7 ścieżek do szkolnego sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt POKL współfinansowany ze środków UE w ramach EFS
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Województwo Podkarpackie
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Termin realizacji – 20 miesięcy
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
1 Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt "Dziecięca akademia przyszłości – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
„Szkolne Centrum Nauki”
„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY”
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Łodzi
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

7 ścieżek do szkolnego sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych

Ogólny cel projektu wyrównanie szans edukacyjnych 256 uczniów z klas I-II szkół podstawowych z rejonu działania PPP1, napotykających problemy edukacyjne w opanowaniu podstawowych umiejętności szkolnych /czytanie, pisanie liczenie/ poprzez organizację zajęć terapeutyczno-rozwojowych w okresie lat szkolnych 2009/2010 oraz 2010/2011.

Cele szczegółowe rozpoznanie profili inteligencji uczniów z trudnościami szkolnymi – określenie mocnych i słabszych obszarów wszechstronne rozwijanie uczniów, stymulowanie wszystkich rodzajów inteligencji i podnoszenie ich kluczowych umiejętności szkolnych poprzez zorganizowanie i poprowadzenie zajęć terapeutyczno-rozwojowych popularyzowanie wszechstronnego podejścia do edukacji opartego na koncepcji inteligencji wielorakich wśród nauczycieli wsparcie szkół poprzez ich doposażenie w pomoce dydaktyczne

Grupa docelowa bezpośrednia 256 dzieci z klas I i II z 15 szkół podstawowych z rejonu działania PPP1 Są to szkoły: SP 3,24,30,35,48,54,55,56,71,101,116,153,166,172,182. W I roku projektu zajęcia odbędą się w 8 szkołach, w drugim w 7 pozostałych oraz w poradni. Planowana łączna liczba dzieci wynosi 256 (128 roku szk. 2009/10 oraz 128 w roku 2010/2011. )

Wsparciem w ramach projektu zostaną objęte dzieci mające trudności w nauce, nie osiągające pozytywnych, umożliwiających poczucie sukcesu wyników w nauce, uwarunkowanych różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi, pochodzący z rodzin dysfunkcyjnych oraz o niskim statusie materialnym

Kwalifikowanie dzieci na zajęcia Uczniowie wytypowani będą przez nauczycieli na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej obserwacji nauczycieli i rodziców Wytypowane do udziału w projekcie dzieci zostaną objęte badaniami psychologiczno-pedagogicznymi

Organizacja zajęć W każdej szkole utworzone zostaną po dwie 8-osobowe grupy. Jedna dla uczniów kl. I, druga dla kl. II. Łączna liczba grup w szkołach wyniesie 30 (16 w 2009/10 r. szk. oraz 14 w 2010/11) Ponadto w roku szk. 2010/11 powstaną 2 dodatkowe grupy w poradni dla 16 uczniów najbardziej potrzebujących kontynuacji zajęć, którzy uczestniczyli w I roku

Kolejna grupa docelowa 46 nauczycieli ze szkół objętych projektem, pedagogów i psychologów z PPP1 zainteresowanych prowadzeniem zajęć osoby te powinny posiadać przygotowanie z zakresu terapii pedagogicznej lub inne udokumentowane formy doskonalenia przygotowujące do pracy z dziećmi z trudnościami w nauce oraz wyrazić zobowiązanie do udziału w szkoleniach doskonalących zawodowo organizowanych w ramach projektu w wymiarze 24 godz. oraz w spotkaniach superwizyjnych i konsultacjach tematyka szkoleń dotyczy wykorzystania koncepcji inteligencji wielorakich w edukacji i terapii

Zakładane rezultaty przeprowadzenie 3200 godzin zajęć terapeutyczno-rozwojowych dla 256 uczniów przeprowadzenie 48 godz. szkoleń dla nauczycieli zorganizowania konferencji z 7 warsztatami metodycznymi dla nauczycieli

Oczekiwane efekty: nabycie(wzrost) umiejętności szkolnych u uczniów (czytanie, pisanie, liczenie)–sprawdzenie wiedzy testami pedagogicznymi przed włączeniem do programu i po zakończeniu podniesienie u uczniów poziomu samooceny -sprawdzone testem psychologicznym i ankietą dla rodziców wszechstronny rozwój dzieci w obszarach siedmiu rodzajów inteligencji -obserwacje nauczycieli, opis na indywidualnych arkuszach dziecka, ankieta dla rodziców zaangażowanie nauczycieli w innowacyjne formy pracy z uczniem – ankieta

KONCEPCJA INTELIGENCJI WIELORAKICH podstawą prowadzonych oddziaływań terapeutyczno-rozwojowych

Howard Gardner –twórca teorii inteligencji wielorakich

Biorąc pod uwagę rezultaty swoich badań wyodrębnił on następujące rodzaje inteligencji inteligencja słowna /nazywana też inteligencją językową, werbalną lub lingwistyczną/ inteligencja logiczno-matematyczna inteligencja przestrzenna /nazywana też wizualną, wizualno-przestrzenną/ inteligencja muzyczna inteligencja fizyczno-kinestetyczna /nazywana tez cielesno -kinestetyczną/ inteligencja interpersonalna inteligencja intrapersonalna /nazywana też emocjonalną/

Główne założenia teorii Howarda Gardnera Każda osoba posiada wszystkie rodzaje inteligencji, rozwinięte w różnym stopniu. Inteligencje tworzą profil niepowtarzalny dla innych jednostek. Profile te są dynamiczne i zmieniają się w trakcie rozwoju jednostki. Wszystkie inteligencje współpracują ze sobą w różnych konfiguracjach. Inteligencje można rozwijać poprzez różnorodne ćwiczenia.

Rozwojowi inteligencji wielorakich sprzyja taka organizacja środowiska szkolnego i domowego, która zapewnia wielointeligentne funkcjonowanie.

Realizator projektu – Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Nr 1 w Łodzi zobowiązuje się do:

realizacji 200 godzin zajęć dydaktycznych z dziećmi w każdej szkole przekazania szkole pomocy dydaktycznych zaplanowanych w budżecie projektu nieodpłatnego przeszkolenia nauczycieli biorących udział w projekcie przeprowadzenia badań psychologiczno-pedagogicznych dzieci zakwalifikowanych do zajęć monitorowania postępów dzieci umożliwienia nauczycielom szkoły udziału w Konferencji organizowanej na zakończenie projektu

Szkoła deklarująca udział w projekcie zobowiązuje się do:

udostępnienia informacji o projekcie rodzicom i nauczycielom szkoły – umieszczenia plakatu i rozdania ulotek wytypowania i udostępnienia jednej sali lekcyjnej do prowadzenia zajęć udostępnienia szafy zamykanej na klucz przeznaczonej do dyspozycji osób prowadzących zajęcia w w/w sali przeprowadzenia rekrutacji dzieci i przeprowadzenia wstępnych rozmów z rodzicami umożliwienia przeprowadzenia badań psychologiczno-pedagogicznych dzieci na terenie szkoły wytypowania nauczycieli do prowadzenia zajęć z dziećmi bieżącej kontroli oznakowania sali zgodnie z zasadami oznaczania projektów realizowanych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki uczestnictwa w monitoringu, w szczególności do wypełnienia niezbędnych ankiet i formularzy

Ponadto dyrektor szkoły wyraża zgodę na wykonywanie dokumentacji fotograficznej i video na terenie szkoły na potrzeby promocji i ewaluacji projektu oraz zamieszczanie zdjęć i informacji o realizacji projektu na stronie internetowej Poradni i w materiałach promocyjnych