Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Opracowanie: Czesław Stawikowski
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum
Opracowanie programów nauczania wg nowej podstawy programowej kształcenia zawodowego
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wychowanie do życia w rodzinie
Zanim wybierzesz program nauczania
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny
Szkolny zestaw programów nauczania
Zasady konstruowania programów projakościowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
„Konstruowanie programów nauczania kształcenia ogólnego zgodnych z nową podstawą programową” 1.
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Podstawa prawna Art. 22 a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z poźn. zm.) Ustawa z dnia 19 marca 2009.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Konferencja szkoleniowa (KS-1) 11 stycznia 2014 r. 1Maria M. Ferenc - konsultant ds. ewaluacji i oceniania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Zmiany w prawie oświatowym
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Przykładowy model podziału środków
Program nauczania dla zawodu
Zapis prezentacji:

Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba? Konferencja metodyczna 31.08.2013r Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?

Program konferencji: Najważniejsze zmiany i nowelizacje rozporządzeń Ministra Edukacji Narodowej - L.Kantek Diagnostyka i ewaluacja – różnice i podobieństwa.- B. Kostrzewa Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły – L.Kantek Metodyka przedmiotów zawodowych w dobie reformy programowo – organizacyjnej: Planowanie pracy: podstawa programowa, program, podręcznik- B.Kostrzewa Egzaminy zewnętrzne- J.Szymaniak Oferta doskonalenia: L.Kantek, J.Szymaniak, B.Kostrzewa

Metodyka przedmiotów zawodowych programowo – organizacyjnej w dobie reformy programowo – organizacyjnej

w sprawie podstawy programowej Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej Kształcenie ogólne 23.12.2008r. Kształcenie zawodowe 10.01.2012r.

Rozporządzenia MEN w sprawie podstawy programowej W liceum ogólnokształcącym realizujemy Podstawę Programową Kształcenia Ogólnego W szkołach prowadzących kształcenie zawodowe realizujemy oraz Podstawy Programowe Kształcenia w Zawodach.

Rozporządzenie MEN w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach Wprowadzone zmiany Jedna podstawa programowa dla wszystkich zawodów Trzy części podstawy programowej: Efekty wspólne dla wszystkich zawodów Efekty wspólne dla grupy zawodów Efekty dla danego zawodu

Rozporządzenie MEN z dnia 08.06.2009r. o dopuszczaniu do użytku szkolnego programów nauczania i podręczników

W związku z koniecznością opracowania samodzielnie przez każdą szkołę nowych programów nauczania ogólnego oraz zawodowego (dostosowanych do nowych PODSTAW PROGRAMOWYCH) każdy z nauczycieli jest zobligowany do przeanalizowania zgodności i zaktualizowania do nowej podstawy programowej, stosowanego przez siebie PROGRAMU NAUCZANIA.

Procedura włączania programu nauczania do szkolnego zestawu programów nauczania: zadania dyrektora szkoły zadania nauczyciela

Zasady dopuszczenia programów nauczania do użytku szkolnego Prawo: Ustawa z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (art. 22a). zaproponowany przez nauczyciela program wychowania przedszkolnego i program nauczania dopuszcza do użytku w danej szkole dyrektor szkoły.

Dopuszczone do użytku w danej szkole programy nauczania stanowią szkolny zestaw programów nauczania. Dyrektor szkoły jest odpowiedzialny za uwzględnienie w zestawie programów całości podstawy programowej ustalonej dla danego etapu edukacyjnego.

Zadanie nauczyciela: opracować program samodzielnie bądź we współpracy z innymi nauczycielami; przedstawić dyrektorowi szkoły program opracowany przez innego autora (autorów), np. może wybrać program nauczania spośród programów dostępnych na rynku, jeśli uważa, że taki właśnie program najlepiej odpowiada potrzebom jego uczniów i warunkom, w jakich pracuje; przedstawić program opracowany przez innego autora (autorów) wraz z dokonanymi przez siebie modyfikacjami, wskazując zakres proponowanych zmian z uzasadnieniem, dlaczego je proponuje

Etapy procedury dopuszczenia programu nauczania do użytku w danej szkole 1. Nauczyciel przedstawia dyrektorowi szkoły program nauczania (wniosek). 2. Dyrektor szkoły może zasięgnąć opinii nauczyciela mianowanego lub dyplomowanego, doradcy metodycznego, konsultanta lub zespołu o zaproponowanym przez nauczyciela programie nauczania.(fakultatywnie) 3. Dyrektor szkoły zasięga opinii rady pedagogicznej (np. Uchwała Rady Pedagogicznej)(obligatoryjnie) 4. Dyrektor szkoły dopuszcza program do użytku w danej szkole. (odpowiednia adnotacja na programie nauczania i wprowadzenie do wykazu programów nauczania dopuszczonych do użytku w danej szkole)  

Reforma programowa wprowadza korelację kształcenia ogólnego z kształceniem zawodowym obejmującym także kompetencje kluczowe. Dlatego też nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego i podstawy programowe kształcenia w zawodach mają się wzajemnie uzupełniać w dążeniu do celu, jakim jest zapewnienie absolwentom możliwości dalszego kształcenia i funkcjonowania na rynku pracy.

Informacje bieżące: DORADZTWO Warsztaty w szkole dla grup nauczycieli – zespoły przedmiotowe, problemowe, tematyczne, doradca prowadzi spotkanie w szkole, na życzenie szkoły, na temat „zamówiony” przez szkołę Strona internetowa www.modn.konin.pl Doradztwo Zapytaj doradcę Dyżury Aktualności kontakt: b.kostrzewa1@wp.pl

DOSKONALENIE

Propozycja kursu – 1 Temat: Modyfikacja programu nauczania w odniesieniu do egzaminów z poszczególnych kwalifikacji zawodowych. Cel: Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat zasad konstruowania programu nauczania, metod ewaluacji i modyfikacji Liczba godzin 15

Propozycja kursu – 2 Temat: Nowa podstawa programowa w szkole ponadgimnazjalnej – jak realizować korelację międzyprzedmiotową? Cel: Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat korelacji międzyprzedmiotowej, wypracowanie metod i narzędzi do analizy i poprawiania korelacji. Liczba godzin - 10

Propozycja kursu – 3 Temat: Poradnictwo edukacyjno–zawodowe w szkole Cel: Przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu poradnictwa edukacyjno–zawodowego, wypracowanie narzędzi do pracy z uczniem. Liczba godzin - 10

Dziękujemy za uwagę: Lidia Kantek –Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Bronisława Kostrzewa – Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Jan Szymaniak - Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie