Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wskaźniki.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wskaźniki."— Zapis prezentacji:

1 Wskaźniki

2 Wskaźniki: Rezultatu Produktu
Są to wytworzone dobra i usługi świadczone na rzecz uczestników/uczestniczek podczas realizacji projektu. Wskaźniki produktu dotyczą realizowanych działań i odnoszą się, co do zasady, do osób i/lub podmiotów objętych wsparciem Określają efekt zrealizowanych w ramach projektu działań w odniesieniu do osób i/lub podmiotów. Wskaźniki rezultatu odnoszą się do sytuacji uczestnika/uczestniczki projektu po zakończeniu wsparcia Moment pomiaru – rozpoczęcie udziału w projekcie lub moment przystąpienia do danej formy wsparcia Moment pomiaru – do 4 tygodni od zakończenia przez uczestnika udziału w projekcie Wskaźniki: efektywności zatrudnieniowej i efektywności społecznej – do 3 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie Przykładowe źródła danych do pomiaru wskaźnika produktu: Dokumenty potwierdzające objęcie wsparciem w programie - podpisany kontrakt socjalny lub umowa dot. udziału uczestnika w reintegracji społ-zawod Przykładowe źródła danych do pomiaru wskaźnika rezultatu: Testy wiedzy Ankieta postępów uczestnika Opinia np. psychologa, doradcy zawodowego Certyfikaty i dokumenty potwierdzające kwalifikacje Umowa o pracę, umowa cywilno-prawna, umowa o dzieło, dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej

3 Wskaźniki: Własne Obligatoryjne
Produktu Rezultatu Produktu Rezultatu Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ. objętych wsparciem w programie Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie (C) [osoby] Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ., które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ., poszukujących pracy po opuszczeniu programu Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ. pracujących po opuszczeniu programu (łącznie z pracującymi na własny rachunek) Liczba osób z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ. objętych wsparciem w programie Wskaźnik efektywności społecznej min. poziom 34% Kryterium B.1.3 Wskaźnik efektywności zatrudnieniowej min. poziom 22% i 12% Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ. objętych usługą o charakterze społecznym/ zawodowym/edukacyjnym/ zdrowotnym

4 Wskaźniki do rozliczania kwot ryczałtowych:
Wskaźnikami do rozliczania kwot ryczałtowych są co do zasady wyłącznie wskaźniki produktu. Wskaźnikami do rozliczania kwot ryczałtowych nie są wskaźniki efektywnościowe (wskaźnik efektywności społecznej / wskaźnik efektywności zawodowej). Tworzenie wskaźników własnych produktu jest uzależnione od form wsparcia monitorowanych w SL, dlatego wskaźniki specyficzne produktu utworzone w celu umożliwienia rozliczenia kwot ryczałtowych powinny odnosić się do konkretnych instrumentów aktywnej integracji (tj. liczba osób objętych usługą o charakterze społecznym/zawodowym/edukacyjnym/zdrowotnym, liczba osób objętych usługą rehabilitacji społecznej i zawodowej w CIS/KIS itp.). Wszystkie wskaźniki przypisane do rozliczania kwot ryczałtowych muszą zostać wskazane w sekcji C3 wniosku. Każdy wskaźnik do rozliczania kwoty ryczałtowej może być przypisany wyłącznie do jednego zadania (nie jest możliwe, aby tym samym wskaźnikiem rozliczać dwie kwoty ryczałtowe). Przykładowe źródła pomiaru wskaźników produktu wskazane w C3 to np. lista obecności, potwierdzająca przystąpienia do danej formy wsparcia. Dodatkowo - listy obecności/dzienniki zajęć z każdych form wsparcia realizowanych w projekcie. W sekcji C.4.E wskazujemy dokumenty dołączane do wniosków o płatność na wezwanie i dostępne do kontroli na miejscu np. listy obecności, dzienniki zajęć z każdych form wsparcia realizowanych w projekcie.

5 Dziękuję za uwagę Biuro oceny projektów z zakresu włączenia społecznego Wydział Wyboru Projektów EFS Departament Spraw Społecznych, Wdrażania EFS i Zdrowia Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu


Pobierz ppt "Wskaźniki."

Podobne prezentacje


Reklamy Google