Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Publicznego Przedszkola w Opatówku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Program wychowawczy szkoły
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
SzkoŁa Podstawowa w KŁocku
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
RODZICE W SZKOLE.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SZEŚCIOLATEK W PRZYJAZNEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa im. Marii i Lecha Kaczyńskich w Podsarniu.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 32 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Radomiu Kontakt: tel:
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
 Przedszkole funkcjonuje w dwóch budynkach.  Jest czynne od godziny 6.20 do godziny  Do 8 oddziałów będzie uczęszczało 195 dzieci w wieku.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Sześciolatek w szkole”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
„Sześciolatek w szkole”
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Publicznego Przedszkola w Opatówku

Diagnoza aktualnego stanu przedszkola Publiczne Przedszkole w Opatówku to placówka która cieszy się wśród rodziców dobrą opinią. Procesem opieki, wychowania i kształcenia objętych jest 120 dzieci w wieku od 3 do 5 lat podzielonych na oddziały: grupę 3 latków Biedronki, grupę 4 latków - Motylki, grupę 4-5 latków - Zajączki, grupę 4-5 latków -Mrówki. Kadra nauczycielska składa się z 6 nauczycielek 3 dyplomowanych, 2 mianowanych, 1 kontraktowy.

Atuty przedszkola to: - dobre położenie i dogodny dojazd, - życzliwa atmosfera sprzyjająca zabawie i pracy, - wykwalifikowany personel współodpowiedzialny za przedszkole i to co się w nim dzieje, - dbałość o wszechstronny rozwój dziecka, - dobra „domowa” kuchnia, - atrakcyjne zajęcia ,wycieczki, - dobra współpraca ze środowiskiem lokalnym, - uroczystości na wysokim poziomie artystycznym, - zajęcia dodatkowe prowadzone przez dobrych i sprawdzonych instruktorów.

Szczegółowe założenia koncepcji Biorąc pod uwagę wcześniejsze stwierdzenia skłaniamy się ku modelowi przedszkola środowiskowego, w którym mają ze sobą do czynienia trzy równoprawne podmioty : dziecko, rodzice i nauczyciele Jako zadanie wiodące, przyjęliśmy wprowadzenie do systemu wychowawczo – dydaktycznego promocji otwartości przedszkola .

Dobre przedszkole to takie, które ma: - uprzejmą obsługę, niskie ceny, jest estetyczne i otwarte w dogodnych godzinach - spełnia oczekiwania dzieci, rodziców, pracowników przedszkola i społeczeństwa. Aby wszystkie te grupy czuły się usatysfakcjonowane, należy dążyć do poprawy jakości pracy placówki. Po pierwsze, rodzice powierzają nam swoje dzieci w zaufaniu i z wiarą, że stworzymy im warunki dla optymalnego rozwoju. Nie możemy zawieść tego zaufania Po drugie, musimy dbać o naszych klientów. Do dobrego przedszkola chętnie będą zgłaszać się rodzice. Po trzecie, praca w przedszkolu o niskiej jakości jest bezowocna.

Tworząc koncepcję pracy przedszkola stawiamy sobie pytanie, jaka ma być moja placówka, którą chciałabym kierować, jaka jest moja wizja i jaką misję mam do spełnienia.

Wizja przedszkola: Przede wszystkim ma być placówką: otwartą i przyjazną dla dzieci i ich rodziców, program przedszkola ma być ukierunkowany na dziecko jego potrzeby, ma umożliwiać mu wszechstronny rozwój ma promować wychowanie przedszkolne środowisku lokalnym nastawioną na rozwój zawodowy i osobowościowy każdego nauczyciela, gdzie dzieci mają korzystać z nowoczesnych pomocy dydaktycznych , rozwijać swoje zainteresowania i zdolności, działać metodami aktywnymi w której dzieci pozostające w trudnych sytuacjach losowych, znajdują pomoc dzięki dobrej współpracy dyrektora z instytucjami społecznymi. z opracowanym programem współpracy ze szkołą, którego celem jest przygotowanie dzieci 5 – letnich do bezstresowego podejmowania obowiązków szkolnych.

Misja odnosi się do: troski o bezpieczeństwo dzieci i zapewnienia im opieki, bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego, wspierania działań wychowawczych i edukacyjnych rodziców, kierowania się zasadami wynikającymi z Konwencji Praw Dziecka oraz powszechnie obowiązującymi normami społecznymi i moralnymi, zapewnienia dzieciom atrakcyjnie wyposażonych sal oraz terenu ogrodu wspierania doskonalenia nauczycieli w celu podnoszenia jakości pracy z dzieckiem z nastawieniem na jego aktywność i twórcze myślenie wpływu na wzrost kultury pedagogicznej rodziców.

Kierunki zmian Weryfikować Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli w kontekście potrzeb placówki przedszkolnej, Zapraszać nauczycieli innych placówek odnoszących sukcesy, Wprowadzić dobry system motywacyjny nauczycieli, Wypracować system informowania rodziców o poziomie rozwoju dziecka, Prowadzić badania opinii rodziców w zakresie oczekiwań rodziców, Zapewnić wysoką sprawność i poziom bezpieczeństwa w pomieszczeniach i obiektach przedszkolnych, Zabezpieczyć przedszkole przed negatywnymi wpływami zewnętrznymi, kradzieżą mienia i dokumentów.

Promocja przedszkola Najlepszą promocją jest zadowolenie dzieci i rodziców oraz ich pozytywna opinia przekazywana o przedszkolu w środowisku. Dlatego nasze zadanie będzie polegało na tworzeniu takich warunków lokalowych, materialnych i personalnych oraz na takiej organizacji procesu wychowawczo – edukacyjnego, by jakość świadczonych usług stała na wysokim poziomie oraz odpowiadała oczekiwaniom i potrzebom: dzieci, rodziców, pracowników i środowiska.

Niewątpliwie promocji przedszkola służyć będą również: modernizacja i sukcesywne doposażenie placówki w sprzęt, zabawki i pomoce dydaktyczne, kadra pedagogiczna o wysokich kwalifikacjach, organizowanie imprez dla dzieci i ich rodziców : festyny, pikniki, udział dzieci w konkursach, turniejach, przeglądach, akcjach ogólnopolskich, stosowanie form pracy otwartej: uroczystości, imprezy, zajęcia, warsztaty, informacje o działaniach podejmowanych w przedszkolu ukazujące się w publikatorach: prasa, radio, przedszkolna strona www. aktualizowanie, modernizowanie. pakiet zajęć dodatkowych.

Współpraca z rodzicami  Pełna współpraca umożliwia zintegrowanie obu środowisk, aby jednak mogła zaistnieć muszą pojawić się możliwości do wzajemnego poznania i budowania poprawnych relacji. Tylko wtedy, gdy nasze cele będą zbieżne i spójne będziemy mogli liczyć na zaangażowanie i pomoc rodziców.

Współpraca z Radą Rodziców polegać będzie na: organizacji działań sprzyjających podnoszeniu estetyki przedszkola, organizacji imprez integrujących całą społeczność przedszkolną – warsztaty muzyczno – taneczne i plastyczno – techniczne, festyny, wycieczki itp. celowe i oszczędne gospodarowanie środkami finansowymi, organizowanie pomocy dla dzieci potrzebujących.

Promować wychowanie przedszkolne poprzez uczestnictwo w kulturze Realizując koncepcję przedszkola będziemy kierować się następującymi zasadami: Dbać o dobrą opinię przedszkola tak, aby o placówce mówiono dużo i dobrze. Ściśle współpracować z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami. Promować wychowanie przedszkolne poprzez uczestnictwo w kulturze W programach i planach dydaktyczno – wychowawczych uwzględniać regionalizm czyli wychowanie ku „małej ojczyźnie”. Ściśle współpracować z rodzicami jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci.

Uwzględniając możliwości i zasoby pragniemy stworzyć przedszkole twórcze, otwarte, przyjazne dzieciom ich rodzicom i całemu personelowi przedszkola.