Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Opracowanie: Czesław Stawikowski
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Sześciolatek idzie do szkoły
Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Nowe akty prawne związane ze zmianami w nadzorze pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkól.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wychowanie do życia w rodzinie
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Szkolny zestaw programów nauczania
Zasady konstruowania programów projakościowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Opracowanie: Joanna Dembowa. rozporządzenia o nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego (z 23 grudnia 2008 r.). ustawa.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Zasady prowadzenia innowacji pedagogicznych w szkołach/placówkach regulują:
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
„Konstruowanie programów nauczania kształcenia ogólnego zgodnych z nową podstawą programową” 1.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Podstawa prawna Art. 22 a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz z poźn. zm.) Ustawa z dnia 19 marca 2009.
Indywidualne nauczanie
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Podstawa programowa a wybór podręcznika
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Zmiany w roku szkolnym 2014/2015
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572); Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Plan pracy dydaktycznej dla szkoły podstawowej i gimnazjum ROZKŁAD MATERIAŁU

Stanowisko MEN Podstawowym obowiązkiem każdego nauczyciela jest pełna realizacja dopuszczonego na wniosek nauczyciela lub nauczycieli przez dyrektora szkoły do użytku w danej szkole programu nauczania ogólnego lub programu nauczania dla zawodu lub dla profilu. Program ten musi spełniać kryteria określone odpowiednio w § 4 lub § 5 „rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 8 czerwca 2009 r. w sprawie dopuszczana do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczania do użytku szkolnego podręczników” (Dz. U. Nr 89, poz, 730).

Dyrektor Departamentu Programów Nauczania i Podręczników Natomiast nieuzasadnionym i zbędnym jest nakładanie na nauczycieli obowiązku pisemnego opracowywania np. tzw. „planów wynikowych” lub rozkładów materiału nauczania. Takiego obowiązku nie przewidują obowiązujące akty prawne. Małgorzata Szybalska Dyrektor Departamentu Programów Nauczania i Podręczników (Wypowiedź z 01.10.2010 r.)

Hierarchiczne usystematyzowanie dokumentów

Istotne elementy myślenia BOŻENY CHRZĄSTOWSKIEJ o danym zagadnieniu… Por. Bożena Chrząstowska, Rozkład materiału?!, „Polonistyka” 1996, nr 2, s. 75-82. Istotne elementy myślenia BOŻENY CHRZĄSTOWSKIEJ o danym zagadnieniu…

Dlaczego każdy nauczyciel samodzielnie powinien stworzyć WŁASNY PLAN DYDAKTYCZNY? Nie da się pracować efektywnie bez planu! Trzeba liczyć się z czasem, by rozumnie nim gospodarować! Trzeba szukać powiązań między różnymi elementami treści nauczania Trzeba dobierać je ze względu na potrzeby uczniów danego zespołu lub klasy i ze względu na założone cele! Nie da się pracować z sensem według cudzego planu!

Sformalizowane rozkłady materiału są reliktem dawnego, nakazowego stylu pracy w oświacie oraz przejawem encyklopedyzmu!

Jak więc stworzyć własny plan?

Trzy etapy w układaniu planu: II. STRUKTURA DYDAKTYCZNA: ustalenie systemu treści kształcenia, dobór materiału i podział treścina większe całostki. I. DIAGNOZA: ustalenie celów i ich hierarchii na podstawie potrzeb uczniów, dokumentów programowych, podręczników, zasobów itp.. III. SCHEMAT PLANU: wyliczenie godzin lekcyjnych, pisanie planu.

* Pytania pomocnicze: Co jest obligatoryjne w świetle podstawy programowej? Jak porządkuję materiał podręcznik? Jaką zasadę strukturalizacji zastosuję w moim planie pracy? Jakie stawiam sobie cele jako nauczyciel? Jaką mam klasę? Czy moi uczniowie są samodzielni?

Konkluzja: Nawet najskromniejszy indywidualny plan pracy jest lepszy od doskonale opracowanego „gotowca”…

Rozkład materiału dla klasy V szkoły postawowej "Plan wynikowy" dla klasy VI szkoły postawowej "Plan wynikowy" dla gimnazjum Rozkład materiału dla I klasy liceum*

„Bliżej słowa” - Rozkład materiału, klasa1 gim. „Bliżej słowa” - Plan wynikowy klasa 1 gim. „Bliżej słowa” - Program nauczania opinia o programie nauczania - "Bliżej słowa"

Anita Wawrzyszuk