23.02.2007, ŁódźStudy in Poland1 15 lat doświadczeń International Faculty of Engineering IFE Centrum Kształcenia Międzynarodowego POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Jak przygotować uczelnię
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
dr Janina Pietrzak Dyrektor
Uniwersytet Warszawski Ucz się od najlepszych!. Uniwersytet dziś czyli nasza oferta.
Fundusze strukturalne dla uczelni wyższych w latach 2007 – 2013 Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 8 maja 2007.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Nauka dla Biznesu – wsparcie innowacji w sektorze rolno-spożywczym Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego Warszawa, 27 lutego 2007 dr inż. Ewa Bieńkowska-Mochtak.
Decyzje/zobowiązania: Do 2005: Wszystkie kraje mają mieć systemy zapewnienia jakości kształcenia Wszystkie kraje mają wprowadzić studia 2-stopniowe Wszystkie.
JAK WYJECHAĆ NA STUDIA W RAMACH PROGRAMU LLP - ERASMUS
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. I Jak mierzyć umiędzynarodowienie studiów?
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Badanie opinii absolwentów programów MBA do Rankingu zgłosiło się 28 programów studiów MBA, każdy z programów miał możliwość wskazać max 15 absolwentów,
Instytut Spraw Publicznych
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Rektor PG - prof. Henryk Krawczyk
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Ramy współpracy Politechniki Gdańskiej ze szkołami 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Język francuski na świecie
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Zaawansowane kształcenie kadry energetyki jądrowej we współpracy z uczelniami zagranicznymi. dr hab. inż. Konrad Swirski, prof. PW.
Język francuski na świecie
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
KOMPLEKSOWE WDRAŻANIE STRATEGII INTERNACJONALIZACJI UAM
STUDIA W JĘZYKACH OBCYCH cel czy narzędzie? na przykładzie Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej Tomasz Saryusz-Wolski, Politechnika.
MIĘDZYNARODOWA SZKOŁA DOKTORSKA POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Katarzyna Pernal.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
POLITECHNIKA GDAŃSKA TO DOBRO NAS WSZYSTKICH! CZAS NA ZMIANĘ. MNIEJ SŁÓW, WIĘCEJ CZYNÓW. Jacek Namieśnik Kandydat na stanowisko Rektora Politechniki Gdańskiej.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
„ROZWÓJ POTENCJAŁU I OFERTY DYDAKTYCZNEJ POLITECHNIKI WROCŁAWSKIEJ”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Kształcenie września 2018.
WYDZIAŁ BIOLOGII I NAUK O ŚRODOWISKU
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
STUDIA I PRAKTYKI ZA GRANICĄ
Do you Erasmus? Praktyczne informacje dotyczące Programu „uczenie się przez całe życie” – Erasmus we WSAP dla studentów na rok akademicki 2008/2009.
Zapis prezentacji:

, ŁódźStudy in Poland1 15 lat doświadczeń International Faculty of Engineering IFE Centrum Kształcenia Międzynarodowego POLITECHNIKI ŁÓDZKIEJ Tomasz Saryusz-Wolski Politechnika Łódzka

, ŁódźStudy in Poland2 Kształcenie studentów zdolnych do konkurowania na rynku pracy Unii Europejskiej Podniesienie kompetencji językowych kadry Politechniki Stworzenie możliwości prowadzenia zajęć przez wykładowców zagranicznych Przenoszenie międzynarodowych doświadczeń do kształcenia w PŁ i / lub Możliwości prowadzenia odpłatnych studiów dla studentów zagranicznych i w ten sposób generowanie dodatkowych dochodów dla PŁ Możliwość uzyskania dodatkowych dochodów dla prowadzących zajęciach w języku angielskim Cele utworzenia IFE – w roku 1992

, ŁódźStudy in Poland3 Rozwój programów studiów 1993 – Electromechanical Engineering/Mechanical Engineering and Applied Computer Science Business and Technology Telecommunications and Computer Science Biotechnology Gestion et Technologie Computer Science Grupy 25 osobowe, niekiedy 50 osobowe

, ŁódźStudy in Poland4 Liczba studentów i absolwentów

, ŁódźStudy in Poland5 Efekty działalności - kandydaci Najlepsi kandydaci na studia (z Polski) –Ranking Matematyczny – 11 lat rankingu i 9 razy pierwsza pozycja (1995 poz. 3, 1997 poz. 2) –Ostatni ranking rok 2005/06 I pozycja IFE /30 pkt. II pozycja FTiMS /30 pkt. –Np. Biotechnologia na IFE wygrywa z Matematyką na FTIMS, wszystkie pierwsze miejsca zajmują grupy/kierunki na IFE Mała liczba kandydatów z zagranicy – niska sprawność kształcenia

, ŁódźStudy in Poland6 Efekty działalności – międzynarodowa wymiana studentów

, ŁódźStudy in Poland7 Absolwenci IFE Są poszukiwani przez –Firmy polskie działające na rynku międzynarodowym –Firmy zagraniczne działające w Polsce –Firmy zagraniczne Wyłapywani są bardzo wcześnie –4; 5 rok studiów –Oferty praktyk i stypendiów –Studia francuskojęzyczne - 5 rok w trybie weekendowym Są drodzy na rynku wtórnym i pierwotnym

, ŁódźStudy in Poland8 Struktura organizacyjna kształcenia w ramach IFE IFE BIURO DZIEKANAT Wydział Mechaniczny Prodziekan odpowiedzialny za studia obcojęzyczne Wydział EEIiA Prodziekan odpowiedzialny za studia obcojęzyczne Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Prodziekan odpowiedzialny za studia obcojęzyczne Wydział OiZ Prodziekan odpowiedzialny za studia obcojęzyczne RADA IFE Kadra akademicka PŁ

, ŁódźStudy in Poland9 Podział kompetencji WYDZIAŁY –Programy studiów –Opieka merytoryczna nad zajęciami –Rejestracja studentów –Opieka merytoryczna nad wymianą studentów –Przeprowadzanie egzaminów dyplomowych IFE –Organizacja procesu kształcenia Wprowadzanie nowych rozwiązań –Tworzenie bazy Laboratoria komputerowe z oprogramowaniem Biblioteka –Organizowanie wymiany studentów i pracowników Wyjazdy, Erasmus Przyjazdy, EPS

, ŁódźStudy in Poland10 Dlaczego się udało ? osiągnąć założone cele Programy studiów nie były i nie są kopią programów w języku polskim Wykładowcy, w tym zagraniczni, wprowadzali nowe formy prowadzenia zajęć Elastyczność programowa – przedmioty do wyboru i mobility semester - wprowadzenie systemu akumulacji punktów (1997) Umożliwienie wyjazdów po raz drugi Polityka drugiego języka obcego Prowadzenie projektów międzynarodowych i European Project Semester (EPS) Podwójne dyplomy Studia wspólne z innymi uczelniami np. UŁ

, ŁódźStudy in Poland11 Dlaczego się udało? Sprawy drobne, ale ważne Jakość obsługi studentów (IFE i Wydziały) Przyjazna atmosfera Wykładowcy mogą eksperymentować i mają satysfakcję Małe grupy studenckie – studenci nie są anonimowi Działania wspierające –Spotkania ze studentami –Wspieranie działalności organizacji studenckich –Dbałość o formę (imatrykulacja, rozdanie dyplomów)

, ŁódźStudy in Poland12 Dlaczego się udało/udaje? Sprawy najważniejsze Wsparcie i determinacja Władz Uczelni – Rektorzy, Senat, Dziekani Porozumienie ponad podziałami Entuzjazm Trzy etapy rozwoju strategii 1.Studia w języku obcym 2.100% mobilność studentów 3.Podwójne i wspólne dyplomy

, ŁódźStudy in Poland13 Co było, co jest najtrudniejsze? Prawo i tradycja akademicka nie przewiduje takiej organizacji –Brak uprawnień określonych prawem –Negocjacje jako podstawowe narzędzie Różne zaangażowanie poszczególnych Wydziałów – różny podział kompetencji Działalność dydaktyczna i organizacyjna ma niewielki wpływ na karierę akademicką

, ŁódźStudy in Poland14 Co dalej ? Wprowadzenie Bolońskiego Modelu studiów dwustopniowych –Programy definiowane przez efekty kształcenia, a nie treści programowe. –Nacisk na kompetencje ogólne – Generic skills –Nowe formy kształcenia – Problem/Project Based Learning –Mobilność pionowa i pozioma Podwójne i wspólne dyplomy Zrównoważenie wymiany studentów z krajami Unii Europejskiej Wymiana studentów ze Stanami Zjednoczonymi Rekrutacja studentów zagranicznych na cały program