Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, eksperymentem pedagogicznym są działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia w szkole, w ramach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Liceum Ogólnokształcące
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Co to jest TIK?.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła Podstawowa nr 18 im. Świętej Anny
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Technologia informacyjna
Dla każdego i w każdym czasie.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi, eksperymentem pedagogicznym są działania służące podnoszeniu skuteczności kształcenia w szkole, w ramach których są modyfikowane warunki, organizacja zajęć edukacyjnych lub zakres treści nauczania, prowadzone pod opieką jednostki naukowej Opisywany eksperyment powinien wykazać, iż korzystanie z najnowocześniejszych technologii pozwoli poprawić efekty kształcenia uczniów. Uczniowie wiedzę zdobywają wielosensorowo, dzięki czemu jest ona łatwiej przyswajana. Końcowym efektem eksperymentu powinna być poprawa wyników nauczania. Młodzież poznaje też nowoczesne metody kształcenia co skutkuje większym zainteresowaniem nauczanym przedmiotem. Dodatkową korzyścią organizacyjną jest efektywniejsze wykorzystanie nowoczesnej sali komputerowej.

Eksperyment odbywa się na przedmiocie – geografia. Jest prowadzony w dwóch klasach trzecich Publicznego Gimnazjum w Pszczółkach. Szkoła zapewnia odpowiednie warunki techniczne i organizacyjne do przeprowadzenia eksperymentu. Nauczanie zarówno w klasach eksperymentalnych jak i uczących się metodami tradycyjnymi oparte jest o Program nauczania geografii w gimnazjum – numer w wykazie : DKW – /99. Eksperyment realizowany jest w roku szkolnym 2008/2009 Decyzja o przeprowadzeniu eksperymentu powstała po przeanalizowaniu sytuacji dotyczącej nauczania geografii oraz zapoznaniu się z dostępnymi na rynku podręcznikami i programami edukacyjnymi. W okresie szybkiego rozwoju technologii informatycznych i telekomunikacyjnych w większości dziedzin życia, nie następuje niestety ich wystarczające wykorzystanie w trakcie zajęć edukacyjnych. Dlatego właśnie należy skoncentrować się na nauczaniu przy pomocy nowoczesnych i perspektywicznych technik.

Jednym z przejawów nowoczesnego nauczania jest korzystanie z programów multimedialnych. Oddziałują one zarówno na słuch jak i wzrok, co pobudza do pracy kilka zmysłów. Umożliwia to zaktywizowanie procesów myślowych u młodzieży, która jest otwarta na wszelkiego rodzaju niekonwencjonalne sposoby zdobywania wiedzy. Eksperyment polega na rezygnacji z nauczania przy pomocy tradycyjnych podręczników i rozpoczęciu nauki z wykorzystaniem edukacyjnych programów multimedialnych. Zajęcia odbywają się w sali wyposażonej w komputery. Uczniowie zamiast podręczników używają program edukacyjny eduROM Program eduROM Geografia w pełni odpowiada podstawie programowej nauczania geografii w gimnazjum. Liczba godzin przeznaczonych na naukę geografii nie zmienia się i tak jak w pozostałych klasach uczących się metodą tradycyjną i wynosi 2 godziny lekcyjne na tydzień.

Nauczyciel posługujący się programem otrzymuje niespotykane wcześniej możliwości dydaktyczne, np. - Sterowanie pracą uczniów ze stanowiska nauczyciela (przejęcie sterowania programem na wybranym lub wszystkich komputerach). - Organizowanie pracy grupowej uczniów (przeprowadzenie różnego rodzaju gier miedzy zespołami w klasie). - Dokonywanie oceny pracy uczniów (monitorowanie postępów uczniów w toku nauki). - Przekazywanie uczniom swoich uwag i wskazówek drogą elektroniczną (wysyłanie wiadomości do jednego lub wszystkich komputerów).

OCENIANIE I EFEKTY EKSPERYMENTU Przebieg i efekty eksperymentu są oceniane i analizowane na bieżąco, np. na podstawie ocen otrzymywanych przez uczniów – program pozwala na ocenę postępów w nauczaniu. Jednak najważniejszym sprawdzianem efektów eksperymentu będą wyniki próbnych i końcowych egzaminów gimnazjalnych. Po ich analizie będzie można porównać zakres zdobytej wiedzy i umiejętności zarówno w grupie badawczej jak i kontrolnej. Wnioski można wyciągnąć także na podstawie opinii uczniów klas eksperymentalnych. W celu wyeliminowania potencjalnych zagrożeń, monitorowania przebiegu, skutków i oceny przygotowywanego eksperymentu nawiązana została współpraca między Publicznym Gimnazjum w Pszczółkach a Uniwersytetem Gdańskim.

PRZYKŁADOWE OBRAZY PROGRAMU Strona startowa programu EDUROM geografia

Z dowolnej strony programu można włączyć: mapy, biogramy...

A także: słowniczek, zdjęcia, czy tablice geograficzne

W programie dostępne są także filmy prezentujące omawianą tematykę...

Każdy dział kończy się podsumowaniem oraz sprawdzianem

Próbka możliwości programu - Podejrzyj ekran wybranego komputera Slajd pokazuje widok ekranu komputera zalogowanego ucznia – widok na komputerze nauczyciela

W Internecie można znaleźć dodatkowe wiadomości, animacje i inne materiały powiązane z programem. Dostępny jest np.. Przewodnik metodyczny

WNIOSKI Droga prowadząca do zainicjowania eksperymentu okazała się trudna. Niestety okazało się, że do tej pory praktycznie nie realizowało się podobnych przedsięwzięć mimo, iż w wielu państwach europejskich nauka przy pomocy programów multimedialnych jest normą. Pomoc nie nadeszła także ze strony instytucji oświatowych a wręcz przeciwnie – można było napotkać niechęć niektórych osób. Po kilku miesiącach trwania eksperymentu także opinie uczniów nie są entuzjastyczne. Co prawda zdecydowanej większości taka nauka przypadła do gustu to jednak liczne są także krytyczne opinie. Uczniowie szczególnie często zwracają uwagę na częste problemy techniczne i błędy merytoryczne zawarte w programie. Nie wszyscy są też zadowoleni ze swoich postępów w nauce. Prezentację można by zakończyć pewną smutną ale i dająca wiele do myślenia uwagą... Praktycznie jedyna firma, która zajmowała się tworzeniem profesjonalnych programów multimedialnych dla szkół zaprzestała pracy nad ich rozwojem a nawet doskonaleniem już istniejących !

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ