Bezpieczna Polska Bezpieczna Polska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
„Kluczowa rola gminy w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych”
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Rola jednostki w kształtowaniu własnego i społecznego bezpieczeństwa.
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
WYDZIAŁ PREWENCJI KOMENDY WOJEWÓDZKIEJ POLICJI W GDAŃSKU
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
Lokalna polityka społeczna wobec osób starszych
Zwalczanie przestępczości
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Europejska Karta Równości Kobiet i Mężczyzn w Życiu Lokalnym ( Przemoc) Opracowana i zalecana przez Radę Gmin i Regionów Europy.
Niesienie pomocy osobom uwikłanym w przemoc domową Centrum Ochrony Dziecka i Rodziny PSPiA KLANZA Oddział Białostocki.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
INFRASTRUKTURA ROLNICZA I WIEJSKA – SZANSE I ZAGROŻENIA
Związek Dużych Rodzin „Trzy Plus”
Dobre Polskie i Europejskie Praktyki w godzeniu ról rodzinnych i zawodowych na lokalnym rynku pracy Yves ROLAND-GOSSELIN, Przewodniczący Konfederacji Organizacji.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
POLICJA.
Europejskie standardy w zakresie zwalczania przemocy wobec kobiet.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
„KSZTAŁTOWANIE BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO W ŚRODOWISKU LOKALNYM” KONIN, 22 KWIETNIA 2013 R. Organizator – Stowarzyszenie „Bezpieczny Konin”
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
Czym jest zdrowie?.
Poseł na Sejm RP Beata Bublewicz dr Jarosław Klimczak
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
KOMISARIAT POLICJI W WĘGIERSKIEJ GÓRCE PODSUMOWANIE ROKU 2010.
Piotr Frączak Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Społeczeństwo obywatelskie a Narodowe Strategiczne.
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Kompetencje i role prezydenta
Wokół pojęcia gender Gdańsk, 26 listopada Gender jako płeć kulturowa.
Bezpieczeństwo publiczne i porządek publiczny w kontekście bezpieczeństwa państwa Leszek Baran, WSIiZ, KBW.
Mariola D. Wo ł oszyn. takie jak:  przemoc fizyczna  przemoc psychiczna/emocjonalna  zaniedbywanie  wykorzystywanie (wł. „nadużycie”, ang. abuse)
PROGRAM ANTYKORUPCYJNY POLSKIEJ SŁUŻBY CELNEJ
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Zespół Ekspertów do spraw Alimentów 9 luty 2016 r. Wspólna inicjatywa Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
EFEKTY PRACY UZYSKANE PRZEZ KOMENDĘ POWIATOWĄ POLICJI W PRUSZKOWIE w 2013 ROKU.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
„Bezpieczna dzielnica - bezpieczny mieszkaniec” Program realizowany w ramach Miejskiego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa.
Jerzy Mellibruda POLSKA PRZEMOC DOMOWA Problemy i wyzwania OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA SPECJALISTYCZNYCH OŚRODKÓW WSPARCIA DLA OFIAR PRZEMOCY W RODZINIE.
OCHRONA LUDNOŚCI CYWILNEJ C1 Zajęcia wprowadzające mgr Ewa Wolska-Liśkiewicz.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Konkurencja a polityka konkurencji
Ćwiczenia z przedmiotu „Kryminologia” nr 5
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Oskarżyciel a obrońca w świetle modelowych zmian procesu karnego
Promowanie praw dzieci
Deklaracja I Kongresu Zdrowia Psychicznego Warszawa, 8 maja 2017
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Zapis prezentacji:

Bezpieczna Polska Bezpieczna Polska Na podstawie Rządowego Programu 2002 Opracował Dr inż. Adam Sosnowski

GŁÓWNE CELE Program „Bezpieczna Polska” ma umożliwić osiągnięcie następujących celów: PRZYWRÓCENIE AUTORYTETU PAŃSTWA JAKO KONSTYTUCYJNEGO GWARANTA BEZPIECZEŃSTWA OBYWATELI Państwo przez podejmowanie szczególnych działań skierowanych przeciw przestępcom musi ukazać swoją siłę, przewagę nad przestępcami, odzyskać zaufanie obywateli. Walkę z przestępczością będą toczyć wszystkie instytucje państwa.

Członkostwo w Unii Europejskiej stawia przed PRZYGOTOWANIE PAŃSTWA DO REALIZACJI ZADAŃ W DZIEDZINIE BEZPIECZEŃSTWA W RAMACH UNII EUROPEJSKIEJ Międzynarodowa aktywność przestępców staje się nowym wyzwaniem dla porządku i bezpieczeństwa świata. Członkostwo w Unii Europejskiej stawia przed Polską wyzwanie zapewnienia porządku publicznego nie tylko na terenie Rzeczypospolitej, ale także uczestnictwa w europejskim systemie bezpieczeństwa. Polskie instytucje wymuszania przestrzegania prawa muszą działać zgodnie ze standardami i procedurami przyjętymi przez zjednoczoną Europę.

BUDOWA SPOŁECZEŃSTWA OBYWATELSKIEGO Zasadą konstytuującą społeczeństwo obywatelskie jest zaangażowanie obywateli w życie publiczne, w coraz większym stopniu przejmowanie współodpowiedzialności za los własny i otoczenia. Każdy obywatel – poprzez aktywność samorządu i organizacji pozarządowych – wspierać powinien działania organów państwa na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

ZREDUKOWANIE POZIOMU PRZESTĘPCZOŚCI I POPRAWA SPOŁECZNEGO POCZUCIA BEZPIECZEŃSTWA Żaden z obszarów przestępczej aktywności nie będzie przez państwo lekceważony czy tolerowany. Dotyczy to w równym stopniu przestępczości zorganizowanej, zwłaszcza korupcyjnej, jak i pospolitej przestępczości kryminalnej, która jest najdotkliwiej odczuwana przez obywateli, a także zjawiska przemocy w rodzinie, której ofiarami są kobiety i dzieci. Na społeczne poczucie bezpieczeństwa wpływa nie tylko rzeczywisty poziom przestępczości, ale także subiektywne opinie obywateli wyrażające się w lękach i niepewności o swój spokojny byt i bezpieczeństwo rodziny. Obywatel ma niezbywalne prawo liczyć, że państwo jest silniejsze niż przestępcy i potrafi wymierzyć sprawiedliwość.

PODSTAWOWE WARUNKI REALIZACJI Ponadpartyjna zgoda i społeczna aprobata kierunków działań przewidzianych programem, zapewniająca ciągłość jego realizacji. Porozumienie ponad podziałami oraz przyjęcie wieloletniej - poza wymiar jednej kadencji – perspektywy, jest warunkiem skuteczności podjętych zamierzeń. Eliminowanie lub osłabianie społeczno-ekonomicznych przyczyn i uwarunkowań przestępczości, Systemowa współpraca instytucji państwowych i organizacji pozarządowych, realizowana w ramach wieloletniego harmonogramu. Zwiększenie sprawności funkcjonowania organów państwowych odpowiedzialnych pośrednio i bezpośrednio za stan bezpieczeństwa. Wzrost aktywności obywatelskiej w zakresie zwiększania bezpieczeństwa własnego i środowiska zamieszkania. Zapewnienie finansowania działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz innych możliwych źródeł, także w ramach wsparcia ze strony UE.

REALIZACJA GŁÓWNYCH CELÓW Działania, mające zapewnić osiągnięcie założonych głównych celów programu, usystematyzować można w następujących obszarach:

ZAPOBIEGANIE PRZESTĘPCZOŚCI I POWROTOWI DO PRZESTĘPSTWA. Najbardziej pożądane z punktu widzenia społecznego i ekonomicznego jest niedopuszczenie do popełnienia przestępstwa. Niezbędne jest skoordynowanie w skali państwa wysiłków skierowanych na eliminowanie czynników, które sprzyjają przestępstwu, oraz działań redukujących ryzyko stania się ofiarą przestępstwa.

SKUTECZNE ŚCIGANIE I KARANIE SPRAWCÓW PRZESTĘPSTW Należy stworzyć warunki do sprawnego wykrycia i zatrzymania sprawcy przestępstwa, następnie zaś do jego szybkiego i zgodnego z prawem osądzenia oraz konsekwentnego wyegzekwowania orzeczeń sądowych.

WARUNKI ORGANIZACYJNE I FINANSOWANIE Skuteczne zwalczanie i wykrywanie przestępstw wymaga istotnych zmian w strukturze, organizacji i wyposażeniu organów ścigania oraz wymiaru sprawiedliwości. Niezbędne jest także stworzenie odpowiedniego systemu finansowania instytucji odpowiedzialnych w państwie za ściganie i karanie sprawców przestępstw. Przestępczość jest zjawiskiem wymiernym i związanym z realnymi zdarzeniami. W praktyce jednak występuje subiektywna obawa ludzi przed przestępczością. Konieczna jest zatem taka aktywność zarówno państwa, jak i instytucji społeczeństwa obywatelskiego w komunikowaniu społecznym, która zmierza do poprawy subiektywnego poczucia bezpieczeństwa obywateli i kształtowania rzetelnego obrazu naszego kraju w społeczności międzynarodowej. Oznacza to ukazywanie siły i determinacji państwa w wykrywaniu przestępców, osądzaniu ich i właściwym karaniu. W odczuciu społecznym najbardziej skuteczną karą jest odebranie dóbr nabytych drogą przestępstwa. W tym kierunku zmierzać winny prace legislacyjne.