Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
„Na dobry początek – staż”
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Działania finansowane ze środków Unii Europejskiej
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Regionalnych Ośrodków
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
1. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Stosowanych Nauk Społecznych Kierownik Katedry: dr hab. Jacek Rąb, prof. nzw.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
S PECJALNOŚĆ MULTIMEDIALNA Specjalność ma za zadanie wzmocnić pozycję studentów historii na rynku pracy: cel ten realizowany będzie poprzez możliwie pełne.
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Starostwo Powiatowe w Radomiu Henryk GwiazdaKierownik Zespołu Projektowego Naczelnik Wydziału Organizacji i Nadzoru Zdzisław DuliasRadny Rady Powiatu.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Zasada Partnerstwa w ramach funduszy unijnych – perspektywa NGO.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Programowanie rozwoju lokalnego w latach Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Województwo Opolskie otwarte na współpracę z NGO Prezentacja założeń projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Lokalny dialog obywatelski – mechanizmy i formy Dr Mariusz Sienkiewicz Zakład Samorządów i Polityki Lokalnej Wydział Politologii UMCS.
„UMCS dla Samorządu”, Lublin r
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Jednym z największych problemów związanych z promocją organizacji pozarządowej jest wyasygnowanie środków na zaprojektowanie, hosting, domenę i aktualizowanie.
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST dr Ewelina Kancik Wydział Politologii UMCS Zakład Filozofii i Socjologii Polityki „UMCS dla Samorządu”, Lublin 12.03.2015 r www.umcs.pl 1

JST coraz częściej wdrażają dobre praktyki z zakresu zarządzania badania dotyczące oceny tych działań oraz ich akceptacji przez „klientów” (mieszkańców, turystów, inwestorów) zlecane są dość rzadko skutki to obniżenie efektywności działań realizowanych przez gminy, powiaty czy województwa www.umcs.pl

E-marketing JST borykają się z następującymi problemami związanymi z e-marketingiem terytorialnym: efektywne wykorzystanie nowych technologii, w tym e-narzędzi marketingowych rozpoznanie potrzeb grup docelowych (klientów, mieszkańców, turystów, przedsiębiorców) aktywizacja społeczności lokalnych praktyka/rozwijanie dialogu obywatelskiego www.umcs.pl

rozwój społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego wykorzystanie działań z zakresu e-komunikacja, e-promocja, e-informowanie www.umcs.pl

Badania (wywiady z mieszkańcami i przedstawicielami urzędów, ankiety dla klientów, badania stron i facebooka ) wykazują, że efektami problemów są: wadliwie funkcjonujące strony internetowe urzędów, które utrudniają bądź wręcz blokują mieszkańcom uczestnictwo w lokalnym życiu społecznym, a klientom uniemożliwiają korzystanie z elektronicznych usług nieefektywne wykorzystywanie profili społecznościowych (np.Facebook), które zakłóca komunikację, informowanie i promocję www.umcs.pl

elektroniczna komunikacja z urzędem w większości przypadków nie działa brak rozpoznania potrzeb grup docelowych skutkuje brakiem ważnych dla klientów informacji, które powinny być umieszczone na stronach www i profilu elektroniczna komunikacja z urzędem w większości przypadków nie działa strony internetowe/profile społecznościowe bardzo rzadko wyposażone są w narzędzia aktywizacji obywateli www.umcs.pl

Źle wykorzystane narzędzia e- komunikacja, e-promocja, e- informowanie to mniejsze zainteresowanie ze strony turystów, inwestorów oraz mieszkańców www.umcs.pl

Co zrobić aby rozwiązać problemy: poznać potrzeby grup docelowych (mieszkańców, klientów, turystów, inwestorów) zagłębić się w specyfikę danego urzędu i zbadać zarządzanie jakością wśród pracowników przeprowadzić badania i analizy stron internetowych i profili społecznościowych stworzyć strategię e-marketingową, do której dostosowane będą e-narzędzie komunikacji, promocji i informowania www.umcs.pl

Proponujemy: Zbadanie stanu obecnego jakości stron internetowych i profili społecznościowych oraz przygotowanie strategii/ekspertyzy dotyczącej (e)komunikacji, (e)informacji i (e)promocji JST Badanie głównych problemów sektora społeczno-kulturowego (po stronie instytucji oraz odbiorców działań) www.umcs.pl

Wykorzystanie internetu jako platformy komunikacji i tworzenia grup interesu o celach z zakresu polityki społecznej i kulturalnej Tworzenie bądź zmiany: strategii rozwoju (gminy, kultury, kapitału ludzkiego etc.), strategii e-marketingu terytorialnego, strategii polityki informacyjnej uwzględniające stan obecny i preferencje, jak też priorytety UE, krajowe i lokalne www.umcs.pl

Analizę dotychczasowego działania e-administracji, a następnie stworzenie strategii/planu usprawnienia działań e-administracji Strategie/plany efektywnego zarządzania jakością e- usług zgodnie z obowiązującymi wymaganiami wdrażania przez JST uwzględniające stan obecny i potrzeby www.umcs.pl

Projektowanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych Konsulting w zakresie planowania i wdrażania strategii otwartości danych i dostępu do informacji publicznej Projektowanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych Szkolenia i doradztwo w zakresie obecności jednostek samorządu terytorialnego w Internecie www.umcs.pl

Kontakt: Zakład Filozofii i Socjologii Polityki Wydział Politologii UMCS Plac Litewski 3 tel. (81) 537 60 44 www.umcs.pl