REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA SUKCESU ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Sukcesu września 2010 Sopot
Advertisements

„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Rekrutacja.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Organizacja diagnozy uzupełniającej dla uczniów klas IV szkoły podstawowej w ramach projektu DiAMEnT kwiecień   Projekt współfinansowany przez.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szkoła Sukcesu Ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości,
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT AKTYWNY W SZKOLE –
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Spis treści  Celem jest umożliwienie uczniom szkół ponadgimnazjalnych rozwój kompetencji matematyczno – fizycznych lub kompetencji z przedsiębiorczości.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
AKADEMIA UMIEJĘTNOŚCI DLA MAŁEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI BEZPŁATNE SZKOLENIA JĘZYKOWE I BIZNESOWE DLA PRACOWNIKÓW FIRM projekt realizowany w ramach środków Europejskiego.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Regionalny Program Strategiczny w zakresie aktywności zawodowej i społecznej Współpraca uczelni ze szkołami w kontekście realizacji Strategii Rozwoju.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

REALIZACJA PROJEKTU SZKOŁA SUKCESU ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości, języków obcych i ICT

OGÓLNE INFORMACJE Projekt „Szkoła sukcesu – ponadregionalny program rozwijania umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości, języków obcych i ICT” realizowany będzie od r. do r. w ramach poddziałania „Modernizacja treści i metod kształcenia” – projekty konkursowe priorytetu III. „Wysoka jakość systemu oświaty”.

ZAKRES PROJEKTU Opracowanie i wdrożenie zintegrowanego, ponadregionalnego programu nauczania w zakresie kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorczości, języków obcych i ICT w dwóch wersjach językowych: angielskiej i niemieckiej, Trzy kompatybilne i komplementarne ze sobą autorskie programy nauczania przedsiębiorczości, języków obcych oraz ICT.

ZAKRES PROJEKTU Dwie edycje Szkolnych Kół Naukowych  I edycja – wrzesień 2010 – kwiecień 2013  II edycja – wrzesień 2011 – kwiecień 2014 Zajęcia z przedsiębiorczości na internetowej platformie e-learnigowej. 6 obozów naukowych w Gdańsku w lipcu 2011r., lipcu i sierpniu 2012r. oraz lipcu i sierpniu 2013 r.

BENEFICJENCI OSTATECZNI Młodzież szkół ponadgimnazjalnych czterech województw: kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego i zachodniopomorskiego. Przynajmniej 1848 uczniów ze 132 szkół. Uczniowie klas I z liceum oraz klas II technikum

BENEFICJENCI OSTATECZNI W każdym województwie powstaną 33 Szkolne Koła Naukowe (SKN),  I edycja – 11 SKN (wrzesień 2010 – kwiecień 2013),  II edycja – 22 SKN (wrzesień 2011 – kwiecień 2014). W okresie wrzesień 2011 – kwiecień 2013 każdy Koordynator Regionalny będzie opiekował się 33 SKN.

SKN W KAŻDYM WOJEWÓDZTWIE Edycja IEdycja II wrzesień 2010 – sierpień SKN lipiec 2011 Obóz naukowy wrzesień 2011 – sierpień SKN22 SKN lipiec – sierpień 2012 Obóz naukowy wrzesień 2012 – sierpień SKN22 SKN lipiec – sierpień 2012 Obóz naukowy wrzesień 2013 – kwiecień SKN

DZIAŁANIE 3: REKRUTACJA SZKÓŁ I BO Beneficjentów Ostatecznych będą stanowili uczniowie z czterech województw: kujawsko-pomorskiego, pomorskiego, wielkopolskiego i zachodnio-pomorskiego, z klas I (trzyletnie licea ogólnokształcące i trzyletnie licea profilowane kształcące w profilach kształcenia ogólnozawodowego, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego) oraz z klas II (czteroletnie technika, których ukończenie umożliwia uzyskanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe po zdaniu egzaminu, a także umożliwiające uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego technikum).

DZIAŁANIE 3: REKRUTACJA SZKÓŁ I BO Kryteria wyboru szkoły uczestniczącej w projekcie:  podpisanie przez dyrekcję szkoły deklaracji uczestnictwa współpracy w ramach 3 letniego projektu;  preferowana lokalizacja szkoły w miejscowości poniżej 25 tys. mieszkańców;  posiadanie przez szkoły pracowni komputerowej z dostępem do Internetu  preferowane będą szkoły posiadające zasoby informatyczne i multimedialne pozyskane dzięki wsparciu z EFS lub EFRR;  kolejność zgłoszeń (zachowując równość szans poprzez równocześnie prowadzoną akcję promocyjną we wszystkich 4 województwach);

DZIAŁANIE 3: REKRUTACJA SZKÓŁ I BO Ze względu na założenia projektu dotyczące profilu językowego poszczególnych SKN (w województwach: pomorskim, wielkopolskim, zachodnio-pomorskim planuje się utworzyć w I Edycji po 6 SKN o profilu angielskim i 5 o profilu niemieckim, a w kujawsko- pomorskim 7 o profilu angielskim i 4 o profilu niemieckim, a w II Edycji 12 SKN o profilu angielskim i 10 o profilu niemieckim w trzech województwach oraz w kujawsko-pomorskim 14 o profilu angielskim i 8 o profilu niemieckim) o zakwalifikowaniu szkoły zadecyduje również wybór przez dyrektora profilu językowego i ilość wolnych miejsc w danej grupie językowej. Możliwość zebrania w danej szkole co najmniej 14 uczniów zainteresowanych uczestnictwem w trzyletnim cyklu zajęć.

DOKUMETY REKRUTACYJNE BENEFICJENTÓW OSTATECZNYCH 1.Regulamin Rekrutacji i Organizacji Zajęć 2.Formularz rekrutacyjny Ucznia 3.Zgoda rodziców/opiekunów prawnych na uczestnictwo Ucznia w Projekcie 4.Deklaracja zgłoszeniowa do udziału w projekcie 5.Umowa z rodzicami/opiekunami prawnymi 6.Oświadczenie rodzica/opiekuna prawnego o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestnika projektu 7.Zgoda na wykorzystanie wizerunku Ucznia

DZIAŁANIE 4: OPRACOWANIE PROGRAMU NAUCZANIA

DZIAŁANIE 4: OPRACOWANIE PROGRAMU NAUCZANIA Program nauczania oraz platforma e-learningowa przewiduje powstanie 3 autorskich programów, które w sposób zintegrowany rozwijać będą umiejętności uczniów w zakresie kompetencji kluczowych – przedsiębiorczość, język angielski lub język niemiecki i ICT przy wykorzystaniu platformy e-learningowej. Programy nauczania języków obcych i przedsiębiorczości będą kompatybilne i komplementarne. Ich skład to szereg autorskich materiałów (materiały dydaktyczne, szkoleniowe i testy). Autorami programów będą specjaliści z dziedziny nauczania przedsiębiorczości, języka angielskiego i języka niemieckiego z bogatym doświadczeniem w tworzeniu programów nauczania.

DZIAŁANIE 4: OPRACOWANIE PROGRAMU NAUCZANIA Uzupełnieniem programu językowego będą zakupione i sprofilowane na zagadnienia zawodowo-biznesowe podręczniki z ćwiczeniami dla BO. Rozszerzą one i usystematyzują proces nabywania przez BO kompetencji kluczowych. Recenzją programów zajmą się pracownicy naukowi Uniwersytetu Gdańskiego. Ze względu na nowatorskie cechy 3 programów i zintegrowanego programu jako całości, przewidziano konsultacje dla 264 nauczycieli realizujących program. Będą one prowadzone przez twórców programu w zakresie jego treści.

DZIAŁANIE 4: OPRACOWANIE PROGRAMU NAUCZANIA

DZIAŁANIE 5: PLATFORMA MOODLE Do realizacji programu SKN zostanie wykorzystana internetowa platforma e- learningowa. Połączenie tradycyjnych metod nauki z nowoczesnym kształceniem na odległość jest efektywnym i atrakcyjnym sposobem uczenia się i optymalnym instrumentem do realizacji celu projektu i potrzeb grupy docelowej.

DZIAŁANIE 5: PLATFORMA MOODLE Na platformie internetowej powstaną e-lekcje i zadania skierowane do uczniów, informacje dla nauczycieli oraz pomocnicze materiały dydaktyczne. Wbudowane narzędzia pozwolą na indywidualny dobór tempa nauki oraz realizację treści zgodnie z progresją programową. Organizowane będą też konkursy i testy.

DZIAŁANIE 6: DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNYCH KÓŁ NAUKOWYCH (SKN) W ramach Szkolnych Kół Naukowych (SKN), odbywać się będą zajęcia z przedsiębiorczości, języka angielskiego lub niemieckiego przy wykorzystaniu ICT. W ciągu 3 lat każdy uczeń weźmie udział w:  w zajęciach z przedsiębiorczości prowadzonych e-learningowo,  28 spotkaniach (90 min. raz w miesiącu) z nauczycielem przedsiębiorczości w celu omówienia bieżącej pracy uczniów nad projektem i pomocy w realizacji zadań grupowych.

DZIAŁANIE 6: DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNYCH KÓŁ NAUKOWYCH (SKN) W ciągu 3 lat każdy uczeń weźmie udział w:  łącznie 300 godzinach lekcyjnych ( godzin w poszczególnych latach szkolnych) zajęć z języka angielskiego lub niemieckiego. Zajęcia odbywać się będą 2 razy w tygodniu po 2 h lekcyjne (45 minut) lub 1 raz w tygodniu w bloku weekendowym (4 h lekcyjne) w Szkołach, do których uczęszczają uczniowie skupieni w SKN. Dwa razy w miesiącu uczniowie spotkają się za pośrednictwem platformy e-learningowej z pracownikiem naukowym UG.

DZIAŁANIE 6: DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNYCH KÓŁ NAUKOWYCH (SKN) Nauczyciele będą stale nadzorować postępy pracy uczniów na platformie. Wszyscy BO będą włączeni w ponadregionalny proces tworzenia i wzajemnej oceny przygotowywanych przez siebie projektów, których końcowym rezultatem będą ponadregionalne produkty 3 letniej pracy SKN – informator turysty (w I edycji) i informator inwestora (w II edycji). Będą one miały 3 wersje językowe – polską, angielską i niemiecką i wraz z wersją elektroniczną programu nauczania wykorzystane zostaną w upowszechnieniu projektu.

DZIAŁANIE 6: DZIAŁALNOŚĆ SZKOLNYCH KÓŁ NAUKOWYCH (SKN) Tematy zajęć będą spójne z równolegle odbywającymi się zajęciami z języka angielskiego lub niemieckiego. Ich zakres merytoryczny i słownictwo będą powiązane z przedsiębiorczością i biznesem. Na bieżąco monitorowane będą postępy w nauce poprzez regularnie przeprowadzane testy dostępne na platformie e-learningowej. BO będą informowani na temat swoich wyników oraz otrzymają rekomendacje dalszego rozwoju kompetencji.

DZIAŁANIE 7: OBOZY NAUKOWE Termin:  lipiec 2011 r. – 1 obóz,  lipiec i sierpień 2012 r. – 3 obozy,  lipiec i sierpień 2013 r. – 2 obozy, Powstanie autorski program naukowy. Uczestnikami obozu będą przedstawiciele każdej grupy. Uczestniczyć będą oni w atrakcyjnych i intensywnych zajęciach z przedsiębiorczości i języka obcego.

DZIAŁANIE 7: OBOZY NAUKOWE Obóz będzie też okazją do spotkań z kadrą akademicką UG podczas wykładów z przedsiębiorczości oraz zajęć z psychologii biznesu. Obecność przedstawicieli SKN na obozie będzie wsparciem dla wszystkich BO w kolejnym roku pracy nad projektem.

DZIAŁANIE 8: UPOWSZECHNIENIE PROGRAMU I REZULTATÓW PROJEKTU Publikacja w wersji elektronicznej i książkowej finalnego produktu działalności SKN z każdej edycji (informatory).  Odbiorcy wersji elektronicznej informatora: BO, opiekunowie SKN, szkoły biorące udział w projekcie.  Cel: popularyzacja efektów wypracowanych w ramach projektu.

DZIAŁANIE 8: UPOWSZECHNIENIE PROGRAMU I REZULTATÓW PROJEKTU Upowszechnienie programu nauczania w wersji drukowanej informatora oraz wersja elektroniczna programu nauczania  Odbiorcy instytucje oświatowe nie biorące udziału w projekcie.  Cel: popularyzacja programu nauczania integrującego wiedzę biznesową z kompetencjami językowymi na praktycznych przykładach wspólnej pracy uczniów z 4 województw oraz pokazanie uczniom w jaki sposób mogą nabytą wiedzę z przedsiębiorczości i języka obcego wykorzystać w praktyce.