II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 Źródła planowania: Ustawa o systemie oświaty. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Program.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pracy przedszkola
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Zespół wokalno – instrumentalny PŁOMYKI
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Narad a z dyrektorami przedszkoli ogólnodostępnych i specjalnych, zespołów szkolno-przedszkolnych oraz szkół podstawowych z oddziałami przedszkolnymi prowadzonymi.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń Instytucja Edukacyjna m.st. Warszawa Edukacja artystyczna i kulturalna w nowej podstawie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka. Cele: PRZEDSZKOLE Stworzenie bazy dydaktycznej do realizacji celów i zadań Pomoc w zorganizowaniu warsztatów metodycznych dla nauczycieli Zapewnienie dostępu do niezbędnych materiałów Zapewnienie dzieciom możliwości udziału w koncertach, spotkaniach z muzyką na terenie przedszkola RODZICE Włączenie się Rodziców w organizację wyjazdów na koncerty muzyczne (filharmonia, szkoły muzyczne) Szanowanie każdego rodzaju wrażliwości muzycznej dziecka

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka. Cele: DZIECKO Rozwijanie percepcji słuchowej Usprawnianie koordynacji ruchowej Rozwijanie zainteresowań dzieci muzyką klasyczną i współczesną Zachęcanie dzieci do tworzenia muzyki z wykorzystaniem różnego rodzaju instrumentów   NAUCZYCIEL Doskonalenie umiejętności nauczycieli w zakresie wychowania muzycznego w ramach warsztatów WDN Przygotowanie własnych materiałów dotyczących wychowania muzycznego Prowadzenie „zespołu muzycznego małych dzieci”

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka. ZADANIA STRATEGIE DZIAŁANIA SPOSÓB MONITOROWANIA SPOSÓB EWALUACJI Kształtowanie aktywności muzycznej dziecka. Rozwijanie zdolności artystycznych i ruchowych dziecka poprzez wykorzystanie muzyki. Rozbudzanie zainteresowania muzyka poprzez aktywne uczestnictwo w „zespole muzycznym małego dziecka”. Praktyczne wprowadzenie dzieci w świat muzyki poprzez tworzenie własnej muzyki z wykorzystaniem instrumentów. Planowanie, organizowanie różnych form aktywności poprzez organizowanie wycieczek do filharmonii, szkoły muzycznej. Udział dzieci w koncertach na terenie przedszkola. Wykorzystywanie wrażliwości muzycznej do tworzenia prac plastycznych oraz improwizacji ruchowych. Zapisy w dziennikach i planach. Scenariusze zajęć. Warsztaty. Rada szkoleniowa. Konkursy. Wytwory działalności. plastycznej. Kalendarium na stronie internetowej. Harmonogram koncertów w przedszkolu i poza nim.

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2010/2011 ŹRÓDŁA PLANOWANIA: Ustawa o systemie oświaty Podstawa programowa wychowania przedszkolnego Program wychowania i kształcenia sześciolatków – E. Gruszczyk – Kolczyńska, E. Zielińska, G. Grabowska Priorytety Łódzkiego Kuratora Oświaty na rok 2011 Priorytety Ministra Edukacji Narodowej na rok 2011

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2010/2011 Przedszkole Miejskie 86

Rozwijanie aktywności muzycznej małego dziecka. CEL PRIORYTETOWY Rozwijanie aktywności muzycznej małego dziecka.

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Obszar: współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 1. Zorganizowanie międzygrupowego konkursu piosenki dziecięcej „Śpiewać każdy może…” K. Szczczepanek, K. Nicowska Strona internetowa, scenariusz zabawy Luty 2011 2. Organizowanie i prowadzenie zajęć koleżeńskich Wszyscy nauczyciele Scenariusze zajęć W trakcie roku szkolnego 3. Zorganizowanie konkursu w przedszkolu dla dzieci i ich rodziców „Mini playback” S. Ryter Scenariusz zabawy, strona internetowa Marzec 2011

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla Rodziców – wykorzystanie muzyki w codziennej pracy z dzieckiem Nauczyciele grup Dzienniki, strona internetowa Maj 2011 5. Umieszczanie na tablicach i stronie internetowej informacji dla Rodziców na temat działań podejmowanych na terenie przedszkola i poza nim wynikających z realizacji programu przedszkola S. Ryter, A. Maltańska Strona internetowa, tablice informacyjne Wrzesień 2010 – Czerwiec 2011

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 6. Uczestnictwo dzieci w koncertach muzycznych organizowanych w Szkole Muzycznej im. S. Moniuszki I st. w Łodzi D. Sznajder, nauczyciele grup Dzienniki, strona internetowa Październik 2010 – Maj 2011 7. Udział dzieci w koncertach Towarzystwa Szymanowskiego organizowanych na terenie przedszkola Nauczyciele grup Wrzesień 2010 – Czerwiec 2011 8. Zorganizowanie dzieciom wyjazdu do Filharmonii Łódzkiej i udział w niedzielnym koncercie „Spotkania z nutką „ Strona internetowa W trakcie roku szkolnego

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Obszar: organizacja. Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 1. Wyodrębnienie w grupach dzieci z uzdolnieniami muzycznymi Wszyscy nauczyciele Październik 2010 2. Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy niezbędnego do prowadzenia zajęć rozwijających aktywność muzyczną dziecka Wrzesień 2010

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 4. Stworzenie dzieciom warunków w salach przedszkolnych do codziennej relaksacji Nauczyciele grup Sale przedszkolne Wrzesień 2010 5. Stworzenie kącików muzycznych w salach przedszkolnych Październik 2010 – Maj 2011

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Obszar: działalność dydaktyczna, wychowawcza, opiekuńcza Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 1. Cykliczne prowadzenie zajęć rozwijających aktywność muzyczną dziecka Wszyscy nauczyciele Dzienniki Październik 2010 – Maj 2011 2. Tworzenie i wykonywanie przez dzieci instrumentów muzycznych Instrumenty 3. Wykorzystanie muzyki klasycznej i współczesnej do codziennej relaksacji Zapis w dzienniku Październik 2010 – Czerwiec 2011

Harmonogram pracy wynikający z rocznego priorytetu przedszkola Sposoby osiągania celu Odpowiedzialni, współpraca Dowody Termin 4. Cykliczne prowadzenie zajęć plastycznych ilustrowanych dźwiękiem oraz improwizacją ruchową Wszyscy nauczyciele Dzienniki, wystawy prac Październik 2010 – Maj 2011 5. Wykorzystanie systemu „Edukacja przez ruch” do podnoszenia aktywności i wrażliwości muzycznej dziecka Dzienniki 6. Zorganizowanie „zespołu muzycznego małego dziecka” Jakub Michalak Aneta Maltańska Zespół muzyczny Październik 2010