Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu
Biostatystyka i metody dokumentacji
Gatunki dziennikarskie - informacja -
EURYDICE Sieć Informacji o Edukacji w Europie, istnieje od 1980 r.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
regulaminów uczelni wyższych pod kątem dostosowania ich zapisów
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Modelowanie Wieloskalowe
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
SZPN - zadania Dyrektora szkoły
Polski system medialny
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2013/2014.
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Teoria i praktyka kształcenia
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
ĆWICZENIA I mgr Paulina Ilnicka-Jordan
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
INFORMACJE O EGZAMINIE
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

pedagogika porównawcza 2013/2014 wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń

Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie przez studenta potrzeby analizowania i modernizowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. wdrożenie studenta do refleksyjnej ewaluacji zmian w systemach edukacyjnych.  

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1. Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa. Miejsce pedagogiki porównawczej wśród innych subdyscyplin pedagogiki i jej związki z naukami pedagogicznymi. 2. Geneza, koncepcje i główni przedstawiciele pedagogiki porównawczej.

3. Główne nurty pedagogiki porównawczej 3. Główne nurty pedagogiki porównawczej. Metody badań w pedagogice porównawczej. 4. Współczesne przemiany systemów edukacyjnych w świecie. Współpraca międzynarodowa w dziedzinie oświaty. 5. Systemy oświatowe wybranych krajów świata.

Zakładane efekty kształcenia Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: rozumiał funkcjonowanie współczesnych systemów edukacyjnych oraz sens reform i przemian w oświacie, 2. porównywał, analizował i interpretował rozwiązania edukacyjne występujące w różnych systemach oświatowych, 3. posługiwał się wybranymi metodami badań w pedagogice porównawczej, 4. rozumiał konieczność modernizowania systemów edukacyjnych. 

Literatura literatura podstawowa: Nowakowska –Siuta R., Pedagogika porównawcza, Kraków 2014. 2. Pachociński R., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa 2007. 3. Prucha J., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa 2006. 4. Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków 2009.  

literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowa-Szefler M. , Jabłecka J literatura uzupełniająca: 1. Dąbrowa-Szefler M., Jabłecka J., Szkolnictwo wyższe w Polsce. Raport dla OECD. Warszawa 2007. 2. Rabczuk W., Polityka edukacyjna Unii Europejskiej. Nowe konteksty. Warszawa 2007. 3. Rabczuk W., Szkolnictwo prywatne w świecie. Warszawa 2000. 4. Świętochowska U., Systemy edukacyjne cywilizacji przełomu XX i XXI wieku. Toruń 2001.

konsultacje piątki 15.00-16.00 KA budynek C, pokój 334b

cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem pisemnym (test z pytaniami zamkniętymi) warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

Na ocenę zaliczeniową składa się: Obecność studenta na zajęciach ćwiczeniowych (5x4) czyli 20 punktów 2. Przygotowanie prezentacji o systemie edukacyjnym wybranego kraju świata (poza Europą) – ocena od 1 do 30 punktów. Punktacja ocen z ćwiczeń: 0-25 ocena 2.0 26-29 ocena 3.0 30-34 ocena 3.5 35-40 ocena 4.0 41-44 ocena 4.5 45 i więcej ocena 5.0 (ocena 5.0 nie zwalnia z egzaminu)

Przebieg i daty egzaminów: 1 termin 6 lipca 2014 2 termin wrzesień 2014 Egzamin odbędzie się w formie pisemnej (test pytań zamkniętych). Precyzyjne daty, godziny i miejsca egzaminów zostaną umieszczone na stronie internetowej do dnia 15 kwietnia 2014.

Zagadnienia egzaminacyjne 1. Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa i jej zakres. 2. Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie nauk. 3. Główne zadania pedagogiki porównawczej. 4. Główne cele pedagogiki porównawczej. 5. Główne funkcje pedagogiki porównawczej. 6. Fazy rozwoju pedagogiki porównawczej i ich charakterystyka. 7. Koncepcje prowadzenia badań w komparatystyce pedagogicznej i ich przedstawiciele. 8. Koncepcje badawcze Kinga. 9. Koncepcje badawcze Holmesa. 10. Koncepcje badawcze Beredaya. 11. Koncepcje badawcze Kandela. 12. Koncepcje badawcze Noaha. 13. Koncepcje badawcze Ecksteina. 14. Metody badawcze, z których korzysta współczesna komparatystyka pedagogiczna. 15. Główne tendencje w międzynarodowych badaniach systemów edukacyjnych. 16. Rodzaje badań w pedagogice porównawczej (przybliżone i właściwe). 17. Najważniejsze problemy w badaniach porównawczych edukacji. 18. Podstawowe różnice w systemach edukacji w pierwszej i drugiej strefie oświatowej. 19. Charakterystyka systemów edukacyjnych omawianych na wykładzie. 20. Charakterystyka systemów edukacyjnych omawianych na ćwiczeniach (treści wskazane przez prowadzącego zajęcia).