PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Sześciolatek idzie do szkoły
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Organizacja nauczania indywidualnego
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Program wychowawczy szkoły
Podstawy Pomocy Psychologicznej
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Innowacja pedagogiczna
Innowacja pedagogiczna Kształtowanie zachowań prozdrowotnych W zdrowym ciele – zdrowy duch Opracował: zespół nauczycieli z Przedszkola Nr 3 w Łowiczu.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Edukacja dla bezpieczeństwa
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja pracy przedszkola
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
PROGRAM PRZEDSZKOLNEJ EDUKACJI ANTYTYTONIOWEJ
Nie pal przy mnie, proszę
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
Samorząd Uczniowski. działa na podstawie art. 55 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256 poz
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nie pal przy mnie proszę
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
„Czyste Powietrze Wokół Nas”
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Organizacja procesu edukacyjnego z uwzględnieniem monitorowania wdrażania podstawy programowej – wychowanie przedszkolne Delegatura w Płocku.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Sekcja Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia
Targi podręczników – matematyka Zespół Szkół Nr1 w Olkuszu.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
8 września 2014 autor: Joanna Dembowa
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM W LEGIONOWIE

Profilaktyka, to proces wspierania dziecka w radzeniu sobie z trudnościami zagrażającymi rozwojowi oraz eliminowanie czynników zagrażających zdrowiu.             Program profilaktyki przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym.  Ma on na celu tworzyć warunki do kształtowania postaw i wartości. Ma także za zadanie ułatwiać dzieciom dokonywanie właściwych wyborów, mających znaczenie dla ich obecnego i przyszłego życia.

Podstawa prawna: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572  z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół ( Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz 17)

Cele główne programu: Zaznajomienie dzieci z zasadami bezpieczeństwa. Kształtowanie u dzieci umiejętności właściwego reagowania w sytuacjach zagrożenia.

Cele szczegółowe programu: Uświadomienie dzieci o istniejących zagrożeniach. Wykształcenie umiejętności skutecznego działania w sytuacji zagrożenia. Rozróżnianie dobra od zła. Zdawanie sobie sprawy z niebezpieczeństwa wynikającego z niewłaściwego postępowania. Rozumienie powszechnych zakazów / nakazów. Utrwalenie ogólnych zasad społecznie akceptowanych oraz tych obowiązujących wewnątrz przedszkola.

Uczenie się odpowiedzialności za siebie i za innych. Upowszechnienie wiedzy o zdrowym stylu życia. Tworzenie warunków sprzyjających spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej dziecka. Podkreślenia szkodliwego działania dymu papierosowego na organizm. Zapobieganie oraz potępianie agresji i przemocy wśród dzieci. Nabywanie umiejętności postaw asertywnych Uświadomienie dzieciom zagrożeń płynących z nieograniczonego dostępu do mediów.

Bezpieczeństwo na co dzień. Bloki tematyczne: Bezpieczeństwo na co dzień. Piramida zdrowego żywienia „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”. Higieniczny tryb życia - udział dzieci w festiwalu „Zdrowie w bajce” organizowanym przez starostwo powiatowe oraz Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Legionowie. Ruch w życiu człowieka. Zagrożenia płynące ze środowiska przyrodniczego. Przedszkole bez nałogów realizacja programu przedszkolnej edukacji antytytoniowej "Czyste powietrze wokół nas" realizowanego przez Stację Sanitarno-Epidemiologiczną. Agresja i przemoc- dziecko w świecie wirtualnym.  

METODY REALIZACJI PROGRAMU: - podające: opowiadanie, pogadanka, opis, objaśnienie, historyjka obrazkowa, wiersze, piosenki, praca z obrazkiem - problemowe: gry dydaktyczne, doświadczenia -aktywizujące: drama, burza mózgów -Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, pedagogika zabawy Klanza, kinezjologia edukacyjna - praktyczne: pokaz, ćwiczenia, trening, prace plastyczne, wystawki, gry i zabawy ruchowe - zabawy relaksacyjne, konkursy, spotkania, degustacje -metoda projektu

FORMY REALIZACJI PROGRAMU   - praca indywidualna - zabawy oraz inne rodzaje działalności dzieci pozwalające na rozwijanie własnej inicjatywy - czynności samoobsługowe - prace użyteczne - spacery, wycieczki - zajęcia zorganizowane - uroczystości przedszkolne - konkursy, turnieje                                           

EWALUACJA PROGRAMU Oceny efektów realizacji „Programu profilaktyki”, obok bieżącego monitorowania, dokonuje się dwa razy do roku Podstawę dla formułowania oceny realizacji programu będą stanowiły: - wnioski z obserwacji zachowań dzieci, - rozmowy z rodzicami, - rozmowy z nauczycielami i pracownikami obsługi, - analiza dokumentów - dziennik, plany miesięczne, wytwory dzieci, osiągnięcia w konkursach, - analiza ankiet

Program Profilaktyki został przyjęty do realizacji przez Radę Pedagogiczną Przedszkola Miejskiego nr 2 w Legionowie w dniu 28 sierpnia 2014.