PROJEKT CORELOG przygotowanie, realizacja,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Zasady polityki regionalnej UE
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
PARTNERSTWO I PROJEKTY
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
JAK WŁĄCZYĆ SIĘ W PROJEKTY EUROPEJSKIE?. POMYSŁ NA PROJEKT – ALE JAKI? Projekty realizowane w ramach współpracy (collaborative projects) Sieci doskonałości.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
System ewaluacji NPR i NSRO
Plan komunikacji PO KL - założenia
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Centrum Zaawansowanych Technologii – możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych UE Jacek Guliński Centrum Wspierania Innowacji Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES PROJEKT CER 2 W RAMACH INTERREG III B CADSES DR BOGUSŁAW KLIMCZUK WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA I ADMINISTRACJI.
Pomorski Klaster ICT - sukces w praktyce
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
GENERATOR WNIOSKÓW I STUDIUM WYKONALNOŚCI WYBRANE INFORMACJE Wrocław, 22 listopada 2005 r. WOJCIECH WICZKOWSKI Dział Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
Model firmy społecznej i możliwości legislacyjne związane z tym narzędziem aktywizacji zawodowej w kontekście Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Europejska Sieć Centrów Kompetencji w Logistyce
CELE PROWADZENIA BADAŃ
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL zasady i system wdrażania Departament Zarządzania EFS MGPiPS.
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
Regionalny Program Operacyjny
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Partnerstwo Publiczno-Prywatne Europejski Kongres Gospodarczy 2009 Katowice, kwietnia 2009 r. dr Irena Herbst Prezes Centrum PPP.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Rozpoczęcie projektu: 1 września 2005 Czas trwania: 30 miesięcy Priorytet 6PR: 6.1 Zrównoważone Systemy Energetyczne Główny cel: Zwiększenie uczestnictwa.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Programy Europejskiej Współpracy Terytorialnej (EWT) dla województwa pomorskiego Ludwik Szakiel Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Cyclelogistics Ahead Prezentacja standardowa
KIM JESTEŚMY BOOSTEE-CE NASZ CEL BOOSTEE-CE
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

PROJEKT CORELOG przygotowanie, realizacja, rekomendacje dla potencjalnych uczestników projektów INTERREG III B CADSES Piotr Nowak Instytut Logistyki i Magazynowania Warszawa, 13. 09. 2005

INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG Wstęp CEL PREZENTACJI PREZENTACJA PROJEKTU CORELOG, KWESTII ISTOTNYCH PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU, STATUSU DZIAŁAŃ W PROJEKCIE, DOŚWIADCZENIA Z FAZY URUCHAMIANIA PROJEKTU ORAZ SUGESTIE DOTYCZĄCE JEGO REALIZACJI PLAN PREZENTACJI INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG DOŚWIADCZENIA – FAZA WNIOSKOWANIA DOŚWIADCZENIA – FAZA REALIZACJI

PODSTAWOWE INFORMACJE O PROJEKCIE Wstęp PODSTAWOWE INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG - COordinated REgional LOGistics Trzeci konkurs – termin do 14 stycznia 2005 Priorytet 2 - efficient and sustainable transport systems and access to the information society Działanie 2.1. - developing efficient transport system with regard to sustainable development Budżet – 1 486 600 EUR, z tego ERDF – 957 450 EUR Czas realizacji – wrzesień 2005 – wrzesień 2007

STRUKTURA KONSORCJUM INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG WŁOCHY REGIONE EMILIA ROMANIA TRANSPORT PLANNING & LOGISTICS DEPT. PRICE WATERHOUSE COOPERS POLSKA INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA GRECJA HERAKLION PORT AUTHORITY S.A. THESSALONIKI UNIVERSITY AUSTRIA AUSTRIAN MOBILITY RESEARCH FGM-AMOR, GOVERNMENT OF STYRIA WĘGRY SZECHENY ISTVAN UNIVERSITY SŁOWENIA UNIVERSITY OF MARIBOR

INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG PARTNERSTWO Dla ILIM – Instytutu Logistyki i Magazynowania kluczowym czynnikiem związanym z uczestnictwem w projekcie była dotychczasowa udana współpraca z koordynatorem projektu CORELOG – Departamentem Planowania Transportu i Logistyki, regionalnych władz Regione Emilia Romagna (RER) Pozostali partnerzy w projekcie to dotychczasowi partnerzy projektowi koordynatora, Instytut Logistyki i Magazynowania nie współpracował z nimi do tej pory Skład i struktura konsorcjum wynikają z dotychczasowych doświadczeń RER wynikających z uczestnictwa w innych projektach INTERREG III B CADSES

do wzrostu gospodarczego i usprawnią system transportowy INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG IDEA PROJEKTU Potrzeba zdefiniowania i przetestowania programów, które przyczynią się do wzrostu gospodarczego i usprawnią system transportowy W regionach projektu wykazano potrzebę skoordynowania działań służących interesom sektora prywatnego i publicznego Dotychczas w regionach projektu niedostateczna koordynacja w definiowaniu i realizacji polityki transportowej, planowania przestrzennego, aktywizacji gospodarczej Rozbieżne interesy różnych instytucji i podmiotów gospodarczych - brak kompromisu CORELOG oparty jest na przekonaniu, iż w uczestniczących w projekcie regionach istnieje potrzeba zdefiniowania i przetestowania programów, które przyczynią się do wzrostu gospodarczego i usprawnią system transportowy. W regionach tych wykazano potrzebę skoordynowania działań służących interesom sektora prywatnego i publicznego, koordynowania różnych typów programów (dotyczących planowania przestrzennego, transportu, aktywizacji gospodarczej etc.) oraz działań różnych instytucji z sektora publicznego. W przeszłości działania tego typu były często nieskoordynowane, co skutkowało brakiem kompromisu pomiędzy rozbieżnymi interesami różnych instytucji i podmiotów gospodarczych.

Działania projektu CORELOG można podzielić na 3 główne fazy: INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG DZIAŁANIA W PROJEKCIE Działania projektu CORELOG można podzielić na 3 główne fazy: Faza analityczna – pozwoli zrozumieć podstawowe czynniki wpływające na kształt strategii zarządzania łańcuchami dostaw w przedsiębiorstwach Zdefiniowanie wytycznych dla polityki regionalnej promującej współpracę logistyczną pomiędzy prywatnymi firmami i koordynującej powstawanie polityk wpływających na transport w regionie (polityki - planowania przestrzennego, rozwoju gospodarczego, transportu, logistyki) Faza implementacji – sprawdzająca efektywność zaproponowanych rozwiązań w ramach pilotażowych testów angażujących przedsiębiorstwa zgodnie z podejściem „bottom-up”

STRATEGICZNE CELE PROJEKTU INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG STRATEGICZNE CELE PROJEKTU Zrozumienie głównych sił sprawczych leżących u podłoża zmian strategii Zarządzania Łańcuchem Dostaw w przedsiębiorstwach regionu CADSES oraz ich wpływu na przepływy towarów w regionie; Zrozumienie roli różnych instytucji na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym oraz podejmowanych akcji zmierzających do rozwoju polityki transportowej, przemysłowej i rozwoju przestrzennego; Promowanie logistycznej współpracy oraz integrowania operatorów i przedsiębiorstw w lokalnym środowisku MSP, będącej rezultatem decyzji podjętych pod wpływem europejskiej strategii przemysłowej i dystrybucyjnej; Propagowanie wiedzy o najlepszych praktykach logistycznych pomiędzy producentami, operatorami transportu i władzami regionalnymi Tworzenie rozwiązań logistycznych zrównoważonych w długim terminie pod względem organizacyjnym i technologicznym, które angażują prywatnych operatorów współpracujących w zarządzaniu logistycznym na poziomie regionalnym i międzyregionalnym.

Studium wykonalności rozszerzenia akcji pilotażowych; INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG REZULTATY PROJEKTU Stworzenie listy wskazówek dotyczących wykreowania i wdrożenia polityki regionalnej. Koordynowanie działań publiczno-prywatnych ma prowadzić do zrównoważonego transportu towarowego i stworzenia polityki transportowej rozpoznającej aktorów i ich potrzeby, korzyści i wpływ na regiony, najistotniejsze czynniki sukcesu i doświadczenia partnerów; Nawiązanie stałej współpracy w regionach pomiędzy aktorami instytucjonalnymi a sektorem prywatnym; jej celem ma być szerzenie wiedzy i monitoring wpływu polityki na transport towarowy. Ma temu służyć powstanie 7 stałych regionalnych forów logistycznych oraz 1 międzynarodowego zespołu ekspertów; Wdrożenie pilotażowych rozwiązań w zakresie organizacyjnym, rynkowym i technologicznym (7 akcji pilotażowych); Studium wykonalności rozszerzenia akcji pilotażowych; Udoskonalenie wiedzy operatorów i przewoźników nt. innowacyjnych i zrównoważonych najlepszych praktyk (zdefiniowanie co najmniej 30 najlepszych praktyk)

ZAKŁADANE ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG ZAKŁADANE ODDZIAŁYWANIE PROJEKTU Długotrwała współpraca między regionami na poziomie międzynarodowym w zakresie tworzenia polityki oraz stała współpraca między prywatnymi przedsiębiorstwami a instytucjami; Podniesienie efektywności systemów transportu pod względem spełnienia wymagań logistycznych przez przedsiębiorstwa produkcyjne i utrzymanie wzrostu gospodarczego; Rozwój zrównoważonego systemu transportu poprzez promowanie przyjaznych środowisku rozwiązań transportu towarowego dostosowanych do specyfiki regionu i lokalnych wymagań; Wpływ na regionalny rozwój gospodarczy poprzez zdefiniowanie długoterminowej polityki na krajowym i międzynarodowym poziomie; Propagowanie wiedzy i doświadczeń; Współpraca pomiędzy przedsiębiorstwami produkcyjnymi w zarządzaniu logistycznym, a w rezultacie redukcja liczby jeżdżących pojazdów w regionach; wzmocnienie transportu intermodalnego poprzez skonsolidowanie transportowanych ładunków.

DOCELOWE GRUPY BENEFICJENTÓW PROJEKTU INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG DOCELOWE GRUPY BENEFICJENTÓW PROJEKTU PRZEDSIĘBIORSTWA ZWIĄZANE Z RYNKIEM TRANSPORTOWYM (FIRMY PRODUKCYJNE, DOSTAWCY USŁUG LOGISTYCZNYCH, OPERATORZY, KTÓRYCH STRATEGIE DZIAŁANIA I DECYZJE PODEJMOWANE W ŁAŃCUCHU DOSTAW ISTOTNIE WPŁYWAJĄ NA KSZTAŁT TRANSPORTU W REGIONIE REGIONALNE WŁADZE ODPOWIEDZIALNE ZA KSZTAŁTOWANIE POLITYKI W ZAKRESIE TRANSPORTU, PLANOWANIA PRZESTRZENNEGO, AKTYWIZACJI GOSPODARCZEJ PRZEDSIĘBIORSTW MAJĄCE WPŁYW NA PODZIAŁ ŚRODKÓW FINANSUJĄCYCH INWESTYCJE

AKTUALNY STATUS PROJEKTU CORELOG INFORMACJE O PROJEKCIE CORELOG AKTUALNY STATUS PROJEKTU CORELOG Koordynator podpisał z Instytucją Zarządzającą Subsidy Contract 5 sierpnia 2005 partnerzy projektu podpisali Joint Convention Agreement Trwają przygotowania do pierwszego spotkania w projekcie Realizacja pierwszych działań

NA ETAPIE TWORZENIA POMYSŁU NA PROJEKT DOŚWIADCZENIA – FAZA WNIOSKOWANIA NA ETAPIE TWORZENIA POMYSŁU NA PROJEKT Rozpocząć przygotowywanie projektu odpowiednio wcześnie 3-4 miesiące przed terminem składania wniosków Tworzenie konsorcjum – najlepiej współpracuje się ze sprawdzonymi partnerami, szukać partnerów wśród dotychczasowych kontaktów Istotną kwestią jest przemyślany podział ról w projekcie Ważne jest zaangażowanie wszystkich partnerów od samego początku tworzenia wniosku

NA ETAPIE TWORZENIA POMYSŁU NA PROJEKT DOŚWIADCZENIA – FAZA WNIOSKOWANIA NA ETAPIE TWORZENIA POMYSŁU NA PROJEKT Pomysł należy skonsultować z lokalnymi partnerami, którzy na etapie realizacji będą współpracować w projekcie Należy dokładnie przeczytać wytyczne Przy konstruowaniu budżetu należy wziąć pod uwagę kwestię płynności finansowej. Bardzo długi okres pomiędzy powstaniem kosztu a jego refundacją, czeka się nawet 7-8 miesięcy na rozliczenie wydatków. Duży budżet oznacza większe obciążenie dla płynności finansowej instytucji Po złożeniu wniosku informować oceniających o projekcie

NA ETAPIE URUCHAMIANIA PROJEKTU DOŚWIADCZENIA – FAZA REALIZACJI NA ETAPIE URUCHAMIANIA PROJEKTU Dobrze przemyśleć treść Joint Convention Agreement W JCA można określić zasady wzajemnej współpracy, w tym dotyczące dotrzymywania ustalonych terminów W oparciu o wniosek przygotować szczegółowy plan działań, w tym zaznaczyć „deliverables”, z których będą nas rozliczać w projekcie Kontrolować dotrzymywanie ustalonych terminów (rola LP) – jak najwcześniej wprowadzić jasne zasady zarządzania projektem Ustanowić jasne i skuteczne zasady komunikacji w projekcie (rola LP) (dobrym rozwiązaniem jest strefa wewnętrzna na stronie internetowej projektu służąca wymianie aktualnych dokumentów pomiędzy partnerami) LP powinien działać jako przykład dla innych partnerów – dyscyplinowanie, motywowanie, inicjowanie działań

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM W FAZIE JEGO REALIZACJI DOŚWIADCZENIA – FAZA REALIZACJI ZARZĄDZANIE PROJEKTEM W FAZIE JEGO REALIZACJI Przygotować się na dodatkowy nakład pracy związany z uzyskaniem od Władzy Wdrażającej certyfikatu wydatków Należy zarezerwować odpowiednio dużo czasu na rozliczenie półrocza z Władzą Wdrażającą Szczególnie dużo trudności sprawia rozliczanie kosztów ogólnych Należy stale monitorować poziom zaawansowania prac w projekcie ale i stan realizacji budżetu, aby ustrzec się przed niewykorzystaniem środków

INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA E-mail: piotr.nowak@ilim.poznan.pl Podsumowanie KONTAKT INSTYTUT LOGISTYKI I MAGAZYNOWANIA DZIAŁ OBSŁUGI RYNKU PIOTR NOWAK MBA E-mail: piotr.nowak@ilim.poznan.pl Tel.: + 48 61 850 49 36

Dziękuję za uwagę