TRANSPORT W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Advertisements

FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
Europejski Obszar Gospodarczy
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Interreg III B CADSES Central, Adriatic, Danubian and South-Eastern European Space Obszar Europy Środkowej, Adriatyckiej, Naddunajskiej i Południowo-Wschodniej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
FUNDUSZE STRUKTURALNE W POLSCE
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
REWITALIZACJA W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Luty 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
1 1 System zarządzania i wdrażania projektów. Prezentacja przygotowana przez Zespół ds. Kontroli EFS Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie LucjanKozioł
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
BEZPIECZEŃSTWO. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie Programu PRIORYTET 3 Alokacja dla Dolnego Śląska: euro.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) Działanie 1.4. ZPORR Rozwój kultury i turystyki Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Monitoring i sprawozdawczość Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013 dla Województwa Dolnośląskiego na lata.
Zarządzanie Zintegrowanym Programem Operacyjnym Rozwoju Regionalnego
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Zintegrowany Program Rozwoju Regionalnego Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Sieć Informacyjna Funduszy Europejskich „Pomorskie w Unii”
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego 1 MINISTERSTWO GOSPODARKI, PRACY I POLITYKI SPOŁECZNEJ ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Nowy Targ 16 czerwca 2008.
[ Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi MUW w Krakowie ] Rola i doświadczenia Wojewody Małopolskiego w obecnym i przyszłym okresie programowania Stanisław.
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
Świlcza, r.. Ocena formalna wniosków Ocena merytoryczna wniosków Ocena strategiczna wniosków Wybór projektów do dofinansowania Urząd Marszałkowski.
Regionalny Program Operacyjny
Fundusze Strukturalne UE wspierające inwestycje oświatowe Czudec, r.
DZIAŁANIA 1.2. , 1.4. , 3.1., 3.2., 3.3. ZPORR (Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) SZKOLENIE DLA CZŁONKÓW PANELI EKSPERTÓW   Wrocław,
ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR. Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ORGANIZACJE POZARZĄDOWE W ZPORR I PRIORYTET.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Informacja na temat stanu przygotowania do wdrożenia RPO WKP ze szczególnym uwzględnieniem prac dot. Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych RPO.
Lokalny Program Rewitalizacji - szansą odradzania się miast. Milicz, 17 grudnia 2004.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
KONKURS 01/09/4.3 Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego Ul. Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax. (0-89)
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
ZINTEGROWANY PROGRAM OPERACYJNY ROZWOJU REGIONALNEGO stan realizacji w woj. podlaskim Białystok, 13 stycznia 2005 r.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Program Operacyjny Polska Wschodnia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

TRANSPORT W ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS LUTY 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej

Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata CEL: Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej 1.Tworzenie warunków wzrostu konkurencyjności regionów; 2.Przeciwdziałanie marginalizacji niektórych obszarów; 3.Sprzyjanie długotrwałemu rozwojowi gospodarczemu; 4.Sprzyjanie spójności ekonomicznej, społecznej i terytorialnej.

Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata ŹRÓDŁA FINANSOWANIA PROGRAMU: Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej 1.Środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ERDF – mln EURO; 2.Środki Europejskiego Funduszu Społecznego ESF – 438 mln EURO; 3.Budżet państwa – 346 mln EURO; 4.JST – 769 mln EURO; 5.Środki prywatne – 146 mln EURO. Z uwzględnieniem przepisów dotyczących wykorzystywania funduszy strukturalnych oraz pomocy publicznej

DZIAŁANIA ZPORR DOTYCZĄCE TRANSPORTU - DZIAŁANIE 1.1. MODERNIZACJA I ROZBUDOWA REGIONALNEGO UKŁADU TRANSPORTOWEGO - DZIAŁANIE 1.6. ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJACH - DZIAŁANIE 3.1. OBSZARY WIEJSKIE - DZIAŁANIE 3.2. OBSZARY PODLEGAJĄCE RESTRUKTURYZACJI

Wspierane będą projekty budowy dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych: 1. stanowiące ważny element regionalnego systemu transportowego umożliwiające dostęp do: l sieci dróg krajowych lub międzynarodowych, l miejsc działalności gospodarczej lub miejsc mających znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego województw, 2. odciążające układy komunikacyjne miast, w tym w szczególności ich centra gospodarcze i zabytkowe. 3. dotyczące budowy, przebudowy lub modernizacji ulic w granicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców (z wyłączeniem autostrad, dróg ekspresowych, dróg krajowych i dróg wewnętrznych). W wyniku negocjacji NPR / PWW uzgodniono, że odcinki dróg krajowych przebiegające przez miasta na prawach powiatu ( tzw. miasta prezydenckie) - które są w gestii samorządów – finansowane będą z SOP Transport. Urząd Marszałkowski PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA DROGOWA RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ

PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA DROGOWA RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA DROGOWA RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ Budowa, przebudowa, modernizacja i/lub remont m.in. - odcinków dróg, - węzłów, skrzyżowań, - obiektów mostowych, - obwodnic, zjazdów, - zatok autobusowych, - sygnalizacji świetlnej, chodników, przejść dla pieszych.

PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA DROGOWA RODZAJE BENEFICJENTÓW -Jednostki samorządu terytorialnego: gminy, powiaty, województwa lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne. - Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego,

PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA TRANSPORTU PUBLICZNEGO Wspierane będą kompleksowe, zintegrowane programy na rzecz rozbudowy i racjonalizacji systemu transportu publicznego: l na terenie miast powyżej 50 tys. mieszkańców, oraz l obszarów podmiejskich funkcjonalnie powiązanych z tymi miastami. Inwestycje w ramach działania muszą wynikać z przedstawionych programów rozwoju transportu publicznego. Urząd Marszałkowski

PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA TRANSPORTU PUBLICZNEGO RODZAJE PROJEKTÓW RODZAJE PROJEKTÓW - Budowa, adaptacja, remont, modernizacja i/lub rozbudowa linii tramwajowych, trolejbusowych, autobusowej, (np.: wymiana torowisk, uzupełnianie dotychczas istniejącego układu wydzielonych pasów dla autobusów), - Uzupełnienie brakujących relacji skrętnych dla tramwajów na skrzyżowaniach, - Budowa, adaptacja, remont, modernizacja i/lub przebudowa układu torowego na trasach, jak i pętlach oraz zajezdniach, - Adaptacja linii kolejowych dla wprowadzenia tramwaju dwusystemowego, przebudowa, modernizacja sieci i podstacji trakcyjnych tramwajowych i/lub trolejbusowych, - Zakup taboru w ramach miejskiego systemu transportu publicznego wyłącznie w połączeniu z działaniami infrastrukturalnymi w ramach: budowy nowych, przedłużenia lub odnowieniem istniejących linii komunikacji miejskiej/podmiejskiej, -

PODDZIAŁANIE INFRASTRUKTURA TRANSPORTU PUBLICZNEGO RODZAJE BENEFICJENTÓW - Gminy, miasta na prawach powiatu lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne, - Związki i porozumienia jednostek samorządu terytorialnego - Podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których 100%: udziałów lub akcji posiada miasto. - Podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – zharmonizowanej z prawem Wspólnot Europejskich – wykonujące usługi publiczne na podstawie obowiązującej umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z zakresu lokalnego transportu publicznego.

Kompleksowe, zintegrowane programy rozwoju i modernizacji systemu transportu publicznego w aglomeracji: l warszawskiej; l górnośląskiej; l inne aglomeracje powyżej mieszkańców, które przygotują zintegrowane plany transportu. Inwestycje realizowane w ramach działania muszą wynikać z przedstawionych programów rozwoju transportu publicznego. Instytucja Zarządzająca DZIAŁANIE 1.6. ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJACH

RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ PROJEKTÓW 1)Budowa, przebudowa, rozbudowa, i/lub modernizacja infrastruktury transportu publicznego połączona z zakupem sprzętu (zwłaszcza taboru) w tym m.in. - układu torowego na trasach, pętlach i zajezdniach, - wymiana torowisk. 2) Budowa, przebudowa, rozbudowa, i/lub modernizacja pętli, zatoczek, bocznic lub wydzielenie pasów ruchu dla autobusów 3) Uzupełnianie dotychczas istniejącego układu wydzielonych pasów dla autobusów, budowa sieci tramwaju szybkiego,

DZIAŁANIE 1.6. ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJACH DZIAŁANIE 1.6. ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO W AGLOMERACJACH RODZAJE BENEFICJENTÓW - - Gminy, miasta na prawach powiatu lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne, - Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, - Podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których 100%: udziałów lub akcji posiada miasto lub Skarb Państwa, - Podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych - Zharmonizowanej z prawem Wspólnot Europejskich – wykonujące usługi publiczne na podstawie obowiązującej umowy zawartej z jednostką - samorządu terytorialnego na świadczenie usług z zakresu lokalnego transportu publicznego.

Wspierane będą projekty wynikające z PROGRAMÓW ROZWOJU LOKALNEGO na obszarach wiejskich i w miastach do 20 tys. mieszkańców. Szczególny nacisk zostanie położony na lokalne centra gospodarcze: l Budowa lub modernizacja urządzeń do odprowadzania i oczyszczania ścieków l Budowa lub modernizacja urządzeń zaopatrzenia w wodę l Budowa lub modernizacja dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu lokalnym l Gospodarka odpadami stałymi l Kompleksowe uzbrojenie terenu pod inwestycje l Lokalna infrastruktura przeciwpowodziowa l Do 1 mln EURO infrastruktura środowiskowa W miejscowościach od 5 do 20 tysięcy. Lokalne projekty z zakresu turystyki i dziedzictwa kulturowego Urząd Marszałkowski DZIAŁANIE 3.1. – ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH

RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ PROJEKTÓW Budowa lub modernizacja dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu lokalnym: - - dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu lokalnym: - - dróg powiatowych i gminnych, - - lokalnych obiektów mostowych (mosty i wiadukty) na drogach gminnych i powiatowych ulice w granicach administracyjnych miast do 20 tys. mieszkańców - - towarzyszącej infrastruktury drogowej

DZIAŁANIE 3.1. – ROZWÓJ OBSZARÓW WIEJSKICH RODZAJE BENEFICJENTÓW - - gminy, powiaty lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne - - związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego - - podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których 100%: udziałów lub akcji posiada samorząd gminny lub powiatowy - - podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych - zharmonizowanej z prawem Wspólnot Europejskich – wykonujące usługi publiczne na podstawie obowiązującej umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z danej dziedziny - - organizacje pozarządowe działające non-profit, w tym stowarzyszenia, fundacje, kościoły i inne związki wyznaniowe - inne publiczne instytucje i osoby prawne świadczące usługi pożytku publicznego

DZIAŁANIE 3.2. OBSZARY PODLEGAJĄCE RESTRUKTURYZACJI Urząd Marszałkowski Wspierane będą projekty wynikające z PROGRAMÓW ROZWOJU LOKALNEGO na obszarach koncentracji przemysłów tradycyjnych. Szczególny nacisk zostanie położony na lokalne centra gospodarcze: l Budowa lub modernizacja urządzeń do odprowadzania i oczyszczania ścieków l Budowa lub modernizacja urządzeń zaopatrzenia w wodę l Budowa lub modernizacja dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu lokalnym l Gospodarka odpadami stałymi l Kompleksowe uzbrojenie terenu pod inwestycje l Lokalna infrastruktura przeciwpowodziowa l Do 1 mln EURO infrastruktura środowiskowa

DZIAŁANIE 3.2. OBSZARY PODLEGAJĄCE RESTRUKTURYZACJI RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ PROJEKTÓW Budowa lub modernizacja dróg gminnych i powiatowych o znaczeniu lokalnym - - drogi powiatowe i gminne, - lokalne obiekty mostowe (mosty i wiadukty) na drogach gminnych i powiatowych, - - ulice w granicach administracyjnych miast do 20 tys. mieszkańców towarzysząca infrastruktura drogowa.

DZIAŁANIE 3.2. OBSZARY PODLEGAJĄCE RESTRUKTURYZACJI RODZAJE BENEFICJENTÓW - - Gminy, powiaty lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne - - Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego - - Podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których 100%: udziałów lub akcji posiada samorząd gminny lub powiatowy - - Podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych - zharmonizowanej z prawem Wspólnot Europejskich – wykonujące usługi publiczne na podstawie obowiązującej umowy zawartej z jednostką samorządu terytorialnego na świadczenie usług z danej dziedziny - - Organizacje pozarządowe działające non-profit, w tym stowarzyszenia, fundacje, kościoły i inne związki wyznaniowe - Inne publiczne instytucje i osoby prawne świadczące usługi pożytku publicznego

PODDZIAŁANIE REWITALIZACJA OBSZARÓW MIEJSKICH PODDZIAŁANIE REWITALIZACJA OBSZARÓW POPRZEMYSŁOWYCH I POWOJSKOWYCH. Wsparcie zostanie udzielone projektom wpisującym się w lokalne programy rewitalizacji społeczno-gospodarczej. Urząd Marszałkowski DZIAŁANIE 3.3. REWITALIZACJA ZDEGRADOWANYCH OBSZARÓW MIEJSKICH, POPRZEMYSŁOWYCH I POWOJSKOWYCH

PODDZIAŁANIE REWITALIZACJA OBSZARÓW MIEJSKICH: RODZAJE KWALIFIKUJĄCYCH SIĘ PROJEKTÓW - Poprawa funkcjonalności ruchu kołowego, ruchu pieszego i estetyki przestrzeni publicznych rewitalizowanego terenu, w tym: - remonty, przebudowa i/lub modernizacja dróg lokalnych i ulic prowadzących do dzielnic mieszkalnych oraz komunalnych dróg osiedlowych (m.in.: wzmocnienie podbudowy jezdni, polepszenie stanu nośności, wymiana i poszerzenie nawierzchni) oraz małych obiektów inżynieryjnych, -- budowa, remonty i/lub przebudowa chodników i przejść dla pieszych, jak - również wszelkie inne prace infrastrukturalne i/lub zakup wyposażenia - pozwalający zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów lub zwierząt, - (np. budowa, przebudowa i/lub remont ścieżek rowerowych),

PODDZIAŁANIE REWITALIZACJA OBSZARÓW MIEJSKICH: RODZAJE BENEFICJENTÓW 1) Gminy, miasta na prawach powiatu lub działające w ich imieniu jednostki organizacyjne (zgodnie z Ustawą o Finansach Publicznych), ) Niżej wymienione podmioty, których projekt został ujęty w Lokalnym Programie 4. Rewitalizacji: - podmioty wykonujące usługi publiczne na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego, w których 100% udziałów lub akcji posiada miasto, - podmioty wybrane w drodze Ustawy Prawo Zamówień Publicznych – zharmonizowanej z prawem Wspólnot Europejskich, dostarczające usługi użyteczności publicznej na zlecenie jednostek samorządu terytorialnego pod warunkiem przestrzegania zasad pomocy publicznej określonych w przepisach szczególnych, C - - organizacje pozarządowe nie działające dla zysku, stowarzyszenia, fundacje oraz - - kościoły i związki wyznaniowe (publiczne i non-profit) i osoby prawne prowadzące - działalność pożytku publicznego, - - spółdzielnie mieszkaniowe, - - policja, - - publiczne szkoły wyższe.

Wybór projektów (Priorytet I i III, bez Dz. 3.4.) 1. Przyjmowanie wniosków - URZĄD MARSZAŁKOWSKI - URZĄD MARSZAŁKOWSKI 2. Ocena formalna wniosków - URZĄD MARSZAŁKOWSKI - URZĄD MARSZAŁKOWSKI 3. Ocena merytoryczna wniosków - PANEL EKSPERTÓW - PANEL EKSPERTÓW 4. Rekomendacja wyboru projektów - REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY - REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY 5. Wybór projektów - ZARZĄD WOJEWÓDZTWA - ZARZĄD WOJEWÓDZTWA 6. Podpisanie umowy z beneficjentem - WOJEWODA - WOJEWODA

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata Instytucje zaangażowane w realizację programu INSTYTUCJA ZARZĄDZAJĄCA ZPORR - Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego w MGPiPS Odpowiada za skuteczność i prawidłowość zarządzania oraz wdrażania programu operacyjnego Przewodniczy Komitetowi Monitorującemu ZPORR Wdraża systemy zarządzania i kontroli w celu potwierdzenia dostarczenia współfinansowanych produktów i usług oraz faktycznego poniesienia wydatków zawartych we wnioskach o płatność Przedkłada wnioski o refundację z funduszy strukturalnych do Instytucji Płatniczej Zbiera dane statystyczne i finansowe niezbędne dla monitorowania i oceny postępów oraz przebiegu wdrażania, Zapewnia przygotowanie i wdrożenie planu działań w zakresie informacji i promocji ZPORR

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata Instytucje zaangażowane w realizację programu INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA - Urząd Wojewódzki Podpisuje umowy o przyznanie dofinansowania z funduszy strukturalnych z beneficjentami końcowymi Przewodniczy Podkomitetowi Monitorującemu wdrażanie ZPORR w województwie i prowadzi jego sekretariat, Wprowadza dane przekazywane przez beneficjentów końcowych do Systemu Informatycznego Monitorowania i Kontroli (SIMIK) Obsługuje płatności z funduszy strukturalnych na rzecz projektodawców.

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata Instytucje zaangażowane w realizację programu JEDNOSTKA UCZESTNICZĄCA W ZARZĄDZANIU KOMPONENTEM REGIONALNYM ZPORR - Urząd Marszałkowski Przewodniczy Regionalnemu Komitetowi Sterującemu wyborem projektów i prowadzi jego sekretariat, Przekazuje listę rankingową kwalifikujących się projektów, zatwierdzoną przez Zarząd Województwa Instytucji Pośredniczącej Przekazuje Instytucji Pośredniczącej informacje o wyborze beneficjentów końcowych dla Priorytetu II i Działania 3.4. Mikroprzedsiębiorstwa Informuje społeczeństwo o współfinansowaniu przez UE projektów realizowanych w ramach programu

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata Instytucje zaangażowane w realizację programu BENEFICJENT KOŃCOWY Projektodawca Odpowiada za realizację projektu, zorganizowanie przetargu, podpisanie umowy z wykonawcą projektu,monitorowanie i raportowanie wdrażania projektu 2.Instytucja przyznająca pomoc (np.Wojewódzki Urząd Pracy, jednostka w Urzędzie Marszałkowskim) Przyjmuje wnioski od projektodawców, dokonuje oceny i wyboru projektów, podpisuje umowy z projektodawcami, monitoruje wdrażanie projektów

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata Instytucje zaangażowane w realizację programu REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY Rozpatruje i rekomenduje Zarządowi Województwa listę rankingową projektów kwalifikujących się do wsparcia z funduszy strukturalnych (EFRR z wyłączeniem Działania 3.4. Mikroprzedsiębiorstwa)

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR) lata Instytucje zaangażowane w realizację programu WOJEWÓDZKI KOMITET MONITORUJĄCY Programy Rozwoju Regionalnego Monitoruje postępy w zakresie osiągnięcia szczegółowych celów, określonych w ZPORR i Uzupełnieniu ZPORR Monitoruje rezultaty realizacji komponentu regionalnego ZPORR, w szczególności osiągnięcia celów wyznaczonych dla poszczególnych działań oraz oddziaływania realizacji komponentu regionalnego na osiąganie celów wyznaczonych w Narodowym Planie Rozwoju Przyjmuje i zatwierdza raporty okresowe, roczne oraz raportów na zakończenie realizacji programu

Dziękuję Państwu za uwagę