Zasady gromadzenia dokumentacji działalności naukowej w instytutach badawczych Andrzej Klubiński Polska Akademia Nauk Archiwum w Warszawie aklubinski@apan.waw.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN
Przekazywanie zadań organizacjom pozarządowym mgr Paweł Dąbrowski.
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy Komitet Monitorujący ZPORR 5. posiedzenie POMOC TECHNICZNA Warszawa,
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
w ustawie o stopniach i tytule naukowym RW
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PROCES SZKOLENIA POLICYJNYCH EKSPERTÓW KRYMINALISTYKI
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
KOMITET NAUK ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Uroczyste Posiedzenie Rady Naukowej związane z Jubileuszem 60-lecia Instytutu Metalurgii i Inżynierii Materiałowej Polskiej Akademii Nauk.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Fundacja A. R. T. Przeciw Przemocy, ul
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Sektor finansów publicznych i jego jednostki
Informacja o działaniach Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego Edward Jezierski Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Wrocław, listopada.
Zasady stosowania 50 % kosztów uzyskania przychodu
Propozycja zmian w dokumencie Zasady i tryb postępowania akredytacyjnego Bohdan Macukow.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
01 \ Cel i adresaci programu 02 \ Warunki udziału w konkursie 03 \ Wnioskodawcy 04\ Przedmiot programu 05 \ Kryteria i tryb oceny wniosków 06 \ Najczęściej.
1 USTAWA z dnia 18 marca 2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule.
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Kraków, dnia września 2014 r.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Tryb postępowania w przewodzie habilitacyjnym. Podstawa prawna Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach i tytule naukowym z późniejszymi zmianami (Dz.U.
Prezentacja oferty przedsiębiorcy. Doradztwo dziennikarskie ● doradzanie w tematyce dziennikarstwa prasowego i tworzenie tekstów prasowych na zlecenie,
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz. USTAWA z dnia 7 kwietnia 2006 r. o informowaniu pracowników i przeprowadzaniu z nimi konsultacji.
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
Organy kontrolne ZNP wyciąg ze Statutu. Wyciąg ze Statutu Art Organami kontrolnymi ZNP są: - Główna Komisja Rewizyjna, - Komisja Rewizyjna Szkolnictwa.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Prezentacja oferty przedsiębiorcy
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
XVI Konferencja Dyrektorów Instytutów Badawczych nadzorowanych przez Ministra Rozwoju i Finansów Kraków, 17 października 2016 roku.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wdrażanie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Ustawa z dnia r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia r. o stopniach.
Centra kształcenia ustawicznego
Podstawa prawna na UKSW
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Uczelnie wyższe.
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
ISO 14001:2015 Spotkanie otwarte Stowarzyszenia Polskie Forum Zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy ISO Biuro Usług Doskonalenia Zarządzania.
Kuratorium Oświaty we Wrocławiu
Ustawa z 20 lipca 2018 r. Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
Akredytacja placówek doskonalenia nauczycieli
Zapis prezentacji:

Zasady gromadzenia dokumentacji działalności naukowej w instytutach badawczych Andrzej Klubiński Polska Akademia Nauk Archiwum w Warszawie aklubinski@apan.waw.pl

Dlaczego archiwizacja dokumentacji działalności naukowej? Każde archiwum instytucji naukowej jest zapisem: historii działalności instytutu, historii prowadzonych badań, biografii naukowej jej pracowników.

GROMADZENIE DOKUMENTACJI DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ JAKO ZOBOWIĄZANIE INSTYUCJI (państwowej jednostki organizacyjnej) Każdy instytut jest państwową jednostką organizacyjną (art. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych) Dokumentacja wytwarzana w związku z działalnością Instytutu należy do państwowego zasobu archiwalnego (art. 15 ust. 1 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach)

Czemu służy archiwizacja? Art. 35 ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach 1. Archiwa zakładowe obejmują zasięg działania jednostki organizacyjnej, w której zostały utworzone. 2. Zasób archiwalny archiwów zakładowych stanowią materiały archiwalne powstające w związku z działalnością jednostek organizacyjnych, w których zostały utworzone. 3. Zasób archiwalny archiwów zakładowych służy potrzebom jednostek, w których archiwa te zostały utworzone. Art. 16. ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach 1. Materiały archiwalne udostępnia się jednostkom organizacyjnym i obywatelom dla potrzeb nauki, kultury, techniki oraz gospodarki.

Zasady gromadzenia PODSTAWY PRAWNE wyższego rzędu: Ustawa o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach Statut Instytutu przepisy wykonawcze Akademii: Decyzja nr 31/02 Prezesa Polskiej Akademii Nauk z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie zarządzania dokumentacją w jednostkach i komórkach archiwalnych PAN Zarządzenie Dyrektora Instytutu wprowadzające przepisy kancelaryjno-archiwalne Instytutu

Instrukcja kancelaryjna Instytutu Podstawy prawne (przepisy wewnętrzne): przepisy kancelaryjno-archiwalne Instytutu Instrukcja kancelaryjna Instytutu Jednolity rzeczowy wykaz akt Instytutu Instrukcja w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego Instytutu

1) prowadzenie badań naukowych, ZOBOWIĄZANIE DO ARCHIWIZACJI – STATUT INSTYTUTU Zakres rzeczowy działalności § II.5.1 Instytut prowadzi działalność badawczą w dziedzinie nauk o literaturze, w szczególności (….) § II.5.2 W dziedzinach objętych działalnością statutową do zadań Instytutu należy: 1) prowadzenie badań naukowych, 2) kształcenie pracowników naukowych oraz nadawanie stopni naukowych i występowanie o nadanie tytułu naukowego, 3) edukacja i upowszechnianie wiedzy, 4) wykonywanie innych zadań zgodnych z profilem naukowym Instytutu.

ZOBOWIĄZANIE DO ARCHIWIZACJI – STATUT INSTYTUTU Formy działalności § 6 Zadania wymienione w § 5 Instytut realizuje (…) przez: tworzenie i realizację programów naukowych, publikację wyników prac badawczych, prowadzenie studiów doktoranckich i studiów podyplomowych oraz innej działalności edukacyjnej, ochronę własnych oryginalnych rozwiązań naukowych w kraju i za granicą, prowadzenie specjalistycznej biblioteki naukowej, gromadzenie i opracowywanie materiałów dokumentacyjnych,

ZOBOWIĄZANIE DO ARCHIWIZACJI – STATUT INSTYTUTU Formy działalności (c ZOBOWIĄZANIE DO ARCHIWIZACJI – STATUT INSTYTUTU Formy działalności (c.d.) współpracę z krajowymi i zagranicznymi instytucjami naukowymi oraz innymi osobami prawnymi i fizycznymi, opracowywanie ekspertyz i udzielanie opinii w zakresie problematyki naukowej Instytutu organizowanie zebrań naukowych (konferencji, zjazdów, sympozjów naukowych itp.) współdziałanie z instytucjami zajmującymi się edukacją i upowszechnianiem wiedzy, prowadzenie działalności wydawniczej.

ZOBOWIĄZANIE DO ARCHIWIZACJI – STATUT INSTYTUTU Działalność organów w instytucji § 7 Organami Instytutu są: 1) Rada Naukowa 2) Dyrektor § 17. 1 Dyrektor może powoływać wewnętrzne zespoły problemowe lub komisje jako organy doradcze i opiniodawcze.

II. działalności naukowej: praca naukowo-badawcza Instytutu, JEDNOLITY RZECZOWY WYKAZ AKT INSTYTUTU JEST SPOSOBEM ORGANIZACJI DOKUMENTACJI DZIAŁALNOŚCI NAUKOWEJ w zakresie: I. organizacji działalności naukowej (m.in. ewidencja prac naukowo- badawczych) II. działalności naukowej: praca naukowo-badawcza Instytutu, prace naukowo-badawcze zewnętrzne, opiniowanie prac, zjazdy i konferencje naukowe, III. działalność dydaktyczna, dydaktyczno-naukowa, IV. działalność wydawnicza, V. popularyzacja działalności naukowej Instytutu

-Działalność naukowa (4) W SZCZEGÓLNOŚCI: Tytuły klas: -Zarządzanie (0), -Działalność naukowa (4)

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 0 (Zarządzanie) 000 Rada Naukowa (A), 003 Zespoły problemowe (A), 004 Udział w obcych organach kolegialnych, 0040 Własne wystąpienia (A) (w ramach klasy: Referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania) 0041 Dokumentacja zewnętrzna (B5) 03 Planowanie i sprawozdawczość 031 Plany i sprawozdania roczne z działalności instytutów 0312 Sprawozdania zbiorcze (A)

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 0 (Zarządzanie) 06 Współpraca z krajowymi jednostkami organizacyjnymi (organy władzy państwowej, ministerstwa, urzędy centralne, jednostki organizacyjne PAN, inne instytucje naukowe) (A) 07 Współpraca z zagranicą 070 Ogólne zasady i programy współpracy międzynarodowej (A) (Opracowania własne i zewnętrzne); 071 Umowy wielostronne i dwustronne i ich realizacja (A). 072 Współpraca wielostronna z organizacjami międzynarodowymi (A) (Protokoły posiedzeń, analizy, opracowania problemowe, referaty, sprawozdania, wnioski itp.), 073 Współpraca dwustronna (A) (Protokoły posiedzeń, analizy, opracowania problemowe, referaty, sprawozdania, wnioski itp.), 074 Zagraniczne wyjazdy służbowe 0741 Sprawozdania z wyjazdów (A) (sprawozdania pracowników),

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 0 (Zarządzanie) 075 Przyjazdy delegacji zagranicznych 0751 Programy pobytu delegacji zagranicznych i sprawozdania z pobytu (A)

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 4 (Działalność naukowa) 40 Prace naukowo-badawcze, 41 Zjazdy i konferencje naukowe, 42 Studia podyplomowe, 43 Studia doktoranckie, 44 Nadawanie stopni naukowych, 45 Nadawanie tytułów naukowych, 46 Biblioteka naukowa

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 4 (Działalność naukowa) 400 Prace naukowo-badawcze Instytutu 4000Metodologia prac (opracowania własne (A), opracowania zewnętrzne (B5)) 4001Opracowania tematów badawczych (A) (dla każdego tematu badawczego zakłada się odrębną teczkę zawierającą komplet wymaganych dokumentów –wniosek wraz z dokumentacją, opracowanie etapowe, opracowanie końcowe itp.) 4002Materiały pomocnicze do opracowań tematów badawczych (A) (ankiety, ekspertyzy itp. nie wykorzystane w opracowaniach końcowych – kat A, pozostałe kat. B5)

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 4 (Działalność naukowa) 401 Prace naukowo-badawcze zewnętrzne 4010Opracowania wykonane na zlecenie Instytutu (A) 4011Inne opracowania zewnętrzne (B5)

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 4 (Działalność naukowa) 403 Ewidencja prac naukowo-badawczych 4030 Karty dokumentacyjne 4031 Serwis bibliograficzny

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 4 (Działalność naukowa) 41 Zjazdy i konferencje naukowe 410 Zjazdy, konferencje i seminaria naukowe organizowane przez instytut (A) (programy, listy uczestników, protokoły, sprawozdania, referaty, inne materiały naukowe, zaproszenia (1 egz.) 411Udział w zjazdach, konferencjach, sympozjach i seminariach naukowych organizowanych przez inne jednostki (A) (własne wystąpienia, referaty, opracowania, notatki problemowe, sprawozdania, inne mat.) 412 Obsługa organizacyjo-techniczna zjazdów, konferencji, sympozjów i seminariów (B3)

DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 4 (Działalność naukowa) 42 Studia podyplomowe 43 Studia doktoranckie 44 Nadawanie stopni naukowych (440 Przewody doktorskie (A), 441 Przewody habilitacyjne (A)) 45 Nadawanie tytułów naukowych (450 Dokumentacja wniosków o przyznanie tytułów profesorskich) (A) 46 Biblioteka naukowa

5 Wydawnictwa i popularyzacja działalności IBL DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA W KLASIE 5 (Działalność wydawnicza i popularyzatorska) 5 Wydawnictwa i popularyzacja działalności IBL 51 Popularyzacja działalności IBL 510 Własne wystawy, pokazy, odczyty, wykłady (A) (programy, projekty plastyczne, scenariusze, teksty odczytów, własne plakaty, ulotki, nagrania dźwiękowe); 511 Olimpiada Literatury i Języka Polskiego (A)

Dziękuję za uwagę. Andrzej Klubiński Polska Akademia Nauk Archiwum w Warszawie aklubinski@apan.waw.pl