W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WNIOSKI Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH PRZEPROWADZONYCH W ROKU SZKOLNYM 2011/12 W WOJEWÓDZTWIE ŚWIĘTOKRZYSKIM Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

W N I O S K I Z EWALUACJI ZEWN Ę TRZNYCH przeprowadzonych w roku szk. 2010/2011, szczególnie w obszarze PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE lub PLACÓWCE Urszula Wojsław-Kozłowska Zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego ds. Ewaluacji Kuratorium Oświaty w Kielcach

Kuratorium Oświaty w Kielcach plan realizacji ewaluacji wykonany – statystyka Lp. Typ szkoły/placówki Liczba szkół/placówek, w których przeprowadzono ewaluację zewnętrzną Obszar 1przedszkole/ punkt przedszkolny 19 Procesy -18 ewaluacja całościowa szkoła podstawowa15 Procesy -9 ewaluacja całościowa gimnazjum12 Procesy -7 ewaluacja całościowa liceum ogólnokształcące - technikum 5151 Procesy -5 Procesy -1 5 poradnia psychologiczno- pedagogiczna 1 Procesy -1 RAZEM 53 procesy - 42 ewaluacja całościowa - 11

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagań poziom spe ł nienia wymagania Szko ł a lub plac ó wka ma koncepcj ę pracy Oferta edukacyjna umo ż liwia realizacj ę podstawy programowej Procesy edukacyjne maj ą charakter zorganizowany Procesy edukacyjne s ą efektem wsp ół dzia ł ani a nauczycieli Kszta ł tuje si ę postawy uczni ó w Prowadzone s ą dzia ł ania s ł u żą ce wyr ó wnywaniu szans edukacyjnych przedszkola A42-2x5 B x11 C 421x D 22x3

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagań poziom spełnienia wymagania Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziała nia nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych szkoły podstawowe A B C D21-1-1

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagań poziom spełnienia wymagania Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywan iu szans edukacyjnych gimnazja A B C D--1---

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagań poziom spełnienia wymagania Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywan iu szans edukacyjnych szkoły ponadgimnazjalne A B C D------

Kuratorium Oświaty w Kielcach poziom spełnienia wymagania Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli Kształtuje się postawy uczniów Prowadzone są działania służące wyrównywani u szans edukacyjnych poradnia psychologiczno-pedagogiczna A x x B 11 x 1 x 1 C x x D x x poziom spełnienia wymagań

Przedszkola wnioski Kuratorium Oświaty w Kielcach

1.Przedszkola działają w oparciu o koncepcję pracy przyjętą przez radę pedagogiczną. Rodzice znają i akceptują koncepcję pracy przedszkola. 2. Oferta placówek jest zgodna z podstawą programową, a jej realizacja sprzyja wspomaganiu rozwoju i edukacji dzieci. 3. Zajęcia prowadzone w przedszkolach umożliwiają wszechstronny rozwój wychowanków w zakresie ich zainteresowań, uzdolnień, predyspozycji. 4. Dyrektorzy i kadra pedagogiczna monitorują przebieg procesów wspomagania, a wnioski z monitoringu wykorzystują do planowania pracy z dziećmi, wzbogacania oferty zajęć dodatkowych, doskonalenia zawodowego nauczycieli, podnoszenia efektywności współpracy z rodzicami. 5. Nauczyciele współpracują w planowaniu, organizowaniu i analizie procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci, a dyrektor stymuluje tę współpracę. 6. W przedszkolach rozpoznaje się możliwości i potrzeby dzieci, indywidualizuje pracy z dzieckiem poprzez opracowywanie indywidualnych programów rozwoju i wspomagania zgodnie z potrzebami dzieci. 7. Nauczyciele są otwarci na nowatorskie rozwiązania organizacyjne i metodyczne.

Kuratorium Oświaty w Kielcach 1.Szansą na dalszy rozwój niektórych przedszkoli jest pozyskanie sali gimnastycznej oraz nowoczesnego i bezpiecznego placu zabaw. 2. Zaangażowanie wszystkich nauczycieli w proces diagnozowania potrzeb i możliwości wychowanków przyczyni się do poprawy efektywności oddziaływań przedszkola. 3.Nie w pełni dostosowana dla dzieci niepełnosprawnych baza przedszkoli integracyjnych (brak windy, basenu, wyposażenia placu zabaw i samochodu) utrudnia realizację procesów edukacyjnych zachodzących w przedszkolu. 4.Poprawa wyglądu zewnętrznego obiektów i otoczenie niektórych przedszkoli wpłynie na wizerunek i promocję placówki oraz bezpieczeństwo dzieci. 5. Niewykorzystaną formą wspierania rodziców w zakresie rozwoju i edukacji ich dzieci jest dostarczanie im wskazówek, np. poprzez gazetki ścienne, kąciki informacyjne, itp.

Szkoły Podstawowe Gimnazja Szkoły ponadgimnazjalne wnioski Kuratorium Oświaty w Kielcach

1.Szkoły pracują w oparciu o koncepcję pracy wypracowaną i zatwierdzoną przez radę pedagogiczną. Jest ona analizowana i modyfikowana. 2.Oferta edukacyjna wynika z podstawy programowej i odpowiada potrzebom uczniów, rodziców oraz rynku pracy. Jest systematycznie modyfikowana i wzbogacana. 3. Procesy edukacyjne są planowane i realizowane z wykorzystaniem zalecanych warunków i sposobu realizacji podstawy programowej. 4.Ocenianie uczniów daje informacje o postępach w nauce oraz motywuje do dalszej pracy. 5.Nauczyciele monitorują osiągnięcia uczniów, a wnioski z tego procesu są wdrażane i przyczyniają się do poprawy wyników w nauce. 6.Nauczyciele współdziałają i wspierają się w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. 7.Oddziaływania wychowawcze są spójne z potrzebami uczniów i oparte na realizacji programu wychowawczego i programu profilaktyki. 8.W szkole prowadzi się szereg innowacyjnych działań zwiększających szanse edukacyjne uczniów. 9. W szkole promuje się postawy prospołeczne.

1.Szansą na dalszy rozwój szkół jest wykorzystanie w pełni możliwości w zakresie wdrażania i stosowania technologii informacyjno- komunikacyjnej oraz aktywizujących metod pracy. 2. System przekazywania informacji o postępach uczniów w nauce nie zawsze znajduje uznanie wśród części uczniów i rodziców. 3.Plan zajęć edukacyjnych nie zawsze sprzyja uczeniu się w opinii badanych rodziców i uczniów. 4.Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów nie zawsze ma odzwierciedlenie w ich sukcesach. 5. Pozyskanie sal gimnastycznych umożliwi uczniom realizację podstawy programowej w warunkach sprzyjających właściwemu rozwojowi psychofizycznemu. 6. Zatrudnienie w szkole na stałe specjalisty- pedagoga, psychologa - umożliwi udzielenie wsparcia uczniom znajdującym się w trudnych sytuacjach i wzmocni szkolny system oddziaływań wychowawczych. Kuratorium Oświaty w Kielcach

Szkoły zmieniają się od dołu albo wcale się nie zmieniają P. Dalin H. Mizerek: Ewaluacja wewnętrzna jest procesem uczenia się dorosłych. Kuratorium Oświaty w Kielcach

Dziękuję za uwagę Urszula Wojsław – Kozłowska Zastępca Dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego ds. Ewaluacji Kuratorium Oświaty w Kielcach