Politechnika Warszawska PASR, 2004.12.06 1 Akcja Przygotowawcza do Programu Badań nad Bezpieczeństwem Preparatory Action on Security Research (PASR) Wzrost.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Advertisements

Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
Krajowy Punkt Kontaktowy 6.PR 1 Andrzej Sławiński NEST Nauka i technologia przyszłości NEST New and Emerging Science and Technology.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
Priorytet 1 Zdrowie Biotechnologie, rozwój instrumentów i technologii na rzecz ludzkiego zdrowia Badania na rzecz ludzkiego zdrowia mające zastosowanie.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie Programu zatwierdzone przez Komitet Monitorujący ZPORR w dniu 16 kwietnia 2004 r.
Nadkom. dr Arkadiusz Letkiewicz – Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Być ekspertem Komisji Europejskiej - ogólne doświadczenia Berenika M. Marciniec Poznański Park Naukowo - Technologiczny Zostań ekspertem Komisji Europejskiej!
Idealne opracowanie punktu Implementation Joanna Bosiacka-Kniat, RPK Poznań Poznań, 12 kwietnia 2007r.
Być ekspertem – najlepsza szkoła pisania projektów
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Departament Zarządzania Programem Wzrostu Konkurencyjności Przedsiębiorstw SEKTOROWY PROGRAM OPERACYJNY.
Adam Walicki - 30 września 2010
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Europejski Fundusz Morski i Rybacki
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
Wielkopolskie Regionalny Program Operacyjny 2007 – 2013 Priorytet II Infrastruktura Komunikacyjna Działanie 2.7 Infrastruktura społeczeństwa informacyjnego.
Inwestycje Kapitałowe – nowy fundusz na innowacyjny biznes Krzysztof Krzysztofiak Kraków, 6 kwiecień 2009 r.
Polska w Programach Ramowych UE
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Tworzenie infrastruktury informacyjnej dla polskiego
Usługi Enterprise Europe Network
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Współpraca nauki i biznesu celem zapewnienia zrównoważonego rozwoju gospodarczego.
AKTUALNA PROBLEMATYKA GIS W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Adam Linsenbarth Instytut Geodezji i Kartografii Warszawa Europejska Infrastruktura Danych Przestrzennych w świetle finalnej wersji programu INSPIRE XIII.
KONIECZNOŚĆ PROWADZENIA ZINTEGROWANYCH MIĘDZY-DYSCYPLINARNYCH BADAŃ NAUKOWYCH DOTYCZĄCYCH WDRAŻANIA KONCEPCJI TRWAŁEGO, ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU A SZCZEGÓLNIE.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
Rozpoczęcie projektu: 1 września 2005 Czas trwania: 30 miesięcy Priorytet 6PR: 6.1 Zrównoważone Systemy Energetyczne Główny cel: Zwiększenie uczestnictwa.
Wdrożenie telefonii IP na Uniwersytecie Warszawski Piotr Michalski Konferencja Promująca Projekt.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
ZMIANY TECHNICZNE do kryteriów szczegółowych wyboru finansowanych operacji dla Działania 2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Usługi brokerskie w innowacjach rolniczych „Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie.” Projekt.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi PROW 2014 – 2020 Grudzień 2013.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
SNAJPERÓW I STRZELCÓW WYBOROWYCH
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
IEEE SPMP Autor : Tomasz Czwarno
Zapis prezentacji:

Politechnika Warszawska PASR, Akcja Przygotowawcza do Programu Badań nad Bezpieczeństwem Preparatory Action on Security Research (PASR) Wzrost potencjału Europejskiego w Zakresie Badań nad Bezpieczeństwem Enhancement of the European Industrial Potential in the Field of Security Research Jacek Ronda Ministerstwo Nauki i Informatyzacji

Politechnika Warszawska PASR, Główne Cechy PASR Inicjatywa poza VI Programem Ramowym Czas trwania akcji 3 lata, , Planowany budżet Euro 65M – E 15M na rok 2004, – E 13M dla Konkurs projektów z E 2M przeznaczonymi dla Konkurs działań wspomagających

Politechnika Warszawska PASR, Wdrażanie PASR Racjonalne uzasadnienie, zawartość, plan pracy i spodziewane korzyści: –the Commission Communication (adopted on 3/2/2004) Towards a programme to advance European security through Research & Technology (COM(2004)72). –Commission Decision (including an Annex) on the implementation of the Preparatory Action on the Enhancement of the European industrial potential in the field of Security research (2004/213/EC)

Politechnika Warszawska PASR, Przyjmowanie zgłoszeń zakończono w czerwcu 2004, Wybrano do realizacji: 8 projektów i kilka akcji wspomagających –Projekty realizowane w czasie od 1 do 2 lat –Działania wspomagające realizowane w czasie od 0.5 do 3 lat PASR Pierwszy Konkurs

Politechnika Warszawska PASR, Działania i technologie pozwalające na lepszą ocenę sytuacji kryzysowej, Optymalizacja bezpieczeństwa Zabezpieczenia systemów sieciowych Zabezpieczenie przed atakami terrorystycznymi –Bio-terroryzmem, –Działanie w wypadkach z udziałem substancji biologicznych, chemicznych i radioaktywnych Polepszenie zarządzania kryzysowego Osiągnięcie stanu pełnego współdziałania systemu systemów (interoperability) Integracja systemów informacyjnych i komunikacyjnych. PRIORYTETY Badawcze w PASR

Politechnika Warszawska PASR, Projekty powinny –wspomagać wykonanie misji odpowiednich służb kryzysowych – i/lub być związane z osiągnięciem interoperacyjności systemu systemów, – i/lub być zorientowane na zabezpieczenie obywateli Otrzymane wyniki powinny być rzeczywiste i wartościowe Zadania powinny być adresowane do wielu dyscyplin badawczych i obszarów zastosowań, Projekty powinny angażować końcowych odbiorców systemów bezpieczeństwa Projekty powinny być adresowane do jednego priorytetu lub kilku priorytetów Wymagania stawiane projektom

Politechnika Warszawska PASR, Cel: identyfikacja głównych zagrożeń dla Europy Atakami poprzez granice lądowe i morskie, Analiza zagrożeń uwzględniająca integralność EU Gromadzenie i analiza informacji na temat zagrożeń, Wymiana informacji ogólnie dostępnych i zastrzeżonych (informacje służb specjalnych) –Uwaga ograniczenie do 2007: nieograniczona wymiana informacji zastrzeżonych w obszarze tylko jednego kraju Rozwój i wdrażenie pomysłów i technologii nadzoru granic i nieruchomości Lepsza ocena sytuacji kryzysowej

Politechnika Warszawska PASR, Systemy sieciowe: –systemy użyteczności publicznej, systemy transportowe, sieci handlowe i businessowe, –komunikacja między systemami informacyjnymi, Cel: –analiza bezpieczeństwa, –analiza wrażliwości elementów systemu, –identyfikacja wzajemnych zależności dla określenia sposobów wdrażania zabezpieczeń przeciw zagrożeniom elektronicznym i fizycznym, Optymalizacja bezpieczeństwa i zabezpieczenia systemów sieciowych

Politechnika Warszawska PASR, Identyfikacja i określenie priorytetów zaopatrzenia w materiały i informacje dla walki i zabezpieczenia przed terroryzmem, Wdrożenie rozwiązań technologicznych dla wykrywania zagrożeń, identyfikacji zagrożeń, zabezpieczenia i neutralizacji zagrożeń, Wdrożenie rozwiązań technologicznych dla wykrywania skażeń i likwidacji niebezpiecznych substancji, Zabezpieczenie przed atakami terrorystycznymi

Politechnika Warszawska PASR, Cel: Projekty w tym zakresie powinny być dedykowane –Aspektom operacyjnym i technologicznym zarządzania w sytuacjach kryzysowych, –Zapobieganiu sytuacjom kryzysowym, –Osiąganiu gotowości operacyjnej, –Zarządzaniu w stanach kryzysowych, –Rozwojowi narzędzi do zarządzania informacją ogólnie dostępną, –Modelom ułatwiającym skuteczną integrację rozmaitych stanów zagrożenia –Modelom ułatwiającym współdziałanie służb zarządzania kryzysowego. Polepszenie zarządzania kryzysowego

Politechnika Warszawska PASR, Cel : Rozwój i wdrożenie pomysłów na osiągnięcie stanu współdziałania systemu systemów oraz łączenia w klastry istniejących zasobów informacyjnych (tzn. oprogramowanie plus bazy danych) z nowymi zasobami, Rozwój i wdrożenie pomysłów na organizację międzynarodowego systemu systemów i standaryzacje przedsięwzięć w tym zakresie, Należy zwrócić uwagę na niezawodność systemu, aspekty organizacyjne, ochronę poufności i integralność informacji, Osiągnięcie stanu współdziałania (interoperability) systemu systemów informacyjnych i zarządzania

Politechnika Warszawska PASR, Tworzenie grafów dotyczących realizacji badań, rozwoju i wdrożeń, analiza ścieżek krytycznych, Działania związanie z normalizacją i standaryzacją systemów i materiałów, Rozpowszechnianie, tworzenie sieci użytkowników i koordynacja działań, Działania związane z zaspokojeniem potrzeb w zakresie podniesienia bezpieczeństwa obywateli i społeczeństwa EU, Działania wspomagające

Politechnika Warszawska PASR, Jawność. w ocenie i wyborze projektów, Równość. Wszystkie projekty są traktowane jednakowo i niezależnie od tożsamości autorów projektu. Bezstronność. Wszystkie projekty są traktowane bezstronnie i na podstawie przedstawionej dokumentacji. Skuteczność i szybkość. Procedury oceny są szybkie i zapewniają wybór projektów najlepszych pod względem: wykorzystania środków publicznych, i spełnienia wymagań formalnych szczegółowo określonych dla PASR. Podstawowe kryteria oceny: jakość i zasady etyczne. Zasady oceny projektów

Politechnika Warszawska PASR, Pięć kryteriów oceny: –Zgodność projektu z wytycznymi dotyczącymi PASR, –Wzrost konkurencyjności przemysłu europejskiego i wykorzystanie potencjału europejskiego, –Doskonałość naukowa i technologiczna, –Wkład wyników projektu do rzeczywistego wzrostu bezpieczeństwa –Budowa skutecznego partnerstwa końcowego użytkownika, przemysłu i nauki, –Zdolność konsorcjum do wykonania projektu, zarządzania, zabezpieczenia poufności informacji związanych z projektem, zapewnienie praw własności intelektualnych, Procedura oceny

Politechnika Warszawska PASR, Ocena sytuacji kryzysowej, Optymalizacja bezpieczeństwa z zabezpieczenia systemów sieciowych, Zabezpieczenie przed atakami terrorystycznymi (włącznie z bio- terroryzmem i wypadkami z udziałem substancji biologicznych, chemicznych i radioaktywnych) Polepszenie zarządzania kryzysowego (z uwzględnieniem ewakuacji, operacji poszukiwania, operacji ratowania, wykrywania i likwidacji substancji niebezpiecznych) Osiąganie stanów pełnego współdziałania systemu systemów informacyjnych i komunikacyjnych Wykorzystanie wyników badań i wdrożeń technologicznych, wspomaganie innowacji i transfer technologii Eksperci techniczni ( doświadczenie zawodowe ekspertów)