w roku szkolnym 2010/2011 Narada dla dyrektorów 23-26 sierpnia 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
NARADA DLA DYREKTORÓW SZKÓŁ/PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO 27 sierpnia 2010 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Ewaluacja zewnętrzna w roku szkolnym 2010/2011
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

w roku szkolnym 2010/2011 Narada dla dyrektorów sierpnia 2010 r.

PROJEKT: Program wzmocnienia efektywności systemu nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły etap II projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Podstawa prawna: Art. 35 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz z późn. zm.)

W szkołach wszystkich typów: Monitorowanie sposobu wykorzystania godzin, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.); W przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach: Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego.

w roku szkolnym 2010/2011

Ewaluacja problemowa w obszarze Procesy zachodzące w szkole lub placówce (80% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym) Ewaluacja całościowa (20% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym) W województwie kujawsko pomorskim zaplanowano przeprowadzenie w roku szkolnym 2010/2011: 20 ewaluacji całościowych 80 ewaluacji problemowych

Liczba ewaluacji od 1 września do 31 grudnia 2010 roku: Ewaluatorzy szkoleni w I i II cyklu: Każdy zespół ewaluatorów wykonuje co najmniej 4 ewaluacje. Ewaluatorzy szkoleni w III cyklu (od września 2010 r.): Każdy zespół wykonuje ewaluację całościową w procesie szkolenia. Liczba ewaluacji od 1 stycznia do 31 sierpnia 2011 roku: Ewaluatorzy szkoleni w I, II i III cyklu: Każdy zespół wykonuje co najmniej 9 ewaluacji. Ewaluatorzy szkoleni w IV cyklu: Każdy zespół dokonuje ewaluacji całościowej w procesie szkolenia oraz co najmniej 2 ewaluacje problemowe. Ewaluatorzy szkoleni w V cyklu: Każdy zespół przeprowadza ewaluację całościową w procesie szkolenia.

Szkolenia wizytatorów ds. ewaluacji - kolejne15 osób Wybór szkół do ewaluacji – decyzja kuratora Wizytacja wiele lat temu Niskie wyniki kształcenia Liczne skargi i nieprawidłowości Dobrowolne zgłoszenia Raporty publikowane na stronie internetowej Uroczyste wręczanie raportów w szkołach i placówkach – według koncepcji dyrektora Kontrola zewnętrzna raportów i pracy ewaluatorów Certyfikat ewaluatora na 2 lata

we wszystkich typach szkół i placówek: Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań w zakresie planowania nadzoru pedagogicznego; w przedszkolach, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach podstawowych: Prawidłowość dopuszczania do użytku programów wychowania przedszkolnego w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych z oddziałami przedszkolnymi i innych formach wychowania przedszkolnego; w szkołach podstawowych, gimnazjach: Prawidłowość dopuszczania do użytku w szkole programów nauczania w publicznych szkołach podstawowych i gimnazjach;

w liceach ogólnokształcących i liceach profilowanych: Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa; w technikach dla młodzieży i zasadniczych szkołach zawodowych dla młodzieży: Prawidłowość dopuszczania do użytku w publicznym technikum dla młodzieży i publicznej zasadniczej szkole zawodowej dla młodzieży programu nauczania dla zawodu; w poradniach psychologiczno – pedagogicznych: Zgodność wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych z obowiązującymi przepisami prawa;

w placówkach doskonalenia nauczycieli: Przestrzeganie przez niepubliczną placówkę doskonalenia nauczycieli przepisów prawa w zakresie planowania pracy i sprawozdawczości oraz zgodności danych zawartych we wpisie do ewidencji ze stanem faktycznym; w bursach: Zgodność organizacji pracy bursy z obowiązującymi przepisami prawa; w domach wczasów dziecięcych: Zgodność dokumentacji przebiegu działalności dydaktyczno-wychowawczej prowadzonej w domu wczasów dziecięcych z przepisami prawa.

Kontrolami planowymi w roku szkolnym 2010/2011 objętych zostanie min: 10 % szkół i placówek samodzielnych 10 % szkół i placówek funkcjonujących w zespołach. Arkusze kontroli opublikowane zostaną przez MEN oraz kuratorium. Zestaw tematów kontroli może być poszerzony w ciągu roku szkolnego.

W arkuszach kontroli na rok szkolny 2010/2011 wprowadzono m.in. następujące zmiany (w porównaniu z arkuszami wcześniejszymi): W informacjach o kontrolowanej szkole lub placówce należy wprowadzać dane o przynależności szkoły lub placówki do zespołu. Pod zagadnieniami szczegółowymi umieszczono objaśnienia, uwagi, które mają ukierunkowywać działania wizytatora (i dyrektora szkoły placówki) i zapobiegać wszelkim nieprawidłowym interpretacjom zagadnienia. Wprowadzono punkt: Wyjaśnienia dyrektora szkoły/placówki dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości – należy zwrócić uwagę wizytatorów, aby wyjaśnienia te dotyczyły tylko nieprawidłowości stwierdzonych w czasie stosowania arkusza kontroli (muszą się więc odnosić do konkretnego punktu arkusza – konkretnej niezgodności z przepisem prawa.) Wprowadzono punkt: Spostrzeżenia wizytatora – tutaj wizytator może m.in. wprowadzić spostrzeżenia dotyczące np. zaobserwowanych nieprawidłowości, które dotyczą przepisów spoza kontrolowanego zakresu.

Powiadomienie – 7 dni przed terminem kontroli Szkolenia w MEN wizytatorów ds. kontroli Platforma internetowa do pracy – każda kontrola Dane na platformie publikowane Protokoły pisane tylko elektronicznie Protokoły z zaleceniami parafowane przez dyrektora wydziału Korzystanie ze ubiegłorocznych arkuszy w kontrolach doraźnych Wnikliwe prowadzenie kontroli doraźnych Tryb skargowy

w roku szkolnym 2010/2011

Konferencja wojewódzka dla doradców metodycznych – 13 września 2010 (Przysiek) Konferencja wojewódzka z zakresu metodyki nauczania języków obcych – 19 września 2010 r. (Bydgoszcz) Konferencja dla pedagogów Otwórz oczy, narkotyki są wszędzie organizowana w ramach programu Dlaczego stop narkotykom? – 30 września 2010 (Toruń) Edukacja regionalna – szlaki pamięci województwa kujawsko-pomorskiego – II semestr System wspierania ucznia zdolnego – I semestr Wpływ nowoczesnych technologii na rozwój ucznia – II semestr 16

Wyzwania dla rynku pracy w kontekście zmian w kształceniu zawodowym – II semestr. Seminarium dla kadry zarządzającej z zakresu zmian w prawie oświatowym – I semestr. Jak pracować z małym dzieckiem? – II semestr XVI Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej – I semestr Toruń Konferencja wojewódzka Ewaluacja w szkołach i placówkach dla nauczycieli – 21,22 września 2010 Konferencja dot. ewaluacji dla jst i dyrektorów Narady informacyjne dyrektorów śródroczne w grupach powiatowych 17

Szkolenia 2500 nauczycieli przez liderów zmian w ramach projektu realizowanego przez MEN dotyczącego kształcenia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych Szkolenia nauczycieli dotyczące ewaluacji zewnętrznej Szkolenia finansowane przez kuratorium wynikające z badania potrzeb nauczycieli: Zastosowanie ICT w nauczaniu matematyki i przedmiotów przyrodniczych Mobbing w szkołach Nauczyciel jako funkcjonariusz publiczny Relacje nauczyciel-uczeń i inne Szkolenia w ramach wojewódzkiego projektu Klucz do uczenia się koordynowanego przez KPCEN w Toruniu Bogata oferta szkoleniowa ośrodków doskonalenia nauczycieli 18

Konkursy przedmiotowe organizowane przez kuratora: 3 konkursy dla szkół podstawowych 10 konkursów dla gimnazjów Organizacja konkursów przy pomocy systemu PIKO Poprawione regulaminy Zmiany składu niektórych komisji Gale laureatów Udział większej liczby szkół Statystyki osiągnięć szkół w gminach Konkursy pod patronatem Inne konkursy tematyczne 19

Współpraca z OKE i CKE w realizacji badań umiejętności uczniów Zakładka dobre praktyki na stronie internetowej, dzielenie się wiedzą na spotkaniach i naradach Badania oczekiwań dyrektorów w odniesieniu do współpracy z KO i zmian w prawie oświatowym Szczegółowa analiza wyników egzaminów zewnętrznych Analiza osiągnięć uczniów w konkursach i olimpiadach w ramach programu Wspieranie ucznia zdolnego Współpraca z KPCEN, uczelniami, jst w realizacji ciekawych inicjatyw dla edukacji 20

Iwona Waszkiewicz