Moduł III Faza II – Projektowanie i budowa Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8
Zadanie Przygotowanie i zarządzanie Modułem II dla projektu „Przygotowanie i zarządzanie programem pilotażowym systemu Zaprojektuj i Zbuduj – Zamówienie.
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
Jacek Piliszek, Włodzimierz Kiernożycki Serock, 19 maja 2012 r.
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Kontrakty typu „zaprojektuj i wybuduj” – prawa i obowiązki Stron
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
PRZEBUDOWA TARGOWISKA PRZY ULIC BANACHA/GRÓJECKA
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1 Podsumowanie wdrażania Regionalnego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
SCHEMATY REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ BUDOWLANYCH
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Zmiana zakresów rzeczowych-Piotr Rasz-NFOŚiGW 21 KONFERENCJA BENEFICJENTÓW FUNDUSZU SPÓJNOŚCI TORUŃ 20 – 21 PAŹDZIERNIKA 2005.
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Warszawa, 16 września 2008 roku
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Planowane roboty drogowo-mostowe w latach 2009 ÷ Projekt -
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Marcin Żarłok Naczelnik Wydziału Inwestycji Funduszy Strukturalnych Podsumowanie pierwszego.
Miasto publiczne – miasto prywatne
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
IW INTERREG III A Program Polska – Republika Słowacka Stan realizacji w województwie małopolskim na koniec I kwartału 2006 r.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Harmonogram naboru do ZPORR w Województwie Małopolskim UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZE STRUKTURALNE Marszałek Województwa Małopolskiego Janusz Sepioł
Rozliczanie oraz dokumentowanie efektów ekologicznych
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Krajowy Urząd Środowiska kraju związkowego Brandenburgia RO 1/Alpert 1 Günter Alpert Oddział Regionalny Wschód Jednostka odpowiedzialna za postępowanie.
Nowe Marzy, 25 sierpnia 2008 roku
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
„Budowa Szlaku Żurawiego wokół Jeziora Wolsztyńskiego służącego promocji obszarów chronionych w Gminie Wolsztyn” Projekt nr RPWP /08.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POZABUDŻETOWYCH W GMINIE WOLSZTYN Robert Papierowski Wolsztyn, r.
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Budowa kanalizacji sanitarnej w gm. Gierałtowice na finiszu! Projekt budowy kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków w Gminie Gierałtowice.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Reglamentacja procesu budowy
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Moduł III Faza II – Projektowanie i budowa Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka od km do km

1.PODSTAWOWE INFORMACJE Projekt ten obejmuje dwa kontrakty: o1/09/R/2009 Projekt i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka od km do km Przetarg ogłoszono r. Kontrakt podpisano r. Wartość Kontraktu ,27 PLN (brutto) Wartość Kontraktu ,70 PLN (brutto) - Aneks nr 1 [zmiana stawki VAT]; Aneks nr 2 [Polecenie zmiany No 1 i 4] Czas realizacji: przewidywany termin zakończenia realizacji inwestycji 2 kwartał 2012r. o2006/PL/16/C/PA/003-I-3 Zarządzanie i nadzór nad projektowaniem i rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka Przetarg ogłoszono r. Kontrakt podpisano r. Wartość Kontraktu ,84 Euro (brutto) Czas realizacji: zakończenie usługi do 6 miesięcy po upływie ostatniego z Okresów Zgłaszania Wad Moduł III Umowa usługowa

oPOIS /11-00 Umowa o Dofinansowanie dla projektu Rozbudowa drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka Umowę podpisano r. Wartość Umowy ,00 PLN Czas realizacji: zakończenie usługi do 6 miesięcy po upływie ostatniego z Okresów Zgłaszania Wad Umowa nakłada na beneficjenta obowiązek prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w ramach których należy przygotować: Tablica Informacyjna – 1 miesiąc od podpisania UoD Broszura informacyjna – 2 miesiące od podpisania UoD Tablica Pamiątkowa – 6 miesięcy po zakończeniu rzeczowej realizacji projektu

Moduł III Umowa usługowa 1.1 PODZIAŁ NA ODCINKI I POZWOLENIA NA BUDOWĘ Z uwagi na prace projektowe oraz możliwości uzyskiwania decyzji PnB, Kontrakt podzielono na 6 odcinków: odcinek 1 - od km do km ,80 - data decyzji pozwolenia na budowę – r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – r. odcinek 2 - od km ,80 do km data decyzji pozwolenia na budowę – r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – r. odcinek od km do km i od km do km data decyzji pozwolenia na budowę – r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – r. odcinek od km do km data decyzji pozwolenia na budowę – r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – r. odcinek od km do km data decyzji pozwolenia na budowę – r. - data przekazania Wykonawcy terenu budowy – r. odcinek 3.4 -od km do km data decyzji pozwolenia na budowę –

Moduł III Umowa usługowa 2. HARMONOGRAM 2.1 Przebieg zmian Harmonogramu 1. Harmonogram wyjściowy – , 2. Pierwsza zmiana Harmonogramu wyjściowego - inicjatywa Wykonawcy Druga zmiana harmonogramu - wniosek Inżyniera Trzecia zmiana harmonogramu – – Data ukończenia robót – harmonogram niezgodny z Kontraktem 5. Czwarta zmiana harmonogramu – – Data ukończenia robót Bieżący stan Harmonogramu Obecnie obowiązującym jest harmonogram z dnia 16 maja 2011 według którego monitorowany jest postęp robót na budowie.

Moduł III Umowa usługowa 3. BHP 3.1 Bieżące sprawy BHP na budowie 1. Prowadzenie regularnych inspekcji bhp na budowie z których wnioski omawiane są na Radach Budowy. 2. Dla odcinków 1, 2, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4 Zostały zaakceptowane Plany Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia. 3.2 Kolizje, wypadki i prewencja W obrębie przejść dla pieszych zmniejszono dopuszczalną prędkość przejazdu z 70km/h do 50km/h. RokMiesiąc Ilość incydentów w publicznym ruchu drogowym od początku wprowadzenia TOR – Kolizje Wypadki IlośćUwagi 2010 wrzesień - - grudzień 1122 ofiary śmiertelne 2011 styczeń- - czerwiec 29 5 ofiar śmiertelnych 10 osób hospitalizowanych lipiec1- – sierpień – 1 osoba hospitalizowana – jedna osoba hospitalizowana – jedna ofiara śmiertelna wrzesień3- – Łącznie18148 ofiar śmiertelnych od początku robót Wypadki przy pracy33 osoby hospitalizowane

Moduł III Umowa usługowa 4. ZAANGAŻOWANIE WYKONAWCY - ROBOTY PROJEKTOWE 4.1 Ocena bieżącego postępu prac projektowych Projekt Budowlany Wykonanie 100% W dniu została wydana decyzja o PnB dla 460m odcinka przejście dla zwierząt (obiekt PZ46B); W chwili obecnej trwa procedura uprawomocnienia się omawianej decyzji. Projekt Wykonawczy Wykonawca złożył 268 projektów dokumentacji wykonawczej co stanowi 100% opracowań projektu wykonawczego 0 – weryfikacja przez Inżyniera 4 –uwagi Inżyniera do projektów 3 – akceptacja przez Inżyniera 261 – wystawione Świadectwo Certyfikujące Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) Wykonawca złożył 158 opracowań Specyfikacji Technicznych – wykonanie 99%: 3 – weryfikacja przez Inżyniera 24 –uwagi Inżyniera do specyfikacji 60 – akceptacja przez Inżyniera 71 – wystawione Świadectwo Certyfikujące

5. ZAAWANSOWANIE REALIZACJI KONTRAKTU 5.1 Postęp robót na Kontrakcie Moduł III Umowa usługowa

5. ZAANGAŻOWANIE WYKONAWCY – WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH 5.2 Postęp robót na poszczególnych odcinkach 1. Odcinek 1 Roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienie korpusu, podbudowy, nawierzchnie (pr. strona) - rozbiórki przepustów i istn. nawierzchni, korytowanie pod budowę, chude betony itd.. Roboty na 10 obiektach, Roboty branżowe – usuwanie kolizji, tymczasowa przebudowa urządzeń obcych. 2. Odcinek 2 Roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienia, podbudowy, nawierzchnie (prawa strona). Roboty na wszystkich 21 obiektach, Roboty branżowe – roboty telekomunikacyjne, wod-kan, roboty gazowe. 3. Odcinek 3 (3.1, 3.2, 3.3) Roboty przygotowawcze, ziemne, odwodnienia, podbudowy, nawierzchnie (prawa strona)- korytowanie pod budowę, wykonywanie chudego betonu itd. Roboty na 26 obiektach, Roboty branżowe – roboty telekomunikacyjne, wod-kan.

Moduł III Umowa usługowa 6. ZMIANY Inżynier jest w posiadaniu 10 wniosków dotyczących wprowadzenia zmian do Kontraktu. 1. Zmiany zatwierdzone: Cztery zmiany uzyskały pozytywną opinię Inżyniera oraz zatwierdzenie przez Zamawiającego: Nr 1 – Przystosowanie obiektów do montażu ekranów akustycznych w ciągu dróg gminnych i powiatowych, Nr 2 – Zastosowanie przepustów stalowych pod drogą krajową nr 8, Nr 3 – Zmiana konstrukcji ustroi nośnych obiektów Inżynierskich, Nr 4 – Zmiana wykonania nawierzchni z betonu cementowego z metody ujętej w PFU na metodę wykończenia odkrytym kruszywem. 2. Zmiany w trakcie rozpatrywania (czy jest formalna możliwość wprowadzenia ich do Kontraktu): Nr 5 – przyłącza dla nieruchomości. Nr 10 – odwodnienie obiektów mostowych – Wykonawca zaproponował zastosowanie rur z żywic poliestrowych GRP w zamian za przewidziane w PFU rur z żeliwa sferoidalnego. 3. Zmiany niekwalifikujące się zdaniem Inżyniera do wydania Polecenia Zmiany: Nr 6 – drogi serwisowe, Nr 7 – zmiany w specyfikacji DM , Nr 8 – Audyt BRD. Nr 9 - odwodnienie obiektów – zmiana materiału z żeliwa sferoidalnego na polipropylen PP

Moduł III Umowa usługowa 6. ZMIANY 4. Stan dokumentów Polecenia Zmian: 1.PZ nr 1, 2 oraz 4 - dokumenty Polecenia Zmian są podpisane przez Inżyniera, Wykonawcę oraz Zamawiającego - trwa proces wprowadzania zmian do Kontraktu – Aneksy, Tabela rozliczeniowa. 2. PZ nr 3 – brak Inżynierii wartości do wydania dokumentu PZ. Wykonawca jest w trakcie sporządzania Inżynierii wartości. 4. PZ nr 4 – W dniu pismem JE/S174/196A0/PG/1239/2010 Inżynier przesłał do Wykonawcy do podpisu dokument Polecenia Zmiany nr 4 zawierający między innymi Protokół Konieczności oraz Protokół z Negocjacji Cen. Dokument został także przesłany do centrali GDDKiA w Warszawie, która zgłosiła drobne uwagi wymagające niedużych zmian w dokumencie Polecenia Zmiany. Dokument po wprowadzonych zmianach został przedrukowany i przekazany Stronom do podpisu. W wyniku niezbędnych uzupełnień zaszła konieczność ponownego przekazania dokumentu PZ nr 4 do podpisu stronom Umowy. W dniu pismem JE/S174/196A0/PG/1868/2011 Inżynier przesłał ponownie do Wykonawcy do podpisu dokument Polecenia Zmiany nr 4 zawierający między innymi Protokół Konieczności oraz Protokół z Negocjacji Cen. Wykonawca w dniu pismem I /PK/CP/S8-CA odesłał do Inżyniera podpisane dokumenty dotyczące zmiany nr 4. W dniu Zamawiający przekazał do Inżyniera oraz do Centrali GDDKiA podpisane polecenie zmiany..

Moduł III Umowa usługowa 6. ZMIANY Tekstura drogowej nawierzchni betonowej w technologii odkrytego kruszywa

7. ZESTAWIENIE RYZYK Najbardziej aktualne istotne zagrożenia dla Kontraktu: 1.Realizacja harmonogramu w obszarze ścieżki krytycznej, 2.Bardzo duża ilość firm podwykonawczych, 3.Modyfikacje przez Wykonawcę przyjętych do realizacji projektów wykonawczych – wstrzymywanie bieżącego postępu robót, 4.Brak zgody wywłaszczonych właścicieli nieruchomości na prowadzenie robót budowlanych, ryzyko nie opuszczenia nieruchomości przewidzianych do rozbiórki przez ich obecnych właścicieli, 5.Uzyskanie zgody na czasowe zajęcia terenu ze strony osób prywatnych i koniecznością przeprowadzenia procedury w Urzędzie Wojewódzkim, 6. Procedura ponownego przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w ramach uzyskania pozwolenia na budowę. Ryzyko zostało zminimalizowane poprzez wydzielenie dodatkowych odcinka 3.4, dla którego jest konieczne przeprowadzenie powtórnej oceny OOŚ, 7.Różnice pomiędzy projektem budowlanym, a wykonawczym, które zostały zakwalifikowane przez Projektanta jako zmiany nieistotne. Problem może pojawić się na etapie uzyskiwania decyzji na użytkowanie, w momencie zanegowania przez Nadzór Budowlany różnic pomiędzy projektami jako nieistotnej zmiany. Moduł III Umowa usługowa

8. PŁATNOŚCI Na dzień 6 października 2011 Inżynier zgodnie z klauzulą 14.6 wystawił Zamawiającemu 22 Przejściowe Świadectwa Płatności na łączną kwotę ,75 zł netto co stanowi zaawansowanie 24,80% w stosunku do wartości kontraktu. Łącznie według płatności zrealizowano: 82,43% płatności dla Działu Ogólnego, 91,87% płatności dla Działu projektowego, 30,97% płatności dla Robót mostowych, 14,70% płatności dla Robót drogowych. Moduł III Umowa usługowa

9. ROSZCZENIA Od chwili podpisania Umowy do Inżyniera wpłynęło 22 powiadomienia o Roszczeniu od Wykonawcy. Inżynier oddalił zgłoszone Roszczenia jako niezasadne na mocy Kontraktu zaprojektuj - zbuduj. Zamawiający w trybie WSK 2.5 przesłał do Wykonawcy 2 powiadomienia o roszczeniu. 1.Roszczenie 1 – brak poziomu powstrzymywania dla barier 2.Roszczenie 2 – brak oświadczenia o prawie do dysponowania terenem 3.Roszczenie 3 – rozbieżności w decyzji środowiskowej 4.Roszczenie 4 – poziom opłat za przejazd drogami ekspresowymi 5.Roszczenie 5 – nieprzewidziany wzrost cen oleju napędowego 6.Roszczenie 6 – konieczność przestawienia przez Wykonawcę pomnika na odcinku nr 1 7.Roszczenie 7 – brak dostępu do placu budowy w części dotyczącej wycinki drzew 8.Roszczenie 8 – uniemożliwienie prowadzenia prac niewymagających Pozwolenia na Budowę 9.Roszczenie 9 – Nowy Obiekt MD Roszczenie 10 – Nowy Obiekt MD Roszczenie 11 – opóźnienie w robotach rozbiórkowych 12.Roszczenie 12 – warunki gruntowo – wodne – posadowienia obiektów 13.Roszczenie 13, 14, 15, 16 – brak dostępu do Placu Budowy 17.Roszczenie 17 – brak dostępu do Placu Budowy – bobry na terenie budowy 18.Roszczenie 18 – niesprzyjające warunki klimatyczne 19.Roszczenie 19 – opóźnienia Inżyniera w certyfikacji projektu 20.Roszczenie 20 - wzrost cen paliw wywołany zamieszkami w krajach Afryki Północnej 21.Roszczenie 21 – brak uzgodnienia specyfikacji na beton 22.Roszczenie 22 – niesprzyjające warunki klimatyczne – ulewne deszcze w lipcu 2011 Moduł III Umowa usługowa

10. Informacje dodatkowe 10.1 Strona www Strona dla przedmiotowej inwestycji jest uruchomiona, aktualizowana i udostępniona pod poniższym adresem: Broszura informacyjna Broszura informacyjna zgodnie z UoD zostanie wydana w ciągu 2 miesięcy od podpisania Umowy. Moduł III Umowa usługowa

Dziękujemy za uwagę. Moduł III Projekt i rozbudowa drogi krajowej Nr 8 do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Piotrków Trybunalski – Rawa Mazowiecka Od km do km