Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, 28.08.2012r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
w nowej podstawie programowej
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Program edukacji ekonomicznej realizowany od 1 grudnia 2012.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Program wychowawczy szkoły
Autorami i pomysłodawcami projektu są: Fundacja Młodzieżowej
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt edukacji finansowej
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2012 OTWARTA FIRMA.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
SZKOŁA W MIEŚCIE OTWARTA KONCEPCJA REALIZACJI PROJEKTU Szkoła Podstawowa Nr 80 im. Tysiąclecia Wrocławia Wrocław12 kwietnia 2012 r.
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Projekt edukacyjny w gimnazjum
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
„OD GROSIKA DO ZŁOTÓWKI” SP nr 38 Bydgoszcz
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
W latach uczniowie obecnej klasy trzeciej biorą udział w projekcie Od grosika do złotówki. Jego realizacja potrwa dziesięć miesięcy, w trakcie.
W grudniu obie klasy drugie rozpoczęły realizacje programu „Bezpieczne wędrówki od grosika do złotówki” Ciekawe wędrówki Od grosika do złotówki.
Druga edycja rok szkolny 2013/2014. Trwa druga edycja projektu „Od grosika do złotówki” realizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości i.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Projekt edukacji finansowej
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r

Od roku 2002 jednym z zadań szkoły określonym w podstawie programowej jest między innymi: zapewnienie uczniom możliwości uzyskania wiedzy i umiejętności oraz kształtowania postaw przedsiębiorczych, warunkujących aktywne uczestnictwo w życiu gospodarczym. Dla realizacji tego zadania wprowadzono nowy przedmiot - podstawy przedsiębiorczości, przeznaczając na jego realizację 2 godziny dydaktyczne (SIC) w całym procesie dydaktycznym liczącym 90 godzin. Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości ul. Kielecka 1/ Warszawa tel lub fax Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r

Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r Programy Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości kierowane do szkół: PODSTAWOWYCH 1. Od grosika do złotówki GIMNAZJALNYCH 1. Ekonomia na co dzień 2. Przedsiębiorczość 3. Zostań przedsiębiorczym PONADGIMNAZJALNYCH 1. Banki w akcji 2. Dzień przedsiębiorczości 3. Moje finanse 4. Podstawy przedsiębiorczości 5. Szkoła praktycznej ekonomii – młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo 6. Zarządzanie firmą

Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r Program Od grosika do złotówki adresowany jest do uczniów klas II i III szkoły podstawowej. Propozycje zawarte w Programie są unikalną na polskim rynku edukacyjnym ofertą wzbogacającą doświadczenia dzieci o wiedzę i umiejętności przydatne we współczesnym świecie, stanowiących interesujący początek edukacji ekonomicznej. Program ma na celu: - ukształtowanie u dzieci umiejętności z zakresu gospodarowania pieniędzmi, m.in. ustalania priorytetów przy ich wydawaniu czy też oszczędzaniu, - umożliwienie uczniom poznawania świata finansów osobistych, - wspomaganie ich samodzielności uczenia się, - inspirowanie dzieci do realizowania własnych pomysłów, - rozbudzanie ich ciekawości poznawczej oraz motywacji do dalszej edukacji.

Program Od grosika do złotówki został skonstruowany tak, by sposób przekazywania odpowiedniej wiedzy z zakresu gospodarowania finansami oraz kształtowania umiejętności i postaw uczniów był dostosowany do naturalnej w tym wieku aktywności dzieci. Podejmowane w ramach Programu działania mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów, a stawiane dzieciom zadania umożliwiają nabycie praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Uczniowie zyskują możliwość podejmowania zadań o różnym stopniu trudności, których celem jest stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności w podejmowaniu decyzji finansowych, umacnianie wiary we własne siły i możliwości oraz zachęcanie do realizacji zamierzonych celów. Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r

Zgodne z założeniami nowej podstawy programowej, treści nauczania, zawarte w projekcie Od grosika do złotówki, obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczo-zdrowotną, społeczno-etyczną, muzyczno-ruchową oraz plastyczno-techniczną. Dzięki temu nauczyciel, za zgodą dyrekcji i rodziców, może włączyć projekt w cykl kształcenia edukacji wczesnoszkolnej. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy. Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzymuje własny Dziennik podróży, w którym dokumentuje realizację poszczególnych zadań. Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r

Wdrażanie programu jest również podstawą do wspólnych działań rodziców i nauczycieli w zakresie edukacji finansowej dziecka. Dzieci wracają do domu i proszą opiekunów o rozmowę na temat związany z treścią zajęć, umieszczony na naklejce, którą otrzymują, np. Porozmawiaj ze mną, czy reklama ma wpływ na nasze zakupy. W trakcie podróży jest też czas, w którym rodzice pełnią rolę konsultantów i w ciągu 14 dni dokonują analizy, w jakiej dziedzinie ich dziecko oszczędza najlepiej. Wnioski z tych obserwacji stanowią bazę do dalszej pracy nauczyciela i uczniów. Podróżując po Galaktyce Oszczędzania, opracowują strategie działań, aby nie dać się wciągnąć do czarnej dziury, która pochłania wszystkie finanse. Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r

Działania podejmowane przez uczestników przewidują także zaangażowanie rodziców, którzy pełnią funkcję konsultantów. Nauczyciele przygotowują rodziców do pracy z uczniami podczas spotkania, w ramach którego wprowadzają ich w tematykę zajęć. W realizacji programu biorą udział wolontariusze - konsultanci z Fundacji Bankowej im. Leopolda Kronenberga, których zadaniem jest dostarczenie uczniom informacji na wybrane tematy oraz uczestniczenie w procesie oceniania zadań wykonywanych przez uczniów. Stanowią oni również dla uczniów godny wzór do naśladowania oraz wspierają nauczycieli w promowaniu postaw przedsiębiorczych wśród uczniów. Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r