Zajęcia wyrównawcze: JĘZYK ANGIELSKI PROWADZĄCY: Małgorzata Radziwińska L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1. Zasady pisowni. 5 2. Gramatyka języka angielskiego. 3. Rozumienie języka mówionego. 4. Utrwalanie słownictwa i poprawnej wymowy. 5. Doskonalenie czytania. 6. Praca ze słownikami językowymi. Razem: 30 godzin

Zajęcia wyrównawcze: PRZYRODA Nazwa bloku tematycznego CHARAKTERYSTYKA ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH – Zajęcia wyrównawcze: PRZYRODA PROWADZĄCY: mgr Renata Chłanda L.p. Nazwa bloku tematycznego Liczba godzin 1. Kierunki na mapie. 2 2. Skala, plan, mapa, współrzędne geograficzne. 5 3. Wędrujemy po Polsce – krajobrazy Polski. 4. Organizmy lądowe – warunki życia na lądzie. 5. Organizmy wodne – warunki życia w wodzie. 6. Budowa i właściwości materii – przemiany chemiczne. 7. Ochrona przyrody – podstawowe pojęcia ekologii. 3 Razem: 30 godzin

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁA: mgr DOROTA KOTOWICZ