Temat: Cegłów dawniej i dziś

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Advertisements

Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
* Przygotowujemy się do skutecznego i konstruktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, a także rozwiązywania konfliktów oraz negocjowania połączonego.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
MOJA GMINA EFEKT KOŃCOWY PROJEKTU
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Zespół szkolny w Cegłowie
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekty edukacyjne w szkole
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
(Z)agro(sz)turystyka w okolicach Wołowa: pieszo, rowerem, autokarem Projekt zawodoznawczy realizowany przez uczniów klasy 2ht w Zespole Szkół Zawodowych.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Opracował J. Stryjkowski
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
IV Liceum Ogólnokształcące im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Metoda projektu w matematyce
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
im. Adama Mickiewicza w Łebie
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Realizacja programu rozwojowego
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
Projekt morski grupy 1 „Flora i fauna Bałtyku”
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Przygotowanie uczniów do egzaminów zewnętrznych Przygotowanie do lekcji Zadawanie prac domowych wymagających użycia Internetu Prowadzenie lekcji.
FASCYNUJACY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „Okolice jakich nie znamy” GRUPA PROJEKTOWA NR 8 OPIEKUNOWIE: Barbara Michael-Konarska Iwona Sławska.
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
RÓWNAMY SZANSE TWORZYMY MOŻLIWOSCI SP im. Ks. Jana Twardowskiego w Tylmanowej koordynator projektu Jadwiga Czajka.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA Uczniów klasy III c Ulubione święta - Boże Narodzenie w naszej klasie Opracowanie projektu: Urszula Sobaszek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Temat: Cegłów dawniej i dziś projekt dla klasy 3 i 5

Cele: Uczeń: Poznaje podstawowe wiadomości na temat przeszłości i teraźniejszości Cegłowa. Potrafi wyszukiwać wiadomości z różnych źródeł. Przekazuje zdobytą wiedzę w formie inscenizacji, prezentacji komputerowej, portofolio oraz makiety.

Ma poczucie przynależności do społeczności lokalnej. Współdziała w zespole. Prezentuje przygotowane prace na forum klasy.

Zadania: Przeglądanie stron internetowych i wybór ciekawych informacji. Zapoznanie z fragmentami książki Z.T. Gajowniczka „ Na tropach tajemnic historii Cegłowa i okolic”. Przygotowanie inscenizacji legendy.

Wykonanie prezentacji multimedialnej. Zbieranie materiałów do portofolio. Wykonanie makiety Cegłowa. Opracowanie quizu sprawdzającego zdobytą wiedzę.

Źródła: Z.T. Gajowniczek „ Na tropach tajemnic historii Cegłowa i okolic” strony internetowe np. www.ceglow.pl/ mapa topograficzna Cegłowa oraz powiatu mińskiego

Ustalenie zasad pracy w zespole Wybór lidera Podział odpowiedzialności za realizację zadania Podejmowanie decyzji Rozwiązywanie konfliktów Czas i miejsce spotkań Zasady zgodnej współpracy

Przydział zadań dla grup grupa I Wyszukanie i zebranie informacji na temat położenia geograficznego, władz lokalnych, instytucji, danych statystycznych dotyczących liczby mieszkańców, wykonanie portofolio Klasa III materiały - mapy, internet czas: 2 tygodnie

Grupa II Zebranie informacji o zabytkach i miejscach pamięci narodowej oraz wykonanie portofolio Klasy III, V Materiały - internet, zdjęcia Czas: 2 tygodnie

Grupa III Przygotowanie inscenizacji legendy o założeniu Cegłowa Klasa III Materiały –scenariusz, kostiumy, scenografia, oprawa muzyczna czas: 2 tygodnie

Grupa IV Wykonanie makiety centrum Cegłowa klasa III Materiały – kartony pudełka, papier kolorowy, farby, tworzywo przyrodnicze Czas: 2 tygodnie

Grupa V Opracowanie trasy wycieczki klasy III, V Materiały -mapa topograficzna Czas: 1 tydzień

Grupa VI Przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat historii Cegłowa Klasa V Materiały - Power Point, Internet, rzutnik Czas: 2 tygodnie

Grupa VII Przygotowanie prezentacji multimedialnej na temat instytucji publicznych w Cegłowie Klasa V Materiały - Power Point, Internet, rzutnik Czas: 2 tygodnie

Grupa VIII Opracowanie quizu sprawdzającego wiadomości zdobytych w czasie zajęć Klasa VI Materiały –internet, monografia Z.T. Gajowniczka „ Na tropach…….” mapy Czas: 2 tygodnie

Plan prezentacji Pokaz prezentacji multimedialnej na temat historii Cegłowa – grupa VI Wystawienie inscenizacji legendy o założeniu Cegłowa – grupa III Zaprezentowanie wyglądu współczesnego Cegłowa na podstawie wykonanej makiety – grupa IV Pokaz prezentacji multimedialnej na temat instytucji publicznych – grupa VII Przedstawienie tras wycieczek klasowych – grupy V

Kryteria oceny: Odpowiedni dobór treści zgodnie z tematem projektu Estetyka wykonania pracy technicznej i prezentacji multimedialnej Właściwa organizacja pracy w zespołach Wykorzystanie materiałów źródłowych Pomysłowość wykonanych prac Umiejętność zaprezentowania zdobytych wiadomości

Odbycie wycieczek ( każda klasa swoją trasą) – przewodnikami zostają dzieci z grup I i II Quiz wiedzy zdobytej w czasie zajęć ( można przeprowadzić w innym dniu) Ocena efektu pracy grup Ewaluacja projektu

Ewaluacja „Kosz i walizka” Uczniowie w pole walizki wpisują to co zabiorą ze sobą (to co im się podobało na zajęciach), w kosz wpisują te treści, które wyrzuciliby z zajęć