Ministerstwo Pracy, Spraw Socjalnych i Rodziny Republiki Słowackiej POLITYKA ZATRUDNIENIA W REPUBLICE SŁOWACKIEJ Mária Janušová wrzesień 2006.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

Fundusze strukturalne UE. 2 Fundusze unijne na lata – nowy plan Marshala Wraz z wejściem do Unii Europejskiej 1 maja 2004 r. Polska stała się
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Narzędzia polityki regionalnej i strukturalnej UE
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Refleksje nad przyszłością polityki spójności
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka spójności na lata
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
1 Warszawa, 17 grudnia 2007 r. Ewaluacje horyzontalne realizowane na zlecenie KJO Dr Piotr Żuber Dyrektor Departamentu Koordynacji Polityki Strukturalnej.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Fundusze strukturalne w latach w Polsce
Konsultacje społeczne projektu strategii
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Seminarium wewnętrzne IETU, 13 marzec Fundusze Europejskie UE Fundusze Strukturalne Fundusz Spójności.
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Stan prac nad projektami dokumentów programowych na lata Konferencja w sprawie ustalenia podziału priorytetów środowiskowych między PO Infrastruktura.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
STRATEGIA ROZWOJU KRAJU
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
CZAS NA AKTYWNOŚĆ W GMINIE RADOMYŚL WIELKI Radomyśl Wielki 2008.
Strategia lizbońska i węgierska polityka zatrudnienia LászlóKordás 29 kwitnia 2006r. Balatongyörök.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Polska w Programach Ramowych UE
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat sierpecki otrzymał ponad.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat gostyniński otrzymał.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat mławski otrzymał ponad.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020: Nowy Wymiar Aktywnej Integracji Poznań, styczeń 2014.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Wdrażanie EFS w Polsce w latach Całość wsparcia EFS w Polsce na lata Podział środków finansowych w ramach PO KL: Alokacja finansowa.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
SPOTKANIE KONSULTACYJNE NA TEMAT ZAGADNIENIA GEODEZYJNE W STRATEGII ROZWOJU WOJEDZTWA MAZOWIECKIEGO PROPOZYCJA TEMATYKI MAZOWIECKICH PRZEDSIĘWZIĘĆ.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom.
Zapis prezentacji:

Ministerstwo Pracy, Spraw Socjalnych i Rodziny Republiki Słowackiej POLITYKA ZATRUDNIENIA W REPUBLICE SŁOWACKIEJ Mária Janušová wrzesień 2006

I. Odnowiona Strategia Lizbońska dla Słowacji – strategia rozwoju konkurencyjności Słowacji do roku 2010 Opiera się o dwa główne filary, którymi są: –Pomyślne dokończenie reform strukturalnych oraz utrwalenie ich wyników, –Systematyczne skoncentrowanie się Słowacji na realizacji rozwojowej części odnowionej Strategii Lizbońskiej.

1. Najważniejsze zrealizowane reformy strukturalne: reforma podatkowa, reforma służby zdrowia, reforma systemu socjalnego, reforma rynku pracy, reforma emerytalna, reforma finansów publicznych.

2. Najważniejsze cele i zasady, które Strategia Rozwoju Konkurenycyjności Słowacji zamierza zrealizować do końca 2010 r.: W polityce makroekonomicznej i fiskalnej: Rozwijać gospodarkę rynkową oraz minimalizować ingerowanie do swobodnego działania rynku, Obniżać deficyt finansów publicznych, Nie zwiększać stopnia ponownego rozdzielania w gospodarce, Utrzymać przejrzystość i neutralność polityki podatkowej.

W dziedzinie społecznej: Podkreślać współodpowiedzialność osobistą i rodziny w rozwiązywaniu własnej sytuacji, Poprzez właściwą politykę społeczną nie zniechęcać ludzi od aktywnego i twórczego działania, Zmniejszać absolutną biedę, Utrzymać efektywną sieć socjalną. W służbie zdrowia i zabezpieczeniu emerytalnym: Utrzymać zrównoważoną kombinację zasady zabezpieczenia podstawowych praw i godności człowieka oraz zasady zasługowości, Nie zagrozić długotrwałej zrównoważonej służbie zdrowia i systemowi emerytalnemu.

3. Priorytetowe obszary rozwoju konkurencyjności Słowacji Są to następujące cztery obszary: Zasoby ludzkie, Społeczeństwo informacyjne, Przedsiębiorczość, Nauka, badawczość, innowacje.

Zasoby ludzkie i kształcenie Priorytety: Nowoczesna polityka edukacyjna Osiągnięcie wysokiej stopy zatrudnienia Uporanie się ze zmianami demograficznymi Społeczeństwo informacyjne Priorytety: Umiejętność posługiwania się informatyką, Skuteczny e-rząd oraz nowoczesne on-line służby publiczne, Szeroki dostęp do Internetu.

Nauka, badawczość, innowacje Główne cele: Wychowanie i wspieranie najlepszej kadry naukowej, Międzynarodowa jakość badań z adekwatnym połączeniem ze sferą przemysłową, Efektywne publiczne wspieranie przedsiębiorczości ukierunkowanej na rozwój i innowacje. Przedsiębiorczość Priorytety: Wysoka efektywność prawa, Wysoka jakość infrastruktury i usługi w gałęziach sieciowych, Instytucje publiczne jako partner a nie jako przeszkoda, Skuteczny dostęp do rynku kapitałowego dla wszystkich przedsiębiorstw.

II. Plany działania jako instrumenty wdrażania polityk osiągania celów rozwoju konkurencyjności Słowacji do 2010 r. -Plan działania I. Edukacja i zatrudnienie - Plan działania II. Nauka, badawczość, innowacje - Plan działania III. Społeczeństwo informacyjne - Plan działania IV. Przedsiębiorczość Realizacja planów działania – przyczynia się do: Zwiększenia potencjału wzrostowego Słowacji i wszystkich jej regionów, Zmniejszania różnic regionalnych, Poprawy integracji społecznej i ogólnej spójności społecznej.

III. Narodowy program reform na lata strategia Słowacji realizowania celów odnowionej strategii lizbońskiej 1. Podstawowy cel Narodowego Programu reform Republiki Słowackiej na lata (nazywany dalej Narodowym Programem Reform): -Szybkie osiągnięcie poziomu życia najbardziej rozwiniętych państw Unii Europejskiej, dzięki szybkiemu i zrównoważonemu wzrostowi gospodarczemu

Narodowy Program Reform opiera się o dwa filary: - dokończenie reform strukturalnych oraz utrzymanie ich wyników, - rozwój gospodarki opartej na wiedzy. Jest skierowany na rozwój pięciu obszarów: edukacja, zatrudnienie, społeczeństwo informacyjne, nauka, badawczość, innowacje przedsiębiorczość

2. Cele i zasady Narodowego Programu Reform w politykach makro i mikroekonomicznych Najważniejsze polityki makroekonomiczne: -polityka fiskalna, -polityka walutowa i kursowa, -polityki strukturalne. Główny cel średniookresowy na rynku pracy: -Obniżenie strukturalnej stopy rejestrowanego bezrobocia Wzrost równoważnego zatrudnienia – wpływ czynników: -Wzrostu produkcyjnej części gospodarki w powiązaniu z lepszym klimatem dla przedsiębiorczości, -Zwiększania elastyczności rynku pracy, -Zwiększania zainteresowania pracą.

Polityka mikroekonomiczna – dążenia do poprawy sytuacji w dziedzinie: Przedsiębiorczości, Nauki, badań i innowacji, Informatyzacji społeczeństwa Priorytet reform strukturalnych: Szczególna uwaga poświęcona rynkowi pracy oraz realizowanym wynikom w aktywnej polityce rynku pracy Drugi filar podstawowy: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy

3. Realizacja polityk wspierających wzrost zatrudnienia Wysoka stopa zatrudnienia – podstawowy warunek stałego wzrostu poziomu życia Wzrost zatrudnienia zależy od: Poprawy i wytworzenia ofert odpowiadających popytowi pracy – pomoże temu nowoczesna polityka edukacyjna, Dalszego zmniejszania podatków i składek ubezpieczeniowych w grupach ludzi z najniższymi dochodami, co jest uważane za znaczący instrument zwiększania zatrudnienia tych grup, Dalsze uproszczenie regulowanego i administracyjnego zatrudnienia i samozatrudnienia,

Usunięcia barier broniących rozwojowi mobilności międzyregionalnej za pracą, Wspieranie transgranicznej mobilności za pracą, Rozwijanie i doskonalenie istniejących instrumentów wspierania zatrudnienia bezrobotnych będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy, wprowadzanie nowych instrumentów oraz ich kombinacja, Udzielanie pomocy agencjom zatrudnienia zajmującym się pracownikami, którym grożą zwolnienia grupowe, Intensyfikacja dotychczasowych form szkolenia zawodowego osób będących w wielu grupach szczególnego ryzyka, zamieszkałych z dala od rynku pracy,

Realizacji nowych form pomocy i wspierania grup szczególnego ryzyka oraz forsowanie konsekwentnej polityki antydyskryminacyjnej, Budowanie otwartego rynku pracy, łagodzenie i usuwanie wykluczenia społecznego i biedy poprzez wprowadzanie nowych typów usług i programów społecznych, Opracowanie długookresowej polityki populacyjnej.

IV. Aktualizacja dokumentów i priorytetów polityki zatrudnienia poprzez włączenie celów Programu Rządowego 1. Aktualizacja: Programu konwergencji Słowacji do roku 2010, Strategii podniesienia konkurencyjności Słowacji do roku 2010, Narodowego programu reform 2. Przygotowanie działań systemowych w celu realizacji Programu Rządowego, 3. Przygotowanie ram legislacyjnych w celu realizacji Programu Rządowego.