Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Ministerstwo Edukacji Narodowej EDUKACJA SKUTECZNA PRZYJAZNA I NOWOCZESNA Przykłady dobrej praktyki Opracował:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Dobry start w edukację – indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Międzyrzecz.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Realizowany ze środków Unii Europejskiej w ramach EFS. 29/POKL/9.1.2/2011.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Zadania pedagoga szkolnego
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Kształcenie specjalne
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie jest bezpłatny, koszty jego organizacji pokrywane są w 85% ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i 15% budżetu państwa. Projekt realizowany będzie w okresie od r. do r.

Celem głównym projektu jest podniesienie jakości kształcenia w klasach I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Celami szczegółowymi projektu są: - podniesienie jakości kształcenia w trzech szkołach podstawowych - przygotowanie uczniów do przekraczania kolejnych programów edukacyjno-rozwojowych - wzmocnienie wiary uczniów i uczennic we własne możliwości i umiejętności - ukształtowanie prawidłowej mowy u zdiagnozowanych uczniów - wyrównanie braków edukacyjnych u uczniów mających trudności w nauce - poszerzenie zdolności komunikacyjno-językowych - wdrożenie zasad i technik skutecznego uczenia się - rozwój motywacji do dalszej nauki

Realizacja celów projektu zostanie dokonana, między innymi, poprzez organizowanie różnorodnych zajęć dodatkowych dla uczniów, prowadzonych przez specjalistów różnych dziedzin na terenie szkół. Szkoły biorące udział w projekcie: - Szkoła Podstawowa w Łomnicy Zdroju - Szkoła Podstawowa w Wierchomli Wielkiej - Szkoła Podstawowa w Głębokiem

Szkoły będą realizować pozalekcyjne programy edukacyjno-rozwojowe poprzez: - zajęcia dydaktyczno–wyrównawcze w klasach I-III - prowadzenie zajęć wyrównawczych z matematyki, języka polskiego w klasach IV-VI - zajęcia z języka angielskiego w klasach III-VI - kółka zainteresowań z nauk matematyczno- informatycznych w klasach IV-VI - prowadzenie zajęć logopedycznych w klasach I-VI

Działania obejmują ofertę zajęć pozalekcyjnych i specjalistycznych: - wykładów, warsztatów, które kształcić będą m.in. takie umiejętności jak rozwój sprawności komunikacyjno–językowej, poszerzenie słownictwa z różnych dziedzin życia, - praca w zespole, - wykorzystanie zdobytych umiejętności w praktyce i zachęcanie do dalszego rozwijania się, - rozszerzenie zainteresowań uczniów, - zdobycie umiejętności porozumiewania się z otoczeniem, - kształtowanie prawidłowej mowy – dbanie o jej prawidłowy i jak najlepszy rozwój pod względem fonetycznym, gramatycznym i leksykalnym, doskonalenie wymowy ukształtowanej (usuwanie trudności w czytaniu i pisaniu oraz wad mowy tj. jąkanie).

W ramach wsparcia prowadzone będą również konsultacje z psychologiem dla dzieci i rodziców, którzy wyrażą taką potrzebę. Korzyści dla szkół: - poszerzenie oferty edukacyjnej - doposażenie szkół w nowoczesne materiały dydaktyczne - promowanie potrzeby stałego dokształcania - realizacje nowatorskich programów nauczania - wykorzystanie nowoczesnych metod i technik przekazywania wiedzy - poprawa jakości i rozwój systemu edukacji

NABÓR Działaniami projektu objętych zostanie 165 uczniów. W każdej ze szkół podział będzie przedstawiał się następująco: - w Szkole Podstawowej w Łomnicy Zdroju: 58 uczniów w podziale na poszczególne grupy do wybranych zajęć pozalekcyjnych - w Szkole Podstawowej w Wierchomli Wielkiej: 54 uczniów w podziale na poszczególne grupy do wybranych zajęć pozalekcyjnych - w Szkole Podstawowej w Głębokiem: 53 uczniów w podziale na poszczególne grupy do wybranych zajęć pozalekcyjnych Uczniowie podpisują deklaracje uczestnictwa w zajęciach dodatkowych oraz dostarczają pisemną zgodę rodziców.

O zakwalifikowaniu decydować będzie rekomendacja nauczyciela (znającego problemy lub szczególne uzdolnienia ucznia, jego osiągnięcia). Nabór odbywać się będzie zgodnie z zasadą równych szans kobiet i mężczyzn. Rodzice uczestników zostaną poinformowani o projekcie na specjalnym zebraniu informacyjnym.

DZIAŁANIA 1. Zarządzanie projektem. 2. Promocja projektu. 3. Rekrutacja uczestników. 4. Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze w klasach I-III. 5. Zajęć wyrównawcze z matematyki, języka polskiego w klasach IV-VI. 6. Zajęcia z języka angielskiego w klasach III-VI. 7. Zajęcia matematyczno-informatyczne w klasach IV-VI. 8. Zajęć logopedyczne w klasach I-VI. 9. Zajęcia z psychologiem 3 godz. w tygodniu. 10. Organizacja wycieczek Poznaj swój kraj dla klas I-III Kraków, Inwałd, dla klas IV-VI Warszwa, Kraków. 11. Podsumowanie działań projektowych.