Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk, 9.12.2011.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Konferencja  Czas dla ludzi młodych
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1 stycznia 2014 roku ruszy nowy program Unii Europejskiej ERASMUS+.
Prezentacja sporządzona na podstawie danych z naboru III.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY EDUKACYJNE W LATACH DZIAŁ DS. OBCOKRAJOWCÓW I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
Erasmus Nowe perspektywy dla współpracy międzynarodowej w obszarze edukacji, szkolenia, młodzieży i sportu Ewelina Miłoń, Agata Nowacka Fundacja.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Europejskiej Współpracy Terytorialnej na lata
Monitorowanie rozwoju edukacji w Polsce na tle UE i OECD:  Komisja Europejska – „Education and Training Monitor 2015”  OECD – „Education Policy Outlook:
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Europejska Współpraca Terytorialna OCHRONA ZDROWIA Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy Zagranicznej Urząd Marszałkowski województwa.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Eksperciecvet.org.pl Przegląd działań zrealizowanych przez Krajowy Zespół Ekspertów ECVET w 2015 r. Stan wdrażania ECVET w Polsce Warszawa 10 grudnia 2015.
Work Based Learning Warszawa, 10 grudnia 2015
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zmienia życie, otwiera umysły
Finansowanie projektów
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,

Skąd ten pomysł? Doświadczenia FRSE we wdrażaniu programów edukacyjnych dla różnych sektorów – feedback beneficjentów; Konferencja Developing cooperation between VET, higher education and adult learning in response to the challenge of lifelong learning, ; Konieczność podjęcia działań w celu lepszego wykorzystania środków finansowych w programie LLP w akcjach centralnych; Promowanie podejścia do uczenia się przez całe życie i poszukiwanie nowych metod, bardziej adekwatnych do potrzeb.

Erasmus for All - nowy program wobec nowych wyzwań? Stale rośnie znaczenie kształcenia i szkolenia dla innowacji, wydajności i wzrostu, szczególnie wobec obecnego kryzysu… Należy prowadzić intensywniejsze działania aby w ramach systemów kształcenia i szkolenia można było zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne na coraz bardziej zglobalizowanym rynku pracy, wspierając przy tym młodzież i umożliwiając wszystkim uczenie się przez całe życie.

Korzystanie z osiągnięć poprzednich programów Międzynarodowa współpraca źródłem inspiracji dla reform, rozwiązań systemowych i wspólnych narzędzi; Nowatorskie metody przy opracowywaniu programów nauczania; Zwiększanie jakości i przejrzystości; Dowartościowanie kształcenia pozaformalnego i nieformalnego.

Erasmus for All… Zwiększy spójność i udoskonali ideę uczenia się przez całe życie, łącząc wsparcie dla uczenia się formalnego i pozaformalnego w całym systemie kształcenia i szkolenia; Rozszerzy zakres zorganizowanych partnerstw, zarówno między różnymi sektorami edukacji, jak i przedsiębiorstwami oraz innymi zainteresowanymi podmiotami;

Erasmus for All… Zapewni elastyczność i odpowiednie zachęty, po to, aby środki przydzielone działaniom, beneficjentom i państwom lepiej odzwierciedlały wyniki i wpływ. Stanie się synonimem mobilności edukacyjnej oraz takich wartości ja wielokulturowość i wielojęzyczność.

Kluczowe działania Działanie 1 Mobilność edukacyjna obywateli Działanie 2 Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk Działanie 3 Wspieranie reform politycznych

Partnerstwa strategiczne WSKAŹNIK: partnerstw / podmiotów Różnorodne umowy o współpracy w celu wzmocnienia transnarodowej współpracy między instytucjami edukacyjnymi Połączenie mobilności i działań na rzecz współpracy ze skutkiem systemowym, np. opracowywanie programów nauczania Partnerstwa z udziałem władz regionalnych i lokalnych, różne podmioty z rożnych sektorów

Sojusze na rzecz wiedzy Kluczowe znaczenie wsparcia uczelni w modernizacji i podniesieniu jakości oraz zwiększenie innowacyjności; Ustrukturyzowane partnerstwa miedzy instytucjami szkolnictwa wyższego a przedsiębiorstwami, w ramach których rozwijane sa nowatorskie metody zdobywania i wymiany wiedzy, opracowanie nowych programów nauczania, określanie i potwierdzanie nowych kwalifikacji.

Platformy wsparcia IT / wirtualna mobilność Partnerskie uczenie się i wymiana dobrych praktyk; Otwarte zasoby edukacyjne; E-zajęcia / e-kursy; Wirtualna mobilność; Przykład eTwinning zaimplementowany do VET, uczenia się dorosłych i działań na rzecz młodzieży.

Współpraca międzynarodowa i budowanie potencjału WSKAŹNIK: 1000 projektów Współpraca z państwami trzecimi, zgodnie z priorytetami politycznymi dla działań zewnętrznych; Wykorzystanie doświadczenia programów TEMPUS i MUNDUS; Poprawa jakości adekwatności i w szkolnictwie wyższym zarządzania; Oddolne projekty realizowane przez konsorcja na rzecz budowania potencjalu instytucji (Azja, Ameryka Łacińska, Afryka i Kraje Pacyfiku).

Jaką sieć LLL chcemy zbudować? Jakie instytucje powinny się włączyć do budowania sieci? Czego oczekują uczestnicy od sieci i od siebie nawzajem? Jakie są możliwe formy zaangażowania uczestników? W czym może pomóc FRSE? Dalsze kroki.