Szkoła Sukcesu Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Sukcesu września 2010 Sopot
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
Co to jest TIK?.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Spis treści  Celem jest umożliwienie uczniom szkół ponadgimnazjalnych rozwój kompetencji matematyczno – fizycznych lub kompetencji z przedsiębiorczości.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA SUKCESU ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studia miejskie i regionalne
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekty zrealizowane w ZS1
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Szkoła Sukcesu Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości, języków obcych i ICT

Zasięg terytorialny programu Projekt adresowany jest do uczniów klas I z liceum oraz klas II technikum z czterech województw: kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego.

Korzyści Korzyści dla szkoły: Zwiększenie szansy na osiągnięcie przez uczniów lepszych wyników na egzaminie maturalnym z języka obcego. Poprawa jakości pracy szkoły poprzez upowszechnienie nowoczesnych narzędzi nauczania. Poprawa efektywności kształcenia dzięki wprowadzeniu atrakcyjnych form nauczania i ciekawych materiałów dydaktycznych. Integracja ze środowiskiem lokalnym. Wzrost prestiżu szkoły dzięki podniesieniu kwalifikacji nauczycieli i zwiększeniu efektywności kształcenia. Rozszerzenie oferty edukacyjnej szkoły o komponent dotyczący kluczowych kompetencji w zakresie ITC (technologii informacyjnych i komunikacyjnych), biznesowego języka angielskiego lub niemieckiego i przedsiębiorczości (materiał wnoszący wartość dodaną do wiedzy z zakresu przedsiębiorczości w stosunku do obowiązujących ścieżek edukacyjnych). Udostępnienie innowacyjnego programu edukacyjnego przyczyniającego się do podniesienia atrakcyjności i jakości kształcenia i wyposażenia przyszłych absolwentów szkoły w kompetencje poszukiwane na rynku pracy. Możliwość promowania szkoły na poziomie regionalnym poprzez prezentacje w kampanii informacyjno-promocyjnej - umieszczanie informacji na ich temat w publikacjach oraz na stronie WWW dotyczącej projektu.

Korzyści Korzyści dla uczniów: Wzrost zainteresowania nauką dzięki atrakcyjnej formie materiałów edukacyjnych. Zdobycie umiejętności pracy z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych (e-learningu). Zwiększenia aktywności edukacyjnej uczestników, ich pozytywnego nastawienia do samokształcenia oraz wykorzystywania w tym celu nowoczesnych metod uczenia się z wykorzystaniem ICT. Możliwość wykorzystania nabytych i ukształtowanych kompetencji w dalszej nauce i życiu codziennym. Udział w atrakcyjnych zajęciach szkolnych, w tym w nauce języka niemieckiego lub angielskiego i przedsiębiorczości. Poprawa wyników nauki i umiejętności w zakresie projektowania i prezentacji projektów. Nawiązanie kontaktów z rówieśnikami z innych regionów.

Korzyści Korzyści dla nauczycieli: Przeszkolenie w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych, wykorzystywania w kształceniu metody projektów oraz e-learningu. Dostęp do opracowanych na potrzeby realizacji Projektu materiałów edukacyjnych znajdujących się na internetowej platformie e-learningowej  wartościowych i atrakcyjnych treści kształcenia rozwijających kompetencje w zakresie stosowania nowoczesnych ICT w pracy z uczniami. Możliwość wymiany doświadczeń i rozwiązywania problemów na forum nauczycieli biorących udział w Projekcie.

Składowe programu KOMPETENCJE OBYWATELSKO-SPOŁECZNE INICJATYWNOŚĆ I PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ UMIEJĘTNOŚĆ UCZENIA SIĘ POROZUMIEWANIE SIĘ W JĘZYKACH OBCYCH ICT

Składowe programu W skład programu wchodzą trzy kompatybilne i komplementarne autorskie programy nauczania przedsiębiorczości, języków obcych oraz ICT przy wykorzystaniu platformy e-learningowej.

Program nauczania z przedsiębiorczości

KAŻDY Z 28 MODUŁÓW ZAWIERA: cele modułu scenariusz pracy dla ucznia teoretyczny materiał wspierający pracę ucznia przykłady praktyczne proponowany scenariusz zajęć kontaktowych test

Treści ogólne - ROK I EDUKACJA KONSUMENCKA 1.1. Decyzje konsumenckie. 1.2. Prawa i obowiązki konsumenta. 1.3. Oznakowanie produktów. 1.4. Wybrane elementy marketingu. 1.5. Oddziaływanie reklamy. 1.6. Asertywny konsument. 1.7. Konsument a usługi bankowe i finansowe. 1.8. Bankowość elektroniczna i bezpieczeństwo w Internecie. 1.9. Żywność i styl życia, a nasze zdrowie. 1.10. Społecznie odpowiedzialny biznes.

Treści ogólne - ROK II MOJE MIEJSCE NA RYNKU PRACY - - SAMOZATRUDNIENIE CZY PRACA NAJEMNA? 2.1. Ja, jako przyszły pracownik. 2.2. Moja działalność gospodarcza. 2.3. Razem czy osobno? Formy działalności gospodarczej. 2.4. Potrzeby finansowe niezbędne do uruchomienia działalności gospodarczej. 2.5. Procedura uruchamiania działalności gospodarczej. 2.6. Podstawy ewidencjonowania działalności gospodarczej. 2.7. Analiza finansowa w moim biznesie. 2.8. Planowanie działalności gospodarczej – biznesplan. 2.9/10. Mój pierwszy biznesplan.

Treści ogólne - ROK III EDUKACJA FINANSOWA 3.1. Budżet – mój plan finansowy. 3.2. Sposoby i kryteria inwestowania. 3.3. Usługi bankowe - konta, lokaty i karty. 3.4. Usługi bankowe – kredyty. 3.5. Giełda Papierów Wartościowych. 3.6. Fundusze inwestycyjne. 3.7. Ubezpieczenia. 3.8. Moja emerytura.

Sposób realizacji Program nauczania przedsiębiorczości realizowany jest przy pomocy platformy e-learningowej – nowoczesnego narzędzia edukacyjnego, oraz na comiesięcznych spotkaniach kontaktowych w wymiarze dwóch godzin w miesiącu przez okres trzech lat.

Materiał dla ucznia

Materiał dla ucznia

Forum

Forum

Karta samooceny

Czat z pracownikiem naukowym UG

Zajęcia kontaktowe z nauczycielem

Program nauczania z języków obcych

KAŻDA Z 300 JEDNOSTEK ZAWIERA: konspekt zajęć z założeniem celów materiały dydaktyczne przygotowane do wydruku karta samooceny ucznia Wskazówki metodyczne dla nauczyciela

Podręczniki używane w programie Szkoła-Sukcesu

AUTORSKIE MATERIAŁY DODATKOWE Do każdej z 300 godzin zajęć przygotowaliśmy: Drukowany i powielony dla każdego ucznia autorski materiał dodatkowy, Konspekt zajęć, Poradnik metodyczny, Kartę samooceny. Nauczyciele mają do dyspozycji stały kontakt z konsultantami metodycznymi – autorami programu.

AUTORSKIE MATERIAŁY DODATKOWE

AUTORSKIE MATERIAŁY DODATKOWE

O PROJEKCIE DLACZEGO WARTO

O projekcie Fragmenty recenzji naukowej Uniwersytetu Gdańskiego programu „Szkoła Sukcesu” (…) Bardzo ważną cechą i zaletą omawianego programu jest kompatybilność i komplementarność programów nauczania języka obcego oraz przedsiębiorczości. Szczególnie wartościowe jest przedstawianie treści w taki sposób, aby słuchacze mogli mieć możliwość porównania procesów ekonomicznych, sytuacji gospodarczej, opinii, życia zawodowego i gospodarczego w kraju i za granicą. Z pewnością będzie to służyć lepszemu przyswajaniu wiedzy przez uczniów. Będzie to jednocześnie wspomagane nowoczesną technologią wykorzystywaną jako podstawa komunikacji w omawianym programie. (…) (…) program Szkoła Sukcesu jest poprawnie skonstruowany merytorycznie i ma duże szanse zmienić sposób przekazywania wiedzy młodym słuchaczom. Oczekujemy, że przyniesie rewelacyjne rezultaty i efekty programu będą służyć uczestnikom programu oraz otoczeniu nowoczesnej Europy.

O projekcie Wypowiedź Pana Dyrektora I LO im. J. Kasprowicza w Inowrocławiu Udział w projekcie „Szkoła sukcesu” stwarza naszym uczniom nowe możliwości edukacyjne, szczególnie w zakresie nauki języka niemieckiego oraz przedsiębiorczości, istotne jest również stosowanie nowych technologii w dydaktyce obu przedmiotów a także trzyletnia perspektywa realizacji programu. Z całą pewnością przybliży on młodzieży zagadnienia współczesnego rynku i zwiększy szanse w wyborze dalszej drogi edukacyjnej. Projekt pozwala skorzystać z ponadstandardowych możliwości edukacyjnych, co jest istotne w sytuacji Inowrocławia, który nie posiada własnego środowiska akademickiego, projekt ma zatem również walor wyrównujący szanse edukacyjne.

O projekcie Wypowiedź Pani Dyrektor Zespołu Szkół Zawodowych w Barlewiczkach Szkołę zgłosiliśmy do projektu, aby umożliwić uczniom zdobycie potrzebnych w dorosłym życiu wiadomości i umiejętności z zakresu przedsiębiorczości i oraz praktycznej umiejętności posługiwania się językiem obcym. Nasza szkoła mieści się w niewielkiej miejscowości, położonej na terenie o dużym odsetku ludzi bezrobotnych. Poprzez uczestnictwo w projekcie chcieliśmy młodzieży dać szansę wszechstronnego rozwoju oraz pokazać, jak mogą wykorzystać posiadane umiejętności. Udział w projekcie będzie dla nich szansą kontaktów z rówieśnikami z innych szkół. Zdobyte doświadczenie pozwoli młodzieży na lepsze przygotowanie się do wejścia na rynek pracy. Dzięki udziałowi w projekcie młodzież nabędzie pewności siebie i będzie bardziej konkurencyjna w poszukiwaniu pracy.