FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, 30.09.2010 r. KONFERENCJA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Rzeszów Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej.
system zarządzania zasobami ludzkimi
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.
Znaczenie podręcznika
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
POPRAWA JAKOŚCI USŁUG i WIZERUNKU PUBLICZNYCH SŁUŻB ZATRUDNIENIA
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
FUNKCJA PERSONALNA.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja inaugurująca projekt TURYSTYKA BEZ BARIER. PROFESJONALIZACJA KADR BRANŻY TURYSTYCZNEJ W WOJEWÓDZTWIE OPOLSKIM – Lider.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz.U. Nr 99, poz z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra.
Nowe oblicze doradztwa – poradnictwo zawodowe dla pracodawców
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
„Każdy pracownik jest ważny – podniesienie kompetencji pracowników o niskich kwalifikacjach” „Firmy rodzinne” Chciałabym zaprezentować Państwu dwa projekty.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Czym jest doradztwo zawodowe?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
1 Spotkanie inauguracyjne oddziału firmy PPOR Zdzisław Kochanowicz.
Ministerstwo Finansów
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
System ocen pracowników
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.
Równościowe zarządzanie projektem
Zapis prezentacji:

FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, 30.09.2010 r. KONFERENCJA Nowoczesne instrumenty wsparcia rozwoju przedsiębiorstw SEMINARIUM Od A do Z – od administracji do zamówień publicznych

CONSULTOR Sp. Z o.o. Białystok 2010-09-30 ROLA WŁAŚCIWEGO DOBORU KADR I SZKOLEŃ MIĘKKICH W ROZWOJU KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO ORGANIZACJI Maciej Bogdan Olesiński

Zarządzanie zasobami ludzkimi 1. W sektorze publicznym jest częścią wymaganego środowiska wewnętrznego organizacji na który składa się: A. Przestrzeganie wartości etycznych, B. Kompetencje zawodowe, C. Struktura organizacyjna, D. System delegowania uprawnień

Zarządzanie zasobami ludzkimi W sektorze niepublicznym zarządzanie zasobami ludzkimi jest kluczową częścią ładu organizacyjnego firmy (tzw. governance), za który odpowiada kierownictwo i każdy pracownik

Zarządzanie zasobami ludzkimi Prawidłowa polityka zarządzania kadrami = efektywne działanie organizacji, przedsiębiorstwa, urzędu, gwarantujące osiąganie celów i realizowanie zadań. Nastawienie na osiąganie celów i realizowanie zadań to podstawowy warunek sukcesu i główna zasada każdego systemu zarządzania, w tym zarządzania zasobami ludzkimi.

Zarządzanie zasobami ludzkimi: 1. Nabór pracowników, 2. Szkolenia, rozwój kompetencji, 3. Oceny okresowe, 4. System motywacyjny, 5. Świadomość celów ogólnych i szczegółowych organizacji, 6. Budowanie etyki.

Dobór kadr Właściwy dobór kadr ma za zadanie: 1. Zapewnić osiąganie celów,realizowanie zadań 2. Zwiększyć potencjał intelektualny organizacji zapewniając jej ciągły rozwój,

Dobór kadr Ma zasadnicze znaczenie dla organizacji, gdyż: 1. Zmniejsza ryzyko wystąpienia niepożądanych zdarzeń, utrudniających osiąganie jej celów 2. Zmniejsza koszty szkoleń, kształcenia własnej kadry oraz koszty ponoszone na skutek błędnego doboru kadr

Procedura naboru – lista kontrolna 1. Istnieje formalna procedura naboru pracowników 2. Istnieją formalne zasady zgłaszania potrzeb kadrowych 3. Przypisano odpowiedzialność za proces rekrutacji 4. Określono źródła informacji o wymaganych kwalifikacjach (przepis prawa, opis stanowiska pracy itp.) 5. Opisano proces określania wstępnych warunków zatrudniania pracownika 6. Określono podstawowe dokumenty niezbędne dla procesu rekrutacji

Procedura naboru – lista kontrolna c.d. 7. Opracowano system publicznego informowania o potrzebie zatrudnienia pracownika 8. Określono konkretne miejsce składania aplikacji 9. Określono zasady informowania kandydatów o przebiegu i kolejnych etapach rekruatcji 10. Określono kryteria wstępnej selekcji kandydatów 11. Wskazano zasady i kryteria wyboru komisji rekrutacyjnej 12. Opisano metodologię rekrutacji – proces np. testów/rozmów

Procedura Naboru – lista kontrolna c.d. 13. Stworzono zasady wyboru kandydatów 14. Określono zasady dokumentowania rekrutacji, ewentualnego upubliczniania wyników, postępowania z dokumentacją kandydatów po zakończeniu rekrutacji.

Szkolenia 1. Są w interesie każdej organizacji, gdyż minimalizują ryzyko nieosiągania jej celów, nierealizowania zadań na poszczególnych odcinkach. 2. Podwyższają potencjał intelektualny organizacji, pozwalając wyznaczać nowe korzystne cele / zdobywać nowych klientów / wypełniać misję urzędu w sposób budzący zaufanie społeczne.

Planowanie szkoleń 1. Każda organizacja powinna przyjąć spójny system podwyższania kwalifikacji pracowników. 2. Powinien istnieć roczny plan szkoleń. 3. Plan powinien być tworzony na podstawie oddolnego zapotrzebowania zgłaszanego przez pracowników. 4. Plan powinien być merytorycznie weryfikowany przez kierowników komórek organizacyjnych i kierownictwo organizacji, biorąc pod uwagę osiąganie celów jednostki

Planowanie szkoleń 5. Dla każdego szkolenia powinno się prowadzić „kartę szkolenia” dokumentującą jakość i efektywność szkolenia pod kątem potrzeb i realizowania celów jednostki 6. Należy dokonywać analizy szkoleń realizowanych w danym roku i wziąć ją pod uwagę przy planowaniu szkoleń na rok następny (również pod kątem ich niepowielania) 7. Proces określania potrzeb szkoleniowych powinien być dokumentowany 8. Plan finansowy powinien przewidywać w budżecie na dany rok niezbędne środki

Standard 2 kontroli zarządczej w sektorze publicznym Należy zadbać, aby osoby zarządzające i pracownicy posiadali wiedzę, umiejętności i doświadczenie pozwalające skutecznie i efektywnie wypełniać powierzone zadania. Proces zatrudnienia powinien być prowadzony w sposób zapewniający wybór najlepszego kandydata na dane stanowisko pracy. Należy zapewnić rozwój kompetencji zawodowych pracowników jednostki i osób zarządzających.

System ocen pracowniczych 1. Przy tworzeniu tego systemu należy zaangażować kadrę operacyjną / wszystkich pracowników 2. Powinno zostać jasno zdefiniowane – czemu służy system ocen, 3. Należy określić wyraźnie kto ocenia – przełożony / komisja / podmiot zewnętrzny 4. Powinien zostać stworzony system określania kryteriów oceny nawiązujący do realizowanych zadań i zamierzonych do osiągnięcia celów

System ocen pracowniczych 5. Powinny zostać opracowane czytelne, zrozumiałe, proste kryteria oceny pracownika. 6. Należy stworzyć przejrzysty system ceniania – punktacja / opis 7. Niezbędne są szkolenia i pilotaż systemu – uzyskanie pewności, że system ocen pracowniczych rzeczywiście przyczynia się do osiągania celów jednostki. 8. System powinien zawsze uwzględniać samoocenę i odniesienie pracownika do dokonanej oceny

System ocen pracowniczych 9. System powinien uwględniać zasadę gromadzenia przez kadrę kierowniczą na każdym szczeblu faktów (i ich dokumentowania) z całego roku, wykorzystywanych przy dokonywanej ocenie 10. Powinno zostać określone postępowanie po dokonanej ocenie – podwyżka, awans, konsekwencje służbowe, przesunięcie itp,, biorąc pod uwagę uzyskany wynik w przyjętej skali. Powinno być ono zrozumiałe i nie budzące wątpliwości. 11. Można przyjąć system odwoławczy.

Ocena przyjętych rozwiązań W każdej organizacji / firmie / urzędzie powinien istnieć obiektywny system oceny przyjętych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi System powinien opierać się na niezależnym badaniu audytora wewnętrznego/zewnętrznego dającym gwarancję zminimalizowania ryzyka błędów w tym zakresie.

Ocena przyjętych rozwązań W sektorze publicznym powinno się wprowadzić samodzielnie lub korzystając z pomocy zewnętrznej efektywny system kontroli zarządczej zgodnie z nową ustawą o finansach publicznych z 2009 roku Prowadząc biznes - należy samodzielnie lub korzystając z pomocy zewnętrznej wprowadzić odpowiednie procedury / elementy ładu organizacyjnego / systemu kontroli i audytu przyjętych procedur

Consultor Sp. z o.o. Misją CONSULTOR Sp. z o.o. jest wspieranie przedsiębiorstw w kształtowaniu optymalnej polityki personalnej oraz przeciwdziałanie bezrobociu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Cele realizujemy poprzez pośrednictwo pracy, szkolenia oraz rekrutację personelu i doradztwo personalne dla firm, szkolenia przekwalifikowujące dla osób bezrobotnych i zagrożonych utratą pracy. CONSULTOR Sp. z o.o. wspiera biznes i sektor publiczny

Consultor Sp. z o.o. Od wielu lat firma specjalizuje się w pośrednictwie pracy dla pracodawców z regionu i całej Polski, w wyszukiwaniu specjalistycznej kadry pracowniczej jak również w consultingu personalnym.

Consultor Sp. z o.o. Consultor Sp. z o.o. prowadzi pięć agencji zatrudnienia: 1.Agencja pośrednictwa pracy na terenie Rzeczypospolitej 2.Agencja pośrednictwa pracy za granicą , 3.Agencja doradztwa personalnego 4.Agencja pracy tymczasowej 5.Agencja poradnictwa zawodowego

Consultor Sp. z o.o. W ramach oferowanej pomocy w doborze odpowiedniej kadry Consultor Sp. z o.o. proponuje: określenie źródeł rekrutacji - nabór wewnętrzny lub zewnętrzny poszukiwanie kandydatów ocenę kandydatów aktywny udział w prezentacji kandydatów doradczy udział w momencie zatrudnienia kandydata

Consultor Sp. z o.o. DORADZTWO PERSONALNE, czyli: ocenę cech osobowościowych i predyspozycji do zajmowania konkretnego stanowiska sprecyzowanie profilu osobowościowego Indywidualne Plany Działania analizę cv i listów motywacyjnych wyszukiwanie ofert pracy

Consultor Sp. z o.o. Stosowane przez nas metody doboru kadr to: 1. Preselekcja cv 2. Background screening 3. rozmowa kwalifikacyjna 4. Assesment Center

Consultor Sp. z o.o. Naszymi partnerami w prowadzeniu działalności doradczo-rekrutacyjnej byli zarówno partnerzy polscy (Bizerba, Lukas Bank, Euro marketing, Polskie wydawnictwa profesjonalne) jak i zagraniczni. Zaufali nam klienci z: Arabii Saudyjskiej (szpitale) , Hiszpanii (zakłady przetwórstwa spozywczego, Anglii (agencje pośrednictwa pracy), Islandii (przemysł morski)

Consultor Sp. z o.o. CONSULTOR Sp z o.o. to Firma oferująca specjalistyczne szkolenia, zgodnie z wymogami lokalnych rynków pracy i odpowiadając na zapotrzebowanie pracodawców oraz osób chcących zdobywać i podnosić swoje kwalifikacje zawodowe Programy szkoleń są układane tak, by nabyć wiedzę potrzebną do uzyskania konkretnych kwalifikacji w ujęciu praktycznym, bez zbędnych słów..

Consultor Sp. z o.o. Pełna oferta firmy CONSULTOR Sp. z o.o. zawiera ponad l00 różnych rodzajów szkoleń. Naszymi partnerami są: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej , Urzędy Marszałkowskie, Wojewódzkie i Powiatowe Urzędy Pracy, Miejskie i Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej prywatni przedsiębiorcy z kilku województw, w tym z Podlasia

Konkretne szkolenia to na przykład: Techniki sprzedaży/Profesjonalna obsługa klienta Przedstawiciel handlowy Merchandising Public Relations Marketing Negocjacje Etykieta i kultura w biznesie Zarządzanie zasobami ludzkimi

Konkretne szkolenia to na przykład – cd. Automotywacja i zarządzanie czasem Zarządzanie stresem Sztuka publicznych prezentacji Florystyka Kosmetyczka-wizażystka Barman-kelner Sekretarka-asystentka Pracownik administracyjno-biurowy

Consultor Sp. z o.o. FUNDUSZE UNIJNE: W ostatnich latach firma Consultor Sp. z o.o. zdobyła ogromne doświadczenie w pozyskiwaniu środków i realizacji projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego. Firma zrealizowała kilkadziesiąt projektów w latach 2002 – 2010 na kwotę przeszło 20 mln zł.

Consultor Sp. z o.o. PISANIE PROJEKTÓW CONSULTOR Sp. z o.o. specjalizuje się w pisaniu i zarządzaniu projektami na zlecenie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz pisaniu i zarządzaniu projektami inwestycyjnymi w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego zgodnie z zapotrzebowaniem i możliwościami danego przedsiębiorstwa. W ramach powyższej działalności prowadzimy również doradztwo dla przedsiębiorstw odnośnie możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację celów.

Consultor Sp. z o.o. Jesteśmy ponadto w stanie przeprowadzić każdą jednostkę sektora finansów publicznych przez proces wdrażania skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej, zgodnie z wymogami nowej ustawy o finansach publicznych Oferujemy profesjonalne przeszkolenie w zakresie wdrożenia kontroli zarządczej Firma oferuje również usługi w zakresie audytu wewnętrznego, jako usługodawca zewnętrzny, co jest możliwe od 1 stycznia 2010r.

Maciej Bogdan Olesiński Consultor Sp. z o.o. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Maciej Bogdan Olesiński