POCZWARKA AUTOR: Dorota Terakowska MIEJSCE I ROK WYDANIA: Kraków 2001

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wolność.
Advertisements

Wzmacniacz operacyjny
Co przyczyni się do mojego sukcesu w FM GROUP?
KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
CZWOROKĄTY Prezentacja została wykonana przez Kacpra Jackiewicza.
Czym różni się radość od miłości?
Ruch fali autorzy: Magda i Marta Pysznik
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Przeprowadziłam wywiad z moim wujkiem – Januszem Twarogiem. Rozmawiałam z nim na temat jego pracy w kopalni siarki w Machowie.
REKLAMY INTERNETOWE Autorka : Patrycja Kempa. REKLAMA – co to takiego ?! REKLAMA - to informacja po łą czona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma.
Uczniowie z klasy II b oraz wych. E. Pawli ń ska uczniowie z klasy II b oraz wych. E. Pawli ń ska AKCJA EDUKACYJNA Ś NIADANIE DAJE MOC Ś NIADANIE DAJE.
Dla Kochanej Mamusi Wierszyki.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Opracowanie: Maria W ą sik. Pierwsze komputery budowano w celu rozwi ą zywania konkretnych problemów. Gdy pojawiało si ę nowe zadanie, nale ż ało przebudowa.
Prąd elektryczny Opór elektryczny.
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Rodzina…. Rodzina jest w ż yciu oparciem, czym ś co chroni, co daje sił ę …
Dobroć jest silniejsza niż przemoc.
Dajesz mi Miło ść, bym mógł naprawd ę ż y ć. Dajesz mi krzy ż, bym mógł do Ciebie przyj ść. Dajesz mi ból, bym poczuł rado ść …
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
RAZEM PRZECIW PRZEMOCY
… opowie ść Micha ł a. "Najlepsz ą drog ą do odnalezienia samego siebie jest zagubienie si ę w s ł u ż eniu innym GHANDI.
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Dziedzictwo kulturowe
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
TO MY KLASA 4c.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Bycie wolontariuszem to zaszczyt
Przykłady skrzyżowań ze znakami
Krajobraz i jego elementy
Marzenia.
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
Pobudzenia seksualnego Zakochania Złości i gniewu
Jak wygląda moje gimnazjum w liczbach i procentach?
D LA C IEBIE MÓG Ł BYM ZROBI Ć WSZYSTKO, CO ZECHCESZ POWIEDZ TYLKO …
Mateusz Siuda klasa IVa
AKTYWNI DLA PRZYSZŁOŚCI! DEBATA W RAMACH XX EDYCJI SEJMU DZIECI I M Ł ODZIE Ż Y.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Bezpieczny Internet.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
Historia zwykłej znajomości
Przedszkola.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 30 im. MARII ZIENTARY-MALEWSKIEJ W OLSZTYNIE ORTOGRAFFITI.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
PRZEWODNIK TURYSTYCZNY ULUBIONE MIEJSCA ANI SHIRLEY
Dziś Twoje urodzinki ! Usiądź wygodnie i oglądaj ! ;D
Goście w lesie. Opracowanie: Zespół Szkolno- Przedszkolny w Hołubli
„ Ś NIADANIE DAJE MOC” REPORTA Ż Z DZIA Ł A Ń KLASY Ic SZKO Ł Y PODSTAWOWEJ NR 5 INTEGRAZYJNEJ W ZESPOLE SZKÓ Ł INTEGRACYJNYCH NR 1 WE W Ł OC Ł AWKU.
DYSCYPLINA SPORTOWA KOSZYKÓWKA.
Z wizytą w Bullerbyn Prezentację przygotowała Danuta Gierczak
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Renesans.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Historia przysz ł ego studenta To To jest mój ostatni ostatni rok w szkole. szkole. Musz ę Musz ę my ś le ć my ś le ć o uniwersytecie. To To by ł o by.
8 listopada 2011 „Śniadanie daje moc” Szkoła Filialna w Niekursku.
AGNIESZKA CHYLIŃSKA „LABIRYNT LUKRECJI”
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
PRAWA DZIECKA. Nikt nie może mnie poniżać, Krzywdzić, bić, wyzywać. I każdego mogę zawsze Na ratunek wzywać.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Niezwykła Jessica.
Zapis prezentacji:

POCZWARKA AUTOR: Dorota Terakowska MIEJSCE I ROK WYDANIA: Kraków 2001

KRÓTKA RECENZJA Adam i Ewa to młode, zamożne, wykształcone małżeństwo. Spełnieniem ich ambicji i planów na przyszłość ma stać się dziecko. Jednak jego narodziny okazują się ruiną, nie realizacją marzeń: dziewczynka ma zespół Downa w wyjątkowo ciężkiej postaci. Ewa – poprzez instynktowne poświęcenie – uczy się akceptować córkę, choć nie jest w stanie dotrzeć do jej świata. Adam, którego zawiedzione nadzieje zamieniły się w odrzucenie, coraz bardziej oddala się od rodziny. Nie ma pojęcia, że Marysia-Myszka – niezdolna do wypowiedzenia poprawnego zdania i wykonania sensownej w ludzkich oczach czynności – zrywa jabłka z rajskiego drzewa i rozmawia z Bogiem. Czy zdarzy się coś, co otworzy zatrzaśnięte między nimi drzwi? Być może klucz znajduje się w przeszłości… To poruszająca do głębi opowieść o tym, jak wiele – zbyt wiele – czasu trzeba często, by zrozumieć, że prawdziwa miłość nie stawia warunków, i o tym, jak trudno zburzyć mur obcości, który wyrósł niepostrzeżenie między człowiekiem a jego własnym dzieciństwem.

Zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, ponieważ pozwala spojrzeć na świat z innej perspektywy. Dzięki niej można lepiej zrozumieć świat chorych dzieci. Terakowska opowiedziała nam historię dziewczynki dotkniętej zespołem Downa z niesamowitą wrażliwością i ogromną wnikliwością psychologiczną. W książce przeplatają się dwa, absolutnie różne od siebie, światy - realny świat, w którym poruszają się zawiedzeni i cierpiący rodzice dziewczynki, oraz wewnętrzny świat małej Myszki - piękny, kolorowy i tak nieznany jej najbliższym.

FRAGMENTY ZACHECAJĄCE DO PRZECZYTANIA KSIĄZKI 1. Mama zaczęła prowadzić ją do pani, która cierpliwie ćwiczyła z nią wymowę. Zdanie, które z mozołem ćwiczyły, nie podobało się Myszce i powtarzając w kółko, szybko je znienawidziła. Za każdym razem wyrazy same dzieliły się nie tak, jak powinny, a sylaby uciekały przed nią i nie sposób je było dogonić.    - Maa naiiii...emaaaaa..siaa... Koa ta...koa maaa...    - Mam na imię Marysia... mam na imię Marysia - powtarzała cierpliwie pani, ale głosem tak znudzonym, że dziewczynka zaczynała ziewać. Nie miała na imię Marysia, tylko Myszka. Następne zdanie też nie było prawdziwe:    - Kocham tatę i mamę - ciągnęła pani tym samym głosem, a jej ,,ę'' i ,,ą'' jęczało, zawieszone w przestrzeni pokoju do ćwiczeń, i marzyło o tym, by ktoś je uwolnił. Ale Myszka wciąż gubiła kolejne sylaby, ,,ę'' i ,,ą'' były zaś dźwiękami nieosiągalnymi. I już nie wiedziała, kogo kocha, a kogo nie.    - Powiesz to zdanie tacie na urodziny - powtarzała mama, a dziewczynka denerwowała się już na samą myśl, że cokolwiek ma powiedzieć tacie, a zwłaszcza zdanie, które wydawało się jej bez sensu. FRAGMENTY ZACHECAJĄCE DO PRZECZYTANIA KSIĄZKI

2. " Jej ręce niemal odruchowo schwyciły Myszkę, i choć powstrzymała ją od dalszego bicia głową w ścianę, to równocześnie zaczęła okładać dziewczynkę mocnymi, gwałtownymi uderzeniami. Ewa biła córkę i wrzeszczała w niepohamowany, rozpaczliwym poczuciem żalu: - To ja dla ciebie...! A ty...! Potworze! Grubasie! Poczwaro! Z ust Ewy wymykały się słowa brutalne, wulgarne, nienawistne. Po raz pierwszy od ośmiu lat odrzuciła wszelkie hamulce i wyrzucała z siebie długo tłumione negatywne uczucia, które tkwiły w niej równie mocno jak miłość do córki. Tylko Myszka kątem skośnych oczu dostrzegła ojca stojącego w drzwiach. Po raz pierwszy od dłuższego czasu stał nieruchomo, a nie biegł i patrzył teraz na nie z mieszaniną zdumienia, wstrętu i bezradności. "Teraz podejdzie i mnie dotknie. Weźmie mnie na ręce i uratuje przed gniewem mamy", pomyślała Myszka z nadzieją. Adam wyciągnął ręce, schwycił rozszalałą Ewę i odciągnął od dziecka.

NA NASZYM SWIECIE SĄ MILIONY TAKICH POCZWAREK,KTÓRE POTREBUJĄ NASZEGO WSPARCIA. NIE ODRZUCAJMY ICH… NA NASZYM SWIECIE SĄ MILIONY TAKICH ,,POCZWAREK’’ KTÓRE POTREBUJĄ NASZEGO WSPARCIA. NIE ODRZUCAJMY ICH…

SPIS MATERIAŁÓW Www.wydawnictwoliterackie.pl D.Terakowska ,,Poczwarka’’ Www.wydawnictwoliterackie.pl D.Terakowska ,,Poczwarka’’

Wykonała: Sylwia Woźna KLASA: 1 gimnazjum SZKOŁA: ZO w Jedlance OPIEKUN: P. Agnieszka Redzik Wykonała:Sylwia Woźna KLASA: I gimnazjum SZKOŁA: ZO w Jedlance OPIEKUN: Agnieszka Kosińska