Wpływ EFS na rynek z perspektywy firmy szkoleniowej Warszawa, 31 maja 2011 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA NIEREJESTROWANA W BUDOWNICTWIE
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Standard minimum realizacji zasady równości szans kobiet i mężczyzn w PO KL Gdańsk, 26 listopada 2010.
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
Postulaty Polskiej Izby Firm Szkoleniowych w sprawie uczenia się przez całe życie Ireneusz Górecki, Prezes Zarządu Warszawa, 18 grudnia 2012 roku.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Misja i cele strategiczne PIFS oraz wytyczne w zakresie podstawowych dylematów strategicznych
RAPORT.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Platformy na żądanie (ASP) element wdrożenia rozwiązania e-learning
Adaptacyjność w POWER Warszawa, 26 marca 2013.
Przedsiębiorcy i rozwój
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Badanie projektów szkoleniowych w ramach Działania 2.3 schemat a) SPO RZL.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Miejsce rynku nieruchomości w gospodarce
Nowoczesne poradnictwo zawodowe Włodzimierz Trzeciak
ROPS Poznań wiedza zmienia przyszłość 23 kwietnia 2009
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
1. 2 ZMIANY W PRZEPISACH regulujących warunki finansowania przez pracodawcę szkoleń pracowników Andrzej Lech Warszawa, 25 lutego 2010r. Wszelkie prawa.
Zarządzanie projektami
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Biznesplan.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a koncepcja uczenia się przez całe życie Jakub Sosin Wiceprezes PIFS.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki perspektywą rozwoju dla lokalnego rynku pracy województwa lubelskiego Agnieszka Pidek – Klepacz Biuro Europejskiego.
Banki a wspieranie inwestycji jednostek samorządu terytorialnego
Analiza i planowanie startegiczne 3
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Dodatkowe środki dla regionu w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Szczecin, dnia r.
Kryteria wyboru projektów dla Działania 8.1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Spotkanie robocze Komitetu Monitorującego RPO Wrocław,
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Anna Gałązka, Monika Chaba, Jarosław Hawrysz,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Projekty zrealizowane w ZS1
Jak to się zaczęło…? pilotażowy projekt i system bonów szkoleniowych w Małopolsce.
Równościowe zarządzanie projektem
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Zapis prezentacji:

Wpływ EFS na rynek z perspektywy firmy szkoleniowej Warszawa, 31 maja 2011 r.

Plan 1.Izba 2.EFS – co pozytywnego? 3.EFS – co negatywne? 4.EFS- kontynuacja rozwiązań 5.EFS – warto zmodyfikować

Misja PIFS Wizja: ciągły rozwój kompetencji i kształcenie się przez całe życie Realizowana poprzez: rozwój rynku szkoleniowego, na którym obowiązują zasady uczciwej konkurencji.

Nasza Izba 360 podmiotów z 70 miast, Angaże dla ponad 1000 aktywnych trenerów W 2010 r. nie mniej niż: – 416 mln zł obrotu w szkoleniach dofinsowywanych ze środków publicznych, w tym EFS – 425 projektów EFS zrealizowanych lub realizowanych

EFS i rynek: pozytywnie (1) 1.Wzrost rynku: Nowi uczestnicy: od przedszkolaka do studenta, rodzice, bezrobotni, udział MSP Wielokrotni uczestnicy – Przyczyna: Niska cena szkoleń lub brak odpłatności Promocja idei Dostępność

EFS i rynek: pozytywnie (2) 2. Rozwój organiczny firm szkoleniowych: Wzrost obrotów, lepsze usytuowanie na rynku Wzrost zasobów: programy, zatrudnienie, wyposażenie Wzrost wiedzy i umiejętności (lepsze zarządzanie, organizacja szkoleń, metody projektowe, świadomość prawna) Promocja – Przyczyna: Efekt ciągniony finansowania / realizacji projektów Konieczność funkcjonowania według sformalizowanych metod PM (project management)

EFS i rynek: pozytywnie (3) 3. Wzrost świadomości pojęcia szkolenie: Że jest cos takiego jak szkolenie i ze można za jego pomocą być lepszym zawodowo przestaje być terrra incognita – Przyczyna: Olbrzymie środki kierowane na podwyższanie kompetencji Źle lub dobrze, ale o szkoleniach w mediach Popularyzacja idei LLL i podwyższania kompetencji

EFS i rynek: negatywnie (1) 1. Rozchwianie (skrajnie: demoralizacja) rynku: Żądanie komercyjnych usług szkoleniowych na nierealistycznych warunkach (poziom cen, logistyka) Postawy roszczeniowe Żądanie usługi szkoleniowej w oderwaniu od celu, dla jakiego ma być zrealizowana – Przyczyna: Niskie ceny lub brak odpłatności Przenoszenie poziomów cen z rynku EFS na rynek komercyjny Ograniczanie środków na promocję w projektach EFS skutkuje nadmierną przewagą Klienta

EFS i rynek: negatywnie (2) 2. Rysujący się zły klimat dla szkoleń: Opinie o niskiej jakości szkoleń EFS może uzasadnione, brak potwierdzenia w badaniach Olbrzymie środki, a efekty mało przekładalne na konkretne korzyści – Przyczyna: Realizatorzy projektów / szkoleń bez umiejętności Projekty o niskiej jakości w opiniach dużo, brak badań Szkolenia EFS kojarzone przede wszystkim z biurokracją, Cele projektów nastawione na budżet i czas, ocena jakości iluzoryczna Błędy promocji Zjawisko obiektywne: Powszechna tendencja w mediach do uogólniania i spłycania informacji / komentarzy

EFS i rynek: negatywnie (3) 3. Spodziewany spadek rynku Narastająca nieuczciwa konkurencja (manipulacje marketingowe, dumping cenowy, dziwne przetargi) – Przyczyna: Wyczerpywanie środków EFS, brak info o kolejnej perspektywie Słabość instytucjonalna rynku szkoleń Nie wytworzony nawyk podnoszenia kwalifikacji / kompetencji – stracona szansa EFS

EFS i rynek: co utrzymać? Tendencje do upraszczania procedur EFS Promocję uczenia się, wzrostu kwalifikacji Nastawienie na MSP, Różnicowanie kryteriów dostępu, ale bez administracyjnego zamykania rynków regionalnych Promowanie powstawania / transferu innowacji Ogólny kierunek na rozwój instytucji szkoleniowych – bez pośredników Rysujący się trend do wczesnych konsultacji

EFS i rynek: co zmodyfikować? Konieczne zmiany systemowe w procesie kwalifikacji projektów : – Oceniać projekt, a nie techniczną poprawność opisu – W ocenie oddzielić projekt od oferenta – Zmniejszyć rolę urzędników w ocenie nie są w stanie ocenić projektu – Wykluczyć możliwość decyzji politycznych w procesie kwalifikacji – Równość podmiotów: składającego i oceniającego Ujednolicić - regionalnie i centralnie – procedury i praktyki oceny projektów, realizacji projektów i kontroli projektów

EFS i rynek: co zmodyfikować? Wprowadzić do systemu prawnego i do praktyki projektów konkretne i widoczne mechanizmy pobudzające skłonność do rozwoju osobistego, podwyższania kompetencji i zdobywania kwalifikacji – na poziomie firm i osób fizycznych Otoczenie prawne: – Prawo zamówień publicznych / konkurencyjność: dążyć do takich mechanizmów, aby w szkoleniach i doradztwie parametrem podstawowym była jakość / efekt usługi – Realizowane / zatwierdzone do realizacji projekty EFS zawsze z vacatio legis, gdy nowe rozwiązania prawne pogarszają warunki realizacji

To były opinie członków PIFS. Dziękuję