PODSTAWOWE DANE O SZKOLE Klasy 0 – VI Liczba uczniów i wychowanków – 146 (w tym 4 5 –latków) Liczba uczniów dowożonych (5 – 11 km) – 42 (tj. 29%)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Podstawowe dane: 3 budynki w Lubichowie, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne oraz szkoła filialna w Ocyplu 9 (6+3) oddziałów klas I – III 9 oddziałów.
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Indywidualne nauczanie
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Informacja o oddziałach przedszkolnych zorganizowanych na terenie Szkoły Podstawowej nr 273 w Warszawie ul. Balcerzaka 1.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
System edukacji w Polsce
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

PODSTAWOWE DANE O SZKOLE

Klasy 0 – VI Liczba uczniów i wychowanków – 146 (w tym 4 5 –latków) Liczba uczniów dowożonych (5 – 11 km) – 42 (tj. 29%)

NAUCZYCIELE Liczba nauczycieli (wraz z dyrektorem szkoły) – 14 W tym zatrudnionych na pełen etat – 10 Wykaz nauczycieli według stopnia awansu zawodowego Nauczyciele dyplomowani7 Nauczyciele mianowani4 Nauczyciele kontraktowi2 Nauczyciele stażyści1

W USTALANIU DIAGNOZY OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH WZIĘTO POD UWAGĘ: Wyniki sprawdzianów Wyniki sprawdzianów Wyniki nauczania i wychowania Wyniki nauczania i wychowania Wyniki uczniów uzyskane w konkursach i zawodach Wyniki uczniów uzyskane w konkursach i zawodach

WYNIKI SPRAWDZIANU W KLASIE VI W 2008R. Średnia punktów

WYNIKI SPRAWDZIANU W KLASIE VI W OSTATNICH LATACH

WYNIKI UCZNIÓW W ZAKRESIE BADANYCH UMIEJĘTNOŚCI W 2008R.

WYNIKI UCZNIÓW W ZAKRESIE BADANYCH UMIEJĘTNOŚCI W OSTATNICH LATACH CZYTANIE

WYNIKI UCZNIÓW W ZAKRESIE BADANYCH UMIEJĘTNOŚCI W OSTATNICH LATACH PISANIE

WYNIKI UCZNIÓW W ZAKRESIE BADANYCH UMIEJĘTNOŚCI W OSTATNICH LATACH ROZUMOWANIE

WYNIKI UCZNIÓW W ZAKRESIE BADANYCH UMIEJĘTNOŚCI W OSTATNICH LATACH KORZYSTANIE Z INFORMACJI

WYNIKI UCZNIÓW W ZAKRESIE BADANYCH UMIEJĘTNOŚCI W OSTATNICH LATACH WYKORZYSTANIE WIEDZY W PRAKTYCE

ANALIZA KONTEKSTOWA

UCZNIOWIE, KTÓRZY UZYSKALI NAJWIĘKSZĄ LICZBĘ PUNKTÓW ZE SPRAWDZIANU UCZNIOWIE WEDLUG LISTY ILOŚĆ UZYSKANYCH PUNKTÓW ŚRODOWISKO DOMOWE OPINIE/ORZECZENIE PPP LICZBA OPUSZCZONYCH GODZIN A0235 Rodzina pełna. Bardzo dobre warunki do nauki -24 A0735Rodzina pełna. Prawidłowa atmosfera domu rodzinnego. -25 A0534Trudna sytuacja rodzinna. Orzeczenie PP45

UCZNIOWIE, KTÓRZY UZYSKALI NAJNIŻSZĄ LICZBĘ PUNKTÓW ZE SPRAWDZIANU UCZNIOWIE WEDŁUG LISTY ILOŚĆ UZYSKANYCH PUNKTÓW ŚRODOWISKO DOMOWE OPINIA/ORZECZENIE Z PORADNI PPP LICZBA OPUSZCZONYCH GODZIN A167Rodzina pełna. Rodzice nie maja dużego wpływu na dziecko. Opinia Nr / A0310Rodzina pełna. Dobre warunki do nauki. Opinia Nr /06 63 A1011Rodzina wielodzietna. Trudna sytuacja materialna. Opinia Nr /06 43 A0812Rodzina pełna. Bardzo dobre warunki do nauki. Opinia Nr / A0913Rodzina pełna. Dobre warunki do nauki. -200

PRZYCZYNY NISKICH WYNIKÓW KSZTAŁCENIA UCZNIÓW SZKOLNEINNE

Brak odpowiedniej motywacji uczniów do osiągnięcia jak najlepszego wyniku sprawdzianu Brak odpowiedniej motywacji uczniów do osiągnięcia jak najlepszego wyniku sprawdzianu Za mało intensywna praca z uczniem od najwcześniejszych lat Za mało intensywna praca z uczniem od najwcześniejszych lat Nieodpowiednio dobrane metody nauczania. Nieodpowiednio dobrane metody nauczania. (nauczyciele podczas pracy z uczniami stosują zbyt mało metod poszukujących i problemowych, które kształtują umiejętności samodzielnego myślenia, analizy, samodzielnego wyciągania wniosków, itp.) (nauczyciele podczas pracy z uczniami stosują zbyt mało metod poszukujących i problemowych, które kształtują umiejętności samodzielnego myślenia, analizy, samodzielnego wyciągania wniosków, itp.) PRZYCZYNY SZKOLNE

rozdrabnianie się na lekcjach rozdrabnianie się na lekcjach Zbyt mało czasu poświęca się na ćwiczenie zadań do sprawdzianów (testów) Zbyt mało czasu poświęca się na ćwiczenie zadań do sprawdzianów (testów) Ubogie wyposażenie w pomoce dydaktyczne (małe środki finansowe na wyposażenie szkoły w takie pomoce) Ubogie wyposażenie w pomoce dydaktyczne (małe środki finansowe na wyposażenie szkoły w takie pomoce) Zbyt mała liczba godzin na zajęcia dodatkowe, np. na zajęcia logopedyczne, terapię pedagogiczną, np. jest zalecenie aby 7 uczniów uczęszczało na terapię pedagogiczną a uczęszcza 1 Zbyt mała liczba godzin na zajęcia dodatkowe, np. na zajęcia logopedyczne, terapię pedagogiczną, np. jest zalecenie aby 7 uczniów uczęszczało na terapię pedagogiczną a uczęszcza 1 Utrudniona współpraca z PPP – długie terminy oczekiwania na badanie uczniów Utrudniona współpraca z PPP – długie terminy oczekiwania na badanie uczniów

Niskie wykształcenie rodziców Niskie wykształcenie rodziców Niewielki procent uczniów uczęszczających do przedszkola Niewielki procent uczniów uczęszczających do przedszkola Niska pozycja materialna rodziców Niska pozycja materialna rodziców INNE PRZYCZYNY

WYKSZTAŁCENIE RODZICÓW POZIOM WYKSZTALCENIA ZELGOSZCZ POZOSTALE MIEJSCOWOŚCI WCHODZĄCE W SKŁAD OBWODU SZKOLNEGO RAZEM WYKSZTALCENIE W KRAJU podstawowe19,8%28,1%22,1%14,2% zawodowe43,7%40,6%42,8%3,2% średnie30,5%29,7%30,3%38,8% wyższe5,99%1,6%4,8%15,3%

WYKSZTAŁCENIE RODZICÓW – porównanie szkoła/ kraj

LICZBA DZIECI 5-LETNICH UCZĘSZCZAJACYCH DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO ROK SZKOLNY LICZBA DZIECI % OGÓŁU UCZNIÓW Z DANEGO ROCZNIKA 1999/ ,5% 2000/ ,6% 2001/ ,3% 2002/ / ,1% 2004/200518,3% 2005/ % 2006/ ,5% 2007/ ,7 2008/ ,2%

WYNIKI UCZNIÓW, KTÓRE JAKO 5 – LATKI UCZĘSZCZAŁY DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO

SYTUACJA MATERIALNA RODZICÓW Zelgoszcz Pozostałe miejscowości Razem Liczba uczniów Uczniowie korzystający z pomocy materialnej MiejscowośćLiczba uczniów uczniowie korzystający z pomocy materialnej % uczniów ogółem Zelgoszcz % Pozostałe miejscowości ,40% Razem ,50%

DZIAŁANIA SZKOŁY Tworzenie programów naprawczych i ich realizacja Tworzenie programów naprawczych i ich realizacja Mierzenie osiągnięć edukacyjnych uczniów na kolejnych etapach kształcenia Mierzenie osiągnięć edukacyjnych uczniów na kolejnych etapach kształcenia Wzmożona praca z uczniem zdolnym i z uczniem z dysfunkcjami Wzmożona praca z uczniem zdolnym i z uczniem z dysfunkcjami Zaplanowanie wspólnie z rodzicami działań mających na celu zmotywowanie uczniów do nauki Zaplanowanie wspólnie z rodzicami działań mających na celu zmotywowanie uczniów do nauki

TWORZENIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH I ICH REALIZACJA Program naprawczy jest tworzony w każdym roku szkolnym przede wszystkim na podstawie dokonanej analizy sprawdzianu. Program naprawczy jest tworzony w każdym roku szkolnym przede wszystkim na podstawie dokonanej analizy sprawdzianu.

PROGRAM NAPRAWCZY ZAWIERA WSKAZÓWKI: Na jakich zadaniach skupić się w pracy dydaktycznej szkoły (co poprawić w czytaniu, pisaniu itd.,) Na jakich zadaniach skupić się w pracy dydaktycznej szkoły (co poprawić w czytaniu, pisaniu itd.,) Jak motywować uczniów do lepszej pracy Jak motywować uczniów do lepszej pracy Jak polepszyć współpracę z rodzicami dla osiągnięcia lepszych efektów nauczania Jak polepszyć współpracę z rodzicami dla osiągnięcia lepszych efektów nauczania Jak lepiej współpracować z różnymi instytucjami – szczególnie z PPP (duża rola pedagoga szkolnego) Jak lepiej współpracować z różnymi instytucjami – szczególnie z PPP (duża rola pedagoga szkolnego)

MIERZENIE OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIÓW NA KOLEJNYCH ETAPACH KSZTAŁCENIA – analiza osiągniętych wyników przez uczniów i na ich podstawie tworzenie programów naprawczych

PORÓWNANIE WYNIKÓW SPRAWDZIANÓW KLASY VI ZE SPRAWDZIANAMI PISANYMI PRZEZ TĄ KLASĘ W LATACH POPRZEDNICH

WZMOŻENIE PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM I Z UCZNIEM Z DYSFUNKCJAMI

Zwiększenie liczby kółek zainteresowań (obecnie 5) Zwiększenie liczby kółek zainteresowań (obecnie 5) Wzmożona obserwacja uczniów przez nauczycieli i kierowanie ich do PPP oraz zapewnienie im w miarę możliwości dodatkowych zajęć zalecanych przez poradnię Wzmożona obserwacja uczniów przez nauczycieli i kierowanie ich do PPP oraz zapewnienie im w miarę możliwości dodatkowych zajęć zalecanych przez poradnię

Uczniowie z orzeczeniami i opiniami PPP w klasie VI w ostatnich latach ROK Upośledzenie w stopniu lekkim % ogółu uczniów Uczniowie z dysleksją rozwojową Uczniowie z opiniami ,4% ,5% ,5% ,3%-4 Odsetek uczniów z dysleksją w województwie pomorskim w 2008r. wyniósł 15,94%, ocenia się, że w populacji około 10% dzieci ma dysleksję.

WSPÓLNY FRONT WYCHOWAWCZY

Szkole sprawującej funkcje dydaktyczno- wychowawcze i opiekuńcze coraz bardziej narzuca się sprawowanie funkcji opiekuńczych i wychowawczych, które należą przede wszystkim do rodziców. Szkole sprawującej funkcje dydaktyczno- wychowawcze i opiekuńcze coraz bardziej narzuca się sprawowanie funkcji opiekuńczych i wychowawczych, które należą przede wszystkim do rodziców. Często, bardziej nauczycielowi niż rodzicom zależy na tym, aby uczeń miał lepsze wyniki w nauce, pojechał do poradni, miał podręczniki, itp. Często, bardziej nauczycielowi niż rodzicom zależy na tym, aby uczeń miał lepsze wyniki w nauce, pojechał do poradni, miał podręczniki, itp.

DZIAŁANIA SZKOŁY

Uczenie dzieci zasad higieny, kultury, dobrego zachowania, itp. Uczenie dzieci zasad higieny, kultury, dobrego zachowania, itp. Indywidualne spotkania nauczycieli z rodzicami i uczniami w celu uzgodnienia wspólnych planów działania Indywidualne spotkania nauczycieli z rodzicami i uczniami w celu uzgodnienia wspólnych planów działania Spotkania pedagoga z rodzicami Spotkania pedagoga z rodzicami Rozmowy, rozmowy, rozmowy … Rozmowy, rozmowy, rozmowy …

WNIOSKI

Podjęcie przez samorząd próby stworzenia punktu wychowania przedszkolnego we Wdzie Podjęcie przez samorząd próby stworzenia punktu wychowania przedszkolnego we Wdzie Zintensyfikowanie pracy z uczniem przez nauczycieli PSP w Zelgoszczy (lepsza realizacja programów naprawczych w szkole) Zintensyfikowanie pracy z uczniem przez nauczycieli PSP w Zelgoszczy (lepsza realizacja programów naprawczych w szkole) Lepsze rozpoznawanie dysfunkcji u uczniów, np. z dysleksją rozwojową i kierowanie ich do PPP Lepsze rozpoznawanie dysfunkcji u uczniów, np. z dysleksją rozwojową i kierowanie ich do PPP

Zacieśnienie współpracy z innymi szkołami w celu wymiany doświadczeń, uczenie się dobrych praktyk Zacieśnienie współpracy z innymi szkołami w celu wymiany doświadczeń, uczenie się dobrych praktyk Większy udział uczniów w konkursach międzyszkolnych i międzygminnych Większy udział uczniów w konkursach międzyszkolnych i międzygminnych Zwiększenie liczby godzin przede wszystkim w klasach I – III na pracę z uczniami z dysfunkcjami (zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna, itp.) Zwiększenie liczby godzin przede wszystkim w klasach I – III na pracę z uczniami z dysfunkcjami (zajęcia logopedyczne, terapia pedagogiczna, itp.)

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ