Dotacje dla jednostek samorządu terytorialnego na przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Advertisements

KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
Umowy o dofinansowanie projektów
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
PRG Państwowy Rejestr Granic
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego.
1. Usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – aktualny stan w 2012 roku i propozycje na 2013.
Usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego – wykorzystanie powstałych oszczędności.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Przepływy finansowe w regionalnych programach operacyjnych - Kontrakt Wojewódzki i dotacja rozwojowa Stała Konferencja Współpracy Olsztyn, 29 listopada.
ppłk Krzysztof Cholewiński WARSZTATY DLA PRZEDSTAWICIELI ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH WSPÓŁPRACUJĄCYCH Z RESORTEM OBRONY NARODOWEJ POPOWO,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Styczeń 2009 rok BUDŻET WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO NA ZADANIA Z ZAKRESU POLITYKI SPOŁECZNEJ NA 2009 ROK.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w 2013 roku oraz przygotowanie.
Informacja dotycząca usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego oraz weryfikacja strat w infrastrukturze.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie
Program „Moje Boisko-Orlik 2012” w województwie śląskim Katowice, 13 maja 2008 r.
Zmiana Wytycznych Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie uruchamiania i rozliczania środków przyznawanych jednostkom samorządu terytorialnego.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Ustrój samorządu terytorialnego
Książki naszych marzeń
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
KROK PO KROKU PRZEDSTAWIAMY W JAKI SPOSÓB MOŻNA POZYSKAĆ ŚRODKI NA DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKĄ I ZASADY ICH WYDATKOWANIA FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
USUWANIE SKUTKÓW KLĘSK ŻYWIOŁOWYCH - NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
RYZYKO WYSTĘPOWANIA SPORÓW NA TLE UMÓW ZAWIERANYCH W TRYBIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Zbigniew Miczek OIRP w Krakowie 2011 rok.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Granty na granty - wsparcie polskich koordynatorów w programach badawczych Unii Europejskiej Warszawa, 6 kwietnia 2016 r. ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRAC W ZAKRESIE FINANSOWANIA ZADAŃ ZLECONYCH Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ ul. Świętokrzyska Warszawa tel.:
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
spotkanie informacyjne
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
FINANSOMETR ORGANIZACJI STUDENCKICH i DOKTORANCKICH
Książki naszych marzeń
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Dotacje dla jednostek samorządu terytorialnego na przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń noszących znamiona klęsk żywiołowych

Zgłaszanie strat O Do 48 godzin po zakończeniu zdarzenia (lub jeszcze w jego trakcie) j.s.t. przesyła do WCZK informację obejmującą swą treścią miejsce i rodzaj zdarzenia oraz jego datę. Podawane są także dane o dotychczasowych i potencjalnych skutkach oraz szkodach (gminy przesyłają informację za pośrednictwem powiatowych centrów zarządzania kryzysowego). O Nieprzekazanie przedmiotowej informacji skutkować będzie nieuwzględnieniem przekazanego w terminie późniejszym protokołu strat j.s.t.

Protokół szkód O J.s.t. przesyła, w terminie do 3 miesięcy od zakończenia zdarzenia, do WBiZK protokół szkód wraz z: O mapką obrazującą umiejscowienie obiektów w nim zawartych; O oświadczeniami o kwocie planowanych dochodów własnych j.s.t. w roku poprzedzającym bezpośrednio rok wystąpienia zdarzenia a także o tym, że wymienione w protokole obiekty znajdują się w ewidencji dróg i mostów, a w przypadku obiektów nieujętych, że stanowią mienie komunalne j.s.t. O Data zakończenia zdarzenia powinna być udokumentowana (np. zakończenie prowadzenia działań ratowniczych przez właściwe służby).

UWAGA! O Nieprzekazanie w terminie 3 miesięcy od zakończenia zdarzenia protokołu szkód skutkuje brakiem możliwości zweryfikowania szkód a także brakiem możliwości wystąpienia przez WBiZK do MAiC o uruchomienie dotacji celowej z budżetu państwa na usuwanie skutków danego zdarzenia. O Szkody niewidoczne w trakcie sporządzania protokołu strat mogą zostać zgłoszone po upływie 3 miesięcy jednakże muszą być uzupełnione o opinię osoby uprawnionej potwierdzającą przyczynę powstania strat.

Weryfikacja O Weryfikacja będzie dokonana w terminie 6 miesięcy od daty wpływu protokołu szkód do Urzędu. O W toku weryfikacji komisja wojewódzka sprawdza i potwierdza: O faktyczny rozmiar strat określonych w protokołach szkód j.s.t., O prawidłowość wyceny strat, O sporządza dokumentację fotograficzną

UWAGA! W przypadku, gdy w wyniku prac wojewódzkiej komisji weryfikacji lub w wyniku prowadzonych w WBiZK dalszych prac, oświadczenie j.s.t. o przekroczeniu 5% strat w stosunku do planowanych dochodów własnych j.s.t. w roku poprzedzającym bezpośrednio rok wystąpienia zdarzenia okaże się niezgodne ze stanem rzeczywistym, WBiZK wystąpi do MAiC z wnioskiem o cofnięcie dotacji.

UWAGA! W przypadku, gdy w wyniku prac wojewódzkiej komisji weryfikacji lub w wyniku prowadzonych w WBiZK dalszych prac, oświadczenie j.s.t. o przekroczeniu 50% strat w stosunku do planowanych dochodów własnych j.s.t. w roku poprzedzającym bezpośrednio rok wystąpienia zdarzenia okaże się niezgodne ze stanem rzeczywistym, WBiZK wystąpi do MAiC z wnioskiem o zmniejszenie dotacji do maksymalnie 80% wartości zadania.

Zgłaszanie zadań Na początku roku lub bezpośrednio po wystąpieniu klęski żywiołowej, WBiZK wysyła do j.s.t. pismo zawierające informację o konieczności przekazania wykazu potrzeb na dany rok – listy zadań wraz z podaniem ich wartości kosztorysowej. Zadania muszą być uszeregowane według ich priorytetowości dla danej j.s.t.

Warunek O W wykazie zadań koniecznych do realizacji w związku z wystąpieniem określonego rodzaju zdarzenia nie są umieszczane zadania, których wartość kosztorysowa jest mniejsza niż złotych. O Wysokość dotacji nie może być niższa niż złotych. O Nie jest dopuszczalne łączenie zadań celem ominięcia ww. wymogów.

Promesy O MAiC wydaje promesy dotacyjne dla poszczególnych j.s.t. O Promesy dotacyjne stanowią przyrzeczenie finansowania zadań w nich wskazanych i na tej podstawie j.s.t. wszczynają procedury udzielenia zamówienia publicznego.

Składanie wniosków O Po zakończeniu procedury udzielenia zamówienia publicznego j.s.t. składają w kancelarii Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach kompletne wnioski. O Niezłożenie wniosku w terminie określonym w promesie dotacyjnej lub złożenie wniosku wymagającego korekty promesy w czasie uniemożliwiającym dokonanie tej zmiany, jest równoznaczne z rezygnacją z realizacji zadania.

Wnioski -załącznik Do wniosku należy dołączyć: O w stosunku do dróg publicznych i mostów - ewidencję prowadzoną zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie sposobu numeracji i ewidencji dróg publicznych, obiektów mostowych, tuneli, przepustów i promów oraz rejestru numerów nadanych drogom, obiektom mostowym i tunelom z dnia 16 lutego 2005 r. (Dz.U. Nr 67, poz. 582),

Wnioski -załącznik O w stosunku do pozostałych obiektów - dokument potwierdzający prawo wykonania zadania ze środków pochodzących z rezerwy celowej budżetu państwa z mapką wyraźnie wskazującą uszkodzone obiekty i nr działek, na których posadowione są te obiekty oraz wypis z ewidencji gruntów

Sprawdzanie wniosków O W przypadku wniosków niekompletnych lub zawierających błędy WBiZK sporządza na karcie weryfikacji wniosku wykaz braków i nieprawidłowości, który przekazuje pocztą elektroniczną lub pisemnie przedstawicielowi j.s.t. O W przypadku błędów, które nie mogą zostać usunięte w ww. sposób wniosek jest odsyłany celem jego poprawy.

UWAGA! Niepoprawienie błędów lub nieprzesłanie poprawionego wniosku skutkować będzie nieujęciem zadania we wniosku o uruchomienie środków, a w konsekwencji brakiem możliwości finansowania zadania.

Zmiana zapisów w promesie O W przypadku konieczności wydłużenia terminu składania wniosku do wojewody, j.s.t. występuje ze stosownym pismem bezpośrednio do MAiC, do wiadomości ZK. O W przypadku konieczności zmiany nazwy, ograniczenia lub rozszerzenia zakresu zadania j.s.t. występuje ze stosownym pismem do WBiZK. Na tej podstawie WBiZK przygotowuje wniosek do MAiC o zmianę w promesie dotacyjnej.

Umowy dotacyjne O Zadania z wniosków kompletnych i merytorycznie poprawnych ujmowane są wystąpieniach o uruchomienie środków, kierowanych do Ministra Finansów, za pośrednictwem MAiC. O Po przesłaniu ww. wystąpienia, WBiZK przygotowuje projekty umów dotacyjnych, które przekazuje drogą elektroniczną (zgoda stanowi załącznik do wniosku) do właściwych j.s.t. celem ich podpisania ze strony wnioskodawcy. O Wydrukowane i podpisane umowy j.s.t. niezwłocznie przysyłają do WBiZK w dwóch egzemplarzach.

Podpisanie umów O Po otrzymaniu decyzji finansowej umowy parafuje radca prawny, główny księgowy wojewody a następnie podpisuje Wojewoda lub upoważniona przez niego osoba. O Po nadaniu numeru jeden egzemplarz umowy jest odsyłany do j.s.t. drugi trafia do składu chronologicznego.

UWAGA! O W przypadku, gdy w trakcie realizacji zadania wystąpi uzasadniona konieczność zmiany zakresu ujętego w kosztorysie ofertowym, j.s.t niezwłocznie występuje pisemnie do WBiZK o wyrażenie zgody na tę zmianę, załączając protokół konieczności podpisany przez inspektora nadzoru (jeżeli wymaga tego charakter zmiany dodatkowo podpisany przez projektanta) i inne dokumenty, jak protokoły badań, opinie rzeczoznawców, kosztorys zamienny, przy czym zmiana nie może przekraczać wartości zadania. O Nie uzyskanie uprzedniej zgody na zmiany skutkować będzie obniżeniem dotacji o wartość niewykonanych prac objętych kosztorysem ofertowym.

Przekazanie środków finansowych O Po podpisaniu umowy dotacyjnej, z zachowaniem terminów określonych w umowie dotacyjnej, WBiZK przygotowuje i przekazuje do Wydziału Finansów i Budżetu (FB) ŚUW zapotrzebowanie i dyspozycję uruchomienia środków finansowych. O Na podstawie otrzymanej dyspozycji, FB przekazuje j.s.t. środki finansowe.

Wydatkowanie dotacji J.s.t. zobowiązana jest do: - wydatkowania dotacji, - jej rozliczenia, - zwrotu niewykorzystanej jej części zgodnie z postanowieniami umowy dotacyjnej.

Rozliczenie umowy-problemy O W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w rozliczeniu, WBiZK wzywa pisemnie j.s.t. do uzupełnienia braków. O W przypadku nieprawidłowego rozliczenia umowy dotacyjnej WBiKZ wzywa j.s.t. do zwrotu niewykorzystanej lub pobranej nadmiernie lub nienależnie kwoty dotacji, określając termin zwrotu.

O W przypadku, gdy j.s.t. nie zwróci niewykorzystanej lub pobranej nadmiernie lub nienależnie kwoty dotacji WBiZK przekazuje do FB sprawę celem dalszego postępowania. O W przypadku niezłożenia rozliczenia w terminie, j.s.t. zgodnie z postanowieniami umowy dotacyjnej, dokonuje zwrotu dotacji wraz z odsetkami. O W przypadku pobrania środków w nadmiernej wysokości albo wydatkowania niezgodnie z przeznaczeniem j.s.t. zgodnie z postanowieniami umowy dotacyjnej, dokonuje zwrotu nienależnej części dotacji wraz z odsetkami ustawowymi.