Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Podstawy Turystyki Wykład
INSTYTUCJE GOSPODRKI RYNKOWEJ Dominika Milczarek Wykład 1 Wiedza o instytucjach w nauczaniu ekonomii.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Współczesne systemy społeczno-gospodarcze
Ewolucja ekonomii politycznej i jej miejsce we współczesnej myśli ekonomicznej Jerzy Wilkin Karolina Jadkowska.
Podstawowa analiza rynku
Na podstawie J.Wilkin ,,Czym jest ekonomia polityczna dzisiaj”
Pytania problemowe do wykładów 1-7
Podstawowa analiza rynku
Ekonomia a ekonomia polityczna Jarosław Kalinowski
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Miejsce rynku nieruchomości w gospodarce
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Technik ekonomista.
GRC.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Ekonomika przestępczości
Prof.dr hab. Michał Jasiulewicz Politechnika Koszalińska Wydział Nauk Ekonomicznych GOSPODARKA PRZESTRZENNA Studia I-go stopnia.
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Kluczowe czynniki sukcesu
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zakres tematyczny i zasady nauczania przedmiotu WNE UW, II r.
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Produkt przedsiębiorstwa
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.
Międzynarodowe stosunki kulturalne
Systemy ekonomiczne; Gospodarka CENTRALNIE PLANOWANA.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Geneza społeczeństwa obywatelskiego
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
TEORIE STABILIZACJI I DOSTOSOWAŃ Wykład 6 1. Dostosowanie - pojęcie 2  Pojawiło się w kontekście problemów płatniczych (po podwyżce cen ropy naftowej.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
1 Polityka gospodarcza Wprowadzenie. 2 Literatura: Zajęcia 2 i 3: „Polityka gospodarcza”, red. B. Winiarski, rozdz.1.1, 1.2 i 1.4, rozdz. 2.1, 2.2, rozdz.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES
E-turystyka w sektorze publicznym
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Czynniki wpływające na przetrwanie i rozwój nowych podmiotów
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Zarządzanie międzynarodowe
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze Podstawy Turystyki/Wykład

Znaczenie turystyki we współczesnym świecie Rozwój zjawiska ruchu turystycznego Mnogość definicji związanych z podróżami, turystyką, ruchem turystycznym Wpływ turystyki na jakość życia współczesnego społeczeństwa

Turystyka jest zjawiskiem: Psychologicznym, Społecznym, Przestrzennym, Ekonomicznym, Kulturowym

Podstawowe podejścia (sposoby studiowania) do zjawiska turystyki (wg C Podstawowe podejścia (sposoby studiowania) do zjawiska turystyki (wg C.R. Goelner, R.W. McIntosh) Podejście instytucjonalne Podejście poprzez produkty Podejście historyczne Podejście organizacyjne Podejście ekonomiczne Podejście socjologiczne Podejście geograficzne Podejście interdyscyplinarne

Podejście instytucjonalne Jedno z ważniejszych ze względu na dużą liczbę instytucji zajmujących się turystyką. Poznanie zasad działania takich instytucji, ich podejścia do zjawiska turystyki, wzajemne powiązanie, współpraca bądź jej brak w całym procesie produkcji usług turystycznych.

Podejście poprzez produkty Zrozumienie istoty i rodzajów produktów, sposobu ich produkcji, promocji i sprzedaży. Badanie dostawców usług turystycznych, porównywanie ich działalności

Podejście historyczne Analiza genezy i rozwoju turystyki na przestrzeni wieków-próba zidentyfikowania pierwszych turystów, pierwszych dostawców usług, sposobów sprzedaży tych usług i czynników wpływających na rozwijanie się ruchu turystycznego w poszczególnych okresach dziejowych.

Podejście organizacyjne Bardzo ważne ze względu na ważność nauk o zarządzaniu. Dotyczy kwestii organizacji i funkcjonowania rynku oraz systemów zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi.

Podejście ekonomiczne Ekonomia jako jedna z pierwszych nauk zajęła się badaniem turystyki i jej wpływem na gospodarkę kraju. Badania popytu, podaży, cen, zatrudnienia, inwestycji, bilansu płatniczego itp.

Podejście socjologiczne Wpływ turystyki na społeczeństwo (negatywny czy pozytywny), Zachowania ludzkie, motywy uprawiania turystyki, nawyki i zwyczaje turystów oraz ludności obszarów recepcyjnych Mechanizmy integracji i dezintegracji społecznej.

Podejście geograficzne Poznanie istoty, znaczenia i rodzajów walorów turystycznych, Badania nad przestrzennym i czasowym rozkładzie ruchu turystycznego.

Podejście interdyscyplinarne Połączenie podejścia antropologicznego, psychologicznego, politycznego i prawnego.