GIMNAZJUM NR 1 W BARCINIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Klasyfikacja roczna w roku szkolnym 2012/2013
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Publiczne Gimnazjum im. ks. kard. St. Wyszyńskiego w Lubichowie
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zespół Szkół w Podgrodziu 2010/11. Zespół Szkół w Podgrodziu Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum Publiczne Przedszkole.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyniki egzaminu gimnazjalnego czerwiec Zestawienie wyników z części humanistycznej egzaminu LICZEBNO ŚĆ 21 WYNIK MAKSYMALNY50 pkt WYNIK NAJNI Ż
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Wieruszów 2003 NOWA MATURA (Dz. U. Nr 26 z r.) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Efekty kształcenia w świetle wyników egzaminów zewnętrznych.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM NR 1 W BARCINIE MARIA PLUCIŃSKA DONATA PRZYBYLIŃSKA

System działań przygotowujących ucznia Gimnazjum nr 1 w Barcinie do egzaminu gimnazjalnego  Cele egzaminu Głównym celem egzaminu jest sprawdzenie, w jakim stopniu uczeń potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy, posługując się zdobytymi wiadomościami i umiejętnościami, a także otrzymanie przez niego obiektywnej, porównywalnej w skali kraju informacji o osiągnięciach szkolnych.

Działania przygotowujące ucznia gimnazjum do egzaminu Obszar działań Sposób realizacji Cel działań Termin realizacji Odpowie dzialni Dydaktyka 1. Przeprowadzenie diagnozy wejścia w klasie I. sprawdzenie wiadomości i umiejętności opanowanych w szkole podstawowej IX każdego roku (kl. I) nauczyciele uczący w klasach I 2. Diagnozowanie uczniów w klasie II. w klasie I i II II semestr (kl. II) nauczyciele uczący w klasach II 3. Redagowanie krótkich i dłuższych form wypowiedzi (na wszystkich przedmiotach). doskonalenie umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi cały rok (kl. I-III) nauczyciele wszystkich przedmiotów w miarę możliwości

Działania przygotowujące ucznia gimnazjum do egzaminu Obszar działań Sposób realizacji Cel działań Termin realizacji Odpowie dzialni Dydaktyka 4. Praca z różnymi teksami kultury (na wszystkich przedziałach). doskonalenie umiejętności rozumienia i interpretowania różnych tekstów kultury cały rok (kl. I-III) nauczyciele wszystkich przedmiotów w miarę możliwości 5. Systematyczne korzystanie ze Zbiorków Humanistycznych i Matematyczno-Przyrodniczych. doskonalenie umiejętności zawartych w standardach egzaminacyjnych nauczyciele poloniści i matematycy 6. Konstruowanie sprawdzianów i testów w oparciu o zadania zaproponowane przez CKE i OKE. ujednolicenie wymagań pod kątem standardów egzaminacyjnych nauczyciele wszystkich przedmiotów

Działania przygotowujące ucznia gimnazjum do egzaminu Obszar działań Sposób realizacji Cel działań Termin realizacji Odpowie dzialni Dydaktyka 7. Systematyczne rozwiązywanie zadań z arkuszy egzaminacyjnych. doskonalenie umiejętności pracy z arkuszem egzaminacyjnym cały rok (kl. II-III) nauczyciele wszystkich przedmiotów 8. Próbny egzamin gimnazjalny. sprawdzenie stopnia opanowania wiadomości i umiejętności zawartych w treściach nauczania w „Podstawie programowej kształcenia ogólnego” w I semestrze roku szkolnego (kl. III) przewodniczący ZN członkowie ZN 9. Analizowanie wyników egzaminów (próbnych i właściwych); realizacja wniosków. określenie słabych stron i działań w celu uzupełnienia braków po egzaminach członkowie zespołów przedmiotowych

Działania przygotowujące ucznia gimnazjum do egzaminu Obszar działań Sposób realizacji Cel działań Termin realizacji Odpowie dzialni Organizacja 1. Poinformowanie o prawach i obowiązkach związanych z egzaminem oraz o sposobach wypełniania arkusza egzaminacyjnego (z uwzględnieniem instrukcji). przygotowanie uczniów do pracy z arkuszem (pod kątem techniki) przed egzaminem próbnym i właściwym w kl. III wychowawcy kl. III nauczyciele j.polskiego i matematyki 2. Poinformowanie rodziców uczniów kl. II i III o prawach i obowiązkach związanych z egzaminem. przekazanie informacji rodzicom uczniów kl. III – XI każdego roku kl. II – IV każdego roku kl. III p. Plucińska kl. II p. Przybylińska

Działania przygotowujące ucznia gimnazjum do egzaminu Obszar działań Sposób realizacji Cel działań Termin realizacji Odpowie dzialni Nadzór pedagogiczny 1. Realizowanie zagadnień dotyczących procesu uczenia się, planowania i autoprezentacji ucznia, podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów. sprawdzenie stopnia realizacji działań podczas hospitacji wg harmonogramu hospitacji dyrektor wicedyrektor 2. Stosowanie elementów oceniania kształtującego (określenie „NACOBEZU”, podawanie informacji zwrotnej, samoocena ucznia.

DIAGNOZOWANIE UCZNIÓW

Termin „diagnoza” jest zaczerpnięty z języka greckiego i oznacza: rozpoznanie, rozróżnienie, decyzję, wyróżnienie.

Diagnoza polega na rozpoznaniu ogólnej sytuacji przez dokonanie oceny stanu istniejącego, wyszukiwaniu najważniejszych czynników oraz stałym kontrolowaniu podstawowych elementów i ich powiązań.

Dobrą diagnozę powinna charakteryzować: rzetelność, obiektywizm, kompleksowość, trafność, użyteczność, aktualność, komunikatywność, indywidualność.

Diagnoza osiągnięć uczniów z przedmiotów humanistycznych KLASA I KLASA II język polski pierwszy pełny tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego pierwsze dwa pełne tygodnie maja po 3 maja pierwszy i drugi tydzień po feriach zimowych historia ostatnie dwa tygodnie maja lub tydzień maja i maja/czerwca trzeci i czwarty tydzień po feriach zimowych wiedza o społeczeństwie drugi pełny tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego ostatni tydzień kwietniowo – majowy ostatni tydzień przed feriami zimowymi plastyka religia pierwszy pełny tydzień czerwca język angielski ostatnie dwa tygodnie maja lub tydzień maja i maja/czerwca wnioski do 20.09. wnioski do 15.06. wnioski do 15.03.

Diagnoza osiągnięć uczniów z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych KLASA I KLASA II biologia geografia drugi pełny tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego pierwsze dwa pełne tygodnie maja po 3 maja pierwszy i drugi tydzień po feriach zimowych fizyka chemia drugi pełny tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego ostatnie dwa tygodnie maja lub tydzień maja i maja/czerwca trzeci i czwarty tydzień po feriach zimowych matematyka pierwszy pełny tydzień po rozpoczęciu roku szkolnego ostatni tydzień kwietniowo – majowy ostatni tydzień przed feriami zimowymi informatyka pierwszy pełny tydzień czerwca wnioski do 20.09. wnioski do 15.06. wnioski do 15.03.

Testy diagnozujące układamy tak, aby móc badać umiejętności uczniów, a nie wiadomości (opieramy się na podstawie programowej szkoły podstawowej).

Analiza testu diagnostycznego Przedmiot: matematyka   Zestawienie zbiorcze diagnoz       Klasa I A – rok szkolny 2008/2009 Nauczyciel: …………………………………..…………….. Klasa II A – rok szkolny 2009/2010 Nauczyciel: …………………………………..…………….. Klasa III A – rok szkolny 2010/2011 Nauczyciel: …………………………………..…………….. L.p. Imię i nazwisko ucznia Klasa I Klasa II Klasa III Diagnoza wstępna Diagnoza po I kl. Diagnoza w III kl. Egzamin próbny Egzamin gimnazjalny 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. Średnia diagnozy:

Uczeń zaliczył diagnozę, jeżeli otrzymał co najmniej 50% punktów możliwych do uzyskania.

Sprawdzane umiejętności Analiza testu diagnostycznego Przedmiot: matematyka   Zestawienie zbiorcze diagnoz       Klasa I A – rok szkolny 2008/2009 Nauczyciel: …………………………………..…………….. Klasa II A – rok szkolny 2009/2010 Nauczyciel: …………………………………..…………….. Klasa III A – rok szkolny 2010/2011 Nauczyciel: …………………………………..…………….. L.p. Sprawdzane umiejętności Klasa I Klasa II Klasa III Diagnoza wstępna Diagnoza po I kl. Diagnoza w III kl. Egzamin próbny Egzamin gimnazjalny 1. Wykonywanie działań na liczbach rzeczywistych. 2. Wykonywanie obliczeń procentowych. 3. Wykonywanie działań na wyrażeniach algebraicznych. 4. Rozwiązywanie równań, nierówności, układów równań. 5. Zaznaczanie punktów w układzie współrzędnych, odczytywanie współrzędnych punktów, rysowanie wykresów funkcji, określanie jej własności. 6. Stosowanie własności figur płaskich i obliczanie ich pól. 7. Rysowanie, obliczanie pól powierzchni i objętości brył.

Wnioski z diagnozy wstępnej w klasie pierwszej:   Podczas realizacji programu nauczania należy zwrócić szczególną uwagę na następujące umiejętności: ……..

KLASA ……. WYCHOWAWCA…………………………………………………………………… KLASA ……..   WYCHOWAWCA…………………………………………………………………….   IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA…………………………………………………………………. DIAGNOZA KLASA I WSTĘPNA KLASA II EGZAMIN PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY CZĘŚĆ HUMANIS-TYCZNA język polski historia wiedza o społeczeństwie sztuka religia język angielski CZĘŚĆ MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZA matematyka fizyka chemia geografia biologia informatyka --------

Średnie wyniki Gimnazjum nr 1 w Barcinie na tle rozkładu wyników szkół z całego kraju Stanin Przedział punktowy 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 9. najwyższy 38,5 - 46,9 37,5 - 47,0 35,6 - 46,0 34,4 - 45,9 33,8 - 46,9 35,0 - 48,0 38,0 - 47,9 8. bardzo wysoki 35,0 - 38,4 32,9 - 37,4 30,4 - 35,5 29,1 - 34,3 28,5 - 33,7 30,1 - 34,9 32,1 - 37,9 7. wysoki 31,7 - 34,9 29,1 - 32,8 27,1 - 30,3 26,4 - 29,0 25,9 - 28,4 27,3 - 30,0 29,3 - 32,0 6. wyżej średni 28,9 - 31,6 24,8 - 27,0 24,5 - 26,3 24,0 - 25,8 25,4 - 27,2 27,4 - 29,2 5. średni 26,5 - 28,8 24,0 - 26,3 22,8 - 24,7 22,9 - 24,4 22,3 - 23,9 23,9 - 25,3 25,6 - 27,3 4. niżej średni 24,6 - 26,4 22,0 - 23,9 21,1 - 22,7 21,3 - 22,8 20,8 - 22,2 22,2 - 23,8 23,9 - 25,5 3. niski 22,9 - 24,5 19,8 - 21,9 19,3 - 21,0 19,4 - 21,2 19,0 - 20,7 20,3 - 22,1 21,9 - 23,8 2. bardzo niski 20,6 - 22,8 15,3 - 19,7 15,1 - 19,2 14,6 - 19,3 13,7 - 18,9 15,2 - 20,2 15,3 - 21,8 1. najniższy 10,1 - 20,5 6,5 - 15,2 7,3 - 15,0 5,0 - 14,5 0,0 - 13,6 9,3 - 15,1 7,0 - 15,2