Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ustawa z dnia 11.07.2014 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia 14.03.2003 r. o stopniach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ustawa z dnia 11.07.2014 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia 14.03.2003 r. o stopniach."— Zapis prezentacji:

1 Ustawa z dnia r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia r. o stopniach naukowych i tytule naukowym wprowadza się następujące zmiany Warszawa, r.

2 Tytuł profesora może być nadany osobie, która uzyskała stopień doktora habilitowanego oraz:
Posiada osiągnięcia naukowe znacznie przekraczające wymagania stawiane w postępowaniu habilitacyjnym

3 Posiada doświadczenie w kierowaniu zespołami badawczymi realizującymi projekty finansowane w drodze konkursów krajowych lub zagranicznych lub odbyła staże naukowe w instytucjach naukowych, w tym zagranicznych, lub prowadziła prace naukowe w instytucjach naukowych, w tym zagranicznych

4 Tytuł profesora może być nadany osobie, która uzyskała stopień doktora habilitowanego oraz:
Posiada osiągnięcia w opiece naukowej: uczestniczyła co najmniej- raz w charakterze promotora w przewodzie doktorskim zakończonym nadaniem stopnia oraz Raz w charakterze promotora pomocniczego w przewodzie doktorskim zakończonym nadaniem stopnia lub uczestniczy w charakterze promotora w otwartym przewodzie doktorskim, oraz, 2 razy w charakterze recenzenta w przewodzie doktorskim lub habilitacyjnym

5 Kryteria progowych wartości dorobku naukowego

6 Osoba ubiegająca się o nadanie tytułu profesora przedstawia Dziekanowi wniosek nadanie tytułu profesora. Do wniosku złącza: Autoreferat Informacje o doktoracie i habilitacji Wykaz osiągnieć kandydata w pracy naukowo badawczej (analiza bibliometryczna publikacji)

7 Do wniosku złącza cd: Wykaz prac naukowo badawczych kandydata zastosowanych w praktyce (po ostatnim awansie naukowym) Wykaz najważniejszych prac kandydata po ostatnim awansie (max 10) Wykaz osiągnieć dydaktyczno-wychowawczych i organizacyjnych

8 Do wniosku złącza cd: informacja o działalności kandydata w zakresie kształcenia młodej kadry naukowej wykaz instytucji, organizacji i towarzystw naukowych w kraju i zagranicą, z którymi kandydat współpracuje zestawienie otrzymanych odznaczeń państwowych i wyróżnień oraz ważniejszych nagród

9 Do wniosku złącza cd: informacje dodatkowe kwestionariusz osobowy kserokopie dokumentów stwierdzających ukończenie studiów wyższych oraz uzyskanie stopni i tytułów naukowych Powyższe punkty 5 kompletów oprawionych odbitki prac kandydata wykonanych po jego ostatnim awansie naukowym (najważniejsze-reprezentatywne dla dorobku do 30 egz.) - 4 komplety oprawione

10 Do wniosku złącza cd: skrócony wniosek o nadanie tytułu naukowego opracowany po recenzjach w 3 egzemplarzach wniosek opisowy o nadanie tytułu naukowego - po recenzjach w 3 egzemplarzach

11 Postępowanie Rada jednostki powołuje spośród swego grona pięcioosobowy Zespół Naukowy w celu rozpoznania wniosku; członkami Zespołu są osoby posiadające tytuł profesorski; Zespół rekomenduje lub nie rekomenduje Radzie Wydziału podjęcie uchwały o wszczęciu postępowania o nadanie tytułu profesora

12 Postępowanie Rada Wydziału po podjęciu uchwały popierającej wniosek o nadanie tytułu profesora przesyła go wraz z aktami postępowania, w terminie 1 miesiąca od podjęcia uchwały, do Centralnej Komisji.

13 Postępowanie Rada Wydziału przekazuje Centralnej Komisji listę co najmniej dziesięciu kandydatów na recenzentów, spośród osób zatrudnionych w szkole wyższej lub jednostce organizacyjnej innej niż ta, której pracownikiem jest osoba ubiegająca się o nadanie tytułu i niebędących członkami rady jednostki organizacyjnej przeprowadzającej postępowanie.

14 Postępowanie W postępowaniu o nadanie tytułu profesora Centralna Komisja powołuje pięciu recenzentów o renomie międzynarodowej spośród osób zaproponowanych przez Radę Wydziału lub spośród innych osób.

15 Postępowanie Recenzentem w postępowaniu o nadanie tytułu profesora może być osoba posiadająca tytuł profesora w zakresie danej lub pokrewnej dziedziny nauki lub osoba posiadająca stopień doktora zatrudniona przez co najmniej pięć lat w zagranicznej szkole wyższej lub instytucji naukowej na stanowisku profesora, która przez okres co najmniej pięciu lat kierowała samodzielnie zespołem badawczym, była promotorem co najmniej dwóch osób, które uzyskały stopień doktora oraz posiada znaczny dorobek naukowy.

16 Postępowanie Dziekan, po otrzymaniu z Centralnej Komisji powiadomienia o powołaniu pięciu recenzentów, niezwłocznie zleca im sporządzenie, w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące, recenzji zawierających szczegółowo uzasadnioną ocenę, czy osoba ubiegająca się o nadanie tytułu profesora spełnia wymagania określone w ustawie w sprawie nadania albo odmowy nadania tytułu profesora.

17 Postępowanie Po otrzymaniu wszystkich recenzji, Komisja Naukowa przedstawia Radzie Wydziału raport końcowy w kwestii poparcia lub braku poparcia dla nadania tytułu profesora; Rada Wydziału, po zapoznaniu się z recenzjami i opinią Komisji Naukowej, podejmuje uchwałę w sprawie poparcia albo odmowy poparcia wniosku o nadanie tytułu profesora, a stosowną decyzję przesyła do Centralnej Komisji w formie uchwały

18 Postępowanie Centralna Komisja niezwłocznie zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Centralnej Komisji: (1) uchwałę o wszczęciu postępowania o nadanie tytułu profesora; (2) listę recenzentów; (3) wszystkie recenzje. Centralna Komisja podejmuje uchwałę o przedstawieniu albo o odmowie przedstawienia kandydata do tytułu profesora w terminie do 6 miesięcy od dnia otrzymania uchwały.

19 Postępowanie Centralna Komisja, w terminie 1 miesiąca od podjęcia uchwały o przedstawieniu kandydata do tytułu, składa do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej wniosek o nadanie tytułu profesora.

20 Postępowanie W przypadku podjęcia uchwały o odmowie przedstawienia kandydata do tytułu profesora, Rada Wydziału lub osoba ubiegająca się o nadanie tytułu może, w terminie 3 miesięcy od dnia doręczenia jej rozstrzygnięcia, wystąpić do Centralnej Komisji z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Centralna Komisja rozpatruje taki wniosek w terminie 6 miesięcy od dnia jego doręczenia.

21 Sprawozdanie Zespołu Naukowego
Imię i nazwisko Miejsce zatrudnienia Dorobek naukowy całkowity IF MN W tym: dorobek naukowy po uzyskaniu stopnia dra hab (data). Indeks Hirscha Liczba cytowań bez autocytowań: Scopus – Web of Science – Promotor w zakończonych obroną doktoratach + promotor w otwartym (wszczętym) przewodzie: Promotor: x+ xx Promotor pomocniczy w zakończonych obroną doktoratach: Promotor pomoc.: Pełnienie funkcji recenzenta w przewodzie doktorskim lub habilitacyjnym Recenzent dr: Recenzent dr hab.: Kierowanie grantem naukowym uzyskanym w drodze konkursowej Krajowym: Zagranicznym: Staże w instytucjach naukowych krajowych / zagranicznych – ilość – czas pobytu Krajowe: Zagraniczne:


Pobierz ppt "Ustawa z dnia 11.07.2014 r. o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw. W ustawie z dnia 14.03.2003 r. o stopniach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google