WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
Advertisements

Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Kącik Logopedyczny.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Metoda kierowanego nauczania
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Podstawy Pomocy Psychologicznej
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Zaburzenia wymowy.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych.
System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
JAK ROZWIJA SIĘ MOWA? Proces rozwoju mowy przebiega etapami i trwa kilka lat. Zanim dziecko nauczy się wyrażać swoje myśli, musi przejść wiele etapów,
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
NAJWAŻNIEJSZE POJĘCIA
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
logopedyczny-prezentacja
Program terapeutyczny
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
„Dziecko 6-letnie w szkole”
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Szkolny gabinet logopedyczny
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci w wieku
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Normy rozwoju mowy.
Fonetyka i fonologia.
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
Dziecko w gabinecie logopedycznym – zarys terapii logopedycznej
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Logopedia w szkole.
SUBWENCJA OŚWIATOWA oferta wyposażenia gabinetu psychologiczno-pedagogicznego termin składania wniosków:
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Wady wymowy.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska

100- wyrazowy Test Artykulacyjny Uczniowie naszej szkoły mają zapewnioną opiekę logopedyczną. Co roku we wrześniu przeprowadzana jest przesiewowa diagnoza, w wyniku której około 30 uczniów zostaje objętych terapią logopedyczną.

Zajęcia prowadzone są systematycznie w oparciu o indywidualne programy reedukacji logopedycznej. W zajęciach mogą uczestniczyć rodzice, którzy otrzymują wskazówki do dalszej pracy w domu.

Praca podczas zajęć skupia się przede wszystkim na: ćwiczeniach oddechowych, ćwiczeniach głosowych, ćwiczeniach usprawniających narządy mowy,

ćwiczeniach artykulacyjnych, ćwiczeniach analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, ćwiczeniach wzbogacających słownictwo.

Metody pracy - metoda słuchowa (polega na uwrażliwianiu słuchu pacjenta na brzmienie prawidłowej głoski, zwracaniu uwagi na dostrzeganie różnic pomiędzy prawidłowym brzmieniem danej głoski, a dźwiękiem nieprawidłowym wytwarzanym przez pacjenta), - metoda wzrokowa (polega na obserwowaniu ułożenia narządów artykulacyjnych w lustrze, na rysunkach, labiogramach itp., demonstrowanie przez logopedę prawidłowego ułożenia narządów artykulacyjnych podczas mówienia), - metoda fonetyczna (polega na wykorzystaniu istniejącego już dźwięku i przekształcaniu go w dźwięk, który chcemy osiągnąć), - metoda mechaniczna (polega na stosowaniu ingerencji, mechanicznym ułożeniu narządów artykulacyjnych pacjenta np. ułożenie języka przy pomocy szpatułki, palca lub sondy do realizacji danej głoski), - metoda dotyku i czucia skórnego dłoni (polega na uświadomieniu pacjentowi, że brzmienie niektórych głosek można wyczuć np. poprzez czucie wydychanego powietrza na skórze dłoni, wyczucie drgań więzadeł głosowych na szyi w okolicach krtani itp.).

Dzieci z naszej szkoły mają możliwość pracy z profesjonalnymi programami logopedycznymi: LogoObrazki ( terapia wymowy i różnicowanie głosek sz, ż, cz, dż, s, z, c, dz, ś, ż, ć, dź oraz wspomaganie nauki czytania i pisania; ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi). Logopedyczne zabawy (multimedialny pakiet logopedyczny)-część I- sz, ż, cz, dż; część II- s, z, c, dz oraz część III- j, l, r.

Dodatkowo w zajęciach wykorzystywane są programy dla dzieci najmłodszych: "Dyktanda z piratami", "Klik uczy czytać", Porusz umysł, "Bolek i Lolek na tropach ortografii.

W terapii wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom środowiska logopedów, opracowano kompleksowy multimedialny pakiet programów do diagnozy i terapii logopedycznej LOGOPEDIA, dodatkowo wzbogacony o aplikację zarządzającą (tzw. Aplikacja logopedy, która dodatkowo posiada wbudowany moduł Badanie mowy) – jest to pakiet wykorzystywany w naszej szkole. Nowości w Aplikacji logopedy w wersji 2.0. nowy, jeszcze bardziej intuicyjny interfejs programu narzędzia pozwalające na profesjonalne zarządzanie pracą terapeuty wzory przydatnych dokumentów (m.in. Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia) możliwość tworzenia i zarządzania rozbudowanymi bazami pacjentów rozbudowany moduł diagnostyczny aplikację do kontroli postępów terapii mechanizm pozwalający na nagranie i opisanie dowolnej liczby dźwięków możliwość zlecania prac domowych umieszczonych w Portalu eduSensus.pl

Pedagogizacja Oddziaływania terapeutyczne powinny odbywać się w gabinecie logopedycznym oraz w domu rodzinnym ucznia. W październiku każdego roku szkolnego przeprowadzana jest pedagogizacja rodziców z klas I-III na temat Wady wymowy w postaci prezentacji multimedialnej.

Współpraca z przedszkolami W marcu każdego roku szkolnego przeprowadzana jest pedagogizacja rodziców grup sześcioletnich. Mini wykład połączony jest z prezentacją multimedialną.Spotkania te uświadamiają rodzicom jak ważna jest prawidłowa komunikacja i mobilizują rodziców do podjęcia terapii przed rozpoczęciem edukacji dzieci w szkole.