Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet Szczeciński w partnerstwie z Combidata Poland sp. z o.o. w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe Realizatorzy Projektu: Uniwersytet Szczeciński Combidata Poland Wydział Fizyki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wojciech Czart
Naukowe Koła Projektowe Cel szczególny zajęć projektowych: wzrost kompetencji matematyczno-fizycznych poprzez realizację projektu w kontekście wyższych uczelni 6 godzin w soboty, jeden projekt badawczy rocznie
Kompetencja matematyczno-fizyczna poprzez : o komunikacja wiedzy w języku polskim o komunikacja wiedzy w języku angielskim o podstawowe kompetencje naukowo-techniczne o kompetencje informatyczne
Szczególne umiejętności o stosowanie wiedzy w praktyce o rozwiązywania problemów typowych i nietypowych, o wykorzystanie środowiska technologii internetowych o wykorzystanie systemów e-learningowych
Rola szkoły/uczelni wykorzystując spektrum metod i technologii o nauczać # komunikując wiedzę i umiejętności głównej kompetencji o uczyć uczyć się, komunikując wiedzę i umiejętności dt.: # uczenia się w ramach środowiska szkoły/uczelni # uczenia się samodzielnego
Powszechna Publiczna Sieć Edukacyjna - Internet o szkoła/uczelnia jako jeden z centrów edukacyjnych o narzędzia pozyskiwania informacji multimedialnej o multimedialne narzędzia komunikacyjne o narzędzia pracy samodzielnej i grup rozproszonych o wykorzystanie systemów e-learningowych o narzędzia prezentacji - widoczność w sieci
Zespoły przyjaciół
FESTIWAL NAUKOWYCH KÓŁ PROJEKTOWY Z E-Kroniki: Uczestniczyliśmy w ciekawych wykładach, dotyczących naszych zainteresowań fizycznych. Następnie zwiedzaliśmy ośrodki naukowe, a w między czasie przyglądaliśmy się inspirującym i zaawansowanym eksperymentom. Poznaliśmy wiele nowych zagadnień oraz ciekawostek np. takich jak faza Bosego - Einsteina.
Wycieczka w kraju i zagranicą o Instytut Fizyki Jądrowej Polskiej Akademii Nauk - Kraków o Obserwatorium Astronomiczne UJ o Narodowy Bank Polski - Kraków o Europejski Ośrodek Badań Jądrowych CERN - Genewa o Planetarium -Makrokosmos - Toruń o UMK- Wykład-przedsiębiorczość - Toruń Z E-Kroniki: Nie możemy się doczekać festiwalu w Szczecinie i spotkania uczniów z innych grup. Mamy nadzieję, że wycieczka do Torunia będzie udana i niezapomniana :)
EduPortal Combidata
Formy realizacji projektów Prezentacje multimedialne
Laboratoria - pracownie – Coach
Eksperymenty z dnia codziennego
Wykorzystanie zasobów Internetu
Umiejętność wyszukiwania najlepszej informacji komunikacja wiedzy w języku polskim vs. komunikacja wiedzy w języku angielskim
Facebook, Google+, Youtube...
Google: Docs, Hangouts, Skype...
Poza zakres programu szkoły kymatyka 3D lewitacja akustyczna
Umiejętności rozwijane w projekcie: o Komunikacja szczególnie w zakresie dziedziny: w języku ojczystym i w języku angielskim o Wyszukiwanie informacji w obu językach o Wykorzystanie zdobywanych informacji o Planowanie, organizowanie i samooceny o Samodzielnego uczenia się o Pracy w zespole o Asertywność, wystąpienia publiczne o Rozwiązywanie nowych problemów o Posługiwanie się narzędziami wspomagającymi: uczenie się, pracę zespołową, pracę badawczą
Wydział Fizyki Dziękuję za uwagę.