Wniosek o płatność Działanie 7.1 i 7.2 PO KL.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Partnerstwo na rzecz realizacji zadań w obszarze rynku pracy i integracji społecznej w kontekście Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w latach 2007–2013.
Umowa o dofinansowanie projektu systemowego
Sposób składania wniosków do działania 9.3 RPO WP Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Opracował: Wydział Koordynacji PO KL. Monitorowanie i rozliczanie wydatków w ramach PO KL Rozliczanie projektu w ramach PO KL następuje za pomocą wniosku.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu 1.45 „Kształcenie kadry zarządzającej.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
PŁATNOŚCI W PROJEKTACH UNIJNYCH
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Przygotowanie, nabór i ocena wniosków o dofinansowanie projektu systemowego Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Priorytet VII WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ. WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Wniosek sporządzany jest w Generatorze Wniosków Płatniczych (GWP) – (
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Wskaźniki.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Wniosek o płatność Działanie 7.1 i 7.2 PO KL

Wniosek o płatność powinien: • być sporządzony w Generatorze Wniosków Płatniczych; • zostać złożony w wersji papierowej i elektronicznej; • być podpisany przez osobę do tego upoważnioną; • być sporządzony zgodnie z obowiązującą „Instrukcją wypełniania wniosku o płatność” • zawierać wszystkie wymagane załączniki poprawnie sporządzone.

Rozliczenie wydatków Rozliczając wydatki Beneficjent nie może przekroczyć łącznej kwoty wydatków kwalifikowalnych wynikających z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu; Beneficjenta obowiązują limity wydatków wskazane w odniesieniu do każdego zadania w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu; Poniesione wydatki nie muszą być zgodne ze szczegółowym budżetem projektu.

Rozliczenie wydatków Co do zasady Beneficjent nie musi dołączać kserokopii dokumentów, potwierdzających poniesione wydatki do wniosku o płatność; powinny być one archiwizowane w siedzibie Beneficjenta i udostępniane w trakcie kontroli. Wszystkie dokumenty księgowe (oryginały) muszą być prawidłowo opisane, tak aby widoczny był związek z projektem (WYJĄTEK – koszty pośrednie rozliczane ryczałtem). Zasadą jest to, aby we wniosku o płatność na bieżąco rozliczać poniesione wydatki w danym okresie rozliczeniowym.

Wniosek powinien zostać złożony z następującymi załącznikami Załącznik nr 1 „Zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki” lub wydruk z komputerowego systemu księgowego projektu potwierdzony przez osoby upoważnione (przed podpisaniem umowy Beneficjent decyduje się na którąś z podanych form) Załącznik nr 2 Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia – sprawozdania z realizacji projektu Załącznik nr 3 – wyciąg bankowy z rachunku otworzonego na potrzeby realizacji projektu Załącznik nr 4 – formularz danych osobowych beneficjentów ostatecznych - PEFS.

Wniosek o płatność jest składany w terminach określonych w umowie o dofinansowanie projektu, nie rzadziej niż raz na 3 miesiące, w terminie do 10 dni roboczych od zakończenia okresu rozliczeniowego. Końcowy wniosek o płatność składany jest nie później niż 30 dni od zakończenia okresu realizacji projektu.

20 dni 20 dni Rejestracja wniosku o płatność w sekretariacie DEFS W przypadku stwierdzenia błędów sporządzenie pisma z uwagami do beneficjenta w celu naniesienia poprawek lub uzupełnienia ze wskazaniem terminu na złożenie poprawnej wersji Weryfikacja wniosku o płatność zgodnie z listą Kontrolną przez opiekuna projektu Wpływ poprawionego wniosku o płatność do sekretariatu DEFS Zatwierdzenie listy kontrolnej zweryfikowanego wniosku o płatność zgodnie z zasada 2 par oczu przez Kierownika referatu obsługi projektów 20 dni Weryfikacja wniosku o płatność zgodnie z listą Kontrolną przez opiekuna projektu 20 dni W przypadku pozytywnej weryfikacji sporządzenie informacji o zatwierdzeniu wniosku o płatność i przekazanie do akceptacji i zatwierdzenia przez Kierownika referatu obsługi projektów i Dyrektora DEFS Zatwierdzenie listy Kontrolnej zweryfikowanego wniosku o płatność zgodnie z zasada 2 par oczu przez Kierownika referatu obsługi projektów Przekazanie kopii pisma do referatu finansów a następnie do Departamentu Finansów w celu wypłaty kolejnej transzy - w ciągu 20 dni

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność Załącznik nr 2 do wniosku beneficjenta o płatność w ramach PO KL Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia M – Mężczyźni, K – Kobiety Mr – wartość wskaźnika osiągnięta w danym okresie rozliczeniowym (wg stanu na koniec tego okresu) Mp – wartość wskaźnika osiągnięta od początku realizacji projektu Okres Liczba osób, które: rozpoczęły udział w projekcie zakończyły udział w projekcie przerwały udział w projekcie kontynuują udział w projekcie na koniec okresu rozliczeniowego K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Mr   Mp Komentarz

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność 3. Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie, znajdujące się w dwóch grupach wiekowych 15-24 i 55-64 lata L.p. Przedział wiekowy Mr Mp K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 osoby młode (15-24 lata) osoby w wieku starszym (55-64 lata) w tym pracownicy w wieku starszym (55-64 lata)   Komentarz

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność 4. Osoby, które rozpoczęły udział w projekcie ze względu na wykształcenie L.p. Wykształcenie Mr Mp K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 podstawowe, gimnazjalne i niższe ponadgimnazjalne pomaturalne   wyższe Komentarz

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność 5. Liczba przedsiębiorstw, które przystąpiły do udziału w projekcie Lp. Rodzaj przedsiębiorstwa Liczba przedsiębiorstw określonego rodzaju objętych wsparciem Mr Mp 1 2 3 4 Mikroprzedsiębiorstwa   Małe przedsiębiorstwa Średnie przedsiębiorstwa Duże przedsiębiorstwa 5 Ogółem Komentarz

Załącznik nr 2 do wniosku o płatność 6. Osiągnięte wartości wskaźników Wartość docelowa wskaźnika - wartość określona we wniosku o dofin. ( jeżeli nie określono wartości docelowej we wniosku o dofinansowanie wpisać "nie dotyczy") Mr - wartość wskaźnika osiągnięta w danym okresie rozliczeniowym Mp - wartość wskaźnika osiągnięta od początku realizacji projektu K - kobiety, M- mężczyźni (wypełnić tylko w przypadku wsparcia dla osób) L.p. Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Mr Mp Stopień realizacji wskaźnika K M Ogółem 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10=(9/3)*100 PRIORYTET VII Liczba klientów instytucji pomocy społecznej, którzy zakończyli udział w projektach dotyczących aktywnej integracji   - w tym osoby z terenów wiejskich Liczba klientów instytucji pomocy społecznej objętych kontraktami socjalnymi w ramach realizowanych projektów 10 100% Liczba pracowników instytucji pomocy i integracji społecznej bezpośrednio zajmujących się aktywną integracją, którzy w wyniku wsparcia z EFS podnieśli swoje kwalifikacje w systemie pozaszkolnym Liczba osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, które zakończyły udział w projekcie Liczba instytucji wspierających ekonomię społeczną, które otrzymały wsparcie w ramach projektu Liczba inicjatyw z zakresu ekonomii społecznej wspartych z EFS Liczba osób, które otrzymały wsparcie w ramach instytucji ekonomii społecznej .. Inne wskaźniki określone we Wniosku o dofinansowanie

Załącznik nr 3 do wniosku o płatność Załącznik nr 3 do wniosku o płatność stanowią wyciągi z rachunku bankowego. Kopie wyciągów bankowych powinny być opisane i potwierdzone za zgodność z oryginałem przez upoważnione do tego osoby.

Przykładowy opis wyciągu bankowego nr rachunku xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxxx xxxx data operacji opis operacji kwota operacji saldo   93 245,00 2008-10-29 nr i adr. rachunku 34 3456 3456 3456 3456 3456 3456 Wynagrodzenie Julia R. - 2 000,00 91 245,00 poz. 21 nr i adr. rachunku przeciws. 23 2345 2345 2345 2345 2345 2345 dodatek do wynagrodzenia Piotr J. - 415,00 90 830,00 poz.7 nr i adr. rachunku przeciws 12 1234 1234 1234 1234 1234 1234 dodatek do wynagrodzenia Krystyna Z. 90 415,00

opłata za prowadzenie rachunku Przykładowy opis wyciągu bankowego c.d. BANK Wyciąg 11 nr rachunku xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxxx xxxx data operacji opis operacji kwota operacji saldo ,   87 253,00 2008-10-05 nr i adr rachunku przeciws. xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx ZUS Składki 78 - 200,00 86 253,00 poz7 -50zł poz21 -150zł nr i adr rachunku przeciws. xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx ZUS Składki 91 - 400,00 85 853,00 poz7 -150zł poz21 -250zł nr i adr rachunku przeciws. xx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx xxxx ZUS Składki 93 - 215,00 85 638,00 poz7 -100zł poz21 -115zł opłata za prowadzenie rachunku - 25,00 85 613,00 poz. 19

Co warto zapamiętać: Kwalifikowalne są wyłącznie wydatki poniesione w całości, np. w przypadku wynagrodzeń - gdy wynagrodzenie netto zostanie przelane na konto pracownika, kwota podatku dochodowego do US i kwota składek na ubezpieczenia społeczne ZUS Postęp rzeczowy = postęp finansowy Korekty finansowe dotyczą wydatków niekwalifikowanych rozliczonych w ramach wcześniej złożonych i zatwierdzonych przez IP wniosków o płatność

Co warto zapamiętać: Odsetki narosłe na rachunku bankowym pomniejszają kwotę kolejnej transzy (nie dotyczy jst) W załączniku nr 1 ważna jest data poniesienia wydatku, a nie tylko refundacji, dlatego jeżeli wydatki były ponoszone przed otrzymaniem pierwszej transzy dotacji rozwojowej, należy załączyć także wyciągi z konta podstawowego.

Dziękuję za uwagę Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Augustyńskiego 2, Gdańsk 80-819 tel. 058 326 81 90, fax 058 326 81 93 E-mail: defs@woj-pomorskie.pl