„Nie boję się jutra”. Regularność prowadzonych zajęć i wykwalifikowana kadra zapewniają uczniom możliwość zdobycia rozlicznych umiejętności intelektualnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Szkoła dla 6-latka 6.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KLASY INTEGRACYJNE TO TWÓJ WYBÓR, NIE PRZYMUS! TO PRZYWILEJ!
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
Realizacja programu rozwojowego
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
TECHNIK LEŚNIK NA MIARĘ POTRZEB RYNKU PRACY PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UE W RAMACH PROGRAMU OPERAYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI Technikum Leśne w Białowieży.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
INSPIRACJE UCZNIA W WIRTUALNYM ŚWIECIE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Zapis prezentacji:

„Nie boję się jutra”

Regularność prowadzonych zajęć i wykwalifikowana kadra zapewniają uczniom możliwość zdobycia rozlicznych umiejętności intelektualnych (język polski, matematyka, chemia doświadczalna, fizyka, informatyka ), uzdolnień (kółko teatralne, zajęcia kulinarne i techniczne) i kompetencji społecznych (zajęcia profilaktyczno-terapeutyczne, doradztwo zawodowe), a także poprawy pracy mózgu (terapia EEG Biofeedback).

W miesiącach październik – styczeń przeprowadzono 392 godziny z uczniami. Na pierwszych zajęciach nauczyciele przeprowadzili testy diagnozujące, zaś w styczniu testy sprawdzające nabyte przez uczniów umiejętności.

W ramach zajęć teatralnych z arteterapii 23 listopada 2014 roku została zorganizowana wycieczka do Teatru Maska w Rzeszowie. Celem wyjazdu był udział dzieci w spektaklu teatralnym pt.„Opowieść wigilijna”, obserwacja pracy profesjonalnych aktorów – obcowanie z kulturą, zapoznanie z rodzajami lalek teatralnych, poznanie zasad animacji kukły i pacynki, zapoznanie ze zbiorami Muzeum Lalek.

W ramach zadania IV dnia 16 grudnia 2014 roku zorganizowano wycieczkę do Strzyżowa. Wzięli w niej udział wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie. Podczas wycieczki uczestnicy mieli zapewniony transport, bilety, posiłek oraz opiekę. Uczniowie odwiedzili: Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, Zakład Komunalny „Zagroda,” Krytą Pływalnię „Otylia.” Przed wycieczką przygotowano testy sprawdzające, które zostały zweryfikowane po wycieczce.

Monitorowanie zajęć oraz analiza Kart obserwacji zajęć wykazała jednoznacznie, że przygotowanie nauczycieli oraz sposób prowadzenia zajęć gwarantuje uzyskanie dobrych wyników końcowych oraz osiągnięcie założonych w Projekcie wskaźników. Nauczyciele podczas zajęć korzystają z licznych pomocy dydaktyczno-terapeutycznych zakupionych w ramach Projektu. Ponadto na niemal każdych zajęciach wykorzystywano narzędzia informatyczne: komputer, Internet, projektor, tablicę multimedialną – o ile specyfika zajęć na to pozwalała.

W listopadzie i styczniu wśród uczniów przeprowadzono anonimową ankietę badającą poziom zadowolenia uczestników zajęć. Wszyscy uczniowie wzięli udział w badaniu. Każdy uczestnik wypełnił tyle razy ankietę, na ile zajęć uczęszcza. Reasumując, oceniono aż 80 ankiet uzupełnionych przez 25 wychowanków. Z analizy ankiet wynika, że niemal wszyscy uczniowie – zarówno dziewczynki, jak i chłopcy są zadowoleni z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, terapeutycznych, rozwijających i doradztwa edukacyjno-zawodowego.

„Poznaję, ćwiczę, potrafię” zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze

JĘZYK POLSKI prowadzony przez p. mgr Renatę Góra-Golowską – na zajęciach uczniowie podnoszą poziom umiejętności czytania ze zrozumieniem i redagowania form wypowiedzi pisemnych, nadrabiają zaległości z zakresu wiedzy o języku polskim, poszerzają zakres stosowanego słownictwa.

MATEMATYKA – prowadzona przez p. mgr Annę Kowalczyk (I grupa) i p. mgr Urszulę Haligowską (II grupa) – na zajęciach uczniowie uzupełniają braki w wiadomościach korzystając z edytora: tekstu, równań, graficznego, arkusza kalkulacyjnego, Internetu, rozbudzają zainteresowania matematyczne i informatyczne, uczą się rozwiązywać rebusy, zagadki i łamigłówki matematyczne.

INFORMATYKA prowadzona przez p. mgr Annę Kowalczyk – na zajęciach uczniowie kształcą i doskonalą umiejętności w posługiwaniu się sprzętem i programem komputerowym. Rozwijają kompetencje informacyjne i komunikacyjne z wykorzystaniem programu edukacyjnego, encyklopedii multimedialnej, Internetu. Doskonalą umiejętności podstawowych technik szkolnych z zakresu pisania, czytania ze zrozumieniem i liczenia, uzupełniania braków dydaktycznych z innych przedmiotów, biorą udział w konkursach sprawdzających wiedzę ogólną i informatyczną.

CHEMIA DOŚWIADCZALNA prowadzona przez p. mgr Joannę Barć - na zajęciach uczniowie rozbudzają ciekawość otaczającym światem substancji i przemian chemicznych, kształcą twórczą, aktywną postawę wobec problemu chemicznego, zapoznają się z zasadami urządzania prostego laboratorium fizyczno- chemicznego, prowadzą doświadczenia.